Miten joku voi tehdä lapsen vielä nelikymppisenä?
Tätä ihmettelen nyt kun olen itse 44-vuotias ja vähintään esivaihdevuodet jyllää ja voimat on loppu. Omat lapseni ovat jo tukevasti aikuisia. En käsitä, miten joku voi jaksaa nelikymppisenä ja vanhempana pikkulapsiarkea, kun hyvä jos itse jaksan työpäivän ja sitten vain maata suunnilleen sohvalla. Ehkä vielä ymmärtää, jos on pitkään haaveillut lapsesta ja saa sitten kauan toivotun esikoisen, mutta jos isoja lapsia n jo ennestään, niin kuka voi haluta aloittaa jälleen saman rumban.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Ai miten? No ihan samalla menetelmällä kuin nuorempanakin.
Luuletko ap, että kaikki 4-kymppiset tarvitsevat koeputkihedelmöityksen?
Työkaveri sai paljon toivotun iltatähden 42-vuotiaana. Tää lapsi on nyt 3v. Ei oo valitellut. Oma nuorin lapseni on kohta 7v ja itse kohta 39v. En ikinä missään tilanteessa tekisi enää yhtään lasta!!! Ai kauhee ajatellakin!!!
Onko hän siis nuorena harrastanut kilpatanssia? Rumba on rentouttavaa ja meditatiivista, ehkä isommat lapset voivat tanssia mukana.
Miten kukaan voi ylipäätään haluta lapsen minkään ikäisenä...
Totta. Jos on nuorena jo raato ja keski-iässä tuntuu vaihdevuosireumalta, ihmettelen miten joku voi synnyttää ja pullautella lapsia ulos. Myös hoito ja vuosia lapsessa kiinni.
On ihmisiä, jotka pitävät lapsista. Ja jos lapsia kerran voi saada 40-vuotiaana, niin miksi ei tekisi?
En kyllä tekis vaikka olen 32 vuotias. Biologia on biologia.
Sitä vaan tulee sellainen fiilis, että olisi kiva saada vielä yksi lapsi.
Mä en ihmettele, itsekin voisin harkita. Kyllä sitä jaksaa kun on pakko.
Moni innostuu asiaan vasta, kun mahikset on viimeiset.
jos ei oo löytänyt sopivaa miestä aiemmin?
Alkaa naimalla yleensä. Samoin kun 16 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on jo hullua jos kolmekymppinen esittää, että on liian vanha saamaan lapsia.
Jokainen tyylillään. Tykkään yli 40 vuotiaana alkaa pitämään itsestäni parempaa huolta. Käydä salilla ja lenkillä, harrastaa muutakin. Nukkua kun väsyttää, herätä myöhään viikonloppuna. Keskittyä itseeni kun lapset ovat isoja nyt
Hyväkuntoiset jaksavat. Mutta toki, jos on huonossa kunnossa kuten sinä, ei tietenkään jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Naisoletettu levittää ja miesoletettu työntyy.
Tekisimme varmaan mekin, jos onnistuisi. Mutta ei onnistunut enää aiemminkaan lääketieteen avulla, niin ei onnistu nyt nelikymppisenäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on jo hullua jos kolmekymppinen esittää, että on liian vanha saamaan lapsia.
Huvittavaa, kun ensisynnyttäjien keski-ikä on 30 vuotta, mutta 32-vuotias on muka liian vanha. No, ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Tekisimme varmaan mekin, jos onnistuisi. Mutta ei onnistunut enää aiemminkaan lääketieteen avulla, niin ei onnistu nyt nelikymppisenäkään.
Adoptoikaa. Tai ostakaa koiranpentu.