Miehen "seksimökötys" ja erektioherkkyys
Tyttökavereiden kanssa aiheesta juteltiin ja aika monella mies "seksimököttää". Eli mies saattaa vihjata että nyt haluttaisi, ja kun nainen antaa ymmärtää että ei jaksa, niin sitten "mökötetään". Ei sillalailla lapsekkaasti jalkaa hakaten mennä nurkkaan alahuuli väpättäen (:D) vaan vetäytyy omiin oloihinsa. Jos kysyy että mikä on, niin "ei mikään", mutta mitään ei puhuta, ja lähelle ei tulla ja nukkumaan mennessä saattaa kääntää selkää. Tätä ei tapahdu aina, ja jos suoraa kysyy että onko tämä nyt siitä kun ei harrastettu, niin asia kielletään. No ne keillä mies seksimököttää, niin kyllä tietää tämän käyttäytymisen. Se on hienovaraisempaa kuin mitä tuossa selitin, mutta kyllä sen huomaa kun toinen vetäytyy ihan omiin oloihinsa.
Itseä ei tosiaankaan huvita, jos toinen alkaa nukkumaanmennessä aikaisin vihjailla että nyt voisi innostaa. En sellaiselle lämpene, vaan sille että toinen on lähellä. Ja päästäänkin siihen erektioherkkyyteen. Tykkäisin että pitkin päivää huomioitaisiin toisiamme, pienin kosketuksin ohimennen, suudelmin, halauksin. Sellaista ihan ohimenevää arjen romantiikkaa. Ja sellainen läpi päivän huomiointi virittäisi enemmän seksitunnelmiin illallakin (ja tällaista ei siis tarvitse olla joka päivä, vaan silloin tällöin!). Mutta mies ei voi, koska sillä alkaa heti kohta seisoa. Eli jos pyydän suudelmia, saattaa nakata sellaisen enemmänkin poskisuudelmatyyppisen väkinäisen kaverillisen suudelman suulle, kuin että romanttismielisen hieman pidemmän suudelman. Jos pidempään suudellaan niin heti seisoo. Eli mies ei juuri ole päivän aikana lähellä kun muuten seisoo. Saattaa halata joskus, mutta ei se hirveänä viritä illalla tunnelmiin. Ollaan juteltu tästä ja mies sanoo että kun seisoo niin herkästi, niin suudelmat jää. No ei se minua haittaisi se seisominen, ja mieskin olisi olisi onnellisempi jos illalla saisi. Arg. Miten muilla?
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei miehen kanssa ole seksimökötystä, mutta exä oli mököttäjä oli inhottavaa kun ei sitten oikein uskaltanut edes halailla kun sitten jos se ei johtanutkaan aktiin niin alkoi supermökötys.
Nykyisen miehen kanssa kyllä halaillaan pitkin päivää ja miestä ei haittaa vaikka sillä seisoisi koko päivän, ja sänkyyn mennessä tykkää vaikka vain halaillakin. Jos halut yltyvät sellaisiksi että on ns. pakko saada helpotus voin hoidella asian käsipelillä tai mies hoitaa itse jos itse akti ei syystä tai toisesta onnistu. Olen paljon tyytyväisempi nyt tässä suhteessa ja pedinpuolella on paljon vilkkaampaa kuin exän kanssa.
Voi kun olisikin noin. :( Miestä siis jotenkin haittaa se seisokki niin paljon, että oikeen välillä työntää pois jos yritän suudella. Ei hirveän haluja nostattavaa kun ensin on päivä mennyt siinä että mies puskee pois läheltä, ja illalla tokaisee että tekisi mieli. Tulee enemmän olo että on joku panopuu ja nyt tarvii helpotuksen, kuin oma rakas jota on pitkin päivää himoinnut ja kiihkolla odottanut iltaa. Mies torjuu huomattavasti enemmän hellyysyrityksiäni, kuin minä hänen seksiyrityksiään.
Ap
Mieheni ei ole lapsi, joten hänellä ei ole tapana mököttää saati mankua. Seksiä harrastetaan silloin kun molempien tekee mieli, eli melko usein. Mutta kyllä mulla kuolisi nopeasti eroottiset tunteet miestä kohtaan, jos hän ilman jäätyään mököttäisi kuin kakara.
Sen pitäisi opetella siihen, että se seisokki menee kyllä itsestäänkin ohi, ei siihen tarvitse aina reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitä sitten konkreettisesti tapahtuisi, jos annat myöntävän vastauksen kysymykseen "miten olis"?
En usko että ymmärrät nyt mistä kyse. Esim minulla mies seksimököttää, vaikka olisi saanut neljä kertaa sinä päivänä, ja olisin jo ihan kipeä ja väsynyt, ja haluaisin vain nukkua. Jos hän ei saa vielä nukkumaan mennessä, mököttää. Mitä luulet että tapahtuu jos silloin sanon jälleen miksei? Hän panee minua ja nukahtaa. Mitä minun oli tarkoitus saada siitä? Ja miksi on minun velvollisuus olla hänelle unilääke?
18
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös mankuu pitkin yötä jos ei ole illalla saanut, kunnes saa tahtonsa läpi, tai sitten herättelee minua koko yön niin että olen töissä ihan kuollut.
18
Sano sille, että vielä kerran jos herätät, toinen meistä nukkuu sohvalla siitä eteenpäin. Riittävän unen epääminen voidaan laskea kidutukseksi, kysy, että luuleeko kidutuksen jotenkin herättävän positiivisia tunteita tai seksihaluja? Nyt vähän selkärankaa naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm, haluan paljon enemmän kuin mies, joten mökötysongelma oli hänellä. Kesti aikansa oppia luottamaan siihen, ettei torjunta ole henkilökohtaisista syistä johtuva (kyllästyminen, ulkonäkö tms), kyllähän se alkuun kävi itsetunnon päälle, samoin kuin se, että vähemmän haluavan ehdoilla mennään. Sopuun ollaan kyllä jo päästy ja mieskin tietää, että toistuvat torjunnat aiheuttavat aivan helvetillisiä ongelmia liitolle, joten niitä kannattaa välttää.
No niin, joskus on vaan niin väsynyt ettei jaksa. Yleensä siis tsemppaan itseni harrastamaan, mutta kun tulee niitä kertoja että ei vaan jaksa millään. Ja yritän itse tehdä aloitteita myös, mutta kun omat himoni tulisivat niin aremmin pintaan jos toinen huomioisi läheisyydellä enemmän. En ole mikään robotti että pelkästä sanomisesta olen valmis, vaan olen aika hitaasti lämpenevä.
Ap
Kuulostaa ihan tutulta, meillä vaan oli osat toisinpäin. Myönnän, että omat aloitteeni kuihtuivat jossain kohtaa tuollaiseksi puolihuolimattomiksi heitoiksi, niihin oli vaikea panostaa, koska olin jo varautunut siihen kohteliaaseen "ei"hin ja se tuntui aina pahalta. Kosketuksen ja läheisyyden kaipuu oli jotakin ihan järkyttävää, ja tunsin kuihtuvani naisena, kun oma puoliso ei halunnut. Mulla siis on mies sairas, eikä kivulloisena halua edes halata. Nyt osaan jo tunnistaa ne ajat ja luottaa siihen, että parempiakin tulee.
Puhukaa keskenänne, ilman syyttävää asennetta - teilläkin on niin pitkä suhde takana, että vaikeistakin asioista pitäisi pystyä keskustelemaan. Kompromissiin on mahdollista päästä, kun saa toisen ymmärtämään, mistä on kyse. On niin helppoa tulkita toista väärin ja se aiheuttaa lisää ongelmia. Jotenkin kuulostaa siltä, että teilläkin on samanlaista, ehkä mies ei halua ottaa kiihottumisen ja pettymisen riskiä?
En tiedä. En ole koskaan torjunut miestäni enkä aiokaan. Aina on aikaa ja haluja vaikka ihan pikapanoon. Naisena on niin kätevää ja kivaa kun ei tarvii kuin nauttia jos on vaikka vähän väsynyt, niin siltikin voi. 😉
En jaksa lukea ketjua mutta tämä on luonnon oma ehkäisyväline. Miehet ei suostu koskettelemaan naista muutenkin kuin seksi mielessä jonka seurauksena naisella on vaikeuksia syttyä. Jos miehet suostuisivat tätä käytöstä muuttamaan, ihmiskunta lisääntyisi kuin kanit. Mitta ei ne opi, omassa parisuhteessa esimerkki. Aina tulee uutena asiana kun yritän selittää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua ap. Mulla mies joka haluaa kaiken aikaa. Annan sille aamuin illoin, ja jos ollaan kahden, useamman tunnin putkeen. Ei pitäisi miehen olla puutteessa.
Silti joskus ei tunnu siltä, jolloin mies lakkaa halailemasta ja puhumasta ja kääntää selän. Seksimökötys oli sille hyvä sana.
Olen itsekseni ajatellut, että hänellä on huono itsetunto, ja kokee että seksi on osoitus rakkaudesta. Hänellä on myös jonkinasteinen seksiaddiktio, olen aika varma.
Miksi seksi ei olisi osoitus rakkaudesta? Sinullekko se on jokin pakollinen suoritus vain?
Melkeinpä mitä tahansa muuta huomiota saa kyllä muualtakin. Tai saahan sitä seksiäkin jos haluaa, mutta mielestäni se kuuluu parisuhteeseen.
Kyllä tätä surkeiden naisten kanssa tapahtuu. Tunnistin itseni osittain tuosta. Joskus kun olet kovissa haluissa monta päivää, ja toiselta ei saa mitään vastakaikua, niin se masentaa. Sen jälkeen ei huvita oikein olla enää positiivinen. Olen ollut myös parisuhteessa, jossa ei tällaisia tunteita ikinä tullut. Omalta osaltani ei ole minkään välittömän penetraation tarvetta, mutta oletinkin ap:n vähän värittävän tarinaa itsensä kannalta paremmaksi.
Tuolloin kun nuo tunteet tuli, niin halusin avovaimoa todella paljon. En halunnut runkata tmv. normalisoidakseni oloani. Halusin vain avokkiani niin paljon. Se pisti masentamaan. Sitten aloin runkata joka toinen päivä ja pikkuhiljaa en enää edes halunnut avokkia. Kyllähän sitä silloin tällöin mieluusti nai, mutta halut eivät enää olleet yhtä kovat tai samanlaiset. En enää ajatellut avokkiani seksuaalisesti kuin harvoin, vaikka hänen vartalonsa oli täydellinen. Hän sai jotenkin disassosioitua itsensä mun mielessä seksistä. Sitten jossain vaiheessa huomasin jo pettäväni.
Kaiken tämän jälkeen en saanut enää noita huonoja tunteita, kun ne eivät enää nakertaneet itsetuntemustani ja olin seksuaalisesti tarpeeksi tyydyttynyt.
Voisin siis sanoa ainakin omasta kokemuksestani, että jos se mies seksimököttää, niin se johtuu siitä, että se vielä ainakin toistaiseksi haluaa sua todella paljon. Ei kannata päästää tilannetta siihen, että mies ei kohta enää ajattele susta seksuaalisesti. Älä pidä miestäsi itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös mankuu pitkin yötä jos ei ole illalla saanut, kunnes saa tahtonsa läpi, tai sitten herättelee minua koko yön niin että olen töissä ihan kuollut.
18
Hyi kamala, tähän verrattuna seksimökötyskin kuulostaa mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Täti ei nyt ymmärrä ongelman syvyyttä ja laajuutta.
Jos suhde on kunnossa ja seksi muuten hyvää niin miksi sitten miehen ehdotettua ei miehelle voisi antaa lupaa tulla lähelle ja siinä esileikissä sitten kosketellessa ja toisiaan kiihotettaessa ne halut sitten nousevat pintaan? Vai onko suhde tai mies huono, että mitään nautinnollista esileikkivaihetta ei ole?
No yleensä se meneekin näin, että odotan joskos ne himot sieltä aikanaan tulisi. Olisi huomattavati helpompaa vaan jos mies huomioisi pitkin päivää, tai mieluiten ennen ehdottelujaan, niin olisi jo jotain haluja josta lähtä liikkeelle. Pillereiden kanssa halut on ihan nollassa, joten yleensä saatetaan olla jo pitkällä seksissä, ennen kuin itsellä jotain haluja roihahtaa, ja silloin se on kohta jo ohi. Silloin se on aika mekaanista suoritusta, ja kuitenkin haluaisi että se olisi sitä mitä olisi parhaimmillaan, toisen lähellä olemista ja molemmat olisi täysillä mukana. Siis rakastelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitä sitten konkreettisesti tapahtuisi, jos annat myöntävän vastauksen kysymykseen "miten olis"?
En usko että ymmärrät nyt mistä kyse. Esim minulla mies seksimököttää, vaikka olisi saanut neljä kertaa sinä päivänä, ja olisin jo ihan kipeä ja väsynyt, ja haluaisin vain nukkua. Jos hän ei saa vielä nukkumaan mennessä, mököttää. Mitä luulet että tapahtuu jos silloin sanon jälleen miksei? Hän panee minua ja nukahtaa. Mitä minun oli tarkoitus saada siitä? Ja miksi on minun velvollisuus olla hänelle unilääke?
18
En tarkoittanut, että olisi tarkoitus olla kenenkään huvitutti tai unilääke. Kysyin ihan vaan vilpittömästi, mitä tapahtuu. Eli mies kuvittelee pääsemään panemaan tuosta vaan? En ole itse koskaan ollut sellaisessa suhteessa, siksi tilanne kuulostaa oudolta ja epämiellyttävältä. Meillä seksi on aina ollut niin vastavuoroista esileikkeineen. Eli tarkoittaako tämä sitä, että nämä mököttäjämiehet haluavat päästä suoraan panemaan ilman että sytyttelevät naista siihen fyysisesti ja huolehtivat myös naisen tyydytyksestä?
Mikä ehkäisyväline se on jos nainen kuitenkin antaa?
Mies on tyypillinen sukupolvensa edustaja, eli hänet on kasvatettu häpeämään omaa seksuaalisuuttaan. Erektio ja haluaminen ovat noloja asioita, ja torjutuksi tuleminen on ikään kuin muistutus siitä, miten ei saisi haluta seksiä. Nämä ovat tosi vahvassa, ja huono ymmärrys siitä, mitä sinä tarvitset seksuaalisesti, luo ikävän palautekehän, jossa häpeän tunteet ja torjunta ruokkivat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti ei nyt ymmärrä ongelman syvyyttä ja laajuutta.
Jos suhde on kunnossa ja seksi muuten hyvää niin miksi sitten miehen ehdotettua ei miehelle voisi antaa lupaa tulla lähelle ja siinä esileikissä sitten kosketellessa ja toisiaan kiihotettaessa ne halut sitten nousevat pintaan? Vai onko suhde tai mies huono, että mitään nautinnollista esileikkivaihetta ei ole?
No yleensä se meneekin näin, että odotan joskos ne himot sieltä aikanaan tulisi. Olisi huomattavati helpompaa vaan jos mies huomioisi pitkin päivää, tai mieluiten ennen ehdottelujaan, niin olisi jo jotain haluja josta lähtä liikkeelle. Pillereiden kanssa halut on ihan nollassa, joten yleensä saatetaan olla jo pitkällä seksissä, ennen kuin itsellä jotain haluja roihahtaa, ja silloin se on kohta jo ohi. Silloin se on aika mekaanista suoritusta, ja kuitenkin haluaisi että se olisi sitä mitä olisi parhaimmillaan, toisen lähellä olemista ja molemmat olisi täysillä mukana. Siis rakastelua.
Ap
Mutta miksi siinä edetään miehen eikä sinun tahtiin? Eikö miehen pitäisi odottaa, että sinä ehdit mukaan ja parhaansa mukaan kiihottaa sinua (ei paineistaa vaan hyvällä)?
Apinanraivo kirjoitti:
Kyllä tätä surkeiden naisten kanssa tapahtuu. Tunnistin itseni osittain tuosta. Joskus kun olet kovissa haluissa monta päivää, ja toiselta ei saa mitään vastakaikua, niin se masentaa. Sen jälkeen ei huvita oikein olla enää positiivinen. Olen ollut myös parisuhteessa, jossa ei tällaisia tunteita ikinä tullut. Omalta osaltani ei ole minkään välittömän penetraation tarvetta, mutta oletinkin ap:n vähän värittävän tarinaa itsensä kannalta paremmaksi.
Tuolloin kun nuo tunteet tuli, niin halusin avovaimoa todella paljon. En halunnut runkata tmv. normalisoidakseni oloani. Halusin vain avokkiani niin paljon. Se pisti masentamaan. Sitten aloin runkata joka toinen päivä ja pikkuhiljaa en enää edes halunnut avokkia. Kyllähän sitä silloin tällöin mieluusti nai, mutta halut eivät enää olleet yhtä kovat tai samanlaiset. En enää ajatellut avokkiani seksuaalisesti kuin harvoin, vaikka hänen vartalonsa oli täydellinen. Hän sai jotenkin disassosioitua itsensä mun mielessä seksistä. Sitten jossain vaiheessa huomasin jo pettäväni.
Kaiken tämän jälkeen en saanut enää noita huonoja tunteita, kun ne eivät enää nakertaneet itsetuntemustani ja olin seksuaalisesti tarpeeksi tyydyttynyt.
Voisin siis sanoa ainakin omasta kokemuksestani, että jos se mies seksimököttää, niin se johtuu siitä, että se vielä ainakin toistaiseksi haluaa sua todella paljon. Ei kannata päästää tilannetta siihen, että mies ei kohta enää ajattele susta seksuaalisesti. Älä pidä miestäsi itsestäänselvyytenä.
Eikö kyse ole nyt kuitenkin siitä, että ap:n mies ei osaa osoittaa hellyyttä tätä kohtaan, josta ap nimenomaan syttyisi? Ei ole reilua laittaa miehen omaa ongelmaa naisen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm, haluan paljon enemmän kuin mies, joten mökötysongelma oli hänellä. Kesti aikansa oppia luottamaan siihen, ettei torjunta ole henkilökohtaisista syistä johtuva (kyllästyminen, ulkonäkö tms), kyllähän se alkuun kävi itsetunnon päälle, samoin kuin se, että vähemmän haluavan ehdoilla mennään. Sopuun ollaan kyllä jo päästy ja mieskin tietää, että toistuvat torjunnat aiheuttavat aivan helvetillisiä ongelmia liitolle, joten niitä kannattaa välttää.
No niin, joskus on vaan niin väsynyt ettei jaksa. Yleensä siis tsemppaan itseni harrastamaan, mutta kun tulee niitä kertoja että ei vaan jaksa millään. Ja yritän itse tehdä aloitteita myös, mutta kun omat himoni tulisivat niin aremmin pintaan jos toinen huomioisi läheisyydellä enemmän. En ole mikään robotti että pelkästä sanomisesta olen valmis, vaan olen aika hitaasti lämpenevä.
ApKuulostaa ihan tutulta, meillä vaan oli osat toisinpäin. Myönnän, että omat aloitteeni kuihtuivat jossain kohtaa tuollaiseksi puolihuolimattomiksi heitoiksi, niihin oli vaikea panostaa, koska olin jo varautunut siihen kohteliaaseen "ei"hin ja se tuntui aina pahalta. Kosketuksen ja läheisyyden kaipuu oli jotakin ihan järkyttävää, ja tunsin kuihtuvani naisena, kun oma puoliso ei halunnut. Mulla siis on mies sairas, eikä kivulloisena halua edes halata. Nyt osaan jo tunnistaa ne ajat ja luottaa siihen, että parempiakin tulee.
Puhukaa keskenänne, ilman syyttävää asennetta - teilläkin on niin pitkä suhde takana, että vaikeistakin asioista pitäisi pystyä keskustelemaan. Kompromissiin on mahdollista päästä, kun saa toisen ymmärtämään, mistä on kyse. On niin helppoa tulkita toista väärin ja se aiheuttaa lisää ongelmia. Jotenkin kuulostaa siltä, että teilläkin on samanlaista, ehkä mies ei halua ottaa kiihottumisen ja pettymisen riskiä?
Ja nyt luettuani lisää viestejäsi (palstan päivitys tökkii) totean, että teillä ei ole kysymys tästä, anteeksi. Jos mies tosiaan edelleen mököttää saatuaan neljästi päivässä, kyse on jo jonkinlaisesta addiktiosta. Harvan paikat edes kestävät. Terapia?
Vierailija kirjoitti:
Onneks mun mies huomioi pitkin päivää, ja antaa halauksia ja pusuja jos haluan :) Hyvä että tekee nii, sillä mullakin halut vähentyneet radikaalisti pillereitten aloittamisen jälkeen.
Mökötystä hänkin kyllä harrastaa, tosin äänekkäämmin. Mököttää ihan selkeesti, ja mankuu vaikka sitten pitkin yötä niin kauan, että saa haluamansa. Todella rasittavaa, jos olen super väsynyt tms, eikä millään jaksaisi.
No hui kamala. :O Mies onneksi tajuaa, mutta saan sitä "kylmää kohtelua" sitten loppupäivän. Ja joskus se miehen seksivihjaus saattaa olla sellainenkin kuin "käytiin suihkussa.", jjjoo..? Ja sitten myöhemmin tajuan miehen seksimökötyksestä että tuo oli sen seksikutsu, eikä toteamus että on käyty suihkussa. :D
Mutta pillerit vaikuttaa ihan älyttömästi haluihin (ja paljon muuhunkin)! Olen sanonut miehelle että en näitä söisi ellei olisi sairauden takia pakko, kun itseäkin tympäisee se haluttomuus. Toivoisin että mies tulisi hiukan vastaan ja olisi lähellä, jos sitä seksiä haluaa.
Ap
18