Olen kevään ylioppilas ja mietin jatko-opiskeluja. Auttaisitteko palstalaiset?
Mietin tulevaa uraa ja ammattia. Sosiaalinen työ olisi toiveena. Kertoisitko omasta ammatistasi, siitä mitä teet ja mikä on oma kokemuksesi alaltasi? Voin kommentoida kiinnostavia ehdotuksia. Vinkkejä ja uratarinoita odotellen, kiitos jo etukäteen :)
Kommentit (6)
Olen puheterapeutti, alalla jo lähes 30v. Vaihteleva, mielenkiintoinen kuntoutustyö, jolla ei ole työllistymisessä ongelmia.
Tämän vuoden opiskelupaikat on jo jaettu. Tee sikana töitä loppu vuosi, lehden jakoa, siivousta, kassalle, hihnalle ... , rahat säästöön, pieni vero%. Ja keväällä voi vielä jatkaa. On sitten vuokratakuut yms kunnossa kun lähdet opintielle. Varsinaiseen kysymykseesi. Olen matematiikan opettaja, yliopistokoulutus 5-6 vuotta. Työ ok, nuorten parissa. Palkka välttävä, työolot tyydyttävät, loma-ajat kiitettävät.
Tässä hyvä sivusto
Jatko-opiskelu eli jatko-opinnot tarkoittaa kyllä tohtoriopintoja yliopistossa :) Sinä et ole "jatkamassa" yhtään mitään vaan aloittamassa ammatilliset opinnot, alusta alkaen siis. Onnea vaan ylioppilaalle!
Helpottaisi vinkkien antamista vähän jos tietäisi mistä aineista olet kiinnostunut ja mitä kursseja otit lukiossa, mitä kirjoitit yo-kokeessa. Tärkeä on myös miettiä miten pitkää koulutusta haet, amk vai yliopisto?
Sanoit vaan että "sosiaalinen työ"... tarkoititko sosiaalialan työtä vai yleensä työtä, jossa saat olla ihmisten kanssa tekemisissä? Onko sulla jotain harrastuksia tai taitoja, joita voisit hyödyntää urallasi?
Olen pankissa töissä, pankkivirkailijana. Työ sopii, jos pitää asiakaspalvelutyöstä. Ammatti vaatii myös tarkkuutta ja järjestelmällisyyttä. Pidän alastani, joten rohkeasti vaan pankkialalle, jos yhtään sytyttää!