Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Tuottajat ei ikinä toteuta Jaime x Brienne paritusta, koska kaikki fanit haluavat Tormund x Brienne parituksen. :) Tai jos toteuttavat, niin saavat kyllä niin paljon kuraa niskaan, että kannattiko.
Eikös Tyrion ja Sansa ole vielä naimisissa? Joo, Sansa naitettiin Ramsaylle, mutta edellistä avioliittoa ei oltu mitätöity joten periaatteessa Ramsayn ja Sansan avioliitto oli laiton.
Avioliitto tulee toki panna käytäntöön (seksiä) mutta muistaakseni kirjoissa oli joku sääntö lapsimorsianten/sulhojen kohdalla. Lapset voitiin naittaa tuleville puolisoilleen jo lapsina, mutta avioliitto pantiin käytäntöön vasta nuoremman osapuolen 16. "name dayna" (nimipäivänä?)
Sansa oli 15-vuotias kun Pikkusormi varasti hänet. En tiedä minkä ikäinen Sansa oli kun hänet naitettiin Ramsaylle ja tämä raiskasi hänet, mutta Tyrionin ja Sansan avioliittoa ei ole vieläkään mitätöity missään.
Onko mulla mennyt jotain ohi, vai miksi Jon/Sansa paritus on niin suosittu (etenkin fanfictionin puolella) ? Vaikka Jon ei olisikaan Starkeille mitään sukua, niin nehän ovat eläneet koko elämänsä sisaruksina. Yhh.
Ja minust Briennen pitäisi mennä yhteen Jaimen kanssa, niiden suhdetta on rakennettu vaikka kuinka kauan ja perustuu molemminpuoleiseen luottamukseen ja yhteisiin kokemuksiin. Tormund vain sattui ihastumaan Briennen ulkonäköön.
Pari viimeistä kautta on ollut kyllä niin naurettavasti kirjoitettuja, että en ihmettelisi vaikka kaikki tässäkin ketjussa povatut naurettavuudet toteutuisivat.
Luin kirjat loman aikana ja pakko kyllä sanoa, että ne pilasivat sarjan minulle. Olen aina pitänyt sarjaa hyvin tehtynä ja kirjoitettuna, mutta sehän on todella, todella köpöinen ja typerä verrattuna kirjoihin!
Ja Jaimen ja Briennen suhde tulee toteutumaan jossain muodossa. GRRM on suorastaan mielipuolisen kiintynyt Kaunotar ja Hirviö tarinaan ja on sanonut itsekin, että Jaimen ja Briennen suhde on hänelle yksi rakkaimmista tarinanhaaroista. Eri juttu taas, toteutetaanko suhdetta sarjaan, mutta luulisin että GRRM:llä olisi jotain sanottavaa, jos aikovat todella radikaalisti muuttaa ko. sivujuonta.
Sarjan kirjoittajathan sai satikutia jo siitä Jaime/Cersei raiskauskohtauksesta.
Oon vieläkin niin pettynyt miltä Rhaegar Targaryen näytti. Olin niin odottanut, että olis ollut jonkinlainen Jaimen kaltainen komistus, mutta nuorempi ja paremman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Oon vieläkin niin pettynyt miltä Rhaegar Targaryen näytti. Olin niin odottanut, että olis ollut jonkinlainen Jaimen kaltainen komistus, mutta nuorempi ja paremman näköinen.
Näytti ihan Viserykseltä (se Danyn veli, joka kuoli joskus ihan alussa). Olikohan jopa sama näyttelijä. :D
Vierailija kirjoitti:
Targaryenit ovat kalpeita, solakoita ja haltiamaisia ulkonäöltään. Lannisterit ovat komeita ja kauniita supermalleja.
Puhutteko te nyt siihen 7 jaksoon asti, vai näettekö jostain pidemmälle? En uskalla lukea vastauksia ennenkuin tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko te nyt siihen 7 jaksoon asti, vai näettekö jostain pidemmälle? En uskalla lukea vastauksia ennenkuin tiedän.
Seiskakauden loppuun. Kasikaudesta on postattu "leakeja", mutta ne ovat erittäin suurella todennäköisyydellä feikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiskakauden loppuun. Kasikaudesta on postattu "leakeja", mutta ne ovat erittäin suurella todennäköisyydellä feikkejä.
Ja 7 kaudessako oli vaan 7 jaksoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 7 kaudessako oli vaan 7 jaksoa?
Kyllä.
Miksi nämä viimeiset kaudet ovat niin lyhyitä? :( Kasikaudessakin vain kuusi jaksoa, ihan satavarmasti tarina on ihan juosten kustu ja monet sivujuonet jäävät kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Targaryenit ovat kalpeita, solakoita ja haltiamaisia ulkonäöltään. Lannisterit ovat komeita ja kauniita supermalleja.
https://pbs.twimg.com/profile_images/1357110857/tumblr_lk3xipmgpO1qgg5o…
joku tommonen olis pitänyt olla rhaegar
Tormundin Brienne-innostus menee jo liikaa komiikan puolelle, alkuun ehkä vähän nauratti ne vihjailevat katseet, mutta ei enää. "I want to make babies with her", no just joo.
Vaikkei Brienne mikään lady olekaan (olemukseltaan), hän on kuitenkin hyvästä suvusta ja sivistynyt. Hänhän oli myös todella ihastunut tai rakastunut Renlyyn, joka oli sulava ja komea. Ei Brienne voisi ikinä päätyä yhteen villi-Tormundin kanssa, jonka päässä pyörii kaksi asiaa: tappeleminen ja nusnus.
Vierailija kirjoitti:
Pari viimeistä kautta on ollut kyllä niin naurettavasti kirjoitettuja, että en ihmettelisi vaikka kaikki tässäkin ketjussa povatut naurettavuudet toteutuisivat.
Luin kirjat loman aikana ja pakko kyllä sanoa, että ne pilasivat sarjan minulle. Olen aina pitänyt sarjaa hyvin tehtynä ja kirjoitettuna, mutta sehän on todella, todella köpöinen ja typerä verrattuna kirjoihin!
Ja Jaimen ja Briennen suhde tulee toteutumaan jossain muodossa. GRRM on suorastaan mielipuolisen kiintynyt Kaunotar ja Hirviö tarinaan ja on sanonut itsekin, että Jaimen ja Briennen suhde on hänelle yksi rakkaimmista tarinanhaaroista. Eri juttu taas, toteutetaanko suhdetta sarjaan, mutta luulisin että GRRM:llä olisi jotain sanottavaa, jos aikovat todella radikaalisti muuttaa ko. sivujuonta.
Sarjan kirjoittajathan sai satikutia jo siitä Jaime/Cersei raiskauskohtauksesta.
Tämä on valitettavan totta. Tyypillistä tv-sarjatyyliä, että mennään sieltä, mistä aita on matalin katsojien miellyttämiseksi.
Tormundilla on sitä paitsi vaimo ja kaksi tytärtä. Näkyivät 4/5 kaudella, en muista kummalla. Tormund myös sanoi Jonille yhdessä vaiheessa, että tämä on nätimpi kuin kumpikaan hänen tyttäristään.
Tormundin vaimo ja tyttäret lähtivät veneellä pakoon wightejä siinä yhdessä jaksossa, missä ne evakoivat sitä wildling kylää. Pääsivät pakoon, joten oletettavasti ovat vielä hengissä.
Unohtuiko kirjoittajilta tuollainen pikkujuttu?
Tuo raiskauskohtaus oli ihan käsittämätön! Kirjoissa Jaime on hahmo, joka tekee pahoja asioita, mutta hän ei koskaan raiskaisi naista!
Sama juttu Danyn ja Drogon kanssa. Drogo oli hyvin kärsivällinen nuoren Danyn kanssa kun he menivät naimisiin, eikä hän koskenut Danyyn ennen kuin tämä oli valmis.
TV-sarjan kirjoittajilla on joku ihme raiskausfetissi.
Vierailija kirjoitti:
Tormundilla on sitä paitsi vaimo ja kaksi tytärtä. Näkyivät 4/5 kaudella, en muista kummalla. Tormund myös sanoi Jonille yhdessä vaiheessa, että tämä on nätimpi kuin kumpikaan hänen tyttäristään.
Tormundin vaimo ja tyttäret lähtivät veneellä pakoon wightejä siinä yhdessä jaksossa, missä ne evakoivat sitä wildling kylää. Pääsivät pakoon, joten oletettavasti ovat vielä hengissä.
Unohtuiko kirjoittajilta tuollainen pikkujuttu?
Tormundia tuskin kiinnostaa, sehän panee karhujakin. :D
Spekulaationi kahdeksannen kauden tapahtumista:
- Dany on raskaana
- Cersei saa keskenmenon tai kuolee synnytykseen (Ennustus sanoi, että Cersei saa KOLME lasta jotka kuolevat. Tämä uusin ei tule siis näkemään päivänvaloa)
- Hallintaoikeus rautaistuimesta on tällä hetkellä todella monimutkainen:
- Jonilla (Aegonilla) on tällä hetkellä suurempi hallintaoikeus kuin Danyllä, koska Jon on Hullun kuninkaan perijän ainoa perillinen. Danylla ja Viseryksellä oli oikeus rautaistuimelle vain, koska luultiin ettei Rhaegarilla (Aerysin vanhimmalla pojalla) ollut perillisiä.
- Jos Cersei kuolee ennen vallankaappausta, kenestä tulee uusi tilapäinen kuningas/kuningatar (King/Queen Regent... Mikähän on suomeksi. :D), Jaimesta?
- Koska istuimella on tällä hetkellä vain Queen Regent, koska Robertin perillisistä yksikään ei ole hengissä, myös Gendryllä, Robertin äpäräpojalla on merkitystä. TOSIN, koska Gendry on äpärä, hänellä ei ole suoraa oikeutta istuimeen, vaan hänet pitäisi laillistaa perijänä. Tämän voivat tehdä nämä henkilöt:
- Cersei -> Jaime -> Tyrion
- Jon Snow (Aegon Targaryen)
- Kuka on nyt virallinen pohjoisen hallitsija? Branilla on suurin oikeus Winterfelin lordiksi, mutta luulen että korppihommien takia titteli siirtyy Sansa Starkille.
- Sansa Starkille, joka voi tehdä myös poliittisen siirron vahvistaakseen asemaansa menemällä naimisiin joko:
- Jonin (eww)
- Lannisterin (Tyrion, Jaime)
kanssa.
Luin jostain spekulaatiota, että hound tosiaan kuoli silloin kun tappeli briennen kanssa, ja lord of light (en tiedä mikä suomeksi, oon katsonut vain netistä englanniksi, sori siitä) olisi herättänyt houndin henkiin... Silloinhan aikoinaan hound oli vaikuttanut jo pitkään kuolleelta olleelta ja yks kaks virkosikin ja selvisi kuolettavista vammoista.
Hound päätyy lord of lightin papiksi, mies joka pelkää tulta on lopulta tulen jumalan edustaja.