Olen ollut kolme viikkoa ilman sokeria, vehnää ym. muita nopeita hiilihydraatteja
ja olen kuin ei ihminen. Aiemmin juuri muuta jaksanut kuin pakolliset ja lopun ajan sängyllä makoilua. Nyt koetan kokoajan keksiä itselleni tekemistä...olen saanut aiemman tarmoni takaisin.
Toisille ihmisille sokeri ei vaan sovi. Moni masennus voi ehkä johtua vaan nopeista hiilareista...? Suosittelen kokeilemaan elämää tällä ruokavaliolla.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on aina ne erityisruokavalioita seuraavat, joille on pakkomielle muiden ruokavalioista? Ei normaalia ihmistä KIINNOSTA onko joku muu vegaani, kasvissyöjä, paleo, karppaaja tai vaikka kusimuurahaisdietillä.
Itse asiassa tässäkin ketjussa se ainoa, joka kokoa ajan väheksyy ja lyttää muita, on se sama henkilö - sinä? - joka kehui itse syövänsä normaalisti. Miksi hän sitten edes ketjussa kommentoi jos ei ole erikoisruokavaliolla ja jos asiat eivät häntä kiinnosta?
Kummasti vaan roikkuu roikkumistaan tämä "normaaliruokainen" tässä ketjussa...
Sun logiikalla voitaisiin sanoa että useimmiten erikoisruokvalioasioista trollaavat ovat ns. normaaliruokaisia :D
On pikkaisen paranoiaa taas ilmassa. Osallistuin itse ketjuun vasta vähän aikaa sitten. Mutta viestisi osoittaa taas sen, että erityiset näkevät kaiken mikä ei ole heidän mielipiteensä kanssa linjassa hyökkäämisenä. Rauhoitu nyt hyvänen aika, kyse on ruoasta. Vai osuiko joku siellä aiemmin oikeaan, että kyse onkin juuri uskonnon kaltaisesta jutusta.
Miksi haluat vähätellä ruokaa ja sen vaikutusta kehon toimintaan ja hyvinvointiin?
Eli oot uskis.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä joku ongelma hiilareiden kanssa. Sokeita on monia ja luulen, että varsinkin glukoosisiirapit (tai vastaavat) on se ongelma. Imeytyvät elimistöön jotenkin väärin...
Tässä jotain tietoa, mutta googlatkaa http://medianvahtikoira.blogspot.fi/2012/02/glukoosi-fruktoosisiirappi-…
Vierailija kirjoitti:
Nyt en taas tajua mihin suuntaan tämäkin ketju on ajautunut. Ap kertoo että on saanut avun tietynlaisesta ruokavaliosta, täysin omakohtainen mielipide, mutta kannustaa muita kokeilemaan. Tästä kokeilustahan ei mitään terveydellistä haittaa ole kellekään vai onko? (onvatko sokeri ja vehnä ihmiselle välttämättömiä).
Mutta silti täällä jankataan että ei voi mitenkään olla mahdollista, että ap on saanut avun mainitsemastaan ruokavaliosta.
Eihän kukaan ole väittänyt että Ap ei voi paremmin, eihän kukaan vaan voi sitä todistaa. Uskikset vaan suuttui kun tuli muutakin kuin "down with carbs, long live xx diet!" messuamista.
Syökää mitä tahdotte. Hauskaa että olette ihan perseet revenneenä raivoissanne kun joku muu ei halua syödä samalla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on aina ne erityisruokavalioita seuraavat, joille on pakkomielle muiden ruokavalioista? Ei normaalia ihmistä KIINNOSTA onko joku muu vegaani, kasvissyöjä, paleo, karppaaja tai vaikka kusimuurahaisdietillä.
Itse asiassa tässäkin ketjussa se ainoa, joka kokoa ajan väheksyy ja lyttää muita, on se sama henkilö - sinä? - joka kehui itse syövänsä normaalisti. Miksi hän sitten edes ketjussa kommentoi jos ei ole erikoisruokavaliolla ja jos asiat eivät häntä kiinnosta?
Sun logiikalla voitaisiin sanoa että useimmiten erikoisruokvalioasioista trollaavat ovat ns. normaaliruokaisia :D
On pikkaisen paranoiaa taas ilmassa. Osallistuin itse ketjuun vasta vähän aikaa sitten. Mutta viestisi osoittaa taas sen, että erityiset näkevät kaiken mikä ei ole heidän mielipiteensä kanssa linjassa hyökkäämisenä. Rauhoitu nyt hyvänen aika, kyse on ruoasta. Vai osuiko joku siellä aiemmin oikeaan, että kyse onkin juuri uskonnon kaltaisesta jutusta.
Miksi haluat vähätellä ruokaa ja sen vaikutusta kehon toimintaan ja hyvinvointiin?
Eli oot uskis.
Lopettakaa tappelu
Tää on niin suomalaista - joku kertoo onnistuneesta ruokavalion muutoksesta niin 100 henkilöä on valmiita ampumaan alas.
Ollaan onnellisia kun joku löytänyt avun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oot uskis.
Lopettakaa tappelu
Lol
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin suomalaista - joku kertoo onnistuneesta ruokavalion muutoksesta niin 100 henkilöä on valmiita ampumaan alas.
Ollaan onnellisia kun joku löytänyt avun!
Siis jos joku ei halua noudattaa samaa niin se on alas ampumista?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en taas tajua mihin suuntaan tämäkin ketju on ajautunut. Ap kertoo että on saanut avun tietynlaisesta ruokavaliosta, täysin omakohtainen mielipide, mutta kannustaa muita kokeilemaan. Tästä kokeilustahan ei mitään terveydellistä haittaa ole kellekään vai onko? (onvatko sokeri ja vehnä ihmiselle välttämättömiä).
Mutta silti täällä jankataan että ei voi mitenkään olla mahdollista, että ap on saanut avun mainitsemastaan ruokavaliosta.
Höps se on vain yksi ainoa henkilö, trolli, joka jankkaa, ja yrittää estää muita keskustelemasta. Kannattaa olla vaan kiinnittämättä huomiota häneen.
Kommentoin itse myös ap:n lisäksi että olen saanut valtavasti apua ruokavaliosta. Aihe siis todella kiinnostaa muakin.
Olen skeptikko enkä ole uskonut täysin näihin erikoisruokavaliojuttuihin mutta päätin kokeilla, kun en saanut apua autoimmuunisairauteeni.
Tulokset ovat olleet mahtavia. Vaikea tajuta että vuosien lääkärissäjuoksujen jälkeen voi itse 4 kuukaudessa pelkällä ruokavaliolla poistaa valtavasti oireita. Hoitohenkilökuntakin on ollut ihan ihmeissään. Kun en ole mitään muuta muuttanut elämässäni vain ruokavalion, niin kyllä oireiden häviämisen täytyy johtua siitä.
Sallitko itsellesi jotain kahvin kanssa? Vinkkejä mikä voisi olla terveellinen vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Sallitko itsellesi jotain kahvin kanssa? Vinkkejä mikä voisi olla terveellinen vaihtoehto?
Et varmaan kysy multa, mutta vastaan. Minä syön kahvin kanssa prossasuklaata pari palaa. Ovat hyvää yhdessä.
Jos ravintotiede on todistanut jotain, tai ei ihan koska negaatiota on aika lailla mahdotonta todistaa, se on että ei ole yhtään ainoaa parasta ruokavaliota vaan monta hyvää. Eri ihmisille sopii erilaiset.
Mutta se, että väittää minkään makroravinteen olevan kategorisesti pahasta on kyllä sen mittaluokan tuubaa, että parempaa saa hakea.
Syön kaikkia ruokia eikä ole paino eikä terveysongelmia. Miksi minun pitäisi ryhtyä erikoisruokavaliolle kuten Ap kehoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on vaan niin, että ruokahifistelystä saa sisältöä elämään ja/tai tulee ihan vahingossa syötyä vähemmän (herkkuja) jolloin olo toki kohenee. Minä olen aina syönyt lautasmallin mukaan, leipääkin joka päivä, lihaa viikottain, maitotuotteita myös runsaasti. Olen hoikka, hyväkuntoinen enkä sairasta koskaan. Energiaa riittää - myös tällaisen ruokakikkailun ihmettelemiseen ;-) Miksi muuten suurin osa näistä -tontonton-tyypeistä on läskejä??
Ja läskit on kovimpia julistaan dieettejä ja paasaa laihdutuksesta. Tekis mieli sanoa, et haetaan mittanauha ja katotaan kumman vyötärönympärys on alle 80 cm, joka on terveen raja. Sit saat suu vaahdossa paasata jos vielä tuntuu siltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on prossasuklaa?
Se on suklaata, jossa on korkea kaakaoprosentti.
Placebo. No sama kai se on mikä mielen piristää, kunhan se piristyy.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sinä löysit itsellesi sopivan ruokavalion! En kuitenkaan lähtisi vetämään ihan noin radikaaleja johtopäätöksiä. Siis, että masennus johtuisi sokerista tms. Väsymys ja voimattomuus voikin johtua, mutta masennus on "hieman" eri asia. Se on psyykkinen sairaus, joka ei sokerilakolla parane, vaikka oireet ehkä hieman helpottaisivatkin.
Minä taas en vetäisi noin tarkkoja rajoja, kun ihminen on kuitenkin psykosomaattinen kokonaisuus. Toki on masennusta, joka ei millään ruokavaliolla lähde, mutta esimerkiksi minun kohdallani verensokerin rajut vaihtelut aiheuttivat todella rankkaa ahdistusta ja jopa itsemurha-ajatuksia. Kun tätä jatkui päivästä toiseen, elämä tuntui todella synkältä ja turhalta. En tiedä, laskeeko kukaan tuota "viralliseksi" masennukseksi, ja totta puhuakseni en välitä siitä. Vakavasti masentuneeksi minä itseni tunsin. Elämäni oli pelkkää päivittäistä pelkoa, ahdistusta, väsymystä, itkua ja toivottomuutta.
Ruokavalion parantuessa minusta tuli kuin eri ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sinä löysit itsellesi sopivan ruokavalion! En kuitenkaan lähtisi vetämään ihan noin radikaaleja johtopäätöksiä. Siis, että masennus johtuisi sokerista tms. Väsymys ja voimattomuus voikin johtua, mutta masennus on "hieman" eri asia. Se on psyykkinen sairaus, joka ei sokerilakolla parane, vaikka oireet ehkä hieman helpottaisivatkin.
Minä taas en vetäisi noin tarkkoja rajoja, kun ihminen on kuitenkin psykosomaattinen kokonaisuus. Toki on masennusta, joka ei millään ruokavaliolla lähde, mutta esimerkiksi minun kohdallani verensokerin rajut vaihtelut aiheuttivat todella rankkaa ahdistusta ja jopa itsemurha-ajatuksia. Kun tätä jatkui päivästä toiseen, elämä tuntui todella synkältä ja turhalta. En tiedä, laskeeko kukaan tuota "viralliseksi" masennukseksi, ja totta puhuakseni en välitä siitä. Vakavasti masentuneeksi minä itseni tunsin. Elämäni oli pelkkää päivittäistä pelkoa, ahdistusta, väsymystä, itkua ja toivottomuutta.
Ruokavalion parantuessa minusta tuli kuin eri ihminen.
Sairaskertomuksessa lukee; viilsi ranteet auki kun oli syönyt sämpylän, 15 tikkiä.
Itsekin laitoin ruokavaliota remonttiin kun huomasin, että paino alkaa hiipimään ylöspäin iän myötä. Nyt 27 mittarissa ja enää ei tosiaan voi syödä mitä vaan! Olen myös ollut aika väsynyt koko elämäni, täysi viikko töissä kuulosti joskus nuorena ihan hullulta ajatukselta. Lukiossa olin ihan raato, aivan sairaalloisen väsynyt. Veikkaan, että söin aikalailla mitä vaan, lähinnä hiilaria.
Nyt olen jättänytyt maitotuotteet lähes kokonaan pois, salaatissa syön juustoa. Tämä siksi, että imetyksen takia kun pidin maidotonta huomasin ettei ummeta. Se on vaivannut minua lapsesta saakka ja nyt vaiva on poissa. Töissä syön lounaaksi ruokalistan salaatin, aamupalaksi puuroa marjoilla. Päivällinen on perheen yhteinen ruoka, mutta ollaan aina syöty suht terveellistä ruokaa. Valkoinen riisi vaihtui tummaan, mutta pasta on ollut aina tummaa ja leipä aina kuitupitoista.
Lopputuloksena jaksan käydä hyvin töissä ja pyörittää arkea. Välipala täytyy muistaa ottaa aina mukaan,siinä huomaa kahden maissa että aivot menee jumiin. Nukun öisin nykyään 7-8h ja olen sillä virkeä (aivan poikkeuksellista), iltaisin kotona on kaksi lasta, jaksan käydä liikkumassa ja opiskellakin.
Pitäisi nyt yrittää pysyä tässä. Mitään radikaaleja muutoksia ei ole tullut, mutta ne pienetkin on välillä vaikea pitää.
Ainiin, dvitamiini on kyllä tosi tärkeä. Sitä itse syön 80mikrog ympäri vuoden ja tällä märällä veren kalsitriolitaso oli nippanappa yli terveystieto suosituksen (taisi siellä olla 80nmol/l)
Itsellä joku ongelma hiilareiden kanssa. Sokeita on monia ja luulen, että varsinkin glukoosisiirapit (tai vastaavat) on se ongelma. Imeytyvät elimistöön jotenkin väärin...