Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette: Voinko viedä lapsenlapseni parturiin, kun tulevat mummolaan?

Mummeli
17.07.2017 |

Tyttäreni on puhunut siitä hiustenleikkuusta jo monta kertaa ja yllätyksenä haluaisin viedä pienet tukanleikkuuseen. Tytöltä lyhennettäisiin vain otsatukka, mutta pikkupojalta siistittäisiin koko kuontalo.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta paskaa tämän ketjun vastaukset. Siltikin ihmetellään usein, että isovanhemmat ei auta mitenkään. En puutu nyt aloitukseen, mutta ihmettelen alapeukkujen määrää. Monellako on huolehtivia mummoja ja pappoja? Tässäkään tilanteessa ei tehty mitään väärää vaan oltiin toteuttamassa äidin toive.

HV 💩

Vierailija
82/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinä, ihan höpsönä sellaisena, voisin viedä lapsenlapset parturiin, mutta en todella yllätyksenä vanhemmille.

Tosin äitinä en ymmärrä mikä ihmeen Simpsonin taikavoima niissä hiuksissa on, että ajattelemattomaan hiusten leikkautajaan täytyy välit katkaista. Takaisin ne kasvaa.

Perusasioita ettei toisten lasten hiuksia mennä leikkelemään eikä leikkauttamaan. Ihan hullu ajatuskin.

Etkö sinä nyt vaan käsitä, että ne lasten hiukset olisi kuitenkin siistitty, kunhan äidillä olisi aikaa mennä niiden ipanoiden kanssa sinne parturiin? Ja samalla tavalla kuin ennenkin muutaman vuoden ajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko puuttua tähän. Tulin äidin luona käymään ja hän näytti minulle tämän keskustelun. Minä olen oikeasti mielissäni, että mummo maksaa lasteni hiustenleikkuun (nyt se ei enää ole yllätys 😊) Mummo ja pappa auttaa minun perhettäni myös monin tavoin muutenkin.

Tämä sai alapeukkuja. Mikähän tässä on huonoa? Että isovanhemmat auttaa lapsensa perhettä?

Vierailija
84/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko puuttua tähän. Tulin äidin luona käymään ja hän näytti minulle tämän keskustelun. Minä olen oikeasti mielissäni, että mummo maksaa lasteni hiustenleikkuun (nyt se ei enää ole yllätys 😊) Mummo ja pappa auttaa minun perhettäni myös monin tavoin muutenkin.

Tämä sai alapeukkuja. Mikähän tässä on huonoa? Että isovanhemmat auttaa lapsensa perhettä?

Siksi että mummeli esittää perheenäitiä.

Vierailija
85/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä läheiariippuvaisen käytösyä: ylitetään rajat ja ollaan riippuvaisia siitä yllättämusestä.

Ja mitähän tämäkin tarkoitti?

Mitä kohtaa et ymmärrä?

Tätä/näitä kohtia.

Tyypillistä läheiariippuvaisen käytösyä: ylitetään rajat ja ollaan riippuvaisia siitä yllättämusestä.

Ymmärrän, jos olet päissäsi.

Vierailija
86/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kohtaa et ymmärrä?

Tätä/näitä kohtia.

Kossua liikaa?

Vierailija
87/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinä, ihan höpsönä sellaisena, voisin viedä lapsenlapset parturiin, mutta en todella yllätyksenä vanhemmille.

Tosin äitinä en ymmärrä mikä ihmeen Simpsonin taikavoima niissä hiuksissa on, että ajattelemattomaan hiusten leikkautajaan täytyy välit katkaista. Takaisin ne kasvaa.

Perusasioita ettei toisten lasten hiuksia mennä leikkelemään eikä leikkauttamaan. Ihan hullu ajatuskin.

Etkö sinä nyt vaan käsitä, että ne lasten hiukset olisi kuitenkin siistitty, kunhan äidillä olisi aikaa mennä niiden ipanoiden kanssa sinne parturiin? Ja samalla tavalla kuin ennenkin muutaman vuoden ajalla.

Äidit suunnittelevat usein monenlaisia lapsiinsa liittyviä asioita. Se ei kuitenkaan kenenkään normaalin ihmisen mielestä tarkoita sitä, että ulkopuoliset lähtevät toteuttelemaan näitä suunnitelmia omin päin.

Vierailija
88/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kohtaa et ymmärrä?

Tätä/näitä kohtia.

Typo. Hekoheko.

Yllättämusestä. I vaihtunut kirjaimeksi u. Kamalaa.

Vierailija
89/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että mummeli esittää perheenäitiä.

Aloittaja palaa tähän vielä tähän keskusteluun. Minä en esitä mitään. Muutama päivä sitten täytin 61 vuotta ja voin olla just sen ikäinen kuin olen. Perheenäiti olen edelleen vaikka lapseni ovat jo aikuisia.

Vierailija
90/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei kukaan huomioi, että ehkä lasten isältäkin pitäisi kysyä?

Vierailija
91/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuosta viesti jo ensimmäisellä sivulla.

Vierailija
92/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MITÄ pitäisi kysyä?!! Keskustelussa luulisi kaikille tulleen selväksi, että mukuloiden hiukset pitää siistiä ja äiti on samaa mieltä!

Mikä teitä urpoja oikeen vaivaa?!!!!

Vierailija
93/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MITÄ pitäisi kysyä?!! Keskustelussa luulisi kaikille tulleen selväksi, että mukuloiden hiukset pitää siistiä ja äiti on samaa mieltä!

Mikä teitä urpoja oikeen vaivaa?!!!!

AV-periaate 1: mummot ovat helvetistä koska auttavat.

AV-periaate 2: mummot ovat helvetistä, koska eivät auta.

Vierailija
94/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vaan, onko mielessä joku tietty parturiliike porvoossa?

Vierailija
95/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat auttaa niin KYSY kyseiseltä ihmiseltä että sopiiko auttaa näin! Kun et kerta ole varma että tällainen sopisi, kun täällä (provona) tällaista pohdit ja jankuttelet.

Miksi se pitää saada tehdä yllätyksenä?? Mikä ihmeen tarve siinä on taustalla?

Ihan yhtä lailla voi toimia niin että kysyy että sopiiko että vien lapset sinne ja sinne parturiin, on tehnyt hyvää jälkeä aiemmin? Jos vastaus on että sopii, niin voi vielä varmistaa minkä mallitoiveen antaa parturille. Silloin autat, ja annat sellaista apua mitä toinen toivoo. Ja jos vielä todenmukaisesti välität mallitoiveet parturille niin olet tehnyt parhaasi että lopputuloskin olisi toiveen mukainen.

Minä voisin tulla yöllä leikkaamaan hiuksesi yllätyksenä, aamulla kun heräisit niin olisi uusi malli, eikö olisikin hienoa! Kuitenkin kampaajalla sunkin pitää käydä ja varmasti toivot että hoituisi näin helposti. Ja tykkäät yllätyksistä.

Vierailija
96/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit painajaisisovanhempi. Tuollaista ei tehdä yllätyksenä. Toivottavasti et myös muissa asioissa toimi tai yritä toimia samoin. Ylikontrolloivat ja tuppautuvat isovanhemmat ovat kauheita ja aiheuttavat paljon mielipahaa.

Vierailija
97/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie vaan, onko mielessä joku tietty parturiliike porvoossa?

Näinkin tavallinen asia niin sen jotkut luulee tapahtuvan Porvoossa? Ei kyllä tämä uskomaton juttu tapahtuu ihan Itä-Suomessa.

Vierailija
98/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit painajaisisovanhempi. Tuollaista ei tehdä yllätyksenä. Toivottavasti et myös muissa asioissa toimi tai yritä toimia samoin. Ylikontrolloivat ja tuppautuvat isovanhemmat ovat kauheita ja aiheuttavat paljon mielipahaa.

Ikinä en tuppaudu lasteni perheiden elämään. Tuskin koskaan edes soitan. Olen vain taustalla ja lapset tietävät, että apua on saatavilla, jos sitä tarvitaan.

Vierailija
99/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi yllätys on se, että isoäiti tarjoutuu viemään kuin se, että vie salaa.

Vierailija
100/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan omaan päähäsi ei juolahtanut niin ei, et voi tehdä tuollaista yllätystä.

No juolahti maksaa se, minkä tytär tekisi itse parin viikon päästä.

Nyt haiskahtaa kontrolli. Millä muilla alueilla on nähtävissä? Jos haluat välttämättä avustaa rahallisesti, annat hänelle rahat käteen. Sekin on tosin vähän outoa.