Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keräileekö kukaan mariskooleja?

Vierailija
22.07.2017 |

Millaisia hintoja maksatte niistä? Mistä ostatte? Torissa on aika edullisesti,onkohan varmasti aitoja..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin keräilen. Parhaimmat värit olen löytänyt Iittalan myymälöistä. Nyt on 32 eri väriä esillä 😊

Vierailija
2/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ku kerroit käyn ostamassa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keräile, mutta niitä on kertynyt. Uudemmat mariskoolit tunnistaa siitä että pohjassa lukee marimekko. Vanhemmissa on ollut tarra, mutta kyllä sen yleensä silmällä näkee onko aito vai kopio.

Vierailija
4/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama. Onhan ne kauniita, mutta eivät taida olla muodissa tällä hetkellä. Aidoissa lukee marimekko pohjassa.

Vierailija
5/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kopio koska sain sen. Ostin myös kopion samalle ihmiselle joka antoi.

Vierailija
6/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut torista mutta noutanut. Lähettäminen mietityttää. Värejä löytyy noin 15 vasta :)

Onko 20e mielestänne paljon vai vähän isosta skoolista?

Vierailija
7/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut torista mutta noutanut. Lähettäminen mietityttää. Värejä löytyy noin 15 vasta :)

Onko 20e mielestänne paljon vai vähän isosta skoolista?

Ihan kohtuuhinta. Mariskoolin värillä on merkitystä hintaan, punaiset ja keltaiset sekä tummat sävyt yleensä kalliimpia.

Vierailija
8/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keräilin ennen niitä pienikokoisempia, kun ne on musta söpömpiä ja Cittarista sai halvalla. Mulla on niitä 14 kpl, 2kpl kutakin väriä.

Pitäisi väsätä myynti-ilmo, kun en halua enää pitää niitä esillä. Kaikki olen 2 lukuunottamatta ostanut Cittarin-50% kampanjoista, että en ole ovh:ta sentää maksanut. Kohtuuhintaan ajattelin myydä, vähän halvemmalla kuin mitä itse ostanut eli n.35-45% uuden hinnasta, tai kaikista joku edullisempi könttätarjous. Heti ei varmaaan mee kaupaksi, mutta saattahan joku niitä keräilevä ne ostaa jos jonkin aikaa myynti-ilmoa pitää voimassa tori.fissä ja huutonetissä.

Vierailija
9/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ededelliseen lisäys, että mariskoolit ei varsinaisesti ole keräilykamaa, harvinaisia tuotannosta poistettuja värejä lukuunottamatta.

Tieryt värit, kuten punaiset ja vaaleanpunaiset on kalliimpia työläämmän värilasin valmistusprosessin myötä, eli niitä värejä ei kannata ilmaiseksi antaa. Mutta eihän noissa tavallisen värisissä mariskooleissa arvo yhtään nouse, laskee vain. Mariskoolit ei ole enää niin muodissa.

Keräilylasit on erikseen, ne on sellaisia lasiesineitä, joita ei ole enää tuotannossa ja joista on tullut haluttuja keräilijöiden keskuudessa.

Vierailija
10/15 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräily on käsittämätöntä, mutta pari isoa punaista mariskoolia sain joskus lahjaksi.käytän ihan tarjoiluastioina.

Vierailija
11/15 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keräile mariskooleja, mutta sekä pieniä ja isoja on kertynyt yhteensä noin 20. Mm. punainen iso, mattakirkas pieni, loput tavanomaisempia värejä. Näissä on kaikissa marimekko massaleima pohjassa eli ovat vuoden 2004 jälkeen valmistettuja.

Viimeisin löytöni oli ihanan vihreä Nuutajärven aikainen skooli, joka on paljon kauniimpi kuin vihreä uudempi mariskooli. Tämän vuoksi päätin, että voisinkin alkaa keräilemään vanhoja "Nuutiksia", joita monet luulevat ulkomaisiksi, feikeiksi tai kopioiksi. Näitä "helmiä" löytyy tämän vuoksi kirppareilta halvalla. Uudet marimekko-massaleimatut siirtyköön tarjoiluastioiksi ja tuikkukupeiksi. :D

Vierailija
12/15 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi osti lapsille marikoolin kopiot, jokaiselle eri värisen. Ne ovat vähän pienempiä kuin aidot. Värit olivat jotain ohutta muovikalvoa, joka lähti pesussa pois.

Eivät ole mitenkään erityisen kauniita, ja ovat malliltaan epäkäytännöllisiä. Eivät ole tytöt mukaansa niitä huolineet, kun ovat kotoa pois muuttaneet.

Vierailija
13/15 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keräilee, nimittäin mauttomat luuserit.

Vierailija
14/15 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässäkin muhinut joku skandaalinpoikanen, kumpiko olikaan aito, se "kopio" vaiko marimekko.

No mulla on halpahallista ostettu, käy mulle kyllä ihan aidosta.

Vierailija
15/15 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani keräilee niitä. Hänellä on kaiketi kaikki muut paitsi se luunvalkoinen.