Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ilmiöt, muotivillitykset yms. ovat vuosien varrella ärsyttäneet teitä eniten?

Vierailija
17.07.2017 |

Kertokaa ja perustelkaa!

Kommentit (203)

Vierailija
141/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansan lihominen kun hoikkana pienenä naisena en saa enää istuvia vaatteita mistään.

Öööh, mielestäni juuri pienille naisille löytyy vaatteita ja vähän muodokkaammille ei mitään. Yritä nyt vaikka farkkuja löytää nii joko ei mee perseestä yli tai sitte liian isot vyötäröltä :D

Pienille löytyy paremmin vaatteita ja heille myös sopii laajempi kirjo malleja. Tällainen lyhyt omenavartalo ei löydä kivoja yläosia kun eivät mahdu rintojen kohdalta kiinni. Jos otat isomman numeron ne ovat hartioista laatikoita. Ns isojen tyttöjen vaatteet ovat puoli metriä liian pitkiä, yleensä kaameita rumanvärisiä ja huonolaatuisia säkkejä.

Lohdullista kuulla että meitä on monenpituisia ja levyisiä jotka ei saa vaatteita, ja jos saa niin malleja ja värejä ja materiaaleja et pääse paljoa enää kronklaamaan.

Itse olen 175 cm pitkä hoikka nainen ja vaikeata on vaatteen saanti.

Eikö  XL naisten vaateliikkeet myy ollenkaan lyhyiden ja XL kokoisten naisten vaatteita? En ole tutustunut valikoimaan mutta jos on niin että ne ovat kaikki pitkille ja pulleille, niin jossain menee metsään. Eivät kaikki pulskat ole meinaan pitkiä vaan kuten Sinä, teitä on lyhyempiäkin.

Yhtälailla tällaiselle hongankolistajatytölle ei meinaa löytyä. Jos alkaisin treenaan hartioita ja mulla olisi isot tissit, en löytäisi enää yhtikäs mitään ;)  koska nytkin paidat ja takit kiristävät monesti hartioista vaikka otan isoimman koon mikä rekissä roikkuu. Kauppaan jää siis.

Tässä ilmoittautuu 180 cm pitkä, harteikas ja rintava nainen. En todellakaan löydä mitään. Tai siis löydän, koska alastikaan ei voi kulkea, mutta mikään vaate ei istu.

Rintojen takia joudun käyttämään esim. takeissa L-kokoa (/42). No, niihin mahtuisi kaksi minua vyötärön kohdalle. Sitten pitää keksiä jokin ihme vyöviritelmä, jolla kuroo ylimääräisen kankaan kasaan vyötäröltä, jottei näytä valtavalta. Voin kertoa, että tällä pituudella ja sillä, että näyttää vielä lihavalta, ollaan aikamoisessa jääkaappipakastin-efektissä. Paidoissa käytänkin suosiolla isoa XS-kokoa tai normaalia S-kokoa. Ne venyvät rintojen kohdalta riittävästi kyllä ja jippii, minulla on vyötärö.

Sitten kun on vielä pitkät jalat, pitää housut ostaa erikoisliikkeistä.

Olisi ihanaa, jos joku hoksaisi, että naisia on eri kokoisia ja -mallisia. Ja jokaisen vartalolle löytyisi jotakin.

Nyt tuntuu, että 165 pitkät vartaloltana täysin tasapaksut ja rinnattomat kyllä löytävät vaatteita, ja me kaikki muut jäämme tuskailemaan erilaisten istuvuusongelmien kanssa.

Täällä taas se 175 cm hoikka joka tuskailee vaatekaupassa :)

miten saat s-kokoisia vaatteita päällesi, en siis kettuile vaan kysyn? :) Mulla on kaikki ollut aina 40 tai L-koon ja nyt kun näitä makkarankuorivaatteita on ollut muodissa jo hyvän aikaa, meinaa ahdistaa noissakin. Jos ostat vaikka takin/paidan kokoa s, eikö hihat ole sitten kovin lyhyet? En tiedä mikä apinakäsi sitten itse olen mutta joskus L-koon paidat ja takitkin ovat kovin lyhythihaisia... aarg..

Jos ostan kokoa L vaikka kalliimmankin pukeutumispaidan, tuntuu kuin kuristuisin, pitäisiköhän hakeutua hoitoon tai hankkia ompelutaito ja -kone mutta en tykkää näistä makkaran kuori-vaatteista. En halua korostaa perusarjessani "muotojani" eli suomeksi esitellä tissejäni. Bileolosuhteet toki eri juttu.

Takeissa suosin kanssa sellaisia mitkä saa "kuristettua" vyötäröltä niin on vähän paremman näköinen kuin tasapaksu laatikko..

Pitkien housujen kanssa kaupassa on tuskaa, tiedän koska suhteessa raajani ovat pidemmät kuin jollain toisilla - eli apinakädet :) ja jalat :) .  Sitten kun löydän jonkun kivan hameen tai mekon niin ne näyttävät mineiltä päälläni koska niiden tarkoitus olisi kai ylettyä polviin mutta eivät ne pääse minun päälläni polviin asti koska jalka on pidempi kuin se standardinainen jonka mitoille nämä on tehty..

Juu saa kysyä!

Venyttämällä :D Eli nuo paidat, joita käytän, ovat venyvää materiaalia. Vyötärön kohdalta S-koko istuu sopivana, mutta onhan se tiukkana rintojen kohdalta. Niin kauan kuin hengittämään pystyy, kaikki on hyvin :D

Ja kyllä, hihat ovat AINA lyhyet. Niitä on joko koko ajan nykimässä alaspäin tai sitten käärii suosiolla ylös.

Ja mitä tulee "oman vartalon mukaan pukeutumisesta", mitä joku tuossa kommentoi, niin pukeudun hyvinkin oman vartaloni mukaisesti, silloin kun se on mahdollista. Monen kaipaama tiimalasivartalo (tai minun tapauksessani kai vaasi, koska olen niin pitkä) on vain todella vaikea pukea, ETENKIN ketjuliikkeiden vaatteilla. Mitä olen kuullut, niin aika moni tuskailee saman asian kanssa, ja siksi toivonkin, että liikkeiden valikoimia parannettaisiin. Mitä nyt katsoo ihmisten vaatteita, niin aika harvalla on istuvat vaatteet.

Tällaista tämä on:

- jos jokin alaosa sopii takamuksen kohdalta, on se vyötärön kohdalta löysä

- hameet ja housut ovat aina liian lyhyitä

- yläosien leikkaukset ovat tarkoitetut tasapaksummille, eli voin siis valita JOKO rintojen TAI vyötärön kohdalta istuvia vaatteita. Molempia en saa, ellen osta kahta eri vaatetta.

- paidat ja takit ovat aina liian lyhyitä ja niissä on liian lyhyet hihat.

- Jne.

Ja kyllä, haluan pukeutua niin, että näytän omasta mielestäni hyvältä. Joku pukisi minun mielellään varmaan laatikkomallisiin tunikoihin, joissa on olkatoppaukset ja rintatasku. Minä vain en halua sellaisia laittaa.

Ihmeen paljon herätti närkästystä alkuperäinen viestini. Liekö sitä luettu kuin piru raamattua? :)

Mene Tall-mallistoon nettikaupassa. Lyhyet puolestaan Petiteen ja lihavat Plus jne mallistoihin. Problem solved.

Vierailija
142/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Body positive aatteen nimissä lihavuuden juhlimista. Tätä mm iltalehti jaksaa tuputtaa lakkaamatta, joka viikko joku "vartalopositiivinen instagram bloggaaja näyttää rohkeasti tilillään, miltä aidot naiset näyttävät". "Tältä sarjakuvasankarit näyttäisivät, jos he olisivat todellisia ihmisiä" ja kaikki tietysti ylipainoisia. Tietysti. Aidot naiset ei ole normaalipainoisia. Saatana

Tai sitten olet vain ymmärtänyt väärin body positiven, eli sen, että kaikki eivät ole samanlaisia eikä siinä ole mitään vikaa. Laiha, normi, pulska, niin se vain menee, eikä kenenkään pitäisi hävetä itseään. Ei koskaan. Tosin ikää kun tulee niin sitä lakkaa häpeämästä omia kilojaan. Itse laihduttanut ja kilot takaisin sairauksien myötä, taas dieetillä ja mietin, että miten jaksan, ehkä vielä muutaman vuoden mutta sitten annan olla kun mitä sitä nyt keski-ikäisen akan tarvitsekaan näyttää parikymmpiseltä :). 

Itseäni ärsyttää ehkä eniten rumat kengät. Aina. Rakastan korkoja ja kauniita kenkiä, kammoksun crocseja jotka ovat pihahommiin sopivat. Mutta sekin vain mielipide :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko belfiet jo mainittu?

Ja se, että mennään salille treenaamaan perzettä ja sitten otetaan belfie. Vähän kuin tikkujalkaiset nuoret miehet, jotka tekevät vain hauiskääntöjä..

Vierailija
144/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoituminen

Ennen sitä sanottiin nuoleskeluksi

Vierailija
145/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Converse-kengät aikuisilla (vanhoilla +30 v) ihmisillä. Johtuu siitä, kun nämä tennarit olivat muotia ollessani ala- ja yläasteella. Niistä tulee mieleen lasten kengät ja ne näyttävätkin mielessäni lasten ja nuorten kengiltä. Itsekin käytin sellaisia lapsena, eri värisiä.

Mutta saa ihmiset käyttää mitä kenkiä haluavat, vaikka minulla onkin tällainen mielikuva niistä. Jossain vaiheessa tuntui että kaikilla oli sellaiset ja mietin että nyt nämä lasten kengät ovat sitten massamuotia.

Vähän sama kuin Kuomat aikuisella? Voi käyttää, käytetäänkin ja kokoja tehdään, mutta silti se mielikuva 😂

Originellit lumihiutalehipsterit käyttääkin :)

Vierailija
146/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoristetut hiukset joita mt-ongelmaisen pakkomielteisesti nyitään ja suitaan koko ajan kädellä.

Pitkä tukka, jonka latvat vedetään eteen rinnoille eikä taakse jää yhtään karvaa.

Siittiöt otsalla ym kulmakarvakammotukset.

Kardashian-kuminaamat ja niiden ihailu.

Implantit, missä vaan. Pyllyssä, rinnoissa, huulissa jne.

Housut joissa vetoketju on näkyvissä "seksysti".

Alushousut näkyvillä: lantiofarkut ja stringit, Britneyn "hei puin punaiset stringit näiden farkkujen päälle seksyy", Lady Gagan aloittama "puen vain nämä alushousut ja lähden kaupungille".

Tahmaiset huulikiillot "kärpäspaperi".

Emotukka.

Tukka, jossa on niin paljon tököttiä, ettei se liiku. Esim. otsatukka pysyy ulkonakin liikkumatta otsalla.

Tätipallo-kampaus (lyhyehkö, tupeerattu "tuuheaksi").

No se räväkkä kokkolatukka.

Pitkä tukka joko suoristetuilla suikaleilla, vedettynä nännien päälle suittavaksi tai ne täsmälleen samannäköiset missikiharat paksulla tökötillä käsiteltyinä.

Pankkineititukka. Periaatteessa hyväkuntoinen, mutta maailman tylsin. Takaa vedetty tasoitus kuin viivottimella.

Naamassa ei saa olla huokosia! Ihmisillä!

Kaikki filtterit naamassa kuvissa ja duckface, sparrow face, aasiailmeet ja eleet "ooh tälleen söpösti teen käsillä näin kato ja oon tosi söpö enkö olekkin". Ei se perunanaama muutu animenaamaksi vaikka käsimerkkejä olisi vieressä tai etusormi suun vieressä.

Sori kokkolalaiset! Se on KOUVOLATUKKA.

Vierailija
147/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se, että yhden trendin ollessa vallalla, ei mitään muuta tyyliä meinaa kaupoista löytyä. Samoja juttuja joka puolella. Kun tarttet pillifarkkujen aikana siistit leveämmät farkut, ei meinaa löytyä. Kun tarttet tukevammat "tolppakorokoiset" kengät, kaupat on täynnä vain kiilakorkoja. Kun tarttet niukan A-linjaisen hameen tarjolla on pelkkää monikerros-pitsirömssyä, jne jne. Tän kesän alussa etsin oranssia neuletta, niin joka saakelin rättikauppa oli täynnä lohen-vaaleanpunaista, tai haaleaa roosaa, mutta ei oikein mitään räväkämpää. 

Vierailija
148/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää se, että yhden trendin ollessa vallalla, ei mitään muuta tyyliä meinaa kaupoista löytyä. Samoja juttuja joka puolella. Kun tarttet pillifarkkujen aikana siistit leveämmät farkut, ei meinaa löytyä. Kun tarttet tukevammat "tolppakorokoiset" kengät, kaupat on täynnä vain kiilakorkoja. Kun tarttet niukan A-linjaisen hameen tarjolla on pelkkää monikerros-pitsirömssyä, jne jne. Tän kesän alussa etsin oranssia neuletta, niin joka saakelin rättikauppa oli täynnä lohen-vaaleanpunaista, tai haaleaa roosaa, mutta ei oikein mitään räväkämpää. 

Ja kun vihdoin löydät etsimäsi hinta on sitten niin suolainen, että mietit 10x kannattaako rahoja tuhlata tähän vaatekappaleeseen. Kiva niille, joilla ei ole hirveästi rahaa käytössä.

Vierailija
149/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansan lihominen kun hoikkana pienenä naisena en saa enää istuvia vaatteita mistään.

Onnea vaan pienelle ja hoikalle mielellesi. Se mahtuu sentään mihin vaan aivokoppaan.

Vierailija
150/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilottitakista, vai mikä bomber se nykyään on, tulee mieleen uusnatsit ysäriltä. Aina ja väistämättä.

Onhan se muutenkin hirveä.

Vierailija
151/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska artikulointi, monet laulajat syyllistyy tähän. Pahin lienee Anna Puu "mä tarvin vielä yhdennyönnaikaa" 😖

152/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Social justice warriotit. Eivät itse edes älyä, kuinka paljon oikeasti vaikeuttavat ihmisten elämää. Haluavat että kaikki valkoiset miehet laitettaisiin yhdelle saarelle ja annettaisiin kuolla sinne. Haluavat siis periatteessa sukupuutto ihmisille.

Vierailija
153/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kauneuskirurgia, turhanpäiväinen nykymusiikki.

154/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2351 kirjoitti:

Social justice warriotit. Eivät itse edes älyä, kuinka paljon oikeasti vaikeuttavat ihmisten elämää. Haluavat että kaikki valkoiset miehet laitettaisiin yhdelle saarelle ja annettaisiin kuolla sinne. Haluavat siis periatteessa sukupuutto ihmisille.

Ja niin. Jäisihän tuossa mustat miehet ja aasialaiset.. Mutta joko halutaan sukupuuttoa tai rodunmuutosta. Koska mitäs nyt helvettiä?

Vierailija
155/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vaiheessa ihmisten kauloille ilmaantui jonkinlaiset rätit riippumatta vuodenajasta tai lämpötilasta.

Sitten kun ne kiedotaan kaulaan sen näköisesti kuin päiväpeitto olisi mytyssä :D

Ja jos kyseessä kallis huivi niin sen merkkilogo, tai pesulappu jossa logo, käännetään niin että vastaantulijat ymmärtävät satavarmasti sen olevan kallis huivi. Sitten sitä (merkki)myttyhuivia käytetään jopa varvastossujen ja hellemekon kanssa :D

Olenkohan ihan väärässä, minulle tuli räteistä aivan toinen mielikuva… :D

Vierailija
156/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarista näytettävät  suomalaiset lähiömammasarjat, jossa kamerat suurin piirtein tungetaan kohtuun kun kuvataan murekkeiden puskemista!

nimim. Kaipaan lisää kaunista glamouria telkkariin eikä mitään ankeaa rupulähiömeininkiä

Vierailija
157/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vaiheessa ihmisten kauloille ilmaantui jonkinlaiset rätit riippumatta vuodenajasta tai lämpötilasta.

Sitten kun ne kiedotaan kaulaan sen näköisesti kuin päiväpeitto olisi mytyssä :D

Ja jos kyseessä kallis huivi niin sen merkkilogo, tai pesulappu jossa logo, käännetään niin että vastaantulijat ymmärtävät satavarmasti sen olevan kallis huivi. Sitten sitä (merkki)myttyhuivia käytetään jopa varvastossujen ja hellemekon kanssa :D

Olenkohan ihan väärässä, minulle tuli räteistä aivan toinen mielikuva… :D

Ai rätti päässä, tai terveyssiderätti kaulan ympärillä?

Vierailija
158/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset haalarit! Lappuhaalarit, lasketteluhaalarit, olohaalarit jne.

Siis miten hankala meidän naisten ensinnäkin käydä pissillä kun on sellainen päällä.

Sama koskee bodyjä eli joudut availla niitä haaruksen neppareita tai vetää koko bodyn päältä pois ennenkuin voit pissiä.

Vierailija
159/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättiperseet. En tajua ollenkaan, vielä 10 vuotta sitten ihanne oli pieni takamus mikä edelleenkin näyttää hyvältä. Varsinkin belfiet ovat äärimmäisen noloja, mahtaa naisia hävettää kuvat kymmenen vuoden päästä. Samalla logiikalla pienet rinnat kai tulevat kohta muotiin tai iso maha. Yäk

Tämäkö sitten on kaunista katseltavaa? https://www.google.fi/search?rlz=1CDGOYI_enFI711FI711&hl=fi&biw=375&bih…:

Vierailija
160/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin se, että jos et ole Facebookissa, Instagramissa jne. olet outo ja ulkona kaikesta. Minua ahdistaa se, että kaikki pitää nykyään jakaa netissä. Sinun pitää verkostoitua, kommentoida muiden päivityksiä, tykkäillä ja julkaista itse.  Minä en vaan jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä