Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko-viikkosysteemi, lapsemme on ihan rikki

Vierailija
24.07.2017 |

Meillä lapset 7 ja 9. Alku meni hyvin. Nyt itketään. Koko alkuviikko kitinää, to-la kivaa, la-su pelkkää itkua tai valitusta.

Välimatkaa 30km... Työt ajoitettu niin, että molemmat tehdään lapsettomina viikkoina tunteja sisään.... Meille vanhennille sopisi hyvin näin.

Muilla kokemuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatkaa yhteen

Vierailija
2/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille vanhennille sopisi hyvin näin.

Muilla kokemuksia?

Kummat on tärkeämpiä? Lapset vai vanhemmat? Kummat päätti erota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö lapset kahta eri koulua?

Vierailija
4/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen (erotessa 10 v) koki vuoroviikkoilun rasittavana. Kuopus, nyt 15 v, haluaa jatkaa vieläkin. Välimatkaa on 2 km.

Esikoinen oli minun luonani ok, mutta isälle mennessään kiukutteli. Sekä pari ekaa päivää. Eksä syytti minua siitä. Lopulta lapsi kuitenkin muutti kokkonaan minun luokseni, eli koki olon isänsä luona hankalaksi.

Vierailija
5/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille yksi ja sama koti, vanhemmat reissaa edestakaisin.

Vierailija
6/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä pelkään ja tämän vuoksi en ole eronnut vaikka mies pettänyt jo monta kertaa.

Vierailija
7/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se menikään se Salomonin tuomio...

Vierailija
8/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voisitko tulla vastaamaan tuohon koulukysymykseen?

9/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans viikko viikko, lapsi erotessa 9v. Alku oli vaikeampaa mutta kun sai asunnosta tehtyä kodin meille lapsen kanssa niin sitten menikin jo mukavasti. Alussa meillä ei ollut matkaa kuin 1km. Joka varmasti helpottaa lasta kun on samat kaverit ja ympäristö. Nyt matkaa 7km ja se alun NS. Pienempi muutos varmaankin auttoi.

Vierailija
10/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo taas...

Vierailija
11/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko pidentää vaihtoväliä kahteen viikkoon?

Tuo välimatka on teillä kyllä aika pitkä.

Vierailija
12/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko erosta on? Tiedäthän, että sopeutuminen vie aikaa ja uudessa tilanteessa vanhemmilta vaaditaan paljon. Oletko jutellut lastesi kanssa, saatko heidät puhumaan mikä rassaa eniten. Ethän lisää lastesi pahaa oloa menemällä siihen mukaan?

Vierailija
13/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne kummassakin kodissa on? Onko uusia puolisoita lapsineen kuvioissa? Se monesti vaikeuttaa.

Vierailija
14/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin yhteenpaluutakin, kun tuntuu niin haastavalta... Tai siis oltaisiin kämppiksiä. Todettiin se huonoksi, kun kuitenkin toista harmittaisi toisen uudet jutut. Ollaan molemmat onnellisempia yksin! Ollaan laihduttu ja pilke on palannut silmiin. Ollaan tämä ihan yhdessä todettu toisillemme.

Eri tavalla sitä lepää ja nauttii ja syö haluamiaan ruokia.. Saa olla mikä on. Lapset saa kyllä tulla kesken viikonkin kummin päin vaan, mutta olen töissä klo 19 asti.. ja muitakin menoja on.. Nuorempi on halunnut nukkua vieressäni, eikä isäviikoilla halua soittaa minulle :( Yhteisissä jutuissa on kovin iloinen, kun olemme nelistään..

Ap

Vierailija
15/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla meni 1,5 vuotta sopeutumisessa. Kuinkas kauan erosta on?

Vierailija
16/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikkojärjestely ei sovi läheskään kaikille lapsille. Osa asiantuntijoista tyrmää vuoroviikkoasumisen jopa täysin. Itse olen sitä mieltä, että riippuu lapsesta.

Jos lapset selvästi kärsivät järjestelystä, on syytä päättää yhdessä toisen vanhemman kanssa, kumman luona lapset asuvat pysyvästi ja kummasta tulee viikonloppuvanhempi.

Oma tyttäreni oireili mm. levottomuudella ja ahdistuneisuudella vuoroasumisen aikana. Hän on rutiineja rakastava ja omasta tilastaan tarkka lapsi. Lopetimme vuoroviikot kolmen vuoden yrityksen jälkeen ja lapsi siirtyi asumaan viikot ex-puolisollani ja kolme viikonloppua kuukaudesta minulla. Tytön käytös parani nopeasti ja koulukin alkoi sujua paremmin.

17/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä onko toikaan nyt oikein. Jos eroon ja laittaa lapsen etusijalle, esim muutamalla lähelle niin uskon että lapsi selviää. Kuitenkin puolet liitoista päättyy eroon ikävä kyllä. Minun lapseni on ainakin puhunut että ei tykännyt kun riideltiin usein ja ymmärtää nyt että me ollaan hänen äidin kanssa niin erilaisia. Mutta aina lapsi etusijalle ero tilanteissa.

Vierailija
18/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tätä pelkään ja tämän vuoksi en ole eronnut vaikka mies pettänyt jo monta kertaa.

Kannattaa harkita, millaiset eväät elämään antaa koti, jossa vanhempien välit tuossa kunnossa. Kyllä, lapset aistivat sinun ahdistuksesi ja isänsä ailahtelevaisuuden ja poissaolevuuden.

Vierailija
19/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on sama. Mies asuu kauempana, mutta käy kaupungissa töissä ja vie lapsia. Myös bussit kulkee. Erosta on yli vuosi.

Ap

20/37 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroo ja laittaa lapsen etusijalle, esim muutamalla lähelle niin uskon että lapsi selviää. Kuitenkin puolet liitoista päättyy eroon ikävä kyllä. Minun lapseni on ainakin puhunut että ei tykännyt kun riideltiin usein ja ymmärtää nyt että me ollaan hänen äidin kanssa niin erilaisia. Mutta aina lapsi etusijalle ero tilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi