Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämelle: pidätkö koskaan v!tutussaikkua?

Vierailija
13.07.2017 |

Rehellisesti nyt! Oma vastaus on ei, mutta nyt alkanut veetuttaa niin paljon, että lähellä on.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa työpaikalle meneminen tarkoitti sitä, että koko päivän piti tsempata ja hymyillä, vaikka koko ajan ahdisti ja pelotti, ja aiheesta. Piti sietää aiheetta päin naamaa haukkumista, työkaverien puhumattomuutta, selän takana *askan puhumista, vaarallisia tilanteita (vaaransivat hengen ja terveyden), kieroilua, valehtelua, tahallista minun asettamista tilanteisiin, joista en selvinnyt ns. kunnialla.

Siis erittäin rankkaa työpaikkakiusaamista muutenkin erittäin rankassa työpaikassa.

Ja työpäivän jälkeen koko ilta ja suurin osa yöstä meni itkiessä.

Kyllä, pidin *itutussaikkua ajoittain. Siitä varmaan on kiittäminen sitä, että olen tässä hengissä vielä kirjoittelemassa.

Määräaikainen työsopimus ja taloudellinen tilanne oli sellainen, että karenssia ei voinut ottaa. Esimiehille puhuminen ei auttanut: siltä taholta vain uhkailtiin.

En kadu yhtään, enkä pode huonoa omatuntoa. Samassa tilanteessa toimisin uudelleenkin niin. Ja ymmärtäisin ketä tahansa, joka niin toimisi vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
22/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle ajauduin... Huomattavasti helpompi hengittää. 

Suosittelen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, oli sellainen paniikkikohtauksen partaalla -olo. Tai oikeastaan itse tulkitsin sen kipeydeksi siinä, että ehkä tämä oli vähän ohis. Silloisella työpaikallani oli erittäin huono ja vihamielinen ilmapiiri, ainakin minua kohtaan.

Vierailija
24/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt. Yleensäkin olen tosin harvoin sairaana, ehkä 2-3 päivää joka toinen tai kolmas vuosi.

Vierailija
25/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta darravapaata on tullut vietettyä jopa kahdesti kuuteen vuoteen.

Vierailija
26/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos vituttaa pitempään niin sitten otan vapaata kertymistä.

Vierailija
27/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta yhen työkokeilun lopetin kesken selkäkipuihin vedoten (joka oli myös totta) koska se työ oli niin perseestä että niitä oikeitakin työntekijöitä vitutti :)

Väsymyksen/ahistuksen/masennuksen takia oon kyllä joutunu pitämään joitakin lomia, en kyllä silloinkaan palkkatyössä ollut.

Vierailija
28/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan turhaan saikulla. Enkä edes harkitse sellaista. Jos vituttaa mennä töihin niin sitten ihan voi rehellisesti pyytää palkatonta, siirtää vapaapäivää aikaisemmaksi tai ottaa vuosilomista. Sairausloma on vain sairautta varten, vitutus ei ole sairaus.

Vierailija
29/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syynä töissä vitutukseen on narsisti esimies jolle ei aina uskalla soittaa sairaslomasta kun on oikeasti sairaana sillä joka kerta saa huudot päälleen. Meillä ollaan tosi paljon sairaana töissä.

Vierailija
30/43 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen ollut sairaana töissä.

Vierailija
31/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen joutunut olemaan sairaana töissä, ja se on v*tuttanut (ja hidastanut paranemista).

Vierailija
32/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pa*ka palkka= Omat ylimääräiset s.lomapäivät

Öö? Miksi oot allekirjoittanut sellaisen sopparin, joka kenkuttaa? Oisit sopinut palkkas sellaseksi, ettei vituta tai jättäny allekirjoittamatta. Ei se sen kummempi valinta oo.

No nyt oli niin typerä kommentti että huhhuh. Joku lapsiko siellä kirjoittelee? Jos koko ala käyttää TES-palkkausta ja sinä kuvittelet että joku siellä töitä saa vaatimalla enemmän kuin 99,99% alan työntekijöistä?

Jepa jep jep.

Ja olet tuolla alalla, koska...?

Vierailija
33/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska se kolahtaa omaan nilkkaan. Työt on tekemättä ja ne joutuu sitten vetämään ylityönä, jonka saa vapaana, jos ehtii pitämään. Yleensä ei ehdi.

Vierailija
34/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan pitänyt. Ihan liian korkea kynnys pitää saikkua edes silloin, kun oikessti syytä olisi, koska pomo saa aina raivarit. Tosin en oo saikuttanut silloinkaan, kun on ollut kivemmat pomot. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun olen jäänyt töistä pois, vaikka 15 vuotta olen ehtinyt töitä tehdä ja kärsiä sinä aikana jos jonkinmoisista vaivoista.

Ei varmaan fiksua näinkään päin.

Vierailija
35/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, koska ei mun vitutukseni ainakaan kotona nysväämällä parane, mutta lenkkipolulle tai kuntosalille se vitutus jää kuin itsestään. En todellakaan kehtaisi lähteä harrastamaan liikuntaa, jos olisin töistä omalla ilmoituksella sairaana (meillä tarkoittaa kuumetta tai mahatautia).

Vierailija
36/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt. Ei ole kuitenkaan kyse mistään huono sää-vitutuksesta, vaan työpaikan ilmapiiriongelmista.

Vierailija
37/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt. Ei ole kuitenkaan kyse mistään huono sää-vitutuksesta, vaan työpaikan ilmapiiriongelmista.

ootko ajatellut vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
38/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pa*ka palkka= Omat ylimääräiset s.lomapäivät

Öö? Miksi oot allekirjoittanut sellaisen sopparin, joka kenkuttaa? Oisit sopinut palkkas sellaseksi, ettei vituta tai jättäny allekirjoittamatta. Ei se sen kummempi valinta oo.

No nyt oli niin typerä kommentti että huhhuh. Joku lapsiko siellä kirjoittelee? Jos koko ala käyttää TES-palkkausta ja sinä kuvittelet että joku siellä töitä saa vaatimalla enemmän kuin 99,99% alan työntekijöistä?

Jepa jep jep.

Ei mielestäni yhtään typerä. Jos kokee alan palkan niin huonoksi, että vituttaa, pitää vaihtaa alaa eikä vitutussaikuttaa. Tämä on ammatinvalintakysymys. Jos puutarha-apulaisen palkka tympii, kannattaa mennä kouluun ja opiskella vaikkapa peltisepäksi tai lääkäriksi. Molemmissa on lähtötilannetta parempi palkka ja suomessa mahdollisuus moiseen on kaikilla. Jos oma aivokapasiteetti ei tuohon riitä, asia on toinen ja silloin pitää tyytyä siihen mitä tarjotaan.

Vierailija
39/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri joka vielä ilmottaa etukäteen että jää saikulle kun suuttuu jostain on rasittava. Usein tekeekin sen. Aiheuttaa kieltämättä työkavereissa ärtymistä.

Vierailija
40/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaista vitutussaikkua, mutta rehellisen nukkumalla helpottavan väsymyksen takia kyllä. Parempi niin, koska se olisi jossain vaiheessa muuttunut vitutukseksi... Ns. ruuhkavuodet, lapset pieniä, töissä alalla jossa piti skarpata koko ajan, oli itsestä johtumatonta meteliä, piti olla silmät selässä, jne. (Autististen lasten kanssa juu), parisuhdekiemurat, oman isän vakava sairastuminen. Tuli vaan tilanne jossa olisin ollut vaaraksi asiakkailleni kun väsymyksen takia en olisi ollut terävimmilläni. No ei väsymys ole mikään syy joten "flunssassa" olin. Vein lapset päivähoitoon, mieskin oli jo lähtenyt töihin. Hain pizzaa, söin sen maidon kanssa ja kas, hiilarikooma ja väsymys teki sen, että nukuin koko päivän. Mies haki muksut hoidosta ja kotona olin vaan, että juu pääsin vähän aikaisemmin ja otinpa tässä päikkärit... Seuraavankin päivän olin kotona, lepäilin muuten mutta ei ollut enää koomaoloa. Ja taas jaksoin seuraavalla viikolla töissä, aivot skarppina ja iloisin mielin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi