Mitä mieltä olette: Voinko viedä lapsenlapseni parturiin, kun tulevat mummolaan?
Tyttäreni on puhunut siitä hiustenleikkuusta jo monta kertaa ja yllätyksenä haluaisin viedä pienet tukanleikkuuseen. Tytöltä lyhennettäisiin vain otsatukka, mutta pikkupojalta siistittäisiin koko kuontalo.
Kommentit (132)
- ap - kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinku isoäideillä on mennä ominpäin leikkaamaan tai leukkauttamaan lastenlapsien hiuksia?
On nimittiän sen verran yleistä ja järjenvastaista toimintaa, että taustalla täytyy olla jotain psykologista.
Enhän minä nyt itse niitä "ominpäin" leikkauttasi vaan toteuttaisin tyttären toiveen ja säästäisin hänen rahojaan. Itse hän veisi lapset samalle kampaajalle kuin ennekin, kunhan kiireiltään kerkiäsi.
No, miksei asiaa voi sopia vanhempien kanssa? Ihan yhtälailla se auttaa perhettä vaikka sen sopisikin ennen leikkaamista. Joo, yllätys jäisi pois, mutta toisaalta eipä sitten tule mitään kärhämääkään. Eli sovi asia ja vie sitten lapset parturiin. Sitten leikkaaminen on ok kaikille. Ylläri voi olla joku muu juttu.
Mitäs pahaa tossa nyt on? Siis isoäitihän leikkauttaisi lasten hiukset samaan malliin kuin äitikin on aikaisemmin leikkauttanut.
Mun lapset sais viedä, mut mä en olekkaan minä minä minä ja mun mun mun.
No yllätä tytär kysymällä, voitko viedä lapset kampaajalle. Joko ilahtuu tai sanoo, että mieluummin ei. Joka tapauksessa todennäköisesti arvostaa sekä ehdotusta että sitä, että kysyit asiaa etkä toiminut ominpäin.
En kyllä ymmärrä miksi moni äiti haluaa "suojella" lapsensa hiuksia. Eikös kerranki joku äiti täällä valittanu ku isä oli leikkauttanu tytön hiukset lyhyeksi ja nyt pelätään että näitten kahden lapsen äiti suutahtaisi/valittaisi yllätys hiustenleikkuusta.
Ymmärrättekö te ihmiset ollenkaan, että hiukset kasvaa aina takasin ja ne ei ole teidän hiukset vaan lasten omat hiukset?
Tässä(kin) ketjussa on paljon ilkeitä ihmisiä. Toivoisin, että eivät ole itse äitejä.
Moi vaan iltapäivälehden "toimittaja": Tästä varmaan otat jutun aihetta, kun muutakaan ei ole.
Mun mies leikkauttaa aina kahden tyttärentyttärensä hiukset. Lahjaksi. Mutta ei tietenkään yllätyksenä, tottakai lasten äiti tietää asiasta ja saa sanoa mielipiteitä jos hänellä sellaisia on - etukäteen.
Eli minustakin ok viedä lapset parturiin/kampaajalle, mutta äitinä neuvottelisin asiasta ensin tyttäreni kanssa (tai poikani, jos hän olisi lasten vanhempi).
Voi mä ainakin ilahtuisin, jos äitini, jolla on paljon ylimääräistä rahaa, leikkauttaisi lasteni hiukset. Mutta kannattaa tosiaan kysyä ensin, ihmiset on niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Et voi jos et siitä ole äidin kanssa sopinut erikseen. Saatat leikkauttaa mallin josta äiti ei lapsilleen halua
"Saatat leikkauttaa mallin jota äiti ei lapsille halua"
Eikö se ole tärkeintä että lapsi itse tykkää siitä?
Vai onko äiti kontrollifriikki joka haluaa päättää täysin lapsen hiuksista
Minä en veisi lapsenlapsiani parturiin.
hiukset ; uusiutuva luonnonvara :)
Eikö pojalla ole vieläkään kesätukkaa??