Miehen "seksimökötys" ja erektioherkkyys
Tyttökavereiden kanssa aiheesta juteltiin ja aika monella mies "seksimököttää". Eli mies saattaa vihjata että nyt haluttaisi, ja kun nainen antaa ymmärtää että ei jaksa, niin sitten "mökötetään". Ei sillalailla lapsekkaasti jalkaa hakaten mennä nurkkaan alahuuli väpättäen (:D) vaan vetäytyy omiin oloihinsa. Jos kysyy että mikä on, niin "ei mikään", mutta mitään ei puhuta, ja lähelle ei tulla ja nukkumaan mennessä saattaa kääntää selkää. Tätä ei tapahdu aina, ja jos suoraa kysyy että onko tämä nyt siitä kun ei harrastettu, niin asia kielletään. No ne keillä mies seksimököttää, niin kyllä tietää tämän käyttäytymisen. Se on hienovaraisempaa kuin mitä tuossa selitin, mutta kyllä sen huomaa kun toinen vetäytyy ihan omiin oloihinsa.
Itseä ei tosiaankaan huvita, jos toinen alkaa nukkumaanmennessä aikaisin vihjailla että nyt voisi innostaa. En sellaiselle lämpene, vaan sille että toinen on lähellä. Ja päästäänkin siihen erektioherkkyyteen. Tykkäisin että pitkin päivää huomioitaisiin toisiamme, pienin kosketuksin ohimennen, suudelmin, halauksin. Sellaista ihan ohimenevää arjen romantiikkaa. Ja sellainen läpi päivän huomiointi virittäisi enemmän seksitunnelmiin illallakin (ja tällaista ei siis tarvitse olla joka päivä, vaan silloin tällöin!). Mutta mies ei voi, koska sillä alkaa heti kohta seisoa. Eli jos pyydän suudelmia, saattaa nakata sellaisen enemmänkin poskisuudelmatyyppisen väkinäisen kaverillisen suudelman suulle, kuin että romanttismielisen hieman pidemmän suudelman. Jos pidempään suudellaan niin heti seisoo. Eli mies ei juuri ole päivän aikana lähellä kun muuten seisoo. Saattaa halata joskus, mutta ei se hirveänä viritä illalla tunnelmiin. Ollaan juteltu tästä ja mies sanoo että kun seisoo niin herkästi, niin suudelmat jää. No ei se minua haittaisi se seisominen, ja mieskin olisi olisi onnellisempi jos illalla saisi. Arg. Miten muilla?
Kommentit (197)
Pillerit on kyllä ihan vihoviimeinen ehkäisy mihin enää suostun niistä kerran eroon päästyäni. Melkein 10 vuotta seksin suorittamista ilman mitään haluja, luulin olevan aseksuaali. Halut palasivat kun pillerit lopetti. Harmittaa niiden puolesta keiden on niitä pakko syödä, kaikille muille suosittelen lopettamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti ei nyt ymmärrä ongelman syvyyttä ja laajuutta.
Jos suhde on kunnossa ja seksi muuten hyvää niin miksi sitten miehen ehdotettua ei miehelle voisi antaa lupaa tulla lähelle ja siinä esileikissä sitten kosketellessa ja toisiaan kiihotettaessa ne halut sitten nousevat pintaan? Vai onko suhde tai mies huono, että mitään nautinnollista esileikkivaihetta ei ole?
No yleensä se meneekin näin, että odotan joskos ne himot sieltä aikanaan tulisi. Olisi huomattavati helpompaa vaan jos mies huomioisi pitkin päivää, tai mieluiten ennen ehdottelujaan, niin olisi jo jotain haluja josta lähtä liikkeelle. Pillereiden kanssa halut on ihan nollassa, joten yleensä saatetaan olla jo pitkällä seksissä, ennen kuin itsellä jotain haluja roihahtaa, ja silloin se on kohta jo ohi. Silloin se on aika mekaanista suoritusta, ja kuitenkin haluaisi että se olisi sitä mitä olisi parhaimmillaan, toisen lähellä olemista ja molemmat olisi täysillä mukana. Siis rakastelua.
Ap
No jos annat sille miehelle vaikka käsihoidon/ huulihölkän aamusta/ aamupäivällä, niin ehkä se iltapäivän voisi ilman kiusallista (tai kivuliasta pahimmassa tapauksessa) erektiota huomioida myös sinua, jotta illasta onnistuisi se yhdyntä myös sinua miellyttävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan kumma kun pitäis pystymettästä lähteä seksiä harrastamaan. Ihan kun se olis joku suoritettava kotityö. Tai siinä kohtaa kun itse jo menee nukkumaan ennen aikaista aamuherätystä, niin pitäisi vielä seksiä harrastaa. Muistan nuo ajat hyvin, onneksi mies on oppinut jotain. Muistan kuinka väistin ja kavahdin kosketusta, koska se tarkoitti aina seksiä. Nykyään kun mies halailee ja koskettaa muutenkin, on makkarissakin vilkkaampaa.
Joo ja sekin vielä että itse nukahdan aikaisemmin, ja mies meinaa siinä vaiheessa että nyt harrastetaan. :D No onneksi on oppinut jo että ei silloin yleensä ala ehdottelemaan.
Niin kun miehelle on jotenkin yhtenevää että seksi=läheisyys, ja koko päivän läheisyydet saa sillä kuitattua. Kun minulle taas seksi=seksi=läheisyys ja läheisyys=läheisyys (oliko selvää :DD). No kuitenkin, ne on erilaisia läheisyyksiä ja sellainen arkinen läheisyys saa ruokittua sitä seksiläheisyyttä. Ja ei voi vaan syttyä pelkästä sanomisesta että nyt sekstailaan ja esileikki alkaa, vaan tarvitsen sen arkisen esileikin siihen ensin. Sellaisen että se liekki on yllä aina, eikä vaan silloin kun panettaa ihan jäätävästi. No en nyt osaa selittää, mutta kuitenkin.
Ap
Mä en sitten ymmärrä mikä teille on niin kamalan vaikeaa siinä antaa rakkaan miehenne laittaa kalunsa sinne tussuunne hetkeksi aikaa ja liikutella sitä siellä, jos siitä tulisi hyvä olo molemmille vai eikö siellä pilluissanne ole tuntoaistia? Ja eikö teillä ole korvienväli - se suurin seksuaalinen elin - kunnossa? Onko teillä ylipäänsä minkäänlaisia rakkaudellisia ajatuksia miehistänne? Jos ei niin miksi rääkkäätte niitä ettekä eroa? Miksi teidän täytyy odottaa ja vaatia jotain helvetin täydellistä ja virkeää fiilistä harrastaaksenne seksiä, ettekä vaan ryhdy toimeen ja hups, huomaisittekin nauttivanne? Tyhmänylpeitä tiukkapipoisia akkoja olette. T. Nainen itsekin, iloinen antaja sellainen. 😚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan kumma kun pitäis pystymettästä lähteä seksiä harrastamaan. Ihan kun se olis joku suoritettava kotityö. Tai siinä kohtaa kun itse jo menee nukkumaan ennen aikaista aamuherätystä, niin pitäisi vielä seksiä harrastaa. Muistan nuo ajat hyvin, onneksi mies on oppinut jotain. Muistan kuinka väistin ja kavahdin kosketusta, koska se tarkoitti aina seksiä. Nykyään kun mies halailee ja koskettaa muutenkin, on makkarissakin vilkkaampaa.
Joo ja sekin vielä että itse nukahdan aikaisemmin, ja mies meinaa siinä vaiheessa että nyt harrastetaan. :D No onneksi on oppinut jo että ei silloin yleensä ala ehdottelemaan.
Niin kun miehelle on jotenkin yhtenevää että seksi=läheisyys, ja koko päivän läheisyydet saa sillä kuitattua. Kun minulle taas seksi=seksi=läheisyys ja läheisyys=läheisyys (oliko selvää :DD). No kuitenkin, ne on erilaisia läheisyyksiä ja sellainen arkinen läheisyys saa ruokittua sitä seksiläheisyyttä. Ja ei voi vaan syttyä pelkästä sanomisesta että nyt sekstailaan ja esileikki alkaa, vaan tarvitsen sen arkisen esileikin siihen ensin. Sellaisen että se liekki on yllä aina, eikä vaan silloin kun panettaa ihan jäätävästi. No en nyt osaa selittää, mutta kuitenkin.
Ap
Sopisi hyvin oman vaimokkeen kanssa. Sillä on kanssa tapana tehdä ehdotukset aina siinä vaiheessa, kun olen jo laittamassa nukkumaan ja esileikistä ei välitä ollenkaan, kun se itselleni olisi tärkeää (tuntee itsensä halutuksi, fyysisesti ei mikään vaatimus seksin onnistumisen kannalta).
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua ap. Mulla mies joka haluaa kaiken aikaa. Annan sille aamuin illoin, ja jos ollaan kahden, useamman tunnin putkeen. Ei pitäisi miehen olla puutteessa.
Silti joskus ei tunnu siltä, jolloin mies lakkaa halailemasta ja puhumasta ja kääntää selän. Seksimökötys oli sille hyvä sana.
Olen itsekseni ajatellut, että hänellä on huono itsetunto, ja kokee että seksi on osoitus rakkaudesta. Hänellä on myös jonkinasteinen seksiaddiktio, olen aika varma.
No huhuh, ei pitäisi olla puutteessa! :O Meillä on huomattavasti vähemmän, ehkä kerta viikkoon. Myöskin ajattelen että mies yhdistää seksin läheisyyteen, ja se riittää miehelle. Mutta ei minulle, se ei ole minulle samanlainen asia kun ihan arkinen läheisyys. :(
Ap
Seksielämää hankaloittava ketju menee niin että nainen haluaa kosketusta ja rakastetuksi tulemisen tunnetta syttyäkseen. Ja siis kosketusta joka ei ole suoraan seksuaalista, ei takapuolen tai rintojen hieromista vaan halauksen tyyliin olet rakas. Nainen menee hakemaan halia mieheltä, mies kiihottuu, haluaa heti seksiä, naisella ei ollut seksi mielessä mutta mies painostaa, pallit on siniset, onnpakko saada, anna ny. Jälkeenpäin naiselle jää vähän kaivertava tunne, mies ei edelleenkään koskaan halaa, ja nytkään nainenkaan ei enää yritä saada hellyyttä koska hellyys = pakkoseksi halusi tai ei, mitä menit kiihottamaan miestä. Mies on lukenut että naista pitää lämmittää ennen seksiä, joten kun miestä rupeaa haluttamaan, hän menee teennäisesti halimaan ja hipelöimään Niinkuin muka rakastaisi, ja nainen tietää että jaahas, mies haluaa seksiä ja kohta tulee se aloite. Ja nainen tuntee itsensä manipuloiduksi ja panopuuksi. Mies saa aluksi mitä haluaa, nainen ei. Lopuksi kumpikaan ei oikein saa. Tässä kuviossa nainen ensin tsemppaa, mies ei.
Ap kokee jo panostavansa heidän kahdenkeskiseen suhteeseensa suostumalla, kun mies haluaa. Nyt on edellee kyse siitä, että miehen tulee panostaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Mä en sitten ymmärrä mikä teille on niin kamalan vaikeaa siinä antaa rakkaan miehenne laittaa kalunsa sinne tussuunne hetkeksi aikaa ja liikutella sitä siellä, jos siitä tulisi hyvä olo molemmille vai eikö siellä pilluissanne ole tuntoaistia? Ja eikö teillä ole korvienväli - se suurin seksuaalinen elin - kunnossa? Onko teillä ylipäänsä minkäänlaisia rakkaudellisia ajatuksia miehistänne? Jos ei niin miksi rääkkäätte niitä ettekä eroa? Miksi teidän täytyy odottaa ja vaatia jotain helvetin täydellistä ja virkeää fiilistä harrastaaksenne seksiä, ettekä vaan ryhdy toimeen ja hups, huomaisittekin nauttivanne? Tyhmänylpeitä tiukkapipoisia akkoja olette. T. Nainen itsekin, iloinen antaja sellainen. 😚
Ei tainnut olla kumminkaan naisen kirjoittama tämä. Nainen tietäisi että ei tunnu hyvältä vaan pahalta jos pannaan kun ei halua. Erittäinkin pahalta. Tämän kirjoittajan kannattaisi pohtia tätä ja lakata kuvittelemasta, että jos nainen sanoo ettei tykkää, niin tykkää kumminkin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Terve merkki, että alkaa suudellessa seisomaan.ilm. Poikaystäväsi on ilm. nuori , 20-27 vuotta. Se, että poikaystäväsi ei halua suudella sinua seisokin takia kuulostaa oudolta. Usein nuo romanttiset eleet valitettavasti vähenevät suhteen vanhetessa, vaikka juuri ne ovat suhteen seksiä lisäävä voima. Ehkä seisokki kiristävät vaatteet päällä on kivulias... Onko kyse siitä.
Kyse on siitä, että kun alkaa seisomaan, niin alkaa myös panettamaan. Todennäköisyys on saada seksiä 0%, niin se tunne on todella epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
No sehän onkin niin kivaa lähteä antamaan kello 12 yöllä kun mies tulee sänkyyn, kun itse on nukkunut jo 2 tuntia ja 4 tunnin kuluttua herätys töihin.. Siinä varmaan kaikki ihan ilolla antaisivat. Se on kumma juttu, joskus kun itse olin lomalla tein miehelle vastaavalla tavalla, ja torjutuksi tulin.
Miten tuo korvienvälin kunnossa oleminen tähän liittyy? Mulla ainakin on pää oikein hyvässä mallissa, mutta en mä silti kesken tiskaamisen ja kauppalistan laadinnan kiihotu sillä hetkellä kun mies sanoo että nyt muuten panettaa. Se kalun tussuun laittaminen ei ainakaan mulla tunnu miltään, jos päässä pyörii lapsen vesirokko, viikonlopun ruuat, ja koiran rokotusajan varaaminen, vaan kyseessä on täysin mekaaninen suoritus. Se yksi kotityö muiden joukossa joka pitää vaan hoitaa pois alta että pääsee hoitamaan muita kotitöitä.
Mutta hyvähän siinä on leikkiä ettei ymmärrä ja kiillottaa omaa sädekehää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut olla kumminkaan naisen kirjoittama tämä. Nainen tietäisi että ei tunnu hyvältä vaan pahalta jos pannaan kun ei halua. Erittäinkin pahalta. Tämän kirjoittajan kannattaisi pohtia tätä ja lakata kuvittelemasta, että jos nainen sanoo ettei tykkää, niin tykkää kumminkin.
Ohis
Voi sua. Kyllä mä nyt nainen kumminkin olen. Vituttaako sua kun joku nainen voikin olla terveen seksuaalinen?
Sitä minäkin olen omassa hyvin seksittömässä liitossani monet kerrat miettinyt, että sen kerran puolessa vuodessa kun mies tekee aloitetta, miksi se täytyy tehdä yömyöhään kun olen jo puoliunessa?? Ja todellakin yritän virittää itseni sitten tunnelmaan koska jos en suostu seksiin niin sitten olen kokonaan ilman.
Mutta tilanteissa jossa lapsetkin on olleet jo yhdeksältä nukkumassa niin silti mies haluaa tuijottaa telkkua yli puoleen yöhön ja sitten vasta ruveta hipelöimään kun olen raahautunut väsyneenä sänkyyn?
Minä olen meillä kai aikoinaan ollut se seksimököttäjä koska kaikki aloitteeni torpattiin aina. Yritin kyllä parhaani mukaan peittää pettymystäni mutta kyllä se itsetunnon päälle käy. Nykyään en enää jaksa tehdä aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Tasan ei käy ja niin edelleen. Meillä minä, nainen, olen jatkuvassa puutteessa koska mies ei halua. No hellyyttä, halailua ja huomiota saan niin paljon kuin haluan. Mutta kyllä se vaan kiristää, kun ei saa seksiä. Itse en varsinaisesti mökötä, mutta huomaan olevani aika kireä aika ajoin ja alkavani heittää aika ilkeääkin mukasarkastista läppää päivän mittaan. Juu ja kyllä, osaan kommunikoida ja aiheesta on puhuttu, muutosta vaan ei tule. En viittis erotakaan muuten niin mukavasta miehestä. Ja ei, lelut ei korvaa aitoa. Lelun jatkeena kun ei ole sitä ihmistä, jota rakastaa.
Tasan ei käy (seksi)onnenlahjat. No kompromissin etsimistähän se on. Itse olen selittänyt että haluttaisi enemmän jos mies huomioisi päivän mittaan, mutta kun ei. Ja aloittaisi sen vihjailunsa läheisyydellä, mutta ei. Joten usein teen kompromissia. Onneksi mies yrittää yleensä seksin aikana tyydyttää minut, mutta pääsisi huomattavasti helpommalla jos aloittaisi läheisyydellä jo ennen seksiä.
Ja se seksimökötys on tosi raastavaa jos sitä joutuu pidempään katsomaan. Kun ei aina vaan kertakaikkiaan haluta/jaksa/pysty ja potee siitä huonoa omaatuntoa jo muutenkin niin sitten toinen antaa kylmää kohtelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OhisVoi sua. Kyllä mä nyt nainen kumminkin olen. Vituttaako sua kun joku nainen voikin olla terveen seksuaalinen?
Ei vaan koska olen itse terveen seksuaalinen, erotan sen naisvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Surullista jos todella seksi on sinulle vain sitä, että mies liikuttelee kalua sinussa.
Itse tykkään kyllä, että mies kiusoittelee pitkin päivää ja lopulta olen niin fiiliksissä, että olisin valmis jo kerjäämään sitä kalua ja silloin alapää on jo valmiina (kostea ja turpea) ja yläpää on on valmiina ja mahdollisuudet tulla yhtäaikaa on suuret.
Jos meillä olisi vain ehdottamasi kaltaista seksiä en kyllä viitsisi kovin usein vaivautua, kun kyllähän mies voi hoitaa runkkauksen itsekin.
Joskus sitten on vastapainoksi kiva harrastaa pikaisia, kun tietää että muunkinlaista on tarjolla, silloin niistä pikaisistakin nauttii ihan eritavalla.
T. Iloinen saaja (en velvollisuudesta antaja)
Vierailija kirjoitti:
Huh. Onneksi sekä minulle että miehelleni seksi on paljon muutakin kuin "kalun laittamista tussuun".
Minun on mahdoton myöskään kuvitella, että mieheni (tai kukaan fiksu, normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen) haluaisi seksiä vastentahtoisen/haluttoman kumppanin kanssa. Tämän vuoksi todella moni ihminen (myös mies) kokee jo lähtökohtaisesti esim. seksin ostamisen vastenmieliseksi ajatukseksi. Itselläni olisi nautinto kaukana kun tietäisin seksikumppanin olevan emotionaalisella tasolla vastentahtoisesti touhussa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitä sitten konkreettisesti tapahtuisi, jos annat myöntävän vastauksen kysymykseen "miten olis"?
No yleensä annan. Sitten saan niitä suudelmia joita olen odotanut ja koskettelua ja läheisyyttä. Ja kohta edetään jo ihan seksiin asti ja itse ehtii kunnolla lämmetä vasta kun homma on jo miehellä kunnolla käynnissä. Jotenkin ajattelisi että molemmat etenesivät suunnilleen samaan tahtiin, mutta jos näin tehtäisiin tuolla tyylillä niin useamman tunnin saataisiin olla sängyssä. Kun seksisuudelma on erilainen kuin romanttinen suudelma, jos ihan aletaan hifistelemään. Itse en syty jos heti tulee niitä hätäisiä seksisuudelmia, kun tulee tosiaan sellainen panopuuolo että nyt homma pitää vaan saada käyntiin jotta saa mies helpotuksen. Edelleenkin eri asia jos en olisi pillereissä, silloin syttyisin jo vähemmästä ja tuolla tyylillä. Nyt menee jotenkin kauan syttyä, ja ensin pitäisi olla hellää suutelua, sellaista kiireetöntä. Välillä pillereissäkin on sellaisia päiviä että syttyy helpommin, mutta harvassa ne on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös mankuu pitkin yötä jos ei ole illalla saanut, kunnes saa tahtonsa läpi, tai sitten herättelee minua koko yön niin että olen töissä ihan kuollut.
18
Oi kamala. :O Jos miehellä on seksimökötys päällä sängyssä, saattaa vielä hieman olla lähella ja koskettaa varovasti, ikäänkuin odottaen että siinä nyt heti syttyisin. Mutta tajuaa jättää rauhaan nukkumaan jos huomaa että olen jo melkein unessa.
Ja siitä tulikin mieleen seksimökötyksen toinen alalaji. "Ei ku nuku nyt vaan" "huomaan että oot väsynyt niin nuku vaan." "ei se haittaa, nuku nyt". Huomaa siis että toista harmittaa, mutta yrittää se ymmärtääkin jos itsellä ei kertakaikkiaan meinaa edes silmät pysyä auki. Itselle jää paska fiilis, vaikka toinen mitä sanoisi, kun näkee sen läpi että on harmissaan.
Ap
Mutta vaikka juuri sillä hetkellä en halua, rakastan häntä silti. Ja rakkautta voi osoittaa sanoin ja teoin, ja hellyyskin joka ei johda penetraatioon on rakkautta. Mutta tuntuu että hän uskoo että häntä rakastetaan vain, kun saa monta kertaa päivässä.
18