Luetellaan asioita joita kaikkien "tulisi" kokea ainakin kerran elämässään :)
Siis merkittäviä, yleissivistyksellisiä, mullistavia jne. asioita. Tuo "tulisi" on heittomerkeissä siksi, että kaikki asiat eivät ole edes mahdollisia kaikille ja kaikki eivät halua kaikkia mahdollisia asioita edes kokea. Tajuatte kyllä idean. :)
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien parikymppisten naisten tulisi kokea hopeakettu... :)
Onneksi olen jo viisikymppinen niin olen menettänyt tilaisuuteni ;D
Savonia-aterimien hyväilevä kosketus käsissä, samalla kun syödään eineksiä valkoisita Teema-lautasilta ja juodaan vaaleansinisistä Kartio-laseista.
Mielipiteen ilmaiseminen julkisesti - omalla nimellä.
Palstailla AV:lla koko päivä kirjoittamatta ensimmäistäkään negatiivista kommenttia.
Työttömyys, edes vuoden ajan. Opettaa nöyryyttä.
Viinakramppi (tai pari). Harhaiset näyt viinaa juodessa.
Vierailija kirjoitti:
Etanoli on desinfiointiaineena ok, muttei päihteenä kuten olet huomannut.
Jokaisen tulee juosta puolikas tai täysmaraton. Sitä tunnetta vaikea kuvata kun saapuu maaliin. Ekan täyden matkan aikana itkin maaliin tultaessa ja kropassa oli yllättäen kevyt olo vaikka juoksit 42km. Suosittelen!
Sinkkuna oleminen (en suinkaan tarkoita että pitäisi erota pelkästään siksi, että saisi olla sinkku, vaan että ei pitkitä suhdetta vain siksi, ettei joutuisi olemaan yksin, tai ole koko ajan tarvetta olla jonkun kanssa).
Im triathlon, laskuvarjohyppy ja sukeltaminen syvälle
Ensirakkaus TEININÄ. Eipä ole samanlaista tunnemyrskyä enää aikuisena.
Itse oman ruokansa kasvattaminen/pyydystäminen ja valmistaminen siten, että kokee esim. siemenestä lautaselle asti koko kasvukaaren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etanoli on desinfiointiaineena ok, muttei päihteenä kuten olet huomannut.
Minä käytä 80% alkoholia tiskipöydän pesussa.
Ei jää makua pintaan, niin ei haittaa leivontaa.
En ehdi lukemaan tätä ketjua kokonaan läpi, eli joku on voinut mainita jo tämän. Minusta jokaisen pitäisi joskus elää ainakin jonkun aikaa mahdollisimman yksinkertaisissa olosuhteissa, jossa olisi mahdollisimman vähän nykyajan mukavuuksia. Esimerkiksi kesämökillä, jossa ei ole ainakaan sisävessaa tai juoksevaa vettä, mahdollisesti ei myöskään käytössä esim. tietokonetta, tablettia, kännykkää tai muuta sellaista laitetta.
Armeijankäyminen, synnytys,
oman lapsen opettaminen uimaan ja ajamaan polkupyörällä,
oman lapsen opettaminen eläinrakkaaksi.
Se kun oivaltaa arjen olevan elämistä ja että jokaisesta hetkestä voi nauttia, ja ettei toimeentuloa kannata miettiä koskaan.