Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette: Voinko viedä lapsenlapseni parturiin, kun tulevat mummolaan?

Mummeli
17.07.2017 |

Tyttäreni on puhunut siitä hiustenleikkuusta jo monta kertaa ja yllätyksenä haluaisin viedä pienet tukanleikkuuseen. Tytöltä lyhennettäisiin vain otsatukka, mutta pikkupojalta siistittäisiin koko kuontalo.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli monivuotinen ystävä, joka asui nyt ulkomailla ja näimme harvemmin. Hän tuli meille kesälomalle käymään. Päivällä kun olimme vielä töissä, hän oli aikansa kuluksi keittiösaksilla trimmannut koiramme "kivana yllärinä" meille. Me emme olleet ilahtuneita, olimme sitä mieltä että häneen ei voi näköjään yhtään luottaa eikä tiedä mitä pimeää keksii, ja ystävyys aika lailla hiipui siihen. Hän ei ikinä tajunnut että mistä me oikein vedettiin herne nenään, kun hän vaan hyvän hyvyyttään vähän auttoi.

Vierailija
62/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ei leikata. Tosin en minä lastenlasten hiuksia kampaa. Jos hiukset on ylipitkät, niin en tee siitä ongelmaa. Antaa mennä takkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet tyttäresi, ja tiedät, ettei hän siitä loukkaannu, niin vie vaan.

Lapsenlapsesi eivät ilmeisesti ole enää ihan vauvoja, eli jotain omaa tahtoakin heiltä töytynee. Kysy mitä mieltä he olisivat siitä, että tekisitte äidille tällaisen yllätyksen.

Vierailija
64/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kysymättä ensin lupaa vanhemmilta. Luulisi tän nyt olevan päivänselvää. 

Vierailija
65/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat yllärin järkätä lompsi sinne parturiin ja maksa ne leikkaukset etukäteen.

Vierailija
66/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunnet tyttäresi, ja tiedät, ettei hän siitä loukkaannu, niin vie vaan.

Lapsenlapsesi eivät ilmeisesti ole enää ihan vauvoja, eli jotain omaa tahtoakin heiltä töytynee. Kysy mitä mieltä he olisivat siitä, että tekisitte äidille tällaisen yllätyksen.

"Kysy mitä mieltä he olisivat siitä, että tekisitte äidille tällaisen yllätyksen."

Tuo lause kuulostaa häiriintyneen ihmisen mielenvikaiselta puuhastelulta.

Vierailija
67/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa, riippuu hiustyylistä. :D

Hiukset nyt on minulle vain hiukset niin kauan kun lapsella ei ole omaa mielipidettä asiaan, mutta ärsyttää kun äitini ja anopin näkemys trendikkäästä tukasta on vähän... Eh.

Äiti leikkauttaisi sellaisen hirveän pottamallin, anoppi taas douche-ananaksen. En voi sietää kumpaakaan mallia, joten kumpikaan ei ole saanut parturoida jälkikasvumme haivenia.

Vierailija
68/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty ei leikata. Tosin en minä lastenlasten hiuksia kampaa. Jos hiukset on ylipitkät, niin en tee siitä ongelmaa. Antaa mennä takkuun.

Tätäkin ilmenee toisinaan. Ei käytetä saunassa/suihkussa pariin viikkoon, kun ei ole muorin asia hoitaa. Lapset ovat vain hoidossa, eikä ne hikoilekaan kuten aikamiehet.

Vierailija
69/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti hyvä näin. Noin negatiivisen ja hankalan ihmisen kannattaa pysyä kaukana lapsista ja ihan kaikista muistakin ihmisistä.

Vierailija
70/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitinä, ihan höpsönä sellaisena, voisin viedä lapsenlapset parturiin, mutta en todella yllätyksenä vanhemmille.

Tosin äitinä en ymmärrä mikä ihmeen Simpsonin taikavoima niissä hiuksissa on, että ajattelemattomaan hiusten leikkautajaan täytyy välit katkaista. Takaisin ne kasvaa.

Vierailija
71/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini varmaan olisi tehnyt samoin. Hän jankkasi joka kerta käydessämme, miten pojan tukka oli sellainen kuontalo. Harmi vaan hänelle, että poika itse halusi juurikin vähän pidempää tukkaa. Joten en antanut leikata "kuontaloa". Kuka lapsen puolta muuten pitäisi.

Minustakin kiva ylläri olisi se, kun mummo soittaisi äidille ja kysyisi, saako viedä jo lapset tutulle parturille, kun tuota aikaa olisi, ja maksaisi myös. Jos on oikealla asialla, ja oikeasti luotto tässä pelaa, niin se puhelu ja tarjoaminen on se kiva ylläri..

Minä en koskaan ole huomauttanut lasten hiuksista mitään vaan äitinsä on moneen kertaan todennut, että parturikäynti olisi aiheellista. Minusta tuo pikkupoika on suloinen 'Vaahteramäen Eemeli' 💙

Vierailija
72/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinä, ihan höpsönä sellaisena, voisin viedä lapsenlapset parturiin, mutta en todella yllätyksenä vanhemmille.

Et(te)kö ymmärrä, että se hiustenleikkuu on äidinkin mielestä tarpeellinen samassa kampaamossa ja samanlailla toteutettuna kuin ennenkin.

Yllätys on se, että äidin ei tarvitse maksaa sitä!

Vierailija
73/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et(te)kö ymmärrä, että se hiustenleikkuu on äidinkin mielestä tarpeellinen samassa kampaamossa ja samanlailla toteutettuna kuin ennenkin.

No anna ne rahat niin sittenhän olet yllättänyt.

Vierailija
74/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saako isä lasten ollessa hänen luona leikkauttaa lasten hiukset? Vai pitääkö tässäkin kysyä äitin lupa? Semminkin kun äiti ei lupia itse kysele lasten hiustenleikkuisiin...  Hirveää pehkoa pitää pojalla, ja lyhyempi olisi käytännöllisemåpi, sekä paremman näköinen.

Vierailija
75/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei sitten voi etukäteen soittaa ( vaikka samana päivänä) ja varmistaa että asia on ok? Yllätys hän se sittenkin olisi?

Vierailija
76/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko puuttua tähän. Tulin äidin luona käymään ja hän näytti minulle tämän keskustelun. Minä olen oikeasti mielissäni, että mummo maksaa lasteni hiustenleikkuun (nyt se ei enää ole yllätys 😊) Mummo ja pappa auttaa minun perhettäni myös monin tavoin muutenkin.

Vierailija
77/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ap - kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku isoäideillä on mennä ominpäin leikkaamaan tai leukkauttamaan lastenlapsien hiuksia?

On nimittiän sen verran yleistä ja järjenvastaista toimintaa, että taustalla täytyy olla jotain psykologista.

Enhän minä nyt itse niitä "ominpäin" leikkauttasi vaan toteuttaisin tyttären toiveen ja säästäisin hänen rahojaan. Itse hän veisi lapset samalle kampaajalle kuin ennekin, kunhan kiireiltään kerkiäsi.

Tämä olisi kannattanut mainita heti aloituksessa, olisi säästytty monelta herneeltä monessa eri nenässä.

Vierailija
78/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä läheiariippuvaisen käytösyä: ylitetään rajat ja ollaan riippuvaisia siitä yllättämusestä.

Ja mitähän tämäkin tarkoitti?

Vierailija
79/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä läheiariippuvaisen käytösyä: ylitetään rajat ja ollaan riippuvaisia siitä yllättämusestä.

Ja mitähän tämäkin tarkoitti?

Mitä kohtaa et ymmärrä?

Läheisriippuvainen ei kunnioita rajoja, vaan toimii kuin norsu lasiliikkeessä. Hän myös päiviystää sen uhrinsa elämää ja järjestää näitä "yllätyksiä" havaintojensa pohjalta. On koukussa siihen yllätyshetkeen, haluaa lukea sen ylätyksen ja "ilon" uhrinsa kasvoilta. Koukuttuu siihen, että hallitsee näillä puuttumisilla uhrinsa elämää.

Siskoni on läheisriippuvainen ja todellakin tunnistan tämän käytöksen. Normaali ihminen tarjoutuu antamaan rahaa tai auttamaan kuskaamisessa, läheisriippuvainen järjestää "pikkuyllätyksiä" kävellen samalla sinne toisen reviirille ja ottaen vähitellen vähä vähältä lisää päätösvaltaa siltä uhrilta.

Vierailija
80/132 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin äitinä en ymmärrä mikä ihmeen Simpsonin taikavoima niissä hiuksissa on, että ajattelemattomaan hiusten leikkautajaan täytyy välit katkaista. Takaisin ne kasvaa.

Perusasioita ettei toisten lasten hiuksia mennä leikkelemään eikä leikkauttamaan. Ihan hullu ajatuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme