Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me nyt mieheni kanssa p*skoja ihmisiä kun ei annettu tuntemattoman lapsiperheen tulla meidän maksamaan kotaan?

Vierailija
11.07.2017 |

Oltiin siis varattu ja maksettu kotapaikka eräältä ulkoilualueelta että saadaan varmasti paistaa makkarat ja olla rauhassa. No ei keretty edes tulia sytyttää kun jo siihen tunki joku äiti 3 pienen lapsen kanssa "ai että tännehän me mahdutaan!!" Siinä sitten ystävällisesti sanottiin, että nuo muut on ilmaisia paikkoja ja tätä kotaa saa käyttää maksua vastaan. Ei meinannut millään päästää irti ajatuksesta, että eivät voi sinne tunkea.

Siellä pitkin poikin oli niitä laavuja vapaana, mutta eihän hänelle kelvannut kun ötökät kuulemma syö! Siinä meni 20 min ihan turhaan vääntämiseen ja lopulta kun lähtivät niin äiti antoi kyllä kuulua kuinka paskoja ihmisiä olemme kun emme antaneet lastensa tulla grillaamaan kanssamme.

Ohjeistin kyllä, että mistä kotaa voi vuokrata ja hintakaan ei ole paha.

Tosi kiva oli siinä sitten paistaa makkaroita kun oli hetki aiemmin haukuttu maanrakoon. Tehtiinkö me tässä nyt väärin? Olisitteko itse ottaneet tuntemattomat teidän maksamaan kotaan?

Kommentit (427)

Vierailija
401/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaaja varmaan mielellään antaa autonsa ilmaiseksi pois jos sitä joku tarvitsee. Eikä sitten mitään perusteluja, että ei tietenkään anna koska autohan on arvokas ja kotapaikka ei. MINÄ päätän, että auto ei ole arvokas. Minulla kun ei ole edes ajokorttia, joten autoilla ei ole minulle mitään virkaa.  Jankkaaja varmasti siis auliisti myöntää olevansa epäkohtelias, jos ei halua luovuttaa autoaan ilmaiseksi vaikka sille Penalle. Pena kun kerran sen tahtoo ja eikä se ole jankkaajalta mitään pois, kun autot kerran ovat täysin arvottomia.

Vierailija
402/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin pellet, lopetan provoni tähän, tämä ketju käy jo tylsäksi, olette ihan liian helppoja :,D kiitos näistä parista päivästä, sain monet naurut! So long suckers, vähän kriittisyyttä siihen lukemiseen ja uskomiseen, ettette mene näin helppoon enää toiste ;) T. Jankkaaja

Joo ihan varmasti. Tajusit vissiin vihdoin kuinka naurettava olet ja et vaan halua syödä sanojasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminä-asenne on niin lisääntyvää ja jopa hyväksyttävää toimintaa monelle mammalle. Olen oppinut elämässä, kun antaa tilaa ja jakaa omastaan edes vähän, tulee joskus itsekin huomioiduksi. Näin on käynytkin eli esim. Lapissa tuntematon mies voiteli minun ja äitini sukset, kun me tumpeloina ei ymmärretty kaikkea tarvittavaa 20km ladulle.

Eväitä on jaettu puolin ja toisin.

Annoimme yösijan iäkkäälle pariskunnalle kodistamme.

Tällaista pientä voi joskus tehdä. Kyllä siitä vaan enemmän saa kuin antaa. Itselläni on aikaa olla kotona rauhassa ja mökilläkin. Yhteiset kodat, laavut ja vastaavat ovat mukavaa vaihtelua siksikin, että siellä saa uusia tuttavuuksia. 

Tämä on tapani ajatella ja toimia, mutta ymmärrän hyvin toisenlaisetkin tyylit.

Tässä ei puhuttu yhteisestä kohdasta tai laavusta vaan yksityiskäyttöön vuokrausta kodasta eli yksityisyilasta.

Toisekseen sulla saattaa olla oma mökki mutta kaikilla sitä ei ole eli ehkä ap miehensä kanssa on juuri siksi vuokrannut sen laavun koska se on halvempi ja sen voi vuokrata päiväksi vain. Ja juuri siksi vuokrannut sen että saa rauhaa ja ei tarvitse jakaa laavua muiden kanssa.

Eli kaikki sun pointit on aivan turhia.

Eipä taida olla, kun kommentoit.  Lisäksi tuo oli ainoa kirjoitukseni täällä, joten voi harmi. Joku muukin sattuu olemaan eri mieltä kanssasi.

Sitä kutsutaan selittämiseksi miksi sun pointit meni täysin ohi maalin. Sinulla ja tuolla toisella yksinkertaisella on joka ainoa selitys aivan ohi maalin ja puhutte kissasta kun kyse on koirasta. Teillä kummallakaan ei ole mitään tilanneälyä ja ihan sama miten teille sen yrittää selittää mikä tässä tilanteessa oli menossa niin puhutte ihan eri asiasta. Teidän mielestä se että joku maksaa ollakseen rauhassa on sama asia kun ollaan ilkeitä kun ollaan maksettu ja ei tahdota muiden hyötyvän. Jos olette valmiita ottamaan tuntemattomia teidän kodille, mökille ja hotellihuoneeseen vaikka ootte maksaneet rauhasta ilman että ottaa päähän niin hyvät teille ja jatkakaa mutta antakaa niiden olla rauhassa jotka sitä rauhaa haluaa

Kuinka kauan aiot vielä jankata että mielipiteeni on väärä? :D Ei se ole, se on minun mielipiteeni ja se on ja pysyy.

Se, että se on sinun mielipiteesi ei millään lailla tee siitä oikeaa asiassa.

Tottakai tekee koska kyseessä on mielipide kysymys. Jos se minusta tuntuu epäkohteliaalta käytökseltä, se on sitä. Jos se ei sinusta tunnu,sinulle se ei ole.

Entä jos naapurin Pena haluaa kanssasi persepanoa, annatko? Penahan ilahtuisi. Vaikka sulla olisikin oikeus kieltäytyä, niin miten perustelisit sen, että annat Penalle tulla pahan mielen?

En ole sanonut että suostun mihin vaan, mutta jos asia ei ole minulta pois, niin toki voin sen tehdä. Sinä voit jakaa persettä jos se on sinulle sama kuin sinapin lainaaminen, minä en sellaista tee.

Ja Penallehan tulisi varmasti paha mieli. Kuin sä nyt tolleen? Oot noin itsekäs. En mä antaisi, enkä luopuisi rauhastanikaan, jos juuri sitä olisin kaivannut. Mutta sinusta mun kuuluisi, siispä sun kuuluisi antaa Penan panna sua perseeseen.

Katsos kun elämässä saa ihan itse päättää mitä tekee, jos Pena pitää minua itsekkäänä sen takia, ok. Tietenkään sinä et antaisi mummolle sitä rahaa sehän on nyt on selvä, en todellakaan muuta olettanutkaan :D

Kyllä sinun omankin logiikkasi mukaan pitää pitää itseäsi itsekkäänä, koska se ei olisi Penasta sinulta pois, vaikka antaisit sen panon.

Tietysti sinä et osaa keskustella muutakuin kärjistämällä asiat, suotakoon se sinulle :)

Ja sinäkö et muka kärjistä? Sinun mielestäsi ihminen joka haluaa oman rauhan ja tilan on samalla ihminen joka ei antaisi mummolle tai lapselle 20 senttiä puuttuvaa rahaa.

Juurihan tuo edellinen sanoi ettei antaisi, osui siis oikeaan.

Lainaapa tähän se kommentti, jossa joku on sanonut, ettei antaisi kahtakytä senttiä mummolle tai lapselle.

T. Eka kommentti tähän jo legendaariseen ketjuun

Vierailija
404/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maailma menossa ihan hulluksi kun koetaan sen olevan itsekästä ja töykeää ettei halua jakaa yksityiskotaa tuntemattomien kanssa? Jos itse maksan kodasta ja menen sinne puolisoni kanssa, olen maksanut siitä että minulla on vapaus puhua myös henkilökohtaisista asioista ja nauttia läheisten seurasta ilman ulkopuolisia. Nämä puolustelijat taitavat olla jotain pahemman luokan lokkeja jotka kokevat maailman olevan heille velkaa. 

Ihan uskomattomia tarinoita muutenkin eväiden ruinaamisesta tai suoranaisesta varastamisesta. En olisi uskonut että ihmisillä on pokkaa mankua luontopoluilla muiden ruokia kun hölmökin tajuaa ettei mukaan ole pakattu kuin välttämätön määrä. 

Vierailija
405/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei muuta, kuin että ap.han tuossa on ollut typerä maksaessaan jostain tuollaisesta. Sinne voi lampsia kuka vaan ja väittää varanneensa ja maksaneensa.

Kerro toki paikka.

Ei voi. Avaimen saat sitä vastaan että näytät maksutositteen sille jolla se avain on hallussa. Eli jos joku sinne lampsii niin selkeästi valehtelee

Jaa jaa.

Mut kannattaa varmaan antaa palautetta sinne oaikkaan, että laittavat kissan kokoisilla kirjaimilla kyltit että pääsy kielletty ja varattu ja maksullinen ja ei ilmainen ja hyi häipykää ja painu pois.

Huonosti hoidettu homma.

Niin, sun kaltaisillesi yksinkertaisemmille, joille ei normaali sana mene perille :D

No jos siinä on yks kota joka onkin maksullinen ja muut ilmaisia voi olla vähän hankalaa uskoa että juuri se kota on varattu ja tarkoitettu juuri teidän käyttöön.

Kyllä se pitäisi jotenkin erottaa muista.

Kyllähän ne yleensä onkin erilaisia kuin yhteisessä käytössä ovat kodat. Aloittajankin kertoman mukaan tämä vuokrakota oli siistimpi ja varustelutasoltaan mukavampi kuin maksuttomat kodat ja tässä oli myös lukittava ovi. Ilmeisesti sen mukavuuden ja paremman tason takia tämä mamma tenavineen olikin juuri siihen vuokrakotaan pyrkimässä, vaikka yhteiskäytössä olevia laavujakin oli vapaana.

Vierailija
406/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei muuta, kuin että ap.han tuossa on ollut typerä maksaessaan jostain tuollaisesta. Sinne voi lampsia kuka vaan ja väittää varanneensa ja maksaneensa.

Kerro toki paikka.

Oletko koskaan nähnytkään vuokrakotaa? Käynyt kansallispuistossa?

Vierailija
407/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin pellet, lopetan provoni tähän, tämä ketju käy jo tylsäksi, olette ihan liian helppoja :,D kiitos näistä parista päivästä, sain monet naurut! So long suckers, vähän kriittisyyttä siihen lukemiseen ja uskomiseen, ettette mene näin helppoon enää toiste ;) T. Jankkaaja

Juu juu, niin niin... 😃

-sivusta seurannut

Vierailija
408/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen maksajan asia se on tuollaista kertoa?

Maksettu paikka maksamattomien keskellä?

Miksei perhe olisi voinut sanoa maksaneensa ja varanneensa?

Ihan typerää.

Jälleen joku, joka ei tiedä yhtään mitään varaustuvista ja -kodista. Käy joskus vaikka luontokeskuksessa tutustumassa Metsähallituksen luontopalveluihin, sivistät itseäsi. Jos tuo on liian vaativaa, www.luontoon.fi, sekin on tähän ketjuun linkitetty jo aikoja sitten.

Vierailija
409/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duudsonit tuli taloon -ohjelmassahan Jarppi istui munasillaan sen yhden isännän syliin, kun se oli sellainen joo joo -mies, jolle kävi kaikki.... Ja kaatoi aterian sohvalle, vahingossa tietenkin, ohhoh....haittaako? ja toinen oli vaan että eiiipä kait tuoooo haaaittaaa.... Sitten ne kysyi, haittaako, jos poltetaan sohva? Kun ei sekään haitannut, sohva poltettiin ulkona. Ja samalla vanha Volvo, jonka eteen sohva kannettiin, kun ei sekään haitannut ;-)

Kaikki oli ok jatkuvasti.

Vierailija
410/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, ymmärsin siitä aijemasta kommentista, että olitte siellä vain grillaamassa ja siksi ihmettelin miksi olisi niin vaikeaa ottaa sinne muitakin grillaajia. Olisi pitänyt ensin kysyä vähän tarkemmin. Sori.

Vierailija
411/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminä-asenne on niin lisääntyvää ja jopa hyväksyttävää toimintaa monelle mammalle. Olen oppinut elämässä, kun antaa tilaa ja jakaa omastaan edes vähän, tulee joskus itsekin huomioiduksi. Näin on käynytkin eli esim. Lapissa tuntematon mies voiteli minun ja äitini sukset, kun me tumpeloina ei ymmärretty kaikkea tarvittavaa 20km ladulle.

Tällaista pientä voi joskus tehdä. Kyllä siitä vaan enemmän saa kuin antaa. Itselläni on aikaa olla kotona rauhassa ja mökilläkin. Yhteiset kodat, laavut ja vastaavat ovat mukavaa vaihtelua siksikin, että siellä saa uusia tuttavuuksia. 

Tässä ei puhuttu yhteisestä kohdasta tai laavusta vaan yksityiskäyttöön vuokrausta kodasta eli yksityisyilasta.

Toisekseen sulla saattaa olla oma mökki mutta kaikilla sitä ei ole eli ehkä ap miehensä kanssa on juuri siksi vuokrannut sen laavun koska se on halvempi ja sen voi vuokrata päiväksi vain. Ja juuri siksi vuokrannut sen että saa rauhaa ja ei tarvitse jakaa laavua muiden kanssa.

Eipä taida olla, kun kommentoit.  Lisäksi tuo oli ainoa kirjoitukseni täällä, joten voi harmi. Joku muukin sattuu olemaan eri mieltä kanssasi.

Sitä kutsutaan selittämiseksi miksi sun pointit meni täysin ohi maalin. Sinulla ja tuolla toisella yksinkertaisella on joka ainoa selitys aivan ohi maalin ja puhutte kissasta kun kyse on koirasta. Teillä kummallakaan ei ole mitään tilanneälyä ja ihan sama miten teille sen yrittää selittää mikä tässä tilanteessa oli menossa niin puhutte ihan eri asiasta. Teidän mielestä se että joku maksaa ollakseen rauhassa on sama asia kun ollaan ilkeitä kun ollaan maksettu ja ei tahdota muiden hyötyvän. Jos olette valmiita ottamaan tuntemattomia teidän kodille, mökille ja hotellihuoneeseen vaikka ootte maksaneet rauhasta ilman että ottaa päähän niin hyvät teille ja jatkakaa mutta antakaa niiden olla rauhassa jotka sitä rauhaa haluaa

Kuinka kauan aiot vielä jankata että mielipiteeni on väärä? :D Ei se ole, se on minun mielipiteeni ja se on ja pysyy.

Tottakai tekee koska kyseessä on mielipide kysymys. Jos se minusta tuntuu epäkohteliaalta käytökseltä, se on sitä. Jos se ei sinusta tunnu,sinulle se ei ole.

Entä jos naapurin Pena haluaa kanssasi persepanoa, annatko? Penahan ilahtuisi. Vaikka sulla olisikin oikeus kieltäytyä, niin miten perustelisit sen, että annat Penalle tulla pahan mielen?

En ole sanonut että suostun mihin vaan, mutta jos asia ei ole minulta pois, niin toki voin sen tehdä. Sinä voit jakaa persettä jos se on sinulle sama kuin sinapin lainaaminen, minä en sellaista tee.

Ja Penallehan tulisi varmasti paha mieli. Kuin sä nyt tolleen? Oot noin itsekäs. En mä antaisi, enkä luopuisi rauhastanikaan, jos juuri sitä olisin kaivannut. Mutta sinusta mun kuuluisi, siispä sun kuuluisi antaa Penan panna sua perseeseen.

Katsos kun elämässä saa ihan itse päättää mitä tekee, jos Pena pitää minua itsekkäänä sen takia, ok. Tietenkään sinä et antaisi mummolle sitä rahaa sehän on nyt on selvä, en todellakaan muuta olettanutkaan :D

Myönnötkö kuitenkin itsekin, että on ei vain itsekästä vaan nimenomaan EPÄKOHTELIASTA olla antamatta persettä Penalle? Sinähän täällä toitotat kuinka epäkohteliaita ihmiset on. Itsekkyys (joka ajoittain on hyvinkin terveellistä) on eri asia kuin epäkohteliaisuus.

Ei. Seksin antaminen ilman omaa tahtoa on todellakin itseltä pois, samalle tulelle päästäminen ei ole. En vastaa enää tätä vertausta koskeviin kommentteihin, koska selvästi näitä fantasioi joku 12v eikä liity aiheeseen.

Älä höpötä. Periaatteellista eroa ei ole.

Molemmat ovat perustarpeita (ruumiin koskemattomuus, oma rauha) ja ihmisoikeuksia, oikeus päättää omasta kehosta ja oikeus hallita maksamaansa laavua.

Epäkohteliasta ja toista rikkovaa, väkivaltaa, on määrätä kummastakaan, toisen vartalosta tai mökistä, laavusta, mistä lie.

Kyllä minulla on suurikin ero sillä päästänkö ihmisen viereeni istumaan vai harrastanko seksiä hänen kanssaan :D sinusta ei mitään eroa ole? Ok, aika kiireistä sulla esim kahvilassa kun harrastat seksiä kaikkien kanssa jotka lähellä istuu.

Hieno olkiukko, lokkiseni.

Vierailija
412/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 19/20 on kanssasi eri mieltä, oletko omalta kannaltasi täysin oikeassa, vai muiden mielestä lähes täysin väärässä? Ja onko asialla sinulle mitään merkitystä?

Vierailija
413/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse asiassa tekee. Oletko koskaan kuullut sosiaalisesta normista? Tässä maailmassa on tiettyjä toimintatapoja jotka on vakiintuneita ja jotka katsotaan hyväksyttäviksi. Siitä poikkeavia tapoja katsotaan vääriksi. Sinun mielipiteesi poikkeaa tästä normista kuten toivottavasti olet huomannut. Katso kuinka monta teitä vastarannan kiiskejä on ja kuinka paljon olette saaneet alanuolia ja siitä voit päätellä mikä se normi tässä tapauksessa on.

Ei toimi noin. Jos minusta punainen on ruma väri, mutta teistä muista se on kiva, ei minun tarvitse muuttaa mielipidettäni enemmistön paineen takia. Enkä edes voisi muuttaa! Miten voin yhtäkkiä nähdä sen kivana värinä kun se vaan on ruma? Niin. Edelleen huonoa käytöstä heittää ihmiset ulos kodasta jos tilaa on eikä heistä ole haittaa.

Sinulla on täysi oikeus olla pitämättä punaisesta väristä, ja välttää sitä omassa elämässäsi. Mutta sinulla ei ole oikeutta rajoittaa sitä, miten muut ihmiset käyttävät punaista väriä. EIkä sinulla ole oikeutta vaatia ketään luopumaan yksityisyydestään, vaikka itse haluaisitkin niin tehdä.

Vierailija
414/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko tuota trollia enää. Kahlasin keskustelun läpi ja selvästi sama henkilö jankkaa jankkaamisen ilosta ja teidät suututtaakseen. Noin tyhmiä ihmisiä todella voi olla olemassa, mutta yleensä hekin kahden päivän väännön jälkeen osaisivat edes alkeellisesti asettaa itsensä toisen asemaan.

Jos joku suuttuu tuntemattoman ihmisen mielipiteestä netissä niin kannattaa miettiä mikä itsessään on vikana. Jos olen mielestäsi tyhmä koska voin hyvin jakaa muillekin omastasi niin ok, se on sinun mielipiteesi :)

Taas näyttää kissa sillä haukkuvan. Kukaan ei sua tyhmäksi kutsu siksi että olet valmis jakamaan vaan ihan muista syistä mitä en jaksa edes enää selittää kun sitä on tässä jo usea ihminen yrittänyt sivu tolkulla

Juu olen tyhmä kun en ymmärrä että ihmisillä on oikeus olla rauhassa, ja he vuokrasivat kodan juuri siksi että saavat olla rauhassa. Ymmärrän toki. Oliko sinulla nyt vielä muuta? Silti huono käytös on huonoa käytöstä, ei se mihinkään muutu.

Siis sinusta halu olla rauhassa on huonoa käytöstä ja kaikki jotka ovat valmiita maksamaan rauhasta ovat itsekkäitä ja huonokäytöksisiä ihmisiä. Tämä selvä.

Ei pelkästään halu, vaan se että käskee muiden poistua. No minä olen asunut ulkomailla missä on vähän erilaiset käytösnormit muutenkin, Suomi nyt on tyypillinen "tämä on minun, en anna sulle!" ihmisten maa.

Pyhä sylvi.... susta siis saa haluta olla rauhassa mikä on ok mutta epäkohteliasta toteuttaa sitä. Mutta susta ei ole epäkohteliasta ilman kysymistä lyöttäytyä seuraan ja sillä tunkeutua toisen toivomaan rauhaan häiritsemään. En ole ikinä kuullut moista logiikkaa ja toivottavasti olet ainoa jolla tämä on vaikka aloituksen äityli selkeästi sun kanssa tämä jakaa tai sitten olet itse se äityli.

Ja minä olen asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi ja niissä ihan samalla tavalla pyydetään poistumaan jos tahdotaan rauhaa ja jos ei tahdota niin uudet tulivat kysyy ensin onko ok jos liittyvät seuraan. On mahtuneet ihmisillä olla luokat ilmeet kun sinä marssit lupia kyselemättä seuraan.

En minä tee niin, eikä se ole ok tuppautua seuraan kysymättä, mutta jos joku käyttäytyy huonosti miksi vastaisin siihen huonolla käytöksellä?

Normaalin ihmisen mielestä oman rauhan ja sen vaatiminen ei ole huonoa käytöstä. Selaappa ketju läpi ja katso kuinka monta alanuolta olet saanut ja ehkä tajuat missä sinun kasvatuksesi meni vikaan. Lopetat ehkä jopa sen taakkana olemisen

Tossukkana siis. Tosin aikamoinen taakka on tuppaantujakin

Ystävällisyyden ja hyväksikäytetyn raja tulee jokaisen itse määritellä. Jos joku tulee vaatimaan minulta jotain, luultavasti en anna, mutta jos joku erehtyy (niinkuin aamupala esimerkki) tai tulee pyytämään saako jotain, niin luultavasti annan, varsinkin jos se ei ole minulta erityisesti pois. Sinä voit pitää kynsinhampain omastasi kiinni, sinä olet sellainen.

Ai olen vai? Kyllä tähän mennessä kun on kohteliaasti kysytty niin olen auttanut ja antanut omistani. Minä jopa silloin kun se on minulta erityisesti pois. Itse en vaan siedä sitä että oletetaan ja kohdellaan maailmaa ja muita kuin he olisivat jotain sinulle velkaa ja omaksutaan että he saavat tehdä mitä hyvänsä ja muut on kusipäitä vain koska eivät hypi heidän pillinsä mukaan.

Juujuu, varmasti olet oikea pyhyyden perikuva.

En ole moista koskaan väittänyt kun en moinen ole. Mutta minulla sentään on kunnon kasvatus ja ymmärrän että ihmiset tarvitsee omaa rauhaa ja minulla ei ole mitään oikeutta tunkeutua sillon seuraan ja tämä rauhan haluaminen ei tee heistä itsekkäitä millään mitalla mitattuna. En myöskään voi vaatia muita jakamaan maksamaansa yksityistilaa minun kanssani ja sekään ei heistä itsekkäitä kusipäitä oli syy mikä tahansa jakamattomuudelle. Ja lisäksi kysyn aina mikä tilanne olettamatta mitään jos ympärillä on muita ihmisiä.

Juu oliko vielä muuta? Jos ei, hyvää Päivänjatkoa! :) minä lähden nyt kauppaan. Jos käy tuuri kassajonossa on lapsi jonka rahat eivät riitä jäätelöön, tiedätkö mitä minä teen? Annan ne puuttuvat rahat! Älä huoli se ei ole sinulta pois :D

Jumpe neropatti, niin tekisin minäkin, julma itsekäs mökinvuokraaja, joka haluaa myös rahoilleen vastineen. Sun kymmenen senttiä jonkun mukulan jätskiin ei ole kulutasolla verrannollinen n. 100 euron summiin. Jos se on sulle muka sama asia, niin minäpä kipaisen saturaisen arvoisten ostosteni kanssa eteesi, kai maksat nekin?

Tämän huonokäytöksisempää tyyppiä en olekaan AV:lla tavannut. Ensinnäkin tyypin mukaan kaikki on näemmä yhteisomistuksessa ja näin ollen sopimukset/vuokrat/maksut yleensä on ihan sama, kun kaikkea vaan voi käyttää ilmaiseksi, jos käyttäytyy jankkajankan "hyväkäytöksisyyden" mukaan.

Toiseksikin tyyppi kuvittelee, että maksetuista palveluista/tuotteista kiinni pitäminen on itsekkyyttä ja huonokäytöksisyyttä. Millä hän kuvittelee maailman toimivan?

Kolmanneksi hän jankuttaa "ei ulkomailla vaan!", vaikka fakta on se, että olisikohan kaikissa sivistysvaltioissa ihmisillä on oikeus (eikä se ole huonotapaisuutta) maksamiinsa asioihin.

Neljänneksi, jankkajankka opettaa vastuuttomuutta ihmisille ja toteuttaa sitä tod.näk. myös itse. Aikuinen ihminen huolehtii omat eväät ja vaatteet ja tilat jne.

Ja viidenneksi, jos metsässä pörräisi eksynyt lapsi/perhe, kyseessä on hätätilanne, joissa toimitaan tietysti eri tavoin. Ja se on ok. Mutta täysissä voimissaan olevat siipeilijät ("me ei ite jaksettu tuoda ruokaa tänne mettään, mut onneks teillä riittää!" -tapaukset) ovat niitä vastuuttomia olettajia, jotka olettavat muiden hoitavan asiat heidän puolestaan. Näille on ok sanoa kohteliaasti, että nämä ovat valitettavasti meidän käyttöön, eikä siinä ole mitään huonokäytöksistä.

Vierailija
415/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin pyytänyt anteeksi häiriötä ja poistunut takavasemmalle niitä ilmaisia paikkoja katsastamaan. Oliko kenties varusteluissa jotain eroa? Istuinpaikat, siisteys tai polttopuut?

Siis juu olihan tuo kota paljon siistimpi kuin ne laavut ja kodasta sai ovet kiinni ja paremmat penkit jne. Siksi se varmaan maksaakin ja on lukollinen. Ap

Ei  ne itikat syö laavullakaan kun laittaa kunnon roihun, savu karkoittaa ne. Ikävää että jouduitte asiattoman käytöksen kohteeksi, siinä menee helposti fiilis pitkäksi aikaa. 

Vierailija
416/427 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tää oli?

Vierailija
417/427 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnötkö kuitenkin itsekin, että on ei vain itsekästä vaan nimenomaan EPÄKOHTELIASTA olla antamatta persettä Penalle? Sinähän täällä toitotat kuinka epäkohteliaita ihmiset on. Itsekkyys (joka ajoittain on hyvinkin terveellistä) on eri asia kuin epäkohteliaisuus.

Ei. Seksin antaminen ilman omaa tahtoa on todellakin itseltä pois, samalle tulelle päästäminen ei ole. En vastaa enää tätä vertausta koskeviin kommentteihin, koska selvästi näitä fantasioi joku 12v eikä liity aiheeseen.

Kuinkas nyt se on eriasia kun ei pääse samalle perseelle kuin muut? Kyllä minäkin saan tulla tälle perseelle kun muutkin.

Vierailija
418/427 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattomia ihmisiä...

No selittyypä se että olen pariinkiin eri otteeseen törmännyt baarissa tilanteeseen jossa olen jäänyt varaamaan pöytää kun muut seurueesta hakevat juotavaa tai käyvät vessassa, ja yhtäkkiä toinen porukka istahtaa kysymättä samaan pöytään ja vie ystävieni paikat.

Kun sitten kohteliaasti olen selittänyt että anteeksi, nämä paikat on varattu, niin takaisin on tullut tosi röyhkeitä kommentteja mm. "joka perseensä nostaa se paikkansa menettää." Siinäpä sitten koitat selittää noin idiootille että nii-in, siksipä minun perseeni tässä penkissä onkin ettei paikkaa menetetä. Jää kyllä suu auki kun joku yrittää väittää että heillä on oikeus istua juuri siihen.

Olen pienikokoinen nainen, ja varsinkin nuoret miehet lähtevät helposti isottelemaan ja selkeästi kuvittelevat että sanojani vähättelemällä ja huomioimatta jättämällä saavat pitää varastamansa paikat ja minä lähden pois.

No, ihan muikeita ilmeitä tulee, kun vaihdan kohteliaan äänensävyn tilalle kasvattajavaihteen ja komennan pois samalla äänensävyllä kun käsittelen uhmakkaita lapsia työssäni. Ja on muuten toiminut joka kerta. Jos pahinta tunkeilijaa ei ole riittävästi hävettänyt että kohdellaan kuin lasta, niin loppuseurue on kiskonut hänet pois paikalta naamat punaisena. Ja siinähän naureskelevat sille hullulle ämmälle, minä istun tyytyväisenä loosissani. :D

Ei tulisi henkilökohtaisesti vaan mieleenkään istua jonkun toisen pöytään kysymättä onko vapaata. Saa minunkin pöytääni istua sillon kun tuoleja riittää, joka kerta olen antanut luvan eikä ole koskaan haitannut pari ylimääräistä oman porukan kyljessä.

Vierailija
419/427 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse asiassa tekee. Oletko koskaan kuullut sosiaalisesta normista? Tässä maailmassa on tiettyjä toimintatapoja jotka on vakiintuneita ja jotka katsotaan hyväksyttäviksi. Siitä poikkeavia tapoja katsotaan vääriksi. Sinun mielipiteesi poikkeaa tästä normista kuten toivottavasti olet huomannut. Katso kuinka monta teitä vastarannan kiiskejä on ja kuinka paljon olette saaneet alanuolia ja siitä voit päätellä mikä se normi tässä tapauksessa on.

Ei toimi noin. Jos minusta punainen on ruma väri, mutta teistä muista se on kiva, ei minun tarvitse muuttaa mielipidettäni enemmistön paineen takia. Enkä edes voisi muuttaa! Miten voin yhtäkkiä nähdä sen kivana värinä kun se vaan on ruma? Niin. Edelleen huonoa käytöstä heittää ihmiset ulos kodasta jos tilaa on eikä heistä ole haittaa.

Sinulla on täysi oikeus olla pitämättä punaisesta väristä, ja välttää sitä omassa elämässäsi. Mutta sinulla ei ole oikeutta rajoittaa sitä, miten muut ihmiset käyttävät punaista väriä. EIkä sinulla ole oikeutta vaatia ketään luopumaan yksityisyydestään, vaikka itse haluaisitkin niin tehdä.

Ei lokki halua omasta yksityisyydestään luopua. Lokki haluaa päättää sen, joka joutuu luopua yksityisyydestään

Vierailija
420/427 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki ei ymmärrä, että lokki eikä lapsensa eivät tuo mitään lisäarvoa kenellekään, ovat pelkkä haitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi