Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 12 tunnin paastosta selviytyä

Vierailija
22.07.2017 |

Lähiaikoina verikokeiden takia täytyy olla iltakahdeksasta asti syömättä ja juomatta mitään. Kahvia ja ruokaa voin tankata varastoon ja toivoa ettei migreeni iske, mutta suuta kuivattavan lääkityksen kanssa on aika paskaa olla ilman vettä. Yksi ainoa mynthon-pastilli pilaa koko paaston (tosiaan yksi ainut pastillikin on kielletty), kaksi lasia vettä pilaa paaston... Paljonko ne suuta kosteuttavat geelit maksavat?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosairauden takia en syö työpäivien aikana tai ennen mitään. Iltavuorossa se taekoittaa että olen syömättä 24 tuntia, ei ole edes vaikeaa.

Vierailija
42/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääpalaehdottajalle tiedoksi, että paaston aikana saa juoda YHDEN lasin vettä. Jääpalat ovat vettä kuution muodossa, eli ne eivät ole sen enempää sallittuja kuin kaksi lasillista vettäkään. Ja jos joku ei tiedä mitä on paasto ennen verikoetta, niin kannattaa googlettaa. Se kun menee pilalle jopa yhdestä röökistä ja kurkkupastillista. Minä en polta, mutta sanoinpahan vaan. Ap

Niin. Ehdotin, että otat sen sallitun vesilasillisen vettä ja pakastat sen vesimäärän mitä siinä on. Se kun on ihan sama kokeen kannalta saako sen 2 desilitraa nestettä 12 tunnin aikana jäätyneestä vai sulasta vedestä.

Ja tiedän toki mikä on 12 tunnin paasto ennen verikoetta, koska käyn sellaisessa joka kuukausi. Olen käynyt kohta 20 vuotta. Vinkumatta, ulisematta ja ongelmitta. Niin uskomattomalta kuin se sinusta varmasti tuntuukin, se on varsin mahdollista. Ja jos se on pakollista, on se suuresti myös suotavaa. Ainakin toivon, ettei kukaan lähipiirissäsi joudu kuuntelemaan tuota marttyrointia.

Sinulla on varmaan myös suuta kuivattava lääkitys sekä migreeni? En saa ottaa edes särkylääkettä sen 12 tunnin aikana, jos tulee tarve. Yksi särkylääke ja koko paasto on pilalla. En todellakaan tee kärpäsestä härkästä, koska olen elänyt itseni kanssa koko elämäni ja tiedän tasan tarkkaan mistä saan kohtauksen ja mitä lääkitykseni minulle aiheuttaa. Siksi tein aloituksen. Ap

Niin siis miksi tarkalleen ottaen teit tämän aloituksen? Mitä toivoit saavasi tästä keskustelusta? Tuntuu ettei mikään vastaus kelpaa.

Vituttaa että ihmiset, jotka eivät tajua aiheesta mitään alkavat aukomaan naamaansa kun toinen stressaa kokemuksen syvällä rintaäänellä. Minkä takia migreenistä mitään tietämättömät alkavat aukomaan päätään migreenistä kärsivälle? En saa ottaa edes yhtä särkylääkettä koko 12 h aikana, en vaikka nielisin sen ilman nestettä. Pelkään että koko paasto menee pilalle. Vituttaa jo valmiiksi. Palstan asenne on se, että migreenistä ja muista sairauksista kärsivät skipatkoot verikokeet, ei heidän tarvitse tietää terveyteensä liittyviä asioita jos heillä on niin vaikeaa muutenkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistosairauden takia en syö työpäivien aikana tai ennen mitään. Iltavuorossa se taekoittaa että olen syömättä 24 tuntia, ei ole edes vaikeaa.

Olet varmasti myös sen 24 h juomatta mitään. Siis MITÄÄN. Kahvia, teetä, vettä jne. Ei ole vaikeaa ei :D

Vierailija
44/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, juotko yleensä kahvia iltamyöhällä? Tai heräätkö syömään keskellä yötä ettei verensokeri laske?

Kahvinjuonnille ei ole elämässäni mitään aikarajaa. Joskus juon yökahvin, joskus aamuyökahvin jne. En herää öisin syömään, mutta en myöskään yleensä mene nukkumaan klo 20. Klo 20 jälkeen en saa juoda enkä syödä mitään ja sama jatkuu labrakokeiden välissä. Ap

Ei mikään ihme että sulla on migreeniongelma. Elämäntapasi ovat ilmeisesti kaiken kaikkiaan aika tavalla hukassa. Ja elämäntaidoissa vaikutat olevan viestiesi perusteella monella tavalla toistaitoinen. Pientä elämäntaparemonttia hei. Säännöllisyyttä elämään, hallintaa ateriointiin, mielenhallintaa myös. Migreenikin vähenee.

Vierailija
45/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suun kuivumisen takia huuhtelet sitten suuta vedellä, mutta muuten ihan uskomaton kysymys:

meillä esim. nyt kesällä syödään illallinen kyllä aika myöhään n. 20-21 välillä, mutta tämän jälkeen sekä lapset että aikuiset syövät seuraavan kerran aamupalaa n. 10 aikoihin. En ole tosiaan ajatellut että olisimme tämän välin jollain paastolla ? heh hee.

kyllä on nykyään suhde ruokaan ihan sekaisin monilla, jos 12h ei pysty olemaan syömättä, varsinkin kun siinä välissä varmaan nukkuu sen 7-8h. Läskimakkarat tursuu monilla, ja koko ajan mennään pikku välipalapussukat kassissa ja vesipullot kädessä, ettei vaan iske joku "nestehukka". 

Ja näin saan jälleen kerran toistaa itseäni: minulla on migreeni sekä suuta kuivattava lääkitys. Olen liikaakin syömättä nykyään, mutta juomatta on vaikeaa olla. Tähän lisäksi se fakta, että yksi särkylääke pilaa paaston. Otti sen nesteen kanssa tai ilman.

Minä en ole läskipallero, joten sinun ei tarvitse olla huolissasi. Toki nälkäkin tulee varmasti tuon 12 tunnin aikana. Nykyään hieman terveemmällä pääkopalla saatan jopa nauttia syömisestä, kun ennen paastoilin vähän väliä ja laihduin vain. Ap

Vierailija
46/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, juotko yleensä kahvia iltamyöhällä? Tai heräätkö syömään keskellä yötä ettei verensokeri laske?

Kahvinjuonnille ei ole elämässäni mitään aikarajaa. Joskus juon yökahvin, joskus aamuyökahvin jne. En herää öisin syömään, mutta en myöskään yleensä mene nukkumaan klo 20. Klo 20 jälkeen en saa juoda enkä syödä mitään ja sama jatkuu labrakokeiden välissä. Ap

Ei mikään ihme että sulla on migreeniongelma. Elämäntapasi ovat ilmeisesti kaiken kaikkiaan aika tavalla hukassa. Ja elämäntaidoissa vaikutat olevan viestiesi perusteella monella tavalla toistaitoinen. Pientä elämäntaparemonttia hei. Säännöllisyyttä elämään, hallintaa ateriointiin, mielenhallintaa myös. Migreenikin vähenee.

En oe vähään aikaan tehnyt kunnollista ruokaa, kun en ole keksinyt yhtään mitään mitä tekisi mieli syödä kunnolla. Viime päivien kunnollinen ruokani oli broilerinfilee riisillä. En jaksanut edes vääntää kastiketta sen seuraksi, koska koko broileri + riisi-kombo on niin tylsä enkä keksi mitään muutakaan. Paitsi tietysti ruokia, joita ei tee mieli ainakaan ajatuksen tasolla. Ehkä eri asia sitten kun alkaa syömään eikä vain kuvittele syövänsä. Ap

Vierailija
47/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oe = ole

Vierailija
48/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pidän 24h paaston. Hyvin normaali ihminen selviää.

Vierailija
49/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Täysin mahdotonta. Peru verikokeet.

Vierailija
50/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Noudatat ohjeita ja lopetat ton turhan valittamisen niin se jopa onnistuu. Jos saat migreenin niin ihan vitun harmi. Et ole maailman ainoa ihminen, joka kärsii migreenistä.

Vierailija
51/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paastoaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Noudatat ohjeita ja lopetat ton turhan valittamisen niin se jopa onnistuu. Jos saat migreenin niin ihan vitun harmi. Et ole maailman ainoa ihminen, joka kärsii migreenistä.

Minä olen maailman ainoa ihminen, joka joutuu maksamaan minun verikokeeni johon en pääse migreenin takia. Ap

Vierailija
52/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle särähtää korvaan tuollainen syömättömyydellä pröystäily, kun muistan kuinka masentuneena ja syömishäiriöisenä riuduin tuntikaupalla nälässä enkä vain syönyt, vaikka se olisi ollut niin "helppoa". Syömishäiriötä ei ole todettu virallisesti, mutta aikoinani kyttäilin kaloreita kuin hullu ja pelkäsin lihovani tyyliin jostain jugurtista. Olin täysin normaalipainoinen, mutta otin jatkuvasti kuvia ja peilailin, koska epäilin että olen kuitenkin lihava. Ap

Vierailija
53/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiaikoina verikokeiden takia täytyy olla iltakahdeksasta asti syömättä ja juomatta mitään. Kahvia ja ruokaa voin tankata varastoon ja toivoa ettei migreeni iske, mutta suuta kuivattavan lääkityksen kanssa on aika paskaa olla ilman vettä. Yksi ainoa mynthon-pastilli pilaa koko paaston (tosiaan yksi ainut pastillikin on kielletty), kaksi lasia vettä pilaa paaston... Paljonko ne suuta kosteuttavat geelit maksavat?

Tuohon suun kuivumiseen on tosiaan hyvä idea, että pakastat sen yhden lasillisen vettä jääpaloiksi. Kun imeskelet yhden jääpalan kerrallaan, veden kosteuttava vaikutus ehkä tuntuu kestävän suussa kauemmin. Kun olet hiljalleen imeskellyt kaikki jääpalat, voit helpottaa suun kuivuuden tunnetta purskuttamalla vettä ja sylkemällä sen pois. En usko, että kannattaa tuon 12 tunnin aikana laittaa mitään kosteuttavaa geeliä: siitä varmaan kuitenkin tulee väkisin nieltyä vähän, mikä taas pilaisi paaston.

Migreeniongelmaan en keksi ratkaisua, jos itse tiedät, että 12 tunnin tauko syömisestä sen sinulle aiheuttaa. Harmillinen tilanne, mutta kyllä asia vain on niin, että jos haluat nuo verikokeet, niin sinun on pakko sinnitellä ja vain toivoa, ettei migreeni tule. Muuta vaihtoehtoa ei kai ole? Harmi kyllä, jos rahaa menee hukkaan, mutta sille ei sitten vain mitään voi. Ajattele, että on kuitenkin tärkeää, että yrität mennä niihin verikokeisiin.

Vierailija
54/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella, ei voi.

Tulet varmaankin kuolemaan peräti. Heikot sortuu elon tiellä, ja heikkohan sinä olet jos koet 12 tunnin ruuatta ja juomatta olon ees paastoksi. Normaali ihmiselle se on vain perus yö nukkuen jonka jälkeen ei heti saa aamiaista, vaan kestetään pikkunälkää muutama tunti - kunnes sitä aamiaista jo saakin.

Normaali ihmiselle tuo ei tunnu muuna kuin lievänä epämukavuutena, mutta asiaa ei tulisi mieleenkään sen kummemmin valittaa.

Olet varmaankin liian heikko selvitäksesi tuosta, kertomasi perusteella kun olet jo muutamassa tunnissa kuoleman kielissä migreenissä tai kurkku hiekkapaperilla ja tätä myöten varmaan pyörryt matkalla kokeisiin, ohan se niin tuskallista se kuiva suu...

Vierailija
55/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen maailman ainoa ihminen, joka joutuu maksamaan minun verikokeeni johon en pääse migreenin takia. Ap

Peru se verikoe! NYT HETI!!!

Et sinä sinne tosiaan pääse :(

Vierailija
56/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja on palannut :D

Vierailija
57/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet varmaankin kuolemaan peräti. Heikot sortuu elon tiellä, ja heikkohan sinä olet jos koet 12 tunnin ruuatta ja juomatta olon ees paastoksi. Normaali ihmiselle se on vain perus yö nukkuen jonka jälkeen ei heti saa aamiaista, vaan kestetään pikkunälkää muutama tunti - kunnes sitä aamiaista jo saakin.

Normaali ihmiselle tuo ei tunnu muuna kuin lievänä epämukavuutena, mutta asiaa ei tulisi mieleenkään sen kummemmin valittaa.

Olet varmaankin liian heikko selvitäksesi tuosta, kertomasi perusteella kun olet jo muutamassa tunnissa kuoleman kielissä migreenissä tai kurkku hiekkapaperilla ja tätä myöten varmaan pyörryt matkalla kokeisiin, ohan se niin tuskallista se kuiva suu...

Milloin viimeksi sinulla oli migreenikohtaus ja suu kuin aavikko? Ap

Vierailija
58/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittaja on palannut :D

En minä ainakaan. Ap

Vierailija
59/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi sinulla oli migreenikohtaus ja suu kuin aavikko? Ap

Kuinka monta kertaa oksensit viime kohtauksesi aikana?

Ap

Vierailija
60/83 |
22.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, peru nyt vaan se koe. Se on mitä ilmeisimmin sinulle täysin turha juttu, et osaa muuta kuin itkeä inistä ja valittaa. Et osaa olla reipas, et selviä lyhyestä "paastosta" ja saat kuitenkin sen migreenisi etkä pääse testeihin... että miksi ees yrität ja valitat sivukaupalla?

Mitä ihmettä haet tällä keskustelulla? Ongelmaasi eivät ole ratkaisuehotukset kelvanneet ja valitusvirtesi vain jatkuu loputtomiin. Miksi ees yrität?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan