Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Tyrion rakastunut Danyyn mikäli 8. kauden (feikki?)kässäreitä on uskominen.
Ei ole uskominen
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5770 kirjoitti:
Theonin osuus on jäänyt mietityttämään. Roolisuorituksena se on ehkä koko sarjan paras ja vaativin, joten ansaitut aallot näyttelijälle. Mutta tarinan kannalta Theonin osa on aika turha. Mihin tätä isänsä hylkäämää tuhlaajapoikaa oikeastaan tarvitaankaan? Voisiko olla että hänellä on vielä lopussa jokin suurempi rooli ratkaisun kannalta?
Todennäköisesti jotain merkittävää tapahtuu ensi kaudella. Hänestä puhuttiin että on sekä Greyjoy että Stark ja nyt paljastui että Jon on sekä Stark että Targaryen, ikään kuin hahmoja sidottiin taas yhteen. Lisäksi Bronn ja Jaime puhuivat kaluista ja niiden merkityksestä sekä Theonin tappelussa vastustaja potki hän jalkoväliin ilman vaikutusta. Joten kyllä minusta hahmolla on edessä enemmän kuin kuolema.
Ei siinä ehdi tapahtua mitään. Ensi kausi on vielä tätäkin kautta lyhyempi. Vielä on selitettävä kaikki Night Kingistä, selvitettävä Jonin sukujuuret ja kaikki siihen liittyvä politiikka sekä hänen suhde Danyyn. On voitettava täysimittainen sota Cerseitä vastaan (hän kun saa suuret vahvistukset Essoksesta). On myös selvitettävä Euronin ja Cersein suhde jne.
Sitten on voitettava sota Night Kingiä vastaan. Sitten on päätettävä kaikkien hahmojen tarinat (ainakin Jaimen, Tyrionin, Sansan, Aryan).
Ei Theonin sekoilulle jää yksinkertaisesti aikaa.
Itse näen että kaikilla näiden alueiden hallitsijoilla on loppupelissä merkittävä rooli. Greyjoyt edustaen Iron Islandia, Theon taistelemassa Yaran rinnalla tasavertaisina. Luulen, että Theon kärsii jonkinlaisen sankarikuoleman.
All of Westeros south of the Wall
(de jure)
Details:
Territories controlled by House Lannister (holds the Iron Throne):
The Crownlands (brown)
The Westerlands
Territories controlled by House Targaryen (claims the Iron Throne):
The North (white)
The Vale of Arryn (navy blue)
Dragonstone (brown; eastern coast)
Ambiguous territorial status:
The Stormlands (yellow)
The Reach (green)
The Riverlands (blue)
Dorne (orange)
Territories controlled by House Greyjoy (declared independence):
Iron Islands (dark yellow)
Special zones controlled by the Night's Watch:
The Gift and the Wall (black)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauden päätösjakso oli muutoin ihan kelvollinen, mutta kyllä Jonin ja Danyn viimeistä kohtausta olisi pitänyt pohjustaa paremmin. En siis tarkoita, että itse seksiä olisi pitänyt näyttää enemmän, vaan sitä mikä johti siihen.
Mikä johti siihen? Johan ne nyt on ollut rakastuneita jo monta jaksoa
Minä nöin orastavaa mielenkiintoa ja kasvavaa välittämistä. En intohimoa.
MInusta ne oli aivan selvästi rakastuneita. Jopa Tyrion sen huomasi
Mäkään en kyllä huomannut mitään rakkaustarinan kehittelyä. Kiinnostusta, poliittista uskollisuutta ja orastavaa syvää ystävyyttä. Sitten yhtäkkiä ollankin jo vaakamamboilemassa.
Teillä taitaa olla opettelemista tuossa sanattomassa viestinnässä
Ai se on meidän vika että sä tulkitset asioita väärin?
http://www.is.fi/viihde/art-2000005349185.html?ref=rss
Heh, ihmettelinkin vähän viime jaksossa sitä kohtausta, jossa Bronn lähti Podrickin kanssa ryyppäämään eivätkä jääneet seuraamaan tärkeää kokoontumista.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ihmettelinkin vähän viime jaksossa sitä kohtausta, jossa Bronn lähti Podrickin kanssa ryyppäämään eivätkä jääneet seuraamaan tärkeää kokoontumista.
Luulis aikuisten ihmisten osaavan hoitaa ammatilliset asiat kunnialla. Varsinkin kun romanssista on noin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauden päätösjakso oli muutoin ihan kelvollinen, mutta kyllä Jonin ja Danyn viimeistä kohtausta olisi pitänyt pohjustaa paremmin. En siis tarkoita, että itse seksiä olisi pitänyt näyttää enemmän, vaan sitä mikä johti siihen.
Mäkään en kyllä huomannut mitään rakkaustarinan kehittelyä. Kiinnostusta, poliittista uskollisuutta ja orastavaa syvää ystävyyttä. Sitten yhtäkkiä ollankin jo vaakamamboilemassa.
Rehellisiä jos ollaan niin eiköhän kaikki huomannut pientä tunteiden lämpenemistä Danyn ja Jonin välillä, mutta tuollainen sänkyyn hyppääminen tuo vain salkkarit mieleen. Heidän rakkasutarina olisi tarvinnut hieman lisää kasvua. Lisää samanlaisia kohtauksia, kuin siellä luolassa. Uskon että käsikirjoittajilla on kiire saada Dany raskaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisiä jos ollaan niin eiköhän kaikki huomannut pientä tunteiden lämpenemistä Danyn ja Jonin välillä, mutta tuollainen sänkyyn hyppääminen tuo vain salkkarit mieleen. Heidän rakkasutarina olisi tarvinnut hieman lisää kasvua. Lisää samanlaisia kohtauksia, kuin siellä luolassa. Uskon että käsikirjoittajilla on kiire saada Dany raskaaksi
Tottakai. Sitäkin asiaa pohjustettiin jo Jonin puheilla tuosta ennustuksen paikkaansa pitämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Kohtaus ihmetytti minuakin. Mietin lähinnä miten Bronn suhtautui niin kepeästi tuleviin neuvotteluihin, että halusi vaan naukkailemaan.
" Hetken aikaa näytti siltä, että välit on korjattu, mutta nyt meitä on käsketty pitämään heidät erillään kaikin mahdollisin keinoin, lehdelle kerrottiin."
Tilanteen täytyy olla todella paha tyyliin "käy kurkkuun kiinni", jos ei kokeneet näyttelijät kykene tuon vertaa yhteistyöhön.
Se on kyllä kumma ettei jaksot olleet tällä kaudella pidempiä. Jos niiden määrä kerran piti olla tuo seitsemän ja haluttiin tietyt tapahtumat tiettyihin jaksoihin ja jaksot päättymään tiettyihin kohtiin, niin olisihan sinne väliin saanut mahtumaan sellaista hitaampaa kerrontaa, joka olisi vähän edes vienyt sitä kiireen tuntua pois ja saatu esim Jonille ja Daenerysille enemmän sitä yhteistä aikaa syventää suhdettaan, että tuo rakastuminen olisi ollut uskottavampaa. Se ei olisi edes maksanut juuri mitään lisätä joka jaksoon 5-10 minuuttia käyskentelyä jossain dragonstonella tms, mutta lopputulos olisi ollut uskottavampi. Nyt se on kaikki tapahtunut ruudun ulkopuolella ja katsojien on vaan uskottava että ne nyt sitten rakastui, kun kässärissä luki niin.
Tässä on vissiin haluttu antaa ymmärtää että Daenerys on niin kaunis ja valloittava, että kaikki rakastuu siihen vietettyään n. 5 min sen kanssa samassa huoneessa. Jonin ja Ygritten suhteella oli aikaa kehittyä ja siinä oli alkuun sellaista kitkaa joka sitten vähitellen lämpeni romanssiksi, kun tulivat niin eri lähtökohdista. Minusta tässä olisi ollut aineksia vähän samanlaiseen, Jonilla oli epäluulonsa Targaryeneitä kohtaan ja samoin Daenerysille Jon oli alkuun lähinnä uhka, joka ei suostu taivuttamaan polvea. Nyt jäi sellainen vaikutelma ettei ne edes tunne toisiaan kunnolla, vaan rakastuivat joihinkin mielikuviin sen sijaan että olisivat oikeasti avautuneet toisilleen ja riisuneet ne jäykät roolinsa hetkeksi. Jon rakastui siihen mystiseen ylvääseen kauniiseen kuningattareen jolla on lohikäärmeitä ja Daenerys rakastui siihen vaatimattomaan sankariin jonka harteilla on koko maailman tulevaisuus pohjoista uhkaa vastaan ja joka otti vielä puukonkin sydämeensä ja tuli vielä toimeen mun lohikäärmeen kanssa, ei voi olla huono jätkä. Siinä ikäänkuin ulkoistettiin se rakastuminen, koska eihän ne toisiaan vielä kunnolla tunne.
Hei te kaikki Jonin ja Danyn romanssista valittavat:
Sehän on koko sarjan pointti! Se, mihin kaikkien aiempien kausien tapahtumien on ollut tarkoitus johtaa.
Tulen (Dany) ja jään (Jon) laulu.
Eikä tämä ole edes mitään omaa spekulaatiotani, vaan täysin GRRM:n suusta (tästä löytää googlaamalla kymmeniä haastatteluja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtaus ihmetytti minuakin. Mietin lähinnä miten Bronn suhtautui niin kepeästi tuleviin neuvotteluihin, että halusi vaan naukkailemaan.
" Hetken aikaa näytti siltä, että välit on korjattu, mutta nyt meitä on käsketty pitämään heidät erillään kaikin mahdollisin keinoin, lehdelle kerrottiin."
Tilanteen täytyy olla todella paha tyyliin "käy kurkkuun kiinni", jos ei kokeneet näyttelijät kykene tuon vertaa yhteistyöhön.
Tuo on kyllä sääli kuulla, jotenkin aina ajattelisi ja toivoisi että koko kuvausryhmä olisi yhtä suurta perhettä. Tuohan voi vaikuttaa tapahtumiinkin, kun niille ei voi kirjoittaa yhteisiä kohtauksia. Tuossa finaalin kokoontumisessakaan niiden ei olisi tarvinnut kuin istua samassa tilassa, jotenkin aika lapsellista. Onkohan Lena yhtä vittumainen kuin Cersei silloin kun suuttuu? No en tiedä, minä olen kyllä tykännyt Lenasta kun olen jotain haastatteluja nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on koko sarjan pointti! Se, mihin kaikkien aiempien kausien tapahtumien on ollut tarkoitus johtaa.
Tulen (Dany) ja jään (Jon) laulu.Eikä tämä ole edes mitään omaa spekulaatiotani, vaan täysin GRRM:n suusta (tästä löytää googlaamalla kymmeniä haastatteluja).
Olisi sen silti voinut tehdä uskottavasti.
Päättyyköhän koko sarja siihen että Jon ja Dany esittää jonkun teatraalisen yhteislaulun käsi kädessä tuulikoneen pauhatessa täydellä teholla? :D
Vierailija kirjoitti:
Tulen (Dany) ja jään (Jon) laulu.Eikä tämä ole edes mitään omaa spekulaatiotani, vaan täysin GRRM:n suusta (tästä löytää googlaamalla kymmeniä haastatteluja).
Jos toi pitää paikaknsa niin se tarkoittaa että Martin on täydellinen idiootti. Sillä tuo on äärimmäisen huonoa kirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi sen silti voinut tehdä uskottavasti.
Päättyyköhän koko sarja siihen että Jon ja Dany esittää jonkun teatraalisen yhteislaulun käsi kädessä tuulikoneen pauhatessa täydellä teholla? :D
Todennäköisesti. Sarjasta on tullut niin naurettava että ei mitään rajaa. Niin jotkut vielä muutama kausi sitten uhosi että tämä on parempi kuin Taru sormusten herrasta. Anna mun kaikki kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä sääli kuulla, jotenkin aina ajattelisi ja toivoisi että koko kuvausryhmä olisi yhtä suurta perhettä. Tuohan voi vaikuttaa tapahtumiinkin, kun niille ei voi kirjoittaa yhteisiä kohtauksia. Tuossa finaalin kokoontumisessakaan niiden ei olisi tarvinnut kuin istua samassa tilassa, jotenkin aika lapsellista. Onkohan Lena yhtä vittumainen kuin Cersei silloin kun suuttuu? No en tiedä, minä olen kyllä tykännyt Lenasta kun olen jotain haastatteluja nähnyt.
Jos minä olisin päättämässä asiasta niin kysyisin kummaltakin että suostutko tekemään yhteistyötä toisen kanssa? Jos toinen sanoo ei ja toinen joo niin irtisanon sen joka sanoo ei. Jos kumpikin sanoo ei niin irtisanon kummatkin.
Lenakin saa jotain 500 000 euroa jaksosta. Jos tuolla palkalla ei voi tehdä ammattimaisesti työtä ja näytellä ihmisen kanssa josta ei pidä niin sitten on väärällä alalla. Kun monet näyttelijät on näytellyt seksikohtauksiakin ihmisten kanssa jota he vihaa. Koska se on niiden työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se on meidän vika että sä tulkitset asioita väärin?
Miten minä olen tulkinnut asioita väärin? Minä näin kauan aikaa sitten että Dany ja Jon on rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon rakkaustarinaa keskimääräinen suomalainen tarvitsee baarissa ennen kuin hän hyppää jonkun sänkyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon rakkaustarinaa keskimääräinen suomalainen tarvitsee baarissa ennen kuin hän hyppää jonkun sänkyyn?
Jotenkin olen sarjasta ollut kuvittelevinani että Lohikäärmekuningatar ja Pohjoisen valtias eivät ihan vastaa keskimääräistä suomalaista baarissa notkujaa...
Juuri näin. Sitä paitsi kaikista hahmoista Jon oli huonoin vaihtoehto Danylle. Se oli kuin saippuaoopperan käsikirjasta toi niiden rakkaus.