Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä petti kesken hääjärjestelyjen pari vuotta sitten, nyt ikävöin häntä ja mietin, soittaisinko

Vierailija
07.07.2017 |

Meillä meni välit poikki. En viitsi kovin tarkasti tunnistettavuuden takia kuvailla, mutta minulle oli suunniteltu polttarit yllätyksenä, ja oltiin 6 hengen porukalla siellä. Olin vähän harmistunut, kun oli sovittu seuraavalle aamulle hääharkat ja piti mennä katsomaan myös juhlapaikkaa. Lähdin itse ajoissa nukkumaan, mutta ystäväni jäi vielä terasseille. Seuraavana aamuna ei ilmestynyt hääharjoituksiin, ei hääpaikalle, eikä vastannut puhelimeen. Kun sain yhteyden monen päivän päästä, hän sanoi vaan, että älä pingota, hyvin se menee. Hääpäivän aamuna sama juttu. Oli ollut edellisenä iltana festarikeikalla, eikä vastannut aamulla puhelimeen. Hän oli luvannut tulla juhlapaikkaa koristelemaan. Minä menin mieheni ystävän ja anoppini avuksi, koska hommaa oli paljon. Ystäväni ei tullut edes paikalle. Tuli kuitenkin häihin ja esiintyi siellä kuin ei mitään ongelmaa. Sen jälkeen ei olla kumpikaan otettu yhteyttä. Minä ikävöin häntä, ja olisi kiva nähdä. Toisaalta olisin odottanut edes anteeksipyyntöä noista tuplaohareista. Pitäisiköhän soittaa vai ei... Sydänystäväksi en häntä enää huoli ikinä, mutta kaikki mokaa joskus, ja voihan sitä olla kavereita ilman syvempää ystävyyttä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerät polttarit, kun juhlittava häipyy alkuillasta nukkumaan.

Vierailija
22/35 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika passiivis-aggressiivista katkaista välit pariksi vuodeksi loukkaantumisen takia ja sen jälkeen valmis jatkamaan kaveruutta. Jos ystäväsi ei myöskään ole ottanut sinuun kahteen vuoteen yhteyttä, niin tuskin hän innolla ystävyyttänne on jatkamassa.

Hävettäisikö ehkä? Kyllä mua hävettäis oikeasti tosi törkeen paljon, jos olisin jonnekin lupautunu ja pettäisin jonkun juomisen takii kaikki lupaukset. Oon alkoholisti-isän lapsi, eli on kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei edes tiennyt miksi ystävä teki oharit, normaalisti asia otetaan puheeksi saman tien ja annetaan mahdollisuus selittää. Tässä tapauksessa selitys ei olisi paljon auttanut, mutta noin yleensä kommunikointi olis hyvä juttu jos ystäviäkin ollaan, ja joskus ihmiset oppii virheistä.

Vierailija
24/35 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on kaksi vaihtoehtoa, jos ystävä käyttäytyy törkeästi. Joko ottaa asia puheeksi ja selvittää asia, jos se on selvitettävissä. Jos taas koko ihmiseen menee luotto, eikä ystävyyttä voi enää jatkaa niin silloin välien katkaiseminen. Vaihtoehtona ei ole olla kaksi vuotta puhumatta ja sen jälkeen ottaa yhteyttä. Eiköhään se ystäväkin ole huomannut, että sinusta ei ole kuulunut mitään.

Luultavasti hän on surrut asiaa ja ajatellut, että pallo on sinulla. Mutta kun sinusta ei ole kuulunut mitään niin on sitten mennyt elämässä eteenpäin.

Mielestäni tietyllä tavalla aika ilkeääkin käytöstä, jos nyt ottaisit yhteyttä perusteena jatkaa ystävyyttä.

Ihan niin kuin "kärsipä sinä nyt nahoissasi pari vuotta ja mieti miksi musta ei kuulu mitään. Jossakin kohtaa voin sitten ilmaantua elämääsi, jos siltä tuntuu.."

Vierailija
25/35 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on kaksi vaihtoehtoa, jos ystävä käyttäytyy törkeästi. Joko ottaa asia puheeksi ja selvittää asia, jos se on selvitettävissä. Jos taas koko ihmiseen menee luotto, eikä ystävyyttä voi enää jatkaa niin silloin välien katkaiseminen. Vaihtoehtona ei ole olla kaksi vuotta puhumatta ja sen jälkeen ottaa yhteyttä. Eiköhään se ystäväkin ole huomannut, että sinusta ei ole kuulunut mitään.

Luultavasti hän on surrut asiaa ja ajatellut, että pallo on sinulla. Mutta kun sinusta ei ole kuulunut mitään niin on sitten mennyt elämässä eteenpäin.

Mielestäni tietyllä tavalla aika ilkeääkin käytöstä, jos nyt ottaisit yhteyttä perusteena jatkaa ystävyyttä.

Ihan niin kuin "kärsipä sinä nyt nahoissasi pari vuotta ja mieti miksi musta ei kuulu mitään. Jossakin kohtaa voin sitten ilmaantua elämääsi, jos siltä tuntuu.."

Huh huh, eiköhän ystävyys ole molemminpuolista? Jos se ns. ystävä, joka petti pahasti, ei ota yhteyttä, niin kärsiköön nahoissaan! Minä en ottaisi yhteyttä itse kehenkään, joka pimaisi minun hääni. Saisi kyllä itse ottaa yhteyttä ja selittää.

Vierailija
26/35 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, eiköhän ystävyys ole molemminpuolista? Jos se ns. ystävä, joka petti pahasti, ei ota yhteyttä, niin kärsiköön nahoissaan! Minä en ottaisi yhteyttä itse kehenkään, joka pimaisi minun hääni. Saisi kyllä itse ottaa yhteyttä ja selittää.

Ööh, tässähän oli kyse siitä, että ap kuitenkin halusi kahden vuoden jälkeen ottaa yhteyttä.

Vierailija
27/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfgtr kirjoitti:

Sehän siinä naimisiin menossa onkin pääasia, että saa juoda kunnon kännit aamuun asti? Monet ei oikeasti välitä mistään lapsellisista polttaririehumisista, mutta ei kehtaa olla osallistumattakaan, jos toiset järjestää. Minä kylläkin sanoin läheisille, etten toivo mitään polttareita. En ole riehujatyyppi, enkä pidä väkisin järjestetyistä ohjelmista. Viimeksi kävin baarissa v. 2001, jos ei ruokaravintoloita lasketa.

Vierailija
28/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että ystävälläsi on riippuvuus ongelma todennäköisesti hän on alkoholisti eikä pystynyt lopettamaan juomista vaikka aamulla olisi ollut tärkeä meno.

Vierailija
29/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dfgtr kirjoitti:

Sehän siinä naimisiin menossa onkin pääasia, että saa juoda kunnon kännit aamuun asti? Monet ei oikeasti välitä mistään lapsellisista polttaririehumisista, mutta ei kehtaa olla osallistumattakaan, jos toiset järjestää. Minä kylläkin sanoin läheisille, etten toivo mitään polttareita. En ole riehujatyyppi, enkä pidä väkisin järjestetyistä ohjelmista. Viimeksi kävin baarissa v. 2001, jos ei ruokaravintoloita lasketa.

Tuo on vähän ehkä ikäkysymys? Kun olin parikymppinen, kaikilla kavereilla oli rymypolttareita. Juhlittiin läpi yön ja olen kulkenut cowboy-hatut päässä ja pukenut morsiamen elinkautisvangin asuun (mikä oli muka hauskaa silloin, avioliitto ei ollut kuitenkaan ihan elinikäinen, ero tuli). Nyt nelikymppisenä olen ollut kaksissa polttareissa. Toiset oli kylpylässä: hemmottelua, hyvää ruokaa ja pari lasia kuoharia. Toiset oli mökillä. Saunottiin ja istuttiin paljussa. Ei olisi tullut mieleenkään, että morsian kaapattaisiin mukaan. Kaikilla on tässä iässä oma elämä ja ottavat vastuuta, ja jos joku lupautuu auttamaan häissä, en osaa kuvitellakaan, että tekisi oharit.

Vierailija
30/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain on sovittu niin onhan se tietysti töykeää, jos sovitut ei pidä eikä edes vastata puhelimeen. Mutta tuskinpa kovin tärkeästä ystävästä oli kyse, jos olit valmis hänet tällaisen takia hylkäämään. Eikö riitä, että nämä viisi muuta olivat harjoituksissa mukana. Varmasti harmitti mutta kuulostat ehkä hieman dramaattiselta sinun toimintasi kyllä.

Kuvitteletko sä, että hääharjoituksissa on koko juhlaväki mukana? Polttariporukka? Ei taida ihan olla. Yleensä morsiuspari, kaaso ja bestman, joskus lähisukua. Jos ei pääse paikalle, kuuluu mun mielestä ilmoittaa.

Vierailija
31/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuohon lopu. Jos on noin epäluotettava ystävä, sama kuvio toistuu. Niin se menee exienkin kanssa. Muutaman vuoden päästä alkaa muistaa vain hyvät asiat. Jos lämmittelee suhdetta uudestaan, pettyy uudestaan samoihin asioihin.

Vierailija
32/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit alkoholistin ystäväksi? Et voi koskaan luottaa häneen. Hänellä on myös muita ongelmia, koska ei edes ymmärtänyt tuntea syyllisyyttä selvittyään. Ei ole empaattinen eikä välitä aiheuttamastaan mielipahasta. Pysy kaukana.

Vierailija
33/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi emää yhteyttä. Ihmissuhteutabon turha alkaa lämmitellä uudelleen sen jälkeen, kun homma on kussut. On hyvin todennäköistä että ystäväsi on mennyt jo elämässä eteenpäin, mene sinäkin.

Oikea aika ottaa asia puheeksi ja kysyä mitä tapahtui olisi ollut 2v aikaisemmin.

Vierailija
34/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti sinä muistat paremmin nuo koska olit se loukattu. Jos haluat jättää nuo asiat taakse ja ottaa yhteyttä, hän varmaan vain ihmettelee että mitä olet puuhannut. Vaikka noissa asioissa häneen ei ole luottamista (tuskin sinulle hänen alkoholinkäyttötavat tuli kuitenkaan yllärinä) hän on varmaan edelleen ihan hyvä kaveri asioissa, jotka ei vaadi että pystyy lopettamaan ottamisen kun on vauhtiin päästy.

Alkoholismiahan se on mutta Suomessa tosi tavallista.

En olekaan ajatellut asiaa tuolta kannalta, että jos hän ei oikeasti pysty lopettamaan juhlimista ennenkuin viimeisetkin baarit sulkeutuu. Olin ajatellut, että hän ei vain välitä. Että jotenkin ajattelee, että hyvien bileiden takia voi tehdä oharit muille. Mutta jos hän ei oikeasti pysty lopettamaan juhlimista, vaikka on aamulla tärkeä meno, niin kyllä siitä olisi voinut ilmoittaa, että juttu meni nyt näin. Hän sanoi minulle niistä hääharkkaohareista, että älä pingota, hyvin se menee. Ihan kuin se olisi mitätön pikkujuttu, ettei tullut paikalle.

-ap

No miten huonosti ne häät meni, kun se kaveri ei ollut harkoissa? Unohdit sanoa tahdon vai oliko sulhanen väärä, papilla ärrävika tai kirkon käytävä liian pitkä?

Vierailija
35/35 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se ystävä kaaso vai mikä rooli sillä oli siellä häissä, että sen piti olla harjoituksissakin? Eikö harjoituksissa ole mukana yleensä vain ne, joilla on joku tehtävä itse vihkimisessä, jota harjoitellaan?

Noin muuten uskon, että kyse väliin jättämisessä on ollut loukkaantumisessa lyhyeksi jääneistä polttareista. Ja kaikilla ei syynä ole alkoholi ja alkoholismi, pidempään voi juhlia ihan maltillisestikin. 

En ottaisi yhteyttä, paljon on virrannut vettä sillan alla kahdessa vuodessa, aika mennä eteenpäin.