Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja vaatii meitä maksamaan uuden jääkaapin! Neuvoja?

Vierailija
23.07.2017 |

Tulimme reissusta perjantaina ja jääkaappi oli hajonnut, ihan lämmin, samoin pakastin oli sulanut. Eli kyseessä kaappi jossa yläosa on jääkaappi ja alaosa on pakastin. Epäilin jo aiemmin ettei pysy tasaisena lämpötila ja piti erikoista ääntä joskus.

Ilmoitin vuokranantajalle ja hän ilmoitti että tuo uuden sunnuntaina. Sanottiin että ok, pärjätään ilman siihen saakka. Eilen isäni kävi hakemassa vanhan ja vei sen kierrätykseen, hänellä on pakettiauto ja tuli muutenkin käymään meillä, niin ajattelimme että olemme avuksi ja toimitamme itse vanhan pois.

Tänään vuokranantaja tuli, ilman uutta jääkaappia ja sanoi että kannetaan ensin vanha pois. Sanoimme että veimme sen jo, jolloin hän oli ihan ihmeissään ja sanoi ettei tuo uutta tai jos tuo, niin me maksamme sen, ellemme anna vanhaa kaappia hänelle mukaan.

Hänellä ilmeisesti oli siis jo uusi peräkärryssään, mutta ei suostunut jättämään sitä kun emme suostuneet maksamaan. Jääkaappihan kuuluu vuokranantajan vastuulle. Hänen mukaansa ei jos ei saa vanhaa (rikkinäistä!) kaappia. Mitään tällaista ei aiemmin sovittu, sitten emme tietenkään olisi vieneet pois vaan olisi itse saanut raahata.

Voiko mennä näin että meidän pitää itse ostaa jääkaappi? Ja voimmeko sitten ottaa kaapin mukaan kun muutamme pois, jos olemme sen itse ostaneet? Mitä meidän kannattaa nyt vuokranantajalle ilmoittaa?

Kommentit (263)

Vierailija
21/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä neuvo: Maksatte uuden jääkaapin joka jää asuntoon jos muutatte joskus pois.

Vierailija
22/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isäsikään muka tiennyt näin olennaisia asioita? 

täälläkin tästä asiasta useemman kerran väännetty.

Ihan live-elämästä puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tulisi mieleen hävittää edes rikkinäistä ovenkahvaa, saati sitten jääkaappia. Mitä teidän päässä oikein liikkuu?

Vierailija
24/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on mulkku vuokranantaja mutta tommosia ne suurin osa on. Kaikki pitäs tehdä heidän mielensä mukaan. Ihme urputtamista yhdestä jääkaapista. Vetäisin lättyyn tollasta urpoturpaa. 

Vierailija
25/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kauppa toi uuden jääkaapin ja vei vanhan samalla pois. Vuokranantaja maksoi, eikä edes käynyt paikalla mokoman asian takia.

nimenomaan,  vei vanhan pois! Jos sinulla ei olisi ollut sitä vanhaa, niin olisi tullut ongelmia.

Monessa on sopimuksen tiettyihin kauppoihin ja niissä lukee uus taloon, vanha ulos

Vierailija
26/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä neuvo: Maksatte uuden jääkaapin joka jää asuntoon jos muutatte joskus pois.

Tämä on ainoa oikea neuvo ja tapa toimia. Käsittämättömän typerää toimintaa ap:n ja vieläpä isänsä taholta!

Vierailija
27/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa täällä. Jääkaappi kestää ehjänä 5-10 vuotta, jos sillä on ikää, niin tottakai hankitaan uusi tilalle ilman vanhaa kaappia. Kuka nyt säilyttelee jotain risaa kaappia tallessa.

Vierailija
28/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja päättää ihan itse mitä tekee rikkinäiselle jääkaapille. Vuokralaisella ei ome siihen minkäänlaisia oikeuksia. Toimintanne on niin törkeää, että voisi hyvin johtaa irtisanomiseen.

Vierailija
29/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toimintanne taitaa täyttää jo rikoksen tunnusmerkit.

Vierailija
30/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä huijareita on liikkeellä. Äitini vuokralainen soitti, että astianpesukone hajonnut ja haluaa uuden. No mikäs siinä, kone 5kk vanha eli joko takuukorjataan tai saa uuden tilalle. "muttakun se on viety jo pois"... Niinpä niin.

Vierailija
31/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kauppa toi uuden jääkaapin ja vei vanhan samalla pois. Vuokranantaja maksoi, eikä edes käynyt paikalla mokoman asian takia.

nimenomaan,  vei vanhan pois! Jos sinulla ei olisi ollut sitä vanhaa, niin olisi tullut ongelmia.

Monessa on sopimuksen tiettyihin kauppoihin ja niissä lukee uus taloon, vanha ulos

Joo kauppa vei vanhan kaappini kierrätettäväksi, eli ei vuokranantaja sitä saanut. Ajattele jos joku olisi myynyt vanhan kaapin, niin miten sun elämä olisi enää voinut jatkua, mutta kun meni kiertoon niin hyvä on.

Vierailija
32/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todiste jätelaitokselta että sinne on isänne tuonut ko laitteen?

Vierailija
33/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme porukkaa täällä. Jääkaappi kestää ehjänä 5-10 vuotta, jos sillä on ikää, niin tottakai hankitaan uusi tilalle ilman vanhaa kaappia. Kuka nyt säilyttelee jotain risaa kaappia tallessa.

Ei sitä vanhaa kaappia säilytetä tallessa vaan se viedään samaa aikaa pois kun vuokranantaja tuo uuden tilalle. Se vanha pitää tarkistaa että se on rikki.

Vierailija
34/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja olisi saattanut haluta myös tutkia kaapin; jos joku pikkuvika, olisi saanut siitä jääkaapin mökilleen/tutulleen/tms.

Vierailija
35/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vanhaa kaappia säilytetä tallessa vaan se viedään samaa aikaa pois kun vuokranantaja tuo uuden tilalle. Se vanha pitää tarkistaa että se on rikki.

Ei ole pakkp tarkistaa jos tietäö että kaapilla on ikää ja luottaa vuokralaisen sanaan. Minä loukkaantuisin jos tultaisi kyttäämään ja etsisinuuden asunnon. Hyviä vuokralaisia on vaikea löytää.

Vierailija
36/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakkp tarkistaa jos tietäö että kaapilla on ikää ja luottaa vuokralaisen sanaan. Minä loukkaantuisin jos tultaisi kyttäämään ja etsisinuuden asunnon. Hyviä vuokralaisia on vaikea löytää.

Hyvä vuokralainen ei hankkiudu toisen omaisuudesta eroon ilman lupaa eli itse antaisin sinun mennä enemmän kuin mielellään ja ottaisin asumaan jonkun joka kunnioittaa minun onaisuuttani. Tästä syystä aina otan kahden kuun vuokran suuruisen takuun. Pitää varkaat ja hulttiot pois.

Vierailija
37/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jääkaappi kuuluu vuokranantajan vastuulle, niin kuin totesitkin. Mutta ei se tässä tapauksessa enää kuulu, koska ei saa vanhaa (omaansa) pois. Kyllähän nyt tuollainen pitää tajuta, että omistajan pitää nähdä, toimiiko se vanha kaappi, vai ei.

Itse kyllä veikkaan, että olette myyneet sen vanhan, koska halusitte tilalle paremman. Ja näin olettaa vuokranantajakin käyneen, ja ihan aiheesta olettaakin.

Vierailija
38/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että molemmat menivät rikki yhtäaikaa. Olitteko katkaisseet sähköt tai irrottaneet pistokkeen reissun ajaksi?

Vierailija
39/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vuokralainen ei hankkiudu toisen omaisuudesta eroon ilman lupaa eli itse antaisin sinun mennä enemmän kuin mielellään ja ottaisin asumaan jonkun joka kunnioittaa minun onaisuuttani. Tästä syystä aina otan kahden kuun vuokran suuruisen takuun. Pitää varkaat ja hulttiot pois.

No tottakai puhelimella ensin soiteltaisi. Eihän muuten voi sanaan luottaa. Pölhö.

Vierailija
40/263 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todiste jätelaitokselta että sinne on isänne tuonut ko laitteen?

Ei toisen omaisuutta saa viedä mihinkään. Ei myöskään jätelaitokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä