Miehen "seksimökötys" ja erektioherkkyys
Tyttökavereiden kanssa aiheesta juteltiin ja aika monella mies "seksimököttää". Eli mies saattaa vihjata että nyt haluttaisi, ja kun nainen antaa ymmärtää että ei jaksa, niin sitten "mökötetään". Ei sillalailla lapsekkaasti jalkaa hakaten mennä nurkkaan alahuuli väpättäen (:D) vaan vetäytyy omiin oloihinsa. Jos kysyy että mikä on, niin "ei mikään", mutta mitään ei puhuta, ja lähelle ei tulla ja nukkumaan mennessä saattaa kääntää selkää. Tätä ei tapahdu aina, ja jos suoraa kysyy että onko tämä nyt siitä kun ei harrastettu, niin asia kielletään. No ne keillä mies seksimököttää, niin kyllä tietää tämän käyttäytymisen. Se on hienovaraisempaa kuin mitä tuossa selitin, mutta kyllä sen huomaa kun toinen vetäytyy ihan omiin oloihinsa.
Itseä ei tosiaankaan huvita, jos toinen alkaa nukkumaanmennessä aikaisin vihjailla että nyt voisi innostaa. En sellaiselle lämpene, vaan sille että toinen on lähellä. Ja päästäänkin siihen erektioherkkyyteen. Tykkäisin että pitkin päivää huomioitaisiin toisiamme, pienin kosketuksin ohimennen, suudelmin, halauksin. Sellaista ihan ohimenevää arjen romantiikkaa. Ja sellainen läpi päivän huomiointi virittäisi enemmän seksitunnelmiin illallakin (ja tällaista ei siis tarvitse olla joka päivä, vaan silloin tällöin!). Mutta mies ei voi, koska sillä alkaa heti kohta seisoa. Eli jos pyydän suudelmia, saattaa nakata sellaisen enemmänkin poskisuudelmatyyppisen väkinäisen kaverillisen suudelman suulle, kuin että romanttismielisen hieman pidemmän suudelman. Jos pidempään suudellaan niin heti seisoo. Eli mies ei juuri ole päivän aikana lähellä kun muuten seisoo. Saattaa halata joskus, mutta ei se hirveänä viritä illalla tunnelmiin. Ollaan juteltu tästä ja mies sanoo että kun seisoo niin herkästi, niin suudelmat jää. No ei se minua haittaisi se seisominen, ja mieskin olisi olisi onnellisempi jos illalla saisi. Arg. Miten muilla?
Kommentit (197)
Voin kertoa, että kyllä se pistää miehenkin pidemmän päälle mököttämään, jos nainen ei tunnu koskaan olevan halukas, ja mies joutuu ainan näkemään valtavasti vaivva, että nainen joskus haluaisi.
Jätä ap ne pillerit nyt pois. Kokeile jotain muuta ehkäisymuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin: mies sai seksiä melkein aina halutessaan pari viikkoa, sitä oli keskimäärin 3krt/pvä. Ihan kivaa oli, mullekin, mutta oikeesti kyllä moni muukin asia on minusta lomalla kiva enkä silti tee sitä päivät pääksytysten tai edes joka päivä,esim käy saunassa, nuku päikkäreitä tms
Mutta ei mies silti vaikuttanut mitenkään supertyytyväiseltä. Ensinnäkin kun ei seksistä voinut "luvalla" kiukutella/mökötelläbniin kaivoi sitten helposti jotkut tylyilyyn "oikeuttavat" syyt muualta ja lisäksi oli aika väsynyt sitten mitään muuta tekemään/muusta innostumaan, kotityöt ei oikein napanneet ja halusi paljon valmisruokia/ulkonasyömistä ja päivät oli sellaista venymistä mikä sinänsä lomalla ok, mutta jotenkin ilmapiiri oli väsähtänyt.
Olen joskus ennenkin todennut, että "ei makeaa mahan täydeltä." Se sopii myös seksiin. Jos saa liikaa, ei se enää tunnukaan niin hyvältä.
Jos joku vertaa seksiä saunassa käymiseen ja päiväuniin, niin ei se kummosta ole ollu alunperinkään.
No keksi itse tuohon tilalle joku sulle rentouttavan nautinnollinen juttu ja mieti, haluatko tehdä sen 4 krt päivässä vai esim kerran parissa päivässä ja jos teet yhtenään, muuttuuko jokin tuntemuksissa.
Nenän kaivaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan ei käy ja niin edelleen. Meillä minä, nainen, olen jatkuvassa puutteessa koska mies ei halua. No hellyyttä, halailua ja huomiota saan niin paljon kuin haluan. Mutta kyllä se vaan kiristää, kun ei saa seksiä. Itse en varsinaisesti mökötä, mutta huomaan olevani aika kireä aika ajoin ja alkavani heittää aika ilkeääkin mukasarkastista läppää päivän mittaan. Juu ja kyllä, osaan kommunikoida ja aiheesta on puhuttu, muutosta vaan ei tule. En viittis erotakaan muuten niin mukavasta miehestä. Ja ei, lelut ei korvaa aitoa. Lelun jatkeena kun ei ole sitä ihmistä, jota rakastaa.
Tasan ei käy (seksi)onnenlahjat. No kompromissin etsimistähän se on. Itse olen selittänyt että haluttaisi enemmän jos mies huomioisi päivän mittaan, mutta kun ei. Ja aloittaisi sen vihjailunsa läheisyydellä, mutta ei. Joten usein teen kompromissia. Onneksi mies yrittää yleensä seksin aikana tyydyttää minut, mutta pääsisi huomattavasti helpommalla jos aloittaisi läheisyydellä jo ennen seksiä.
Ja se seksimökötys on tosi raastavaa jos sitä joutuu pidempään katsomaan. Kun ei aina vaan kertakaikkiaan haluta/jaksa/pysty ja potee siitä huonoa omaatuntoa jo muutenkin niin sitten toinen antaa kylmää kohtelua.
ApOletko ihan varma, että se läheisyyskään pidemmän päälle saisi seksihalujasi kasvamaan? Luulen, ja osittain omasta kokemuksesta tiedän, että se saattaa aluksi vähän nostattaa naisen haluja, mutta kohta ollaan taas vanhassa tilanteessa. Läheisyys riittää läheisyyyden tarpeeseen, mutta ei ole sama kuin seksi.
Sanoit, että pillerit vievät halusi. Siinä on varmaan nyt yksi syy innottomuuteen. Toinen voi olla se, että olette jo niin kauan olleet yhdessä, että et kovin helpolla syty miehestäsi, vaan hän joutuu tekemään hirveän "duunin", että saa sinut syttymään.
Enhän voi varmasti sanoa miten pidemmän päälle kävisi, mutta kyllä se nyt näin aluksi ainakin auttaisi. Ja muutenkin kun ollaan kauan oltu yhdessä niin ei syty samalla lailla kuin vasta rakastuneet, plus vielä pillerit siihen. Mutta silti itse tarvitsisi sitä läheisyyttä paljon paljon enemmän. Ei se kaikkia ongelmia varmasti poistaisi, mutta helpottaisi tilannetta. Paha sanoa kun ei nyt ole sitä kokenut. :D
Ap
Siksi kommentoinkin, kun itse olen kokenut sen muutoksen. Se auttoi vain hetken. Haluttomuuden taustalla oli muuta. Olet ehkä ladannut kaikki toiveesi tuohon läheisyyden lisääntymiseen, joka ei ehkä kuitenkaan auttaisi siihen halukkuuteen.
Joku syyttää naisia siitä, ettei osaa asettua miehen asemaan, eikä ymmärrä miehen seksuaalisuutta. Sama se on toisinkin päin, kuten tästäkin keskustelusta hyvin käy ilmi. Miehillä ei ole sen enempää käryä naisen seksuaalisuudesta, ja usein vielä itsekkäämpi asenne. Kuinka monessa suhteessa se on nainen joka venyy, ja antaa vaikkei siitä itse mitään irti saa? Miestä taas ei kiinnosta pätkääkään, kun itse vaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarttee kyllä sanoa, että ihan uus tuntematon ongelma taas.
Ei meillä mies mitään mökötä, seksiä on aina kun tekee mieli, jos se on sillä seisomalla mahdollista.
Suudelmia ja halauksiakin on.
Taidatte olla ollu yhdessä alle 3 v ja teillä tuskin on lapsia :)
Vierailija kirjoitti:
Miesnäkökulmaa asiaan...
Itellä on kanssa aika voimakas libido vaikka ikää on jo 35. Aamulla herätessä seisottaa ja pitkin päivää himottaa varsinkin näin kesällä kun ollaan vaimon kanssa yhtäaikaa lomilla ja vaatteet rouvalla aika pikkuisia. Muutenkin kyllä panettaa, mutta tuntuu että kesällä vain enemmän tekee mieli kun ollaan paljon kahdestaan kun lapset on leireillä ja kavereilla. Meillä kosketellaan päivän mittaan paljon, saatan hipaista vaimon pitkää tukkaa ohimennessä, kietoutua häneen keittiössä jos hän kokkailee, istutaan sohvalla vierekkäin tai sylikkäin, pusutellaan ja välillä suudellaan syvemmin. Ollaan aika leikkisiä ja välillä "painitaankin" joka tuntuu usein päätyvän vaimon "tappioon" ja siitä sit seksiin...
Kaikki edellä mainittu saa mulla aikaan erektioita mut ei me joka kerta panna kun noin käy, muutenhan me ei muuta ehdittäis tekemäänkään:D En ymmärrä miksi pitäisikään, mulle ainakin tosi suuri kiihko syntyy siitä kun joutuu vähän odottelemaan joskus seuraavaan päiväänkin, eikä siinä mitään. Ei tulisi mieleenkään lakata koskemasta ja suutelemasta vaimoa tai muuttua "kylmäksi" jos yhdyntä ei jostain syystä onnistu just silloin kun mä olisin valmiina. Ei ihminen ole mikään kone, naista pitää kohdella kunnoittavasti. Jos seisottaa ja syöksyttää ihan kipeänä eikä silloin pääse naisen sisään, voi käydä kädellä helpottamassa oloa.
Täytyy samaan hengenvetoon tunnustaa että eipä tule kieltäydyttyä koskaan silloin kun vaimo tekee aloitteita, vaikka ei ehkä just silloin olisi seksi päällimmäisenä mielessä. Mut sit aina alkaa himottaa kun vaimo vähänkin kekistelee tai edes katsoo mua sillä tietyllä tavalla. Nyt ollaan menty niinkin että vaimo antaa mun lykkiä vähän aikaa muiden puuhien lomassa ja sit keskeytetään ja viimeistellään nautinto vaikka illalla. Luo kyllä ihan mielettömän kiihkon ja sit tuntuu että sänky, sohva tms. hajoaa kun pannaan loppuun asti.
Tärkeintä parisuhteessa on kosketus ja lähekkäin oleminen ja yhdyntä on tuon huipentuma. Mulla ainakin tulee joka kerta tunne että lähemmäksi toista ei voi päästä kuin rakastellessa. Ja siksi kai vaimokin tykkää kun mä nautin aika perinteisestä tyylistä. 15 vuotta ollaan jo oltu yhdessä ja joskus kaverit on kuittailleet jotain "teiniparista" ja naureskelleet meidän jutuille mut minusta se on vaan ihanaa että ollaan säilytetty samat tavat ja tunnelmat kuin nuorempana.
Apua, kuulostaa ihan täydelliseltä. Juuri tuollaista pientä arjen liekkiä toivon. Että saisi sellaista tunnetta siitä läheisyydestä että toinen arvostaa. Siis kyllä järjellisesti ja tekojen kautta tiedän että arvostaa, mutta tuo olisi enemmän sellaista kehollista seksuaalista arostusta. Sellaista että toinen himoitsee juuri minua. No en osaa hirveän hyvin selittää, mutta jotenkin kaikki oli sinun tekstissä niin ihanasti selitetty. Että voi koskea ja halata ja suudella toista vaikka se ei heti seksiä tarkoittaisikaan. Ja että ei haittaa vaikka seisoo, kun sen voi hoidella myöhemminkin tai toisena päivänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että kyllä se pistää miehenkin pidemmän päälle mököttämään, jos nainen ei tunnu koskaan olevan halukas, ja mies joutuu ainan näkemään valtavasti vaivva, että nainen joskus haluaisi.
Kannattaisi lukea ajatuksella. Ap:lla ne pillerit ovat ensisijaisesti lääkitys sairauteen, eikä ehkäisyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsi "märkä seisokki"? Silloin ymmärrän, että turhat seisokit alushousujenvaihtoineen ärsyttää. Enkä nyt tarkoita housuihin laukeamista, vaan sitä, että joillakuilla se ne touhutipat kastelee housut samalla tavalla kuin naisella kastuu pikkuhousut kunnolla kiihottuessa.
Ei ole. Ja housuja joutuu vaihtamaan muutenkin kun töissä tulee hikoiltua ja jos kotona urheilee niin hikoilee paljon. En tiedä oikein kunnolla mikä siinä tökkii, mutta jotenkin se että seisokkia nyt ei vaan saa tulla jos ei touhuilla?
Ap
Uusimpien tutkimusten perusteella miehen pitää saada 21 kertaa kuussa eturauhassyövän riskin vähentämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lukea ajatuksella. Ap:lla ne pillerit ovat ensisijaisesti lääkitys sairauteen, eikä ehkäisyn takia.
Jaa, se jäi huomaamatta. No sitten on huonompi tilanne, jos ei pillereitä voi korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan että voisi vaikka jo olohuoneessa kosketella ja suudella toisiamme ja esileikit tulisi jo siinä.
ApTota kun tekee muutaman kerran eikä naista silti huvita mutta itse joutuu kärvistelemään pallit sinisenä, niin tyhmempikin älyää lopettaa.
Tehkää toisillenne palvelus ja erotkaa.
Normaali arjen läheisyys ja esileikki on kaukana toisistaan minun mielestäni. Lisäksi se että tuon takia nyt erottaisiin on vaan typerää. :D Meillä menee muuten varsin hyvin ja mies on täydellinen, mutta provohan sinä olit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsi "märkä seisokki"? Silloin ymmärrän, että turhat seisokit alushousujenvaihtoineen ärsyttää. Enkä nyt tarkoita housuihin laukeamista, vaan sitä, että joillakuilla se ne touhutipat kastelee housut samalla tavalla kuin naisella kastuu pikkuhousut kunnolla kiihottuessa.
Ei ole. Ja housuja joutuu vaihtamaan muutenkin kun töissä tulee hikoiltua ja jos kotona urheilee niin hikoilee paljon. En tiedä oikein kunnolla mikä siinä tökkii, mutta jotenkin se että seisokkia nyt ei vaan saa tulla jos ei touhuilla?
Ap
:D Jotkut pelkää, ettei seisokkia tule, mutta sinullapa on mies joka pelkää seisokin tulemista. Meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Musta Ap:n mies on huono kumppani. Kaikki sellaiset ovat jotka haluavat itselleen jotain enemmän eivätkä ole itse valmiita yhtään antamaan/ joustamaan missään.
Kannattaa olla vain itselleen sopivan kumppanin kanssa. Etenkin seksuaalinen yhteensopivuus on ehkä tärkein. Muita asioita saat muissa suhteissa mutta seksiä vain parisuhteessa.
On minullakin kokemusta väärästä miehestä. Ei tehnyt aloitteita ja oli seksuaalisesti vähän lattea minun makuun.
Kun löysin sen oikean miehen, en toivottavasti joudu luopumaan hänestä ikinä. Olemme todella hulluina toisiimme ja haluamme toisiamme usein, paljon ja nopeasti. En tiennyt edellisessä suhteessa että näin paljon voi haluta seksiä, ajattelin että ihme porukkaa ne joilla on seksiä muka jopa 8 kertaa viikossa, että johan siinä kyllästyisi. Ei muuten kyllästy. Melkein on niin että mitä enemmän panee sitä enemmän haluaa lisää vaan.
Meillä natsahti seksihalut aika hyvin yhteen vielä kun en käyttänyt pillereitä. Ja kuitenkin kerran viikkoon harrastetaan, joka on mielestäni aika vähän, niin annan vaikka ei ihan tekisi mielikään. On hankala saavuttaa pillereissä sitä hävytöntä huumaa, joten jos on edes pientä kutinaa niin tartun kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö lääkärille puhumaan lääkityksen vaihtamisesta tai etsi netistä tietoa, jos vaivan saisi hoidettua joillain muilla keinoin. Itse en suostu enää laittamaan e-pillereitä suustani alas, ne pilasivat elämänlaatuni täysin.
Valitettavasti hormonit on ainoat jotka hillitsee endometrioosin leviämistä. Nytkin aktiivisesti kuljen lääkärissä tämän takia. Leikkaushoito on myös, jolla voi poistaa kasvustoa, mutta se tuppaa aina kasvamaan takaisin. Olin useita vuosia ilman pillereitä, ja se oli hyvää aikaa näin muuten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oma ukko haluaa yhtenä päivänä viikossa. Soidinmenoja ei paljon näy vaan tullaan muna kovana pökkimään mua vaatteiden päältä ja sit pitäis innostua. Viimeksi sanoin "ei nyt!" - no myönnän että oli enemmän tiuskaisu, koska hän herätti mut unesta. Tähän mies totesi;"Voisitsä tänään lähteä jonnekin ni pääsisin runkkaa".
En tiedä olenko ainut, jonka mielestä toi oli erittäin alentavaa? Seksissä itsessään ei ole mitään vikaa ja hän huolehtii aina mun saamisesta. Mutta kun sitä seksiä ei voi harrastaa kuin tasan silloin kerran viikossa kun häntä sattuu haluttamaan.
Sori avautuminen....
Yöks. :O Joo no juurikin tuo esilämmittely täysin jää. Niinä kertoina kun mies aloittaa hitaasti suudellen niin olen heti ihan liekeissä. En ymmättä miten miehet kuvittelee että pitäisi olla heti joku seksivaihe jos kysyy että "miten ois"?
Ap
Oletko apkokeillut ehkäisyrengasta? Olen kuullut, että se ei veisi haluja niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aina lohduttaa, ettei tällaiset ongelmat ole vain meidän parisuhteessa...
Mun mies on jotenkin kyllä ihan onneton noissa jutuissa. On tasan kaks vaihtoehtoa:
- jo aikaisin aamulla / päivällä kysyy, että miten ois illalla seksihommat (kyllä, käyttää tuota sanaa), ja jos en HETI samantien sano suoraan ja yksinkertaisesti "ei" niin mies on silleen "nonii et voi enää perua" "nonii se on sit sovittu" "nonii lupasit!" ja saattaa samalla hyppelehtiä sellaista ärsyttävää tonttutanssia ja hihkua... Ja siinä sit olis päivän aikana keskenään sytyttävä ja oltava valmiina illalla, koska muuten: SEKSIMÖKÖTYS!
TAI
- kun oon puoliunessa, matkalla jo sänkyyn nukkumaan, niin hakee katsekontaktin ja tekee muutaman sellasen lantiotyöntöliikkeen ja samalla "hiihtää" käsillä. Ilme on aina sellanen tajuttoman ärsyttävä tarkoituksellisen liioiteltu macho. Ja jos en heti sano että "joo", niin sit se on silleen "ei sitte" ja esittää loukkaantunutta. Joskus kyllä oikeesti mököttää. Tai nyt kun asiaa ajattelee niin aika usein...
Meillä ei ole esileikkiä, koskaan, yhtään. Mies on aina valmiina, eli erektionsa saaminen kestää sen 4 sek. Ja siihen tosiaan riittää vaan tieto siitä, että vois saada. No liukkaria vaan joka kerta sit reilusti, koska kuivana sattuu aika pirusti...
Mies on itse asiassa joskus sanonut, että on tosi onnellinen, kun mä en ole sellainen "perusnainen" joka odottaa että mies käyttäis paljon aikaa lämmittelyyn ennen seksiä. Joo. Mitäpä siihen ois sit sanonut, jäin sanattomaks.
Plääh. Vuosia olen yrittänyt näitä asioita korjata, tuloksetta. Tämä seksipuoli on ainoa mikä meillä tökkii. Mennyt siihen, että annan lähes joka päivä, halusin tai en (yleensä en). Hoidan oman seksuaalisuuteni sitten yksinäni, koska YLLÄTTÄEN en meidän seksistä paljoa irti saa. Kaipuu olisi hyvään seksielämään just tuon miehen kanssa, mutta kun ei ota ohjeita vastaan, ei kestä keskustelua aiheesta, ei näe mitään vikaa nykytilanteessa...
Ai niin, mies on ajoittain loukkaantunut siitä, kun minä en saa orgasmia hänen kanssaan. Jep jep.
Nauroin ääneen nuo kaksi ensimmäistä kohtaa. Sitten alkoi itkettää puolestasi.
Niin mua itseänikin, kun iski jotenkin tajuntaan tämä tilanne.
Niin, suhteen alussa sen kymmenen vuotta sitten olin aina valmis (eikös aika monikin ole, alkuhuumassa?)... Ajan mittaan tuli se alkuhuuman väljähtyminen, joka väistämättä tulee aina. Se, kun pitäis alkaa panostaa parisuhteeseen ihan eri tavalla. Aloin heti kertoa tuntemuksistani ja yritin pitää seksuaalisen ja eroottisen vireen yllä. Tuntuu, että kaikki on aina ollut lähtöisin minusta. Vaikka minä olen se, joka kaipaisi enemmän panostusta seksiin, se olen minä, joka esim. ostelee hepeneitä itselleen, keksii uusia asentoja, antaa suuseksiä. Kai sitä jotenkin ajattelee niin, että jos minä ite panostan, mieskin alkaa panostaa. No ei ole toiminut. Aina, kun olen yrittänyt esittää toiveita tai keksustella tunteistani, tai ohjailla jotenkin, seuraa miehen mielen pahoittaminen. Se ilmenee joko mököttämisenä tai raivoamisena. Ohjeita ei saa antaa. Toiveita ei saa esittää.
Ja tuo läheisyys. Eikö ihan oikeasti edes joskus voisi halia tai olla sylikkäin ilman, että sen on johdettava seksiin (tai muuten -> seksimökötys). Huomaan, että samanaikaisesti kavahdan hänen kosketustaan, pelkään sitä, ja kuitenkin olen täysin luovuttanut, ja annan 99 kertaa sadasta, kun hän osoittaa haluavansa.
Ei me edes suudella enää. En muista, milloin oltaisiin edes pussattu. Koska jos haluan suudella / pussata, mies olettaa aina, että olen seksiä vailla.
Pääseekö tästä tilanteesta jotekin pois? Minä en halua luopua tuosta miehestä.
Ai niin, miehen valtavasta libidosta johtuen olen antanut hänelle luvan käydä vieraissa. Nähtäväksi jää, kokeeko sen tarpeelliseksi, kun seksiä on joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että tuo ap ei paljon seksistä perusta. "annan" "seksiä on suhteen kannalta hyvä harrastaa" jne.
Seksi hänelle kauppatavaraa ja vallankäytön väline. Onneksi oma vaimo nauttii seksistä ja haluaa sitä usein.
Kyllä perustan ja tiedän miten tärkeää se on suhteen kannalta. Jos mentäisiin minun halujeni mukaan niin hyvällä tuurilla saattaisin haluta kerran kuussa. Ja jos miestä ei silloin haluttaisi niin sitten se jäisi. Mielestäni molempien pitää hieman taipua suhteessa, jotta sen saa pidettyä hyvänä. Ja kun itse tiedän että pillerit on vienyt halujani, niin vaikka se ei vikani sillälailla ole, niin yritän asiaa korjata antamalla vaikka ei ihan huvittaisi. En odota että saan siitä mitään, muuta kuin sen että mies tulisi iloiseksi ja saataisiin suhde pidettyä kunnossa. Minusta ihan normaalia, eikä mitään kauppatavaraa tai vallankäyttöä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö lääkärille puhumaan lääkityksen vaihtamisesta tai etsi netistä tietoa, jos vaivan saisi hoidettua joillain muilla keinoin. Itse en suostu enää laittamaan e-pillereitä suustani alas, ne pilasivat elämänlaatuni täysin.
Valitettavasti hormonit on ainoat jotka hillitsee endometrioosin leviämistä. Nytkin aktiivisesti kuljen lääkärissä tämän takia. Leikkaushoito on myös, jolla voi poistaa kasvustoa, mutta se tuppaa aina kasvamaan takaisin. Olin useita vuosia ilman pillereitä, ja se oli hyvää aikaa näin muuten.
Ap
Onhan sinulla tukihoitona kaikki tarvittavat ruokavaliomuutokset ja lisäravinteet?
Mikä teidän seksissä oli ennen hyvää ja miksi se hyvä on jäänyt pois?
Nauroin ääneen nuo kaksi ensimmäistä kohtaa. Sitten alkoi itkettää puolestasi.