Lapsi vetänyt hoidossa kissaa hännästä, nyt hoitaja ei enää huoli lasta hoitoon
Eli minulla on eräs harrastus vähän kauempana ja tämän hoitajan (nuori opiskelijatyttö) koti on lähellä tätä harrastuspaikkaa. Siellä ei ole mitään lapsiparkkeja tms. 5-vuotias oli halunnut silittää arkaa kissaa joka oli mennyt sängyn alle piiloon. Lapsi oli vetänyt kissan hännästä pois sängyn alta (ja saanut raapimahaavat sormilleen samalla) Nyt tämä hoitaja ilmoitti, ettei ota enää lasta hoitoon. Lapsi teki väärin, mutta kyse on nyt yhdestä mokasta ja oppi varmasti kerrasta kun sai kynsistä. Minä antaisin toisen mahdollisuuden?
Kommentit (132)
En ottaisi minäkään enää hoitoon.
Lasta on pyydetty jättämään kisssa rauhaan. Todennäköisesti lapsi ei tottele hoitajansa ja kissa on nyt tekosyynä. Eli Olet kasvattanut lapsesi huonosti.
Hoitaja on typerys. Tai laiskuri joka keksi hyvän syyn ettei tarvitse enää töitä tehdä.
Miksi koit tarpeelliseksi mainita nuoren opiskelijatytön? Mitä väliä on sukupuolella ja iällä tässä tapauksessa? Provo?
Jos hoitaja katsoo ettei pärjää riiviösi kanssa, niin hän saa kieltäytyä. Ja oikeastaan pitääkin kaikkien turvallisuuden vuoksi, niin kissan, lapsesi kuin omansakin.
Älä vie lastasi toisen kotiin kiusaamaan hänen lemmikkiään.
Itseäni 6- ja 2-vuotiaiden lasten äitinä ärsyttää lapset, jotka kohtelevat lemmikkejä kuin pehmoleluja. Meillä jopa 2-vuotias tajuaa, että kissaa tai koiraa ei vedetä hännästä tai silitetä ellei eläin tule itse luo. Hän tietää myös, että sanktiona touhusta voi olla paha raapaisu, ja se on mielestäni oikein eläimeltä, joka ei pysty muuten puolustautumaan.
Jälleen yksi syy, miksi jokaisessa perheessä olisi hyvä olla lemmikki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koit tarpeelliseksi mainita nuoren opiskelijatytön? Mitä väliä on sukupuolella ja iällä tässä tapauksessa? Provo?
Siksi, että tulee ilmi ettei ole paljon ollut lasten kanssa tekemisissä eli ei mikään kokenut hoitaja ja on itse lapseton, eli ei ymmärtänyt että lapseni teki tuon silkkaa ajattelemattomuuttaan, ei ilkeyttään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja on typerys. Tai laiskuri joka keksi hyvän syyn ettei tarvitse enää töitä tehdä.
t. ap
Minusta hoitajalla on oikeus vetää lapsesi hiuksista pois sängyn alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tulee ilmi ettei ole paljon ollut lasten kanssa tekemisissä eli ei mikään kokenut hoitaja ja on itse lapseton, eli ei ymmärtänyt että lapseni teki tuon silkkaa ajattelemattomuuttaan, ei ilkeyttään.
ap
Eli teillä ei ole kasvatettu miten eläinten kanssa toimitaan? Miten kohdataan vieras koira, hevonen tai kissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin, eihän sinun pikku kullanmussukkasi tiedä tuon taivaallista mistään mitään tuonkaan ikäisenä, antaa vaan palaa, voit käyttää lapsen jälkeenjääneisyyttä taas syynä vapaan kasvatuksen tulokselle...
Etsi uusi hoitaja. Hänellä on täysi oikeus kieltäytyä. En itsekään ottaisi kotiini tuollaista lasta.
Jos tuo oli se ns viimeinen niitti?
Jos vaikka toistuvasti on ollut kissan kimpussa?
Jos oli eka kerta kun edes koski kissaan niin sitten oli turha ylilyönti hoitajalta.
Lapsi sai jo rangaistuksen kun kissa häntä raapaisi. Tuskin tekee samaa toiste.
Tällä palstalla huomaa kuinka vihamielisesti lapsiin suhtaudutaan.
Ja tuon peukutuksen voiman.
Jos on jo valmiiksi muutama alapeukku niin lampaat peukuttaa samoin perässä kun ei uskalleta edes anonyymisti olla eriä mieltä. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko itse sanonut että on kokematon lapsien kanssa? Mitä jos on vaikka sisaruksia, joita hoitanut paljon? Ja lisäksi kaiken maailman sukujuhlissa muiden penikoita. Ei se että on nuori ja lapseton tarkoita, etteikö lapsia osaisi hoitaa.
Tosiaan, jos hoitaja riuhtaisee lasta hiuksista, niin jättäisitkö lapsesi edelleen hänelle hoitoon? Mikäänhän ei estäisi hoitajaa tekemästä samoin vielä uudestaan, vaikka väärin tekikin.
Hieman hankala kommentoida kun ap ei kaikkia faktoja kerro. Kun sait tietää että hoitopaikassa on kissa, selititkö lapselle miten kissojen kanssa toimitaan? Tai selittikö edes se hoitaja? Kielsikö hoitaja lastasi, jopa useamman kerran jättämään kissa rauhaan? Koska voisin kuvitella, että jos kissa on arka ja menee piiloon, omistaja edes sen verran huolehtii että käskee lasta jättämään sen rauhaan. Viisivuotias on jo niin iso että tajuaa kyllä.
Mulla on kissa, joka pelkää kuollakseen lapsia. Kaverini tuli sitten 3-vuotiaansa kanssa kylään, ja kissa juoksi paniikissa sängyn alle. Kielsin lasta monta kertaa menemästä kiljumaan sängyn viereen, silti oli siellä jatkuvasti heilumassa ja heittelemässä kissaa leluilla. Aina kun kissa koitti tulla pois sängyn alta, lapsi juoksi tätä vastaan pomppien ja kiljuen. Kaverini kyllä kovasti koitti sanoa "älä pelästytä kissaa", mutta puheet meni kuuroille korville. Voivat mun puolestani olla tulematta kylään niin kauan kun poika ei ymmärrä sääntöjä. Todennäköisesti hoitajakin on kieltänyt lastasi useamman kerran jahtaamasta kissaa, mutta lapsesi ei ole totellut. En minäkään hoitaisi enää.
Täysin oikein.