Poika haluaa kurahousut
13v poila haluaa kunnon kurahousut vaikka hänellä on xxlässästä ostettu vettä pitävää ohut tuulitakki ja ns aikuisten sadehousut. Siis pitäisikö ostaa hänelle ne kurahousut ja sanoa maksa itse vai ostaa hän ei yleensä käy sateella ulkona.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Tilaus on jo tullut ja tuotteet vaikuttavat laadukkailta. Kaikkien lapset eivät varmasti pukeudu säänmukaisesti, eikä siinä mitään. Antakaa niiden pukeutua jotka pukeutuu ja niiden olla pukeutumatta jotka eivät halua. Meilläkin tilattiin nuo uudet 160 senttiset kysymällä haluaako hän että vielä hankitaan sellaiset. Itse asiassa nuorempi ilmoitti ettei halua enää kurahousuja, joten hänelle ei niitä sitten ostettu. Simppeliä!
Miten voi 12v. poika olla muka 160cm...
Minä olen keskimittainen ja 12v. olin 170cm pintaan. En siis tuolloin ollut edes pitkä.
Mutta että 160cm..
Miten voi olla aikuinen mies 170 ja mahtuu 170 koon vaatteet? Siinäpä sinulle pulma.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paras ketju ikinä!
Kyllä tämä hyvä ketju on.
Miksi Ronald McDonaldilla on punaiset kurahousut?
Kerroit, että poikasi haluaisi kurahousut, mutta ei kuitenkaan ulkoile sateella paljonkaan. Johtuuko tämä ulkoilumattomuus siitä, että hänellä ei ole kurahousuja? Onko pojallasi jokin ulkoiluun liittyvä harrastus kalastus tms jossa kurahousuja tarvittaisiin? Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos poika haluaa kurahousut ja olisi niitä valmis käyttämään omasta halustaan etkä häntä niihin pakotettaisi niin osta hänelle semmoiset jos vielä sopivan kokoiset löytyy. Minusta on hienoa, että teini-ikäinen osaa ajatella oikeaa ja järkevää pukeutumista välittämättä muiden mielipiteestä. Tuommoisesta ajattelusta olisi välillä meillä aikuisillakin oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaus on jo tullut ja tuotteet vaikuttavat laadukkailta. Kaikkien lapset eivät varmasti pukeudu säänmukaisesti, eikä siinä mitään. Antakaa niiden pukeutua jotka pukeutuu ja niiden olla pukeutumatta jotka eivät halua. Meilläkin tilattiin nuo uudet 160 senttiset kysymällä haluaako hän että vielä hankitaan sellaiset. Itse asiassa nuorempi ilmoitti ettei halua enää kurahousuja, joten hänelle ei niitä sitten ostettu. Simppeliä!
Miten voi 12v. poika olla muka 160cm...
Minä olen keskimittainen ja 12v. olin 170cm pintaan. En siis tuolloin ollut edes pitkä.
Mutta että 160cm..
Muuten hyvä, mutta meni sekä ikä että sukupuoli väärin ;)
Meillä poika (12 v) käy kaverinsa kanssa paljon kalastelemassa. Pojan vanhat sadevaatteet kävivät pieniksi ja kysyin, että käydäänkö ostamassa uudet sadetakki ja sadehousut. Poika sanoi ettei semmoisia enää tarvitsisi (ilmeisesti ei kehdannut niitä kaverinsa edessä käyttää). Totesin siihen, että asia selvä jos olet sitä mieltä (en viitsinyt alkaa pitämään palopuhetta niiden tarpeellisuudesta). Kerran poika tuli ongelta ja oli aivan läpimärkä, kun sade olikin yllättänyt. Seuraavana päivänä hän tuli kysymään minulta, että voidaanko äiti sittenkin käydä ostamassa ne uudet sadevaatteet. Sanoin, että tietenkin voidaan ja niin sitten menimme ostoksille. Vaikka kaupungissa asutaankin niin tarvittaessa pukee ne päälle esimerkiksi kouluun pyöräilessä. Eikä ainakaan minun tietooni ole tullut, että häntä siitä mitenkään kiusattaisiin. Mistä olen todella iloinen.
Ei voi olla totta että sinä vieläkin täällä itsellesi kirjoittelet. Miksi, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kuuntelin Ylen ykköseltä juuri ohjelman, jossa puhuttiin roolien pakottamisesta lapsille. Esimerkiksi pojat ovat yhtä tunteikkaita ja avoimia kuin tytöt viisivuotiaaksi asti, kunnes vanhemmat alkavat viestittää, että tuollainen ei ole sopivaa, ja lyhyessä ajassa pojat oppivat kylmentämään itsensä pojiksi.
Sama näyttää olevan pukeutumisen kanssa, että vanhemmat jostain syystä estävät järkevän pukeutumisen, koska se ei vaan kuulu asiaan.
Tällä palstalla kannattaisi monen muunkin kuunnella ykkösen avartavia ohjelmia, ehkä sitten olisivat asenteet vähemmän ankeita.
Juuri tuli molemmat ulkoa ihan märkinä päältä mutta ei haittaa kun oli kunnon vehkeet yllä.
Talvella kannattaa käyttää vuorillisia kuriksia, ovat kätevät.
Totta ja ei tarvi silloin olla monta kerrosta vaatteita.
Just paketoin joululahjoja ja meidän 12v pojalle on pehmeä paketti jossa sadehousut. Oli toivelistalla joten tietysti hankin.
Poikani harrastaa purjehdusta ja toivoi sellaisia ammattilaisten olkainsadehousuja. Tietysti ostin.
Vierailija kirjoitti:
Just paketoin joululahjoja ja meidän 12v pojalle on pehmeä paketti jossa sadehousut. Oli toivelistalla joten tietysti hankin.
Kurahousut joululahjaksi on suunnilleen yhtä kiva kuin risut.
Jos lapsi itse toivoo niin eiköhän ole silloin mieluisa lahja.
Jos sai joululahjaksi niin kannattaa kumminkin sovittaa heti vaikka tulisi vasta keväällä käyttöä. Että on sopiva koko.
Huomannut että 160 vaatteet on tosi vaihtelevia kooltaan todellisuudessa.
Jep. Kuuntelin Ylen ykköseltä juuri ohjelman, jossa puhuttiin roolien pakottamisesta lapsille. Esimerkiksi pojat ovat yhtä tunteikkaita ja avoimia kuin tytöt viisivuotiaaksi asti, kunnes vanhemmat alkavat viestittää, että tuollainen ei ole sopivaa, ja lyhyessä ajassa pojat oppivat kylmentämään itsensä pojiksi.
Sama näyttää olevan pukeutumisen kanssa, että vanhemmat jostain syystä estävät järkevän pukeutumisen, koska se ei vaan kuulu asiaan.