Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan asioita joita kaikkien "tulisi" kokea ainakin kerran elämässään :)

Vierailija
23.07.2017 |

Siis merkittäviä, yleissivistyksellisiä, mullistavia jne. asioita. Tuo "tulisi" on heittomerkeissä siksi, että kaikki asiat eivät ole edes mahdollisia kaikille ja kaikki eivät halua kaikkia mahdollisia asioita edes kokea. Tajuatte kyllä idean. :)

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitäisi kokeilla asua oman kotikaupunkinsa ulkopuolella, pois omalta mukavuusalueelta. Tällainen toiseuden ja ulkopuolisuuden tunne on opettavaista.

Itse olen saanut koko ikäni kokea kokea olevani ulkopuolinen ja vääränlainen. Tämmöinen ujo introvertti (kyllä, olen molempia) ei ole Suomessa kovinkaan hyvin suvaittu persoona.

Olisi varmasti mukava päästä kokemaan joskus sitä omaa mukavuusaluetta.

Siksi sanon että jokaisen tulisi kokea joskus oma mukavuusalueensa.

Vierailija
82/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensirakkaus TEININÄ. Eipä ole samanlaista tunnemyrskyä enää aikuisena.

Mulla ne aikuisena koetut rakkaudet ovat olleet paljon parempia. Ne teinijutut olivat vain harjoittelua. Suurempia tunteita olen saanut kokea aikuisiällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä

Kuolema

Vierailija
84/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitäisi kokeilla asua oman kotikaupunkinsa ulkopuolella, pois omalta mukavuusalueelta. Tällainen toiseuden ja ulkopuolisuuden tunne on opettavaista.

Sama laajennettuna. Oman kielialueen, kulttuuripiirin, uskonnon, valuutan jne. ulkopuolella asuminen. Opettaa paljon muista, mutta vielä enemmän itsestä. Vaikea saavuttaa esim. Euroopassa, koska yhteiset arvot, uskonto, valuutta ja suuri osa lainsäädäntöä.

En tiennyt että euroopassa on yhteinen uskonto. Käsittääkseni on aikamoinen kirjo, ja meitä ateistejakin on iso liuta. En ole suuremmin "ykseyttä" tai "touseutta" tuntenut, olin asunut sitten Suomessa kotikaupungissa, toisessa kaupungissa, keskieuroopassa, entisen itäblokin maassa. Tosin muslimimaat, afrikka ja kauko-itä on kokematta, näissä voisin ehkä kuvitella jonkinlaista ulkopuolisuuden tunnetta tulevan.

Euroopan yhteinen uskonto on tieteellisateistinen materialismi. Eiköhän tuossa viestissä juuri noihin kaukomaihin viitattu. Itselläni tuo toiseuden kokemus vaati aika pitkälle reissaamisen. Vaikka pelkkä uskonto vaihtuisikin, niin se ei vielä tuota kokemusta tuo, jos kaikki muu pysyy suht tuttuna.

Vierailija
85/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hutsuissa käyminen Riossa tai thaikuissa.

Ja jos vielä ladyboyn kanssa, niin avot!

Vierailija
86/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voivat kaikki puutteessa riutuvat kilttimiehet rauhoittua. Suunnilleen 90 viestiä tullut, eikä tavallista heteroseksuaalista sukupuoliyhdyntää ole varsinaisesti vielä mainittu. Se ei ilmeisesti ole kovin korkealla av-väen arvoasteikolla. Yliarvostetuksihan sitä onkin monissa yhteyksissä sanottu.

Vierailija
87/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MDMA. Kaikkien tulisi kokeilla MDMA:ta kerran elämässään! <3

Keinotekoista sontaa joka ei kuulu kehoon, eikä mieleen. Parempi tehdä syysretki hevostalleille. :)

Vierailija
88/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Omalla kohdallani surullista että teini-ihastukseni oli vaan yksipuolista kaukorakkautta koska olin niin ruma. Haaveilin rakkauteni kohteesta kauan kunnes tajusin että unelmani ei koskaan voisi toteutua. Se sattuu vielä aikuisenakin kun sitä muistelen.

Vierailija
89/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut koko ikäni kokea kokea olevani ulkopuolinen ja vääränlainen. Tämmöinen ujo introvertti (kyllä, olen molempia) ei ole Suomessa kovinkaan hyvin suvaittu persoona.

Olisi varmasti mukava päästä kokemaan joskus sitä omaa mukavuusaluetta.

Siksi sanon että jokaisen tulisi kokea joskus oma mukavuusalueensa.

Pienenä vihjeenä vain, että missään muualla ei suvaita introverttejä niin hyvin kuin Suomessa. Itse olen introvertti ja asunut eri maissa, sekä matkustanut ympäri maailmaa, eikä missään muualla ole yhtä suotuisat olosuhteet introverteille. Kerro ihmeessä jos tiedät missä, niin muutan sinne. :)

Vierailija
90/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voivat kaikki puutteessa riutuvat kilttimiehet rauhoittua. Suunnilleen 90 viestiä tullut, eikä tavallista heteroseksuaalista sukupuoliyhdyntää ole varsinaisesti vielä mainittu. Se ei ilmeisesti ole kovin korkealla av-väen arvoasteikolla. Yliarvostetuksihan sitä onkin monissa yhteyksissä sanottu.

Eiköhän se kuulu samaan sarjaan hengittämisen ja veden juomisen kanssa. Niin arkinen juttu, ettei sitä edes mainita. Ja onhan tuossa jo listattu seksit, orgasmit, kimppakivat, prostituutit jne. joista kilttimies voi vain lukea kostunein silmin. :(

Vierailija
91/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö luksusprostituoidun kanssa. Sen mukaan ei vaan kannata asetella mitään rimoja ja tasoja, koska ikinä enää ei vastaavaa tule peruspirkkojen kanssa koettua. Jos ei sitten vietä uutta yötä huippuprosan kanssa.

Vierailija
92/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydä läpi joku vaikea henkinen prosessi ja selvitä siitä ehjin nahoin. Psyykkinen sairaus, riippuvuus tms.

Vierailija
93/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne aikuisena koetut rakkaudet ovat olleet paljon parempia. Ne teinijutut olivat vain harjoittelua. Suurempia tunteita olen saanut kokea aikuisiällä.

Näin. Minulle tämä tapahtui 31-vuotiaana enkä ole koskaan täysin toipunut, ihon alla tuo on edelleen vaikka erosta on kymmenen vuotta.

Vierailija
94/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapella fyysisesti verissä päin. Olen aina vastustanut väkivaltaa, mutta jouduttuani kerran taistelemaan henkeni edestä ymmärrän hyvin väkivaltaan viehtyneitä ihmisiä. Se adrenaliinin määrä on jotain uskomatonta!

Vierailija
95/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokas,hyvä ja kivuton kuolema.

Vierailija
96/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus, jossa saa toiselta myötätuntoista kohtelua vaikealla hetkellä, Tajuaa sen merkityksen ja haluaa toivottavasti jakaa sen eteenpäin seuraavalle tarvitsevalle. 

Vierailija
97/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppakiva.

Nääh. Kokeiltu on, en saanut siitä mitään irti, vaikka kanssaihmiset olivat viehättäviä ja luotettavia ja kivoja tyyppejä. Sen sijaan kahdenkeskinen seksi ihastuksen kanssa voi olla aivan tarjunnaräjäyttävää.

Vierailija
98/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyö. Edes pari kuukautta. Opettaa kummasti kärsivällisyyttä ja ei tule itselle mieleenkään olla k*sipääasiakas sen jälkeen, kun on kokenut, millaista näiden kanssa on asioida.

Yksin asuminen. Opettaa elämään itsenäisesti, kaikin puolin. 

Työttömyys. Tähänkin riittää muutama kuukausi. Alkaa kummasti maailmankuva laajentua niilläkin, jotka ovat aiemmin olleet sitä mieltä, että kyllä niitä töitä tekevälle löytyy.

Vierailija
99/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapella fyysisesti verissä päin. Olen aina vastustanut väkivaltaa, mutta jouduttuani kerran taistelemaan henkeni edestä ymmärrän hyvin väkivaltaan viehtyneitä ihmisiä. Se adrenaliinin määrä on jotain uskomatonta!

Joo-o. Tälläkin hetkellä maailmassa lapset kärsivät, kun aikuiset ovat niin viehtyneitä adrenaliiniin etteivät halua lopettaa sotimista.

Vierailija
100/158 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidempi kaukomatka yksin.

Miksiköhän tätä on peukutettu alaspäin. Ei ollut omani, mutta mielestäni listan parhaita asioita jotka avaisivat ymmärtämään maailmaa paremmin