Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ilmiöt, muotivillitykset yms. ovat vuosien varrella ärsyttäneet teitä eniten?

Vierailija
17.07.2017 |

Kertokaa ja perustelkaa!

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kulmakarva muoti. Tosi iso osa naisista/tytöistä haluaa ns. "instagram" kulmakarvat. Muotoillaan ja värjätään överi kaareviksi, liian tummiksi ja liian paksuiksi. Ja sit ei älytä sitä ettei ne sovi kaikille. Onneks tämä muoti on menossa ohi, luonnollisempaan suuntaan.

Vierailija
122/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konmari

Tämä todellakin. Tämähän oli, kuin uskonto jota piti tuputtaa kaikille ja jos vähääkään asiaa kritisoi niin vastaus oli oletko lukenut raama... ei kun siis konmari kirjan?

Jos joku oli ja silti kritisoi niin seuraava vastaus oli "Sää et vain ole ymmärtänyt konmarin ideaa" :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some, tarvitsenko edes perusteluita?

Kyllä tarvitsee sillä kerrot tämän asian somessa. Olisi mielenkiintoista tietää miksi käytät jotain mikä sinua ärsyttää.

Vierailija
124/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä potenssiin 100 ja yleensä kaikki tatuoinnit, olipa niiden "merkitys" mikä tahansa. (No ehkä lasten nimet, syntymäajat tms. pienesti jossain ei niin näkyvillä vielä menee)

Siis niin kuvottava näky esim. kesämorsian ihanassa puvussaan, ja jopa huntu ja tiaara päässään, mutta näitä hirvittäviä väriläikkiä molemmin puolin kehoa. Oksettaaaaa!!!

Unohdatteko lastenne nimet, syntymäajat tms. vai miksi ne pitää kirjata ihoon talteen?

Vierailija
125/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa ihmisten kauloille ilmaantui jonkinlaiset rätit riippumatta vuodenajasta tai lämpötilasta.

Vierailija
126/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TEHKÄÄ OMA KESKUSTELU JOS HALUATTE NARISTA MITEN ETTE LÖYDÄ SOPIVAN KOKOSIA VAATTEITA MUUT HALUAIS KESKUSTELLA IHAN _AIHEESTA_

Saman voisi sanoa somesta ja kuvista. Niillekkin voisi tehdä oman aiheen, tosin kummatkin kai kuuluvat muotivillitykseen. Jotenkni hassua, että joillakin ottaa päähän joku asia näin paljon että ketjussa pitää alkaa narisemaan asiasta jos se aiheeseen kuitenkin liittyy. Ei tämä ketju siihen kuole että keskustellaan itselle osuvasta asiasta. Eikun keksimään vaan lisää asioita mitä ei vielä ole kukaan maininnut tai tämä ketju oikeasti hukkuu muiden mukana, niinkuin kaikki muutkin ketjut.  Rajaamalla ja kieltelemällä vaikka asia aiheeseen liittyisikin tämä ketju ei ainakaan elä pitkään.

Vierailija
127/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kännyä raahataan joka paikkaan. Varsinkin suomalaisilla on tämä pakkomielle, amerikkalaisten lisäksi.

Jopa ruokapöytään tai vessaan. Eikö sen vertaa voi olla erossa siitä että käy syömässä ja juttelee ihmisten kanssa kasvotusten, tai pissii&kakkii rauhassa?

Menin eilen illalla kävelemään Arboretumiin (Tampereella), ja nautin tuulesta, melkein myrskystä, sekä puista ja ihanista istutuksista. Kännykän jätin kotiin, eihän iltakävelyllä sitä tarvitse.

Mutta mitä! Vain yksi lenkkeilijä minun lisäkseni ei räpelöinyt kulkiessaan kännykkäänsä. Kaikki muut ihmiset pitivät kännykkää kädessään ja tuijottivat sitä. Jotkut olivat suorastaan kivettyneet paikoilleen. Eivät he ottaneet valokuvaa, vaan ehkäpä katselivat kuvia netistä puistosta, jossa olivat? Jopa nuori pariskunta, joka näytti olevan romanttisella kävelyllä käsi kädessä, tuijotti toisissa käsissään olevia kännyköitä noiduttuina.

Jokainen saa tietysti pitää kännykkäänsä mukanaan ja tuijottaa sitä vaikka aamusta iltaan, mutta typerän näköistä se on. Kirsikkana kakun päällä pyöräilijät, joilla on kuulokkeet korvissa ja kännykkä kädessä, ja tuijottavat sitä kännykkäänsä ajellen siksakkia puiston käytävillä. Idiootit.

Tietääkö kukaan, onko missään päin maailmaa kännykätöntä puistoa? Matkakohdetta suunnittelen parhaillaan, haluaisin tehdä aikamatkan paikkaan jossa kännykkäzombeja ei näy.

Itse sisällä ollessa tahdon unohdella kännykän pöydälle, koska sisällä näperrän tietokoneella tai hommaan omia hommia. Sentakia minua on hankala saada välillä kännykällä kiinni ja inhoan luuri korvissa roikkumista ellei asia oikeasti ole tosi tärkeä. Kavereiden kanssa touhuaisin mieluusti muuta kuin olisin zombina koneen, telkkarin tai kännykän äärellä, muutta osa kavereistani valitettavasti viihtyy näissä paremmin kuin minä ja saattaa uloslähtökin viivästyä 15min-3h kun pitää laitteissa roikkua kavereiden, puolituttujen ja tuntemattomien kanssa. Mikä minua välissä häiritsee, kun itse pyysivät minut kylään tai pyysivät tulla luokseni kylään ja pitäisi olla minun seurassa eikä kone tuttujen.  Kuitenkin kyllä minäkin otan kännykän silloin tällöin matkaan vessaan ja kävellessä että näen tavoite kilometrit paljonko tullut suurinpiirtein käveltyä ja jos eksyn näen heti samalla mihinsuuntaan pitää kävellä takaisin koska minulla on huono suuntavaisto. Myöskin tykkään ottaa luontokuvia ja kännykkä on näihin loistava hätävara, ettei tarvitse erikseen kameraa käyttää. En kuitenkaan ole siihen niin kiintynyt ettenkö pärjäisi päivää saati viikkoa ilman tutussa ympäristössä.

Vierailija
128/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan kulmakarva muoti. Tosi iso osa naisista/tytöistä haluaa ns. "instagram" kulmakarvat. Muotoillaan ja värjätään överi kaareviksi, liian tummiksi ja liian paksuiksi. Ja sit ei älytä sitä ettei ne sovi kaikille. Onneks tämä muoti on menossa ohi, luonnollisempaan suuntaan.

Venäläinen Brezhnev-kulmakarvamuoti :D Kamalan näköistä kun naisen kasvot muuttuvat siroista miesmäisiksi ja luomet raskaan näköisiksi sellaisten kulmakarvojen takia.

Vierailija
129/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vaiheessa ihmisten kauloille ilmaantui jonkinlaiset rätit riippumatta vuodenajasta tai lämpötilasta.

Sitten kun ne kiedotaan kaulaan sen näköisesti kuin päiväpeitto olisi mytyssä :D

Ja jos kyseessä kallis huivi niin sen merkkilogo, tai pesulappu jossa logo, käännetään niin että vastaantulijat ymmärtävät satavarmasti sen olevan kallis huivi. Sitten sitä (merkki)myttyhuivia käytetään jopa varvastossujen ja hellemekon kanssa :D

Vierailija
130/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Converse-kengät aikuisilla (vanhoilla +30 v) ihmisillä. Johtuu siitä, kun nämä tennarit olivat muotia ollessani ala- ja yläasteella. Niistä tulee mieleen lasten kengät ja ne näyttävätkin mielessäni lasten ja nuorten kengiltä. Itsekin käytin sellaisia lapsena, eri värisiä.

Mutta saa ihmiset käyttää mitä kenkiä haluavat, vaikka minulla onkin tällainen mielikuva niistä. Jossain vaiheessa tuntui että kaikilla oli sellaiset ja mietin että nyt nämä lasten kengät ovat sitten massamuotia.

Mun nuoruudessa Converset oli teinien kengät, silti käytän itsekin nyt keski-ikäisenä. Itseäni naurattaa t-paidat, joissa Leviksen iso merkki. Mulla oli sellainen 12-vuotiaana. Siis 25 vuotta sitten. Nykyipanat luulevat keksimeensä tuon itse.

Eniten ärsyttää kyllä teinit, jotka kulkevat henkkamaukan bändipaidoissa, eivätkä tiedä edes mikä bändi on kyseessä.

Vierailija
131/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfiet. 12 vuotta sitten aloin ottaa itsestäni muutamia omakuvia yhtä nettifoorumia ja MySpacea varten, jotta uudet nettitutut näkisivät miltä näytän. Ensimmäisen otin juurikin peilin kautta, mutta valokuvausharrastajana käytin oikeaa kameraa. Hävetti ihan hirveästi, koska ajattelin, ettei kukaan sellainen ota omakuvia jolla on kavereita niitä kuvia ottamaan. Yritin tehdä niistä sen näköisiä, että niitä voisi erehtyä pitämään jonkun muun kuvaamina. Olinkin sitten edelläkävijä! En ole ottanut vuosiin yhtään selfietä. Ärsyttää, että sellaisesta tuli muotia, ja nykyään monet postaavat esim. Instagramiin vain selfieitä, sen sijaan että ottaisivat niitä "oikeita" kuvia, esim. luonnosta. Ärsyttää koko selfie-nimityskin, kun ensimmäinen mielikuva siitä sanasta on itsekkyys, ei omakuva.

Vierailija
132/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristetut hiukset joita mt-ongelmaisen pakkomielteisesti nyitään ja suitaan koko ajan kädellä.

Pitkä tukka, jonka latvat vedetään eteen rinnoille eikä taakse jää yhtään karvaa.

Siittiöt otsalla ym kulmakarvakammotukset.

Kardashian-kuminaamat ja niiden ihailu.

Implantit, missä vaan. Pyllyssä, rinnoissa, huulissa jne.

Housut joissa vetoketju on näkyvissä "seksysti".

Alushousut näkyvillä: lantiofarkut ja stringit, Britneyn "hei puin punaiset stringit näiden farkkujen päälle seksyy", Lady Gagan aloittama "puen vain nämä alushousut ja lähden kaupungille".

Tahmaiset huulikiillot "kärpäspaperi".

Emotukka.

Tukka, jossa on niin paljon tököttiä, ettei se liiku. Esim. otsatukka pysyy ulkonakin liikkumatta otsalla.

Tätipallo-kampaus (lyhyehkö, tupeerattu "tuuheaksi").

No se räväkkä kokkolatukka.

Pitkä tukka joko suoristetuilla suikaleilla, vedettynä nännien päälle suittavaksi tai ne täsmälleen samannäköiset missikiharat paksulla tökötillä käsiteltyinä.

Pankkineititukka. Periaatteessa hyväkuntoinen, mutta maailman tylsin. Takaa vedetty tasoitus kuin viivottimella.

Naamassa ei saa olla huokosia! Ihmisillä!

Kaikki filtterit naamassa kuvissa ja duckface, sparrow face, aasiailmeet ja eleet "ooh tälleen söpösti teen käsillä näin kato ja oon tosi söpö enkö olekkin". Ei se perunanaama muutu animenaamaksi vaikka käsimerkkejä olisi vieressä tai etusormi suun vieressä.

Vierailija
133/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi, joka on "tehty itselle" ja tosi henkilökohtainen jne jne, mutta joka on tehty kohtaan mistä se varmasti näkyy muille vaatteet päälläkin ja hakattu ihoon niin päin, että muut näkevät sen oikein.

Vierailija
134/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Choker-kaulakorut. Saavat kaulan näyttämään todella lyhyeltä ja hoikatkin kasvot todella pulleilta. En ole nähnyt yhtään ihmistä jota kyseinen korutyyli imartelisi.

Googleta Maria Feodorovna. Alkuperäinen choker-fani. No jaa, oli ne muotia jo Ranskan vallankumouksen jälkeenkin.

Vierailija
135/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi. Jatkuva sushin ylistys, kuinka se vaan on maailman suurin herkku, taivaallista ja ihanaa. Mikään muu lounas ei kelpaa, koska sushis sen olla pitää.

Se on prkl riisiä ja kalaa. Ei mitään sen kummosempaa.

Tämä :D. Minut melkein lynkattiin facessa, kun menin päivittämään, että maistoinpa sushia ja täytyy myöntää, että en innostunut mausta. Kaikkien pitää siitä pitää nyt, kun se on trendikästä.

Mutta siis muotiin. Jossain vaiheessa oli muotia mustat, leveälahkeiset housut, joihin oli ympätty joku minihameen retale kiinni. Tolppakenkien kanssa aika kornin näköinen yhdistelmä.

Joo, 2000-luvun taitteessa

Täytyy varoittaa teitä, että hame+housut yhdistelmä on taas muotia ja on näkynyt jo trendeissä jonkin aikaa kasvaen..

Vierailija
136/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kokkolatukka?

Noista selfieistä, mulla on tallessa vieläkin kuvia vuodelta 1995, itse itsestäni ottamia kuvia. Filmikameralla ja vähän huonosti rajattuja. Ei tää mikään uusi ilmiö ole, ennen niitä kuvia ei vaan jaettu mihinkään vaan haluttiin muistoja itselle.

Vierailija
137/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä nyt ei ikinä ärsyttänyt , ennemmin huvittaa näin vuosien jälkeen; tunikamallinen yläosa, joka kurottiin venyvällä kuminauhamaisella vyöllä rintojen alta suppuun :D

Mulla oli tällainen tunika, aivan ihanan värinen jne, olin säilyttänyt sitä käytettäväksi "sitten kun laihdun". Laihdutin sitten, ja puin sen päälleni. "Vyötärö" oli siinä rintojen alla ja se näytti ihan järkyttävän tyhmältä. Tunikassa oli vielä parimetriset vyösuikaleet, jotka kiedottiin siihen ja sitten päät liehumaan.. vyötärön alla oli liehuvat epäsymmetriset helmat, hihatkin kellottivat ranteisiin ja siellä täällä oli pieniä paljetteja.. Vaikka miten päin mallailin niin ei siitä mitään tullut. Näytin aivan kaamealta.

Se meni sit kiertoon se tunika. Nyyh :)

Vierailija
138/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kokkolatukka?

Noista selfieistä, mulla on tallessa vieläkin kuvia vuodelta 1995, itse itsestäni ottamia kuvia. Filmikameralla ja vähän huonosti rajattuja. Ei tää mikään uusi ilmiö ole, ennen niitä kuvia ei vaan jaettu mihinkään vaan haluttiin muistoja itselle.

Sori, kouvolatukka. Googleta :)

Vierailija
139/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulemma tulossa muotiin, että annetaan kulmakarvojen kasvaa yhteen.

Varoitan tästä villityksestä. Neuvostoliiton edesmennyt pääsihteeri Leonid Breznevillä kasvoi kulmakarvat lopulta yhteen ja hän sai oikosulun. Siellä hän on Moskovassa haudattuna Kremlin muuriin ja tarina kertoo, että ne yhteenkasvaneet kulmakarvat eivät suostu lahoamaan.

Vierailija
140/203 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielen ja englannin sotkeminen keskenään. Sekä puheessa ja kirjoittaessa. Kauheaa!

Mennääkö frendien kanssa dinnerille cluchit kainaloissa? Blogikirjoittajien kliseet :´´D Ja ne tyypit tienaa sillä elantonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi