Poika tuli armeijasta ja mies sai raivarin.
Minä en kuulemma osaa kasvattaa lapsia ja olen liian kiltti äiti, poika taas on selkärangaton, josta ei koskaan tule kunnon miestä?! Tällaisia asioita laukoo faktoina ja huutaen, vaikka eivät pidä paikkaansa. Haukkui niin pahasti ja rumasti omaa lastansa sekä vaimoansa, että aloin tosissaan miettiä olenko elänyt 20v täyden typeryksen kanssa. Perheemme on kriisissä ja jakautuu kohta kahteen leiriin, lapset ja minä vs. mies.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin poika saa mitään muutakaan elämässä aikaan jos tuolle tielle lähtee.
Kävin armeijan ja syrjäydyin silti. Armeija ei vaikuta elämän kulkuun mitenkään.
Niin,en kyllä usko että armeijan käyminen tai luistaminen vaikuttaisi elämän kulkuun mitenkään.
Olen ihan ihmeissäni tästä ketjusta :O
Onko isät ja äidit oikeasti sitä mieltä,että on vaan parempi niin,että oma poika (tai tyttö) tulee maitojunalla kotiin? Ei haittaa,ei hävetä? Että kannustetaan oikein lopettamaan se kesken?
Vierailija kirjoitti:
Onko isät ja äidit oikeasti sitä mieltä,että on vaan parempi niin,että oma poika (tai tyttö) tulee maitojunalla kotiin? Ei haittaa,ei hävetä? Että kannustetaan oikein lopettamaan se kesken?
Tottakai, koska on järkevää olla kannattamatta asevelvollisuutta, joka on tämän maan suurin tasa-arvo-ongelma ja iso rahareikä muutenkin. Asevelvollisuus pitäisi korvata vapaaehtoisella asepalveluksella ja reservistä voisi helposti ottaa puolet pois.
O/5
Kyllä nämä armeija provot on jo loppuun kaluttu.
Yleensä esim. Kauppatieteilijät eli ekonomit, diplomi-insinöörit ja lääkärit yms. yliopistossa ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet hoitavat homman niin että ensin peruskoulu, sitten lukio, sitten RUK, sitten yliopisto ja sitten työ johtavassa asemassa. Tästä oli tilastokin joskus kauppalehdessä, esim. kauppatieteellisen ylemmän yliopistollisen korkeakoulututkinnon suorittaineista muistaakseni jopa 80% oli käynyt RUK:n. Eli tilastollisesti nuorten miesten parhaimmisto käy reserviupseerikurssin eli ovat johtavassa asemassa myös armeijassa, eli korkeimmassa asemassa varusmiesten keskuudessa. Toki tilastoharhaa on siinä että yleensäkin pärjäävät suorittajat sinne RUK:lle päätyvät, mutta johtavaan asemaan työelämässä päätymiseen RUK edelleen vaikuttaa, saanut johtamiskoulutusta pitkään armeijassa ja lisäksi edelleen etenkin vanhempien miesten keskuudessa RUK on todella arvostettu koulu ja jos sen on itse firman pomo käynyt niin työnhakijoista ottaa mieluiten yhtä pätevistä ja hyvistä muuten sen RUK:n käyneen, kuin esim. sivarin tai miehistön jäsenen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun poika pääsi reserviin vänrikkinä 15.6.2017 RUK kurssilta 249 ja isänsä ja minä oltiin todella ylpeitä.
Siinäkös ylpeilette, mutta miten liittyy tähän keskusteluun?! Ja mitä asialla edes on loppupeleissä merkitystä? Nyt, kun se on tuore luulet, että sillä on, mutta muutaman vuoden päästä huomaatte, että ei olekkaan.
Tuota intin voi joutua lopettamaan monestakin syystä. Esim. erityisruokavalion. Siellä ei ole halua eritellä ruokia kovin tarkkaan. Ja tarkoitan siis henkeä uhkaavista allergioista. (en kuitenkaan lyijyallergiasta josta olisit kohta "viisaana" mölynnyt)
Miksi mies sinua haukkuu,itse ollut huono miehen malli.Pyydä katsomaan peiliin ennen kuin haukkuu.
Ap.n mies taitaa yhä elellä jossain Talvisodan retrohurmoksessa tai Tuntemattoman sotilaan henkilöhahmojen lumoissa (...vaikkei itse ole ollut sota-aikana syntynytkään)
Lellit aikuista lastasi. Suomalainen mies käy armeijan. Piste loppu.
Meillä ei olis kotiin enää tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Stop,stop!
Tytöt eivät 'tule maitojunalla kotiin' ! (...vaikka lopettaisivatkin jo sen ,vain heille sallitun 'harkinta-ajan' kuluessa )
Älä siis yhtään edes ujuttamalla ja vaivihkaakaan yritä rinnastaa sitä naisten 'vapaaehtoista asevelvollisuutta' siihen poikien siellä kokemaan, asiassa edelleen täällä yhteiskunnan taholta pakotettuun, asevelvollisuuden henkiseen rääkkiin ja nöyryytysten määrään siellä .
'Intin prinsessat' eivät sitä siellä joudu miehenä miesten keskuudessa kokemaan , simple as that .
Heitä on siellä poikien määrään verrattuna noin suhteessa 200-400/ 150000- 20000.
Kukaan, eikä mikään taho Suomessa ketään naisia sinne pakota.
Suurin osa korkeintaan kummastelee heidän valintaansa ja sinne hakeutumistaan.
Naiset ovat siellä lähinnä Puolusvoimien pr-maskotteja.
Kaikissa intin pr-kuvissahan heitä nykyisin kyllä näkyy, mutta heidän todellinen osuutensa siellä on lähes olematon ja itse asiassa aika merkityksetönkin.
Vierailija kirjoitti:
Lellit aikuista lastasi. Suomalainen mies käy armeijan. Piste loppu.
Meillä ei olis kotiin enää tulemista.
Jos vanhempani olisivat (tuon pojan tapauksessa) sellaisia kuin sinä , niin minä en hänenä viitsisi heitä enää tavatakaan.
Katso sinä vaan sitä uuttakin Tuntematonta sotilasta, ja kieriskele tappamisen ja tapetuksi tulemisen pelkäämisen kuvitteellisessa hurmoksessasi ja sodan hekumoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä esim. Kauppatieteilijät eli ekonomit, diplomi-insinöörit ja lääkärit yms. yliopistossa ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet hoitavat homman niin että ensin peruskoulu, sitten lukio, sitten RUK, sitten yliopisto ja sitten työ johtavassa asemassa. Tästä oli tilastokin joskus kauppalehdessä, esim. kauppatieteellisen ylemmän yliopistollisen korkeakoulututkinnon suorittaineista muistaakseni jopa 80% oli käynyt RUK:n. Eli tilastollisesti nuorten miesten parhaimmisto käy reserviupseerikurssin eli ovat johtavassa asemassa myös armeijassa, eli korkeimmassa asemassa varusmiesten keskuudessa. Toki tilastoharhaa on siinä että yleensäkin pärjäävät suorittajat sinne RUK:lle päätyvät, mutta johtavaan asemaan työelämässä päätymiseen RUK edelleen vaikuttaa, saanut johtamiskoulutusta pitkään armeijassa ja lisäksi edelleen etenkin vanhempien miesten keskuudessa RUK on todella arvostettu koulu ja jos sen on itse firman pomo käynyt niin työnhakijoista ottaa mieluiten yhtä pätevistä ja hyvistä muuten sen RUK:n käyneen, kuin esim. sivarin tai miehistön jäsenen.
Ei kauhean yllättävää, että johtamisesta kiinnostuneet käyvät johtajakoulun? Mua taas kiinnostaisi tietää kuinka moni KTM-naisista on käynyt RUK:n. Mun tuntemista ei yksikään
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei riitä sympatia intin lopettaneille "miehille". Se on vaan 6kk ihmisen elämästä,6kk!!!!!
Paitsi että useammille se ei jää kuuteen kuukauteen.
Olisin itse voinut jotenkuten kestää puoli vuotta, mutta saadessani tietää, että vuoden nakki napsahti, ja uuden komppanian kouluttajan ollessa niin fyysistä kuin henkistä väkivaltaa käyttävä kuumakalle, jätin leikin kesken. Kouluttajalta sai kuulla nälvimistä ja muun muassa tarttui koulutustehtävissä päähäni ja sätti luuseriksi, rimppakintuksi, idiootiksi ja vaikka miksi, vaikka kyseessä oli ensimmäinen kerta ikinä, kun olin tankkia ohjaamassa.
Tämän kouluttajan kohdalla ei ollut kyse leikkimielisestä simputuksesta vaan paljon enemmästä. Jos minua ei olisi siirretty tuon natsin komppaniaan tai kouluttaja olisi ollut eri, olisin todennäköisesti suorittanut kaiken loppuun.
En ole katunut lähtöä päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on parempi. Ei kannata käyttää kallisarvoista aikaa asioihin, jotka eivät kiinnosta yhtään
Mun poika aloitti nyt myös intin, odottanut sinne päästä pitkään. Sairastaa migreeniä ja nyt lekuri oli sanonut että ekan kohtauksen jälkeen pistävät kotiin, poika on nyt ihan epätoivoinen jos vapautuu palveluksesta kun motivaatio kova
Asevelvollisuuteen perustuva armeija nykyaikana Euroopassa on jo anakronismi.
Oli intistä mitä mieltä tahansa, niin mikään ei pistä vihaksi niin kovaa kuin NAINEN laukomassa jotain yleistyksiä koskien armeijan käymistä/käymättömyyttä, ja sen vaikutusta miehiin.
Nainen, kuvittele joku tuntematon mies vittuilemassa sinulle siitä miten nyt taitaa kuukautiset vaikuttaa ajattelukykyysi. About yhtä ärsyttävää menoa.
Ei pitäisi ulkopuolisten puuttua asioihin, joita eivät voi ymmärtää.
Onkohan Euroopassa toista sellaista maata, jossa eletään vieläkin samalla intensiteetillä natsi-Saksan liittolaisena (...hävityn) sodan lumoissa ?
Mitä lie, mutta näitähän oli. " Siis mitä? Pitääks mun nukkua samas huonees muiden kaa. Siis hei kamoon. Mä oon aina nukkunut yksin mun omas huonees."