Voiko 12 tunnin paastosta selviytyä
Lähiaikoina verikokeiden takia täytyy olla iltakahdeksasta asti syömättä ja juomatta mitään. Kahvia ja ruokaa voin tankata varastoon ja toivoa ettei migreeni iske, mutta suuta kuivattavan lääkityksen kanssa on aika paskaa olla ilman vettä. Yksi ainoa mynthon-pastilli pilaa koko paaston (tosiaan yksi ainut pastillikin on kielletty), kaksi lasia vettä pilaa paaston... Paljonko ne suuta kosteuttavat geelit maksavat?
Kommentit (83)
Miksi sitten vallan maksoit itse ja vapaaehtoisesti menit kokeeseen, josta pitää vinkua?
Ei tämmöinen omavarainen ja -valintainen oikein tajua.
Ei voi selviytyä. ja ehkä parempi niin kaikille. Lopeta jo toi vinkuminen, ketään ei kiinnosta.
Verikokeet on tärkeät uskoakseni. Joudut nyt uhrautumaan. Pistelevä kurkku ja migreeni ei ole kivoja vaihtoehtoja, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijat ovat aikuisia, aloittaja lapsellinen.
Tekeekö migreeni ja toisen sairauden kuivaa suuta aiheuttava lääkitys minusta lapsellisen?
Ei tee, vaan tuo sinun uhriutuminen ja naurettava jankkaamisesi tekee. Minäkin voin luetella yhden migreenin aiheuttajan, ainakin minulle.
Kaltaisesi idiootit jankkaajat
Vierailija kirjoitti:
Ai se onkin mode tämä, joka kinuaa myötätuntoa?
Kaksi viestiä hävisi.
Öh, en ole mode mutta ihan miten vaan. Kyllä voi suomen kielen ymmärtäminen olla hankalaa joillekuille. Ensinnäkin jos saan migreenikohtauksen, en todellakaan voi liikkua yhtään mihinkään siinä olossa kun päässä jyskyttää ja oksennus lentää. En myöskään halua maksaa verikokeesta, johon en pääse menemään. Miksi menen vapaaehtoisesti verikokeeseen? Koska haluan selvittää terveyteeni liittyvän asian, oho. Aika simppeli juttu. Ap
Mitä sinä tällä aloituksella oikein haet?
Vinkit ei kelpaa. Toteamus siitä, että 12 tunnin "paastosta" kyllä selviää ei kelpaa.
Tiedät ilmeisen itsestäänselvästi itse, että tuo on sinulle kammottavan hirvittävä kokemus, joten senkään kertominen ei varmaan kelpaa.
Ehdotan nyt kuitenkin, että pakastat sen vesilasillisen ja käytät annetun nestemäärän jäämuruina, jolloin se kestänee tehokkaammin. Ellei nyt sitten jääkin aiheuta sinulle näppylöitä, vähintään henkisiä.
Jääpalaehdottajalle tiedoksi, että paaston aikana saa juoda YHDEN lasin vettä. Jääpalat ovat vettä kuution muodossa, eli ne eivät ole sen enempää sallittuja kuin kaksi lasillista vettäkään. Ja jos joku ei tiedä mitä on paasto ennen verikoetta, niin kannattaa googlettaa. Se kun menee pilalle jopa yhdestä röökistä ja kurkkupastillista. Minä en polta, mutta sanoinpahan vaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä tällä aloituksella oikein haet?
Vinkit ei kelpaa. Toteamus siitä, että 12 tunnin "paastosta" kyllä selviää ei kelpaa.
Tiedät ilmeisen itsestäänselvästi itse, että tuo on sinulle kammottavan hirvittävä kokemus, joten senkään kertominen ei varmaan kelpaa.
Ehdotan nyt kuitenkin, että pakastat sen vesilasillisen ja käytät annetun nestemäärän jäämuruina, jolloin se kestänee tehokkaammin. Ellei nyt sitten jääkin aiheuta sinulle näppylöitä, vähintään henkisiä.
Kymmenennen kerran: minulla on migreeni sekä toiseen sairauteen tarvittava lääkitys. Migreeni iskee milloin mistäkin, mm. nestehukasta ja kofeiinin puutteesta ja lääkitys kuivattaa suuta 24/7. En voi perua verikoetta 5 minuutin varoitusajalla enkä tahdo maksaa tyhjästä. Migreenikohtauksessa en voi liikkua mihinkään. Stressaan ihan aiheesta, olen kuitenkin pari miljoonaa kohtausta saanut elämäni aikana. Silti minulla ei ole velvollisuutta skipata terveyteeni liittyviä asioita, joiden tietäminen helpottaa elämää. Siksi ajan varasinkin. Koittakaa kestää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jääpalaehdottajalle tiedoksi, että paaston aikana saa juoda YHDEN lasin vettä. Jääpalat ovat vettä kuution muodossa, eli ne eivät ole sen enempää sallittuja kuin kaksi lasillista vettäkään. Ja jos joku ei tiedä mitä on paasto ennen verikoetta, niin kannattaa googlettaa. Se kun menee pilalle jopa yhdestä röökistä ja kurkkupastillista. Minä en polta, mutta sanoinpahan vaan. Ap
Niin. Ehdotin, että otat sen sallitun vesilasillisen vettä ja pakastat sen vesimäärän mitä siinä on. Se kun on ihan sama kokeen kannalta saako sen 2 desilitraa nestettä 12 tunnin aikana jäätyneestä vai sulasta vedestä.
Ja tiedän toki mikä on 12 tunnin paasto ennen verikoetta, koska käyn sellaisessa joka kuukausi. Olen käynyt kohta 20 vuotta. Vinkumatta, ulisematta ja ongelmitta. Niin uskomattomalta kuin se sinusta varmasti tuntuukin, se on varsin mahdollista. Ja jos se on pakollista, on se suuresti myös suotavaa. Ainakin toivon, ettei kukaan lähipiirissäsi joudu kuuntelemaan tuota marttyrointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ehdotin, että otat sen sallitun vesilasillisen vettä ja pakastat sen vesimäärän mitä siinä on. Se kun on ihan sama kokeen kannalta saako sen 2 desilitraa nestettä 12 tunnin aikana jäätyneestä vai sulasta vedestä.
Ja tiedän toki mikä on 12 tunnin paasto ennen verikoetta, koska käyn sellaisessa joka kuukausi. Olen käynyt kohta 20 vuotta. Vinkumatta, ulisematta ja ongelmitta. Niin uskomattomalta kuin se sinusta varmasti tuntuukin, se on varsin mahdollista. Ja jos se on pakollista, on se suuresti myös suotavaa. Ainakin toivon, ettei kukaan lähipiirissäsi joudu kuuntelemaan tuota marttyrointia.
Sinulla on varmaan myös suuta kuivattava lääkitys sekä migreeni? En saa ottaa edes särkylääkettä sen 12 tunnin aikana, jos tulee tarve. Yksi särkylääke ja koko paasto on pilalla. En todellakaan tee kärpäsestä härkästä, koska olen elänyt itseni kanssa koko elämäni ja tiedän tasan tarkkaan mistä saan kohtauksen ja mitä lääkitykseni minulle aiheuttaa. Siksi tein aloituksen. Ap
Älä ap.
Aloitat paaston seitsemältä illalla, käyt käyt aikaisin nukkumaan. Aamulla heräät kuudelta ja paukauset itsesi seitsemäksi labraan.
Otat juomapulloon kahvia ja voileivän. Jo ennen kahdeksaa voit istahtaa kesäaamun kauneudessa labran lähelle vaikka penkille ja nauttia seesteisestä aamiaisesta.
Joudut elämässäsi vielä monesti tuohon tilanteeseen. Jos tulee migreeni, sitten tulee. Olethan niistä ennenkin hengissä selvinnyt.
Jos suuta kuivaa, siitäkin selviää.
Ahdistaa, kun terve ihminen valittaa pikkuasiasta.
Eihän 12 tuntia edes ole mikään paasto... Kutsuisin sitä pikemminkin illallisen ja aamupalan väliseksi ajaksi. :D
Ap, juotko yleensä kahvia iltamyöhällä? Tai heräätkö syömään keskellä yötä ettei verensokeri laske? Jos ei, niin tuskin ainakaan aamulla otettava verikoe edes horjuttaa rytmiäsi kovin dramaattisesti.
Tosin ap on jo itse vastannut otsikkonsa kysymykseen ja todennut, että ei voi selviytyä paastosta. Joten turhaa kiusantekoa tämäkin vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Älä ap.
Aloitat paaston seitsemältä illalla, käyt käyt aikaisin nukkumaan. Aamulla heräät kuudelta ja paukauset itsesi seitsemäksi labraan.
Otat juomapulloon kahvia ja voileivän. Jo ennen kahdeksaa voit istahtaa kesäaamun kauneudessa labran lähelle vaikka penkille ja nauttia seesteisestä aamiaisesta.
Joudut elämässäsi vielä monesti tuohon tilanteeseen. Jos tulee migreeni, sitten tulee. Olethan niistä ennenkin hengissä selvinnyt.
Jos suuta kuivaa, siitäkin selviää.
Ahdistaa, kun terve ihminen valittaa pikkuasiasta.
Migreenistä selviän hengissä, mutta migreenissä en voi liikkua mihinkään. Tällöin joudun maksamaan kokeesta, johon en pääse menemään. Lisäksi olen saanut liian monta kohtausta viime aikoina ja haluaisin nyt vaihteeksi taukoa niistä. Ensimmäisen verikokeen jälkeen joudun odottamaan ikuisuuden labrassa ja sitten koe jatkuu, eli en pääse lähtemään yhden pistoksen jälkeen. Ja sen pistoksenkaan jälkeen en saa syödä enkä juoda mitään. Ap
Ap, juotko yleensä kahvia iltamyöhällä? Tai heräätkö syömään keskellä yötä ettei verensokeri laske?
Kahvinjuonnille ei ole elämässäni mitään aikarajaa. Joskus juon yökahvin, joskus aamuyökahvin jne. En herää öisin syömään, mutta en myöskään yleensä mene nukkumaan klo 20. Klo 20 jälkeen en saa juoda enkä syödä mitään ja sama jatkuu labrakokeiden välissä. Ap
Yksi ainoa särkylääke (vaikka ilman nestettäkin) pilaa koko paaston. Hienoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan myös suuta kuivattava lääkitys sekä migreeni? En saa ottaa edes särkylääkettä sen 12 tunnin aikana, jos tulee tarve. Yksi särkylääke ja koko paasto on pilalla. En todellakaan tee kärpäsestä härkästä, koska olen elänyt itseni kanssa koko elämäni ja tiedän tasan tarkkaan mistä saan kohtauksen ja mitä lääkitykseni minulle aiheuttaa. Siksi tein aloituksen. Ap
Niin siis miksi tarkalleen ottaen teit tämän aloituksen? Mitä toivoit saavasi tästä keskustelusta? Tuntuu ettei mikään vastaus kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miksi tarkalleen ottaen teit tämän aloituksen? Mitä toivoit saavasi tästä keskustelusta? Tuntuu ettei mikään vastaus kelpaa.
suun kuivumisen takia huuhtelet sitten suuta vedellä, mutta muuten ihan uskomaton kysymys:
meillä esim. nyt kesällä syödään illallinen kyllä aika myöhään n. 20-21 välillä, mutta tämän jälkeen sekä lapset että aikuiset syövät seuraavan kerran aamupalaa n. 10 aikoihin. En ole tosiaan ajatellut että olisimme tämän välin jollain paastolla ? heh hee.
kyllä on nykyään suhde ruokaan ihan sekaisin monilla, jos 12h ei pysty olemaan syömättä, varsinkin kun siinä välissä varmaan nukkuu sen 7-8h. Läskimakkarat tursuu monilla, ja koko ajan mennään pikku välipalapussukat kassissa ja vesipullot kädessä, ettei vaan iske joku "nestehukka".
Ja jos epäilette, että onkohan suuni oikeasti koskaan niin kuiva että kurkkua pistelee, niin voin kertoa: kyllä on. Koittakaa selviytyä tämän tiedon kanssa. Tiedänkin mistä puhun :o Ap