Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 12 tunnin paastosta selviytyä

Vierailija
22.07.2017 |

Lähiaikoina verikokeiden takia täytyy olla iltakahdeksasta asti syömättä ja juomatta mitään. Kahvia ja ruokaa voin tankata varastoon ja toivoa ettei migreeni iske, mutta suuta kuivattavan lääkityksen kanssa on aika paskaa olla ilman vettä. Yksi ainoa mynthon-pastilli pilaa koko paaston (tosiaan yksi ainut pastillikin on kielletty), kaksi lasia vettä pilaa paaston... Paljonko ne suuta kosteuttavat geelit maksavat?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vettä vain suuta kostuttaaksesi, älä juo

Vierailija
2/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syömishäiriöstä kärsivänä sanon että kyllä voit, tuo edes pitkä aika ole kun yö välissä. Ja lisäyksenä että itse olen siis toipumisvaiheessa, en paastoile enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta.

Itse olen välillä muuten vaan, suolistonpuhdistusmielessä pari päivää pelkällä vedellä. Ei koskaan suolistovaivoja, eikä maha roiku.

Ihmiset syövät liikaa ja liian usein, ovat syöneet 60- tai 70-luvulta asti.

Vierailija
4/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne lääkkeetkin ole kielletty? Tai siis ne on otettava ennen sitä kahdeksaa.

Vierailija
5/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

Itse olen välillä muuten vaan, suolistonpuhdistusmielessä pari päivää pelkällä vedellä. Ei koskaan suolistovaivoja, eikä maha roiku.

Odotinkin tätä kommenttia :D Jos sinua nyt kovasti lohduttaa, niin olen nykyään liian usein ilman kunnon ruokaa pitkiäkin aikoja. MINULLA ON SUUTA KUIVATTAVA LÄÄKITYS kuten kerroin. Yksi mynthoni auttaisi asiaan, mutta sitäkään ei saa syödä.

Vierailija
6/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös migreeni, joka iskee mm. kofeiinin puutteen takia. En nuku öisin 12 h, joten se on melko pitkä aika ilman kofeiinia. Ap taas

Vierailija
7/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne lääkkeetkin ole kielletty? Tai siis ne on otettava ennen sitä kahdeksaa.

Ei se lääke ole mikään taikatabletti, joka kuivattaa suun mennessään mahaan. Se kuivattaa suuta ihan päivästä toiseen. Ap

Vierailija
8/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

Odotinkin tätä kommenttia :D Jos sinua nyt kovasti lohduttaa, niin olen nykyään liian usein ilman kunnon ruokaa pitkiäkin aikoja. MINULLA ON SUUTA KUIVATTAVA LÄÄKITYS kuten kerroin. Yksi mynthoni auttaisi asiaan, mutta sitäkään ei saa syödä.

No syöpä sitten kunnon ruokaa ennen sitä paastoa.

Vierailija
9/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten selviää, kun vähentää kahvinkulutuksen pariin kupilliseen päivässä jo pari päivää ennen (jos siis on ihan kauhea kahvilotro), ja samoin pienentää aterioiden annoskokoa pari päivää ennen - sen sijaan että "söisi varastoon". Viimeiseksi ateriaksi kannattaa syödä proteiinia (esim. munakas) ja pitkäkestoisia hiilihydraatteja (täysjyväleipää/ruisleipää, höyrytettyjä tai wokattuja kasviksia, sopivasti rasvaa) ja vain niukasti suolaa (ettei janota). Yöpaastoa edeltävänä päivänä on hyvä myös liikkua ulkona, jotta uni maittaisi yöllä. Nukkuen yö menee paremmin.

Suun kuivatukseen voi auttaa se purskuttelu, kurlaus - noin desin vettä voit myös juoda kulauksittain. Pastilleja ei syödä eikä mitään muutakaan.

Vierailija
10/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

Onkohan tämä nyt kolmas kerta kun sanon, että MINULLA ON SUUTA KUIVATTAVA LÄÄKITYS. Ruoka ei liity siihen. On vaikeaa olla ilman vettä jos kurkkua pistelee kuivuuden takia. Ap

Vierailija
11/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lasillinen vettä ei pilaa paastoa, joten voit kostuttaa suuta ottamalla silloin tällöin pienen kulauksen. Huljuttele sitä suussa ennen nielemistä.  Ota myös mukaan vesipullo ja vaikka joku kylmä kahvijuoma, niin saat kofeiinia heti kokeen jälkeen.

Vierailija
12/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti lyhytkestoinen epämukavuus (kuiva suu) on noin maata mullistavaa? Ap:n kannattaisi hieman reipastua.

Vierailija
13/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lasillinen vettä ei pilaa paastoa, joten voit kostuttaa suuta ottamalla silloin tällöin pienen kulauksen. Huljuttele sitä suussa ennen nielemistä.  Ota myös mukaan vesipullo ja vaikka joku kylmä kahvijuoma, niin saat kofeiinia heti kokeen jälkeen.

Miksi se vesi muka kannattaisi niellä, kun juomakielto on päällä? Senkun purskuttaa ja sylkee ulos.

Vierailija
14/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

Onkohan tämä nyt kolmas kerta kun sanon, että MINULLA ON SUUTA KUIVATTAVA LÄÄKITYS. Ruoka ei liity siihen. On vaikeaa olla ilman vettä jos kurkkua pistelee kuivuuden takia. Ap

Ei tartte huutaa. Ihme vinkuja.

Vierailija
15/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti lyhytkestoinen epämukavuus (kuiva suu) on noin maata mullistavaa? Ap:n kannattaisi hieman reipastua.

Kyllä, se on maata mullistavaa jos kurkku on kuiva kuin sahara ja pistelee janon takia etkä saa juoda kuin max. yhden lasillisen vettä 12 h aikana. Siihen lisäksi migreeni ja suuta kuivattava lääkitys, niin se on tosiaan maata mullistavaa. Katsos kun jos pilaan paaston, en voi mennä kokeeseen enkä tahdo maksaa tyhjästä. Kyllä täällä on sitten typerää porukkaa, ja aikuisiakin vielä olevinaan. Ap

Vierailija
16/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vesi muka kannattaisi niellä, kun juomakielto on päällä? Senkun purskuttaa ja sylkee ulos.

Yksi lasillinen on sallittu. Ap

Vierailija
17/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se on maata mullistavaa jos kurkku on kuiva kuin sahara ja pistelee janon takia etkä saa juoda kuin max. yhden lasillisen vettä 12 h aikana. Siihen lisäksi migreeni ja suuta kuivattava lääkitys, niin se on tosiaan maata mullistavaa. Katsos kun jos pilaan paaston, en voi mennä kokeeseen enkä tahdo maksaa tyhjästä. Kyllä täällä on sitten typerää porukkaa, ja aikuisiakin vielä olevinaan. Ap

Tämä tuskainen tunne tuskin ilmestyy ennen aamua ellet valvo öitä. Teet nyt kärpäsestä härkäsen.

Vierailija
18/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuskainen tunne tuskin ilmestyy ennen aamua ellet valvo öitä. Teet nyt kärpäsestä härkäsen.

En tee. Tiedän oman terveydentilani ja voin kertoa, että mm. migreeni ei ole maailman mukavin olotila. Oksennus lentää ja päässä jyskyttää. Sen olon voin saada mm. olemalla liian kauan ilman kahvia. Ap

Vierailija
19/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijat ovat aikuisia, aloittaja lapsellinen.

Vierailija
20/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijat ovat aikuisia, aloittaja lapsellinen.

Tekeekö migreeni ja toisen sairauden kuivaa suuta aiheuttava lääkitys minusta lapsellisen? Voin aikani kuluksi luetella migreenini laukaisijat:

- matala verensokeri

- nestehukka

- kofeiinin puute

- kirkkaat valot (tähän riittää puhelimen näytön valo pimeässä)

- vahvat hajut

- liika valvominen

- liika nukkuminen

- helle

- lihasjumit

Olikohan siinä kaikki? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi