Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö aidosti Helsingistä? Mun mielestä tosi karu kaupunki.

Vierailija
07.07.2017 |

Sen sijaan tykkään Turusta, Raumasta, Porvoosta. Ihania tunnelmia noissa. Helsinki on aina ollut mun mielestä kolkko ja kylmä monella tapaa. Ihannoiko joku Hesaa oikeasti?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi Helsinkiin mistään hinnasta. Keskusta on likainen, ruma, kolkko ja täynnä kerjäläisiä, notkuvia kunniavieraita, suomalaisia narkkareita/sekakäyttäjiä ja muuta epämääräistä porukkaa. Aseman seutu on pahin, yritän aina mennä mahd nopeasti siitä läpi. Olen käynyt muuallakin Helsingissä mutta eipä ollut juuri sen viihtyisämpää. Opiskelen Hgin yliopistossa ja käyn päivittäin junalla Hgissä Tampereelta, jossa asun.

Vierailija
82/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee, että Helsingistä on "pakko" tykätä. Eihän Turusta tai Tampereestakaan tarvitse tykätä, vaan ne ovat kaupunkeja joista voi olla mitä mieltä haluaa. Mutta jos ei erityisesti tykkää Hgistä, tulee heti nimitellyksi maalaisjuntiksi, väitetään ettei ole muuta nähnytkään kuin aseman, "ei täällä ole pakko asua" jne. Asun yhä pk-seudulla vain, koska lapset ovat kotiutuneet tänne, enkä enää ole vapaa nostamaan kytkintä. Olen löytänyt täältä omat suosikkipaikat, mutta Hki kokonaisuudessaan on vähän ankea.

Puhut asiata. Helsinkiä ei saa haukkua jos ei siitä tykkää mikä lisää sitä miksi helsinki on perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niino stadissa on yhdistelmä hilton+kolmiosairaala. Jos lääkäri haluaa tehdä työnsä siellä missä eniten tapahtuu omalla alalla, hän haluaa sinne töihin. Summa summarum, kaikki kompetenssi kasaantuu ja tollot jää muualle kakkos tai kolmostasosairaaloihin.

Vierailija
84/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on kaunis! Kaunista arkkitehtuuria, meri jne.

Rautatieaseman seutua en tosin niin rakasta. 

t. espoolainen

Espoo on Helsingin maalaiskuntaa.

Vierailija
85/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vuoden asumisen jälkeenkin täällä on vielä niin paljon nähtävää

Vierailija
86/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee, että Helsingistä on "pakko" tykätä. Eihän Turusta tai Tampereestakaan tarvitse tykätä, vaan ne ovat kaupunkeja joista voi olla mitä mieltä haluaa. Mutta jos ei erityisesti tykkää Hgistä, tulee heti nimitellyksi maalaisjuntiksi, väitetään ettei ole muuta nähnytkään kuin aseman, "ei täällä ole pakko asua" jne. Asun yhä pk-seudulla vain, koska lapset ovat kotiutuneet tänne, enkä enää ole vapaa nostamaan kytkintä. Olen löytänyt täältä omat suosikkipaikat, mutta Hki kokonaisuudessaan on vähän ankea.

Siis häh? Helsingin ja helsinkiläisten haukkuminenhan on suurinta kansanhuvia Suomessa! "vihaan Helsinkiä" ja jotain "hesalaisjuttuja" on ihan tavallista keskustelua muualla Suomessa.

Ja nimenomaan ihmistä joka ei tykkää Tampereesta, kummastellaan koska siitä on pakko tykätä.

Vierailija
87/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ja olen Keravalta kotoisin. Kävin Helsingissä töissä. Liian iso kaupunki ja en ihannoi merta vaan järviä. Minusta myös karu ja ei mitenkään kotoisa.

Joku haukkui Tamperetta ettei meillä ole merta, ei ole mutta meillä on järviä ja niissä voi jopa uida jo kesäkuun alussa.

En ikinä muuttaisi Helsinkiin enkä kyllä Keravalle.

Vierailija
88/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Helsingistä Tampereella ja vasta nyt tajuan Helsingin arvon! Siellä ei ole tämmöisiä juntteja, rasisteja, persuja ja homofoobikkoja läheskään niin paljon kuin Treella. Ihmiset ovat paljon fiksumpia ja koulutetumpia, Treella vähän sellaisia maalaistolloja. Treella ei voi luottaa edes lääkäreihin, monet ovat ihan toheloita täällä. Helsingissä ihmiset ovat vähän joka alalla ammatitaitoisempia ja osaavampia.

Asiakaspalvelu paljon ystävällisempää Tampereella. Mulla sama tilanne, kun sulla ja ymmärrän kuinka parempi paikka Tampere on. Juntteus ei ole ongelma ainakaan mulle.

Vierailija
89/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalaisena tykkään Helsingistä todella paljon. Mulla on muutama sukulainen siellä, mutta majoitun kuitenkin hotelliin. Mielestäni helsinkiläiset ovat ystävällisiä ja auttavaisia, jos apua satun kysymään vaikka reiteistä. Suomenlinna on ehdoton suosikkini, myös Hietaniemen hautausmaa on kaunis. Ihanaa on ravintola ja kahvilatarjonta, jota ei omalla paikkakunnalla ole lainkaan. Kauppoja on myös älyttömästi, täällä vain s ja k kaupat. Viikon yleensä vietän Helsingissä kerralla, fiilistelen merta, Kauppatoria, museoita ja sukuloin. Mitään rikollisuutta tai rasismia en ole havainnut, huivipäisiä ihmisiä tosin liikkuu paljon, täällä meilläpäin ei ole yhtäkään.

Vierailija
90/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jyväskylä vie voiton silti.:) Ylioppilaskyläkin vieressä on todella kivat hiihtomaastot ja hyppyrimäki.:)

Vierailija
91/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaupunginosia HElsingistä tunnet? Jokainen on erilainen.

Vai onko keskusta sinun Helsinkisi?

Tervetuloa tänne Pohjois-Helsinkiin - on joki, metsää, peltoja, heppatalli jne. Ihanaa ja rauhallista. Halutessaan pääsee nopsaan keskustaan ja Etelä-Helsinkiin nauttimaan kaupunkimaisemmasta elämästä. Helsingin saaret ovat ihania, esim. Seurasaari, Suomenlinna, Pihlajasaari.

Vierailija
92/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen vuoden asumisen jälkeenkin täällä on vielä niin paljon nähtävää

Se on miten paljon nysvää siellä omalla alueella. Muuta yksin, asu yksin, elä yksin ilman kavereita ja elämässä muuta kun työn niin 9kk asumisen jälkeen ja 450km pyörällä ja 100km kävelten tää on melko puhkikulunut. Museot jne kierretty jo aikoja sitten läpi.

93/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä rauhallisella alueella, talo on niin hyvin äänieristetty, että naapureita ei kuule ja ikkunat ovat metsään päin. Vieressä meri, paljon metsäpolkuja, iso puisto, kaunista luontoa. Lähellä omakotialueita, joissa kävellessä tuntuu, että asuisin edelleen pienellä paikkakunnalla. Helsingissähän on paljon luontoa ja hienoja metsäreittejä. Paljon enemmän kuin pienessä paikkakunnassa, josta olen kotoisin. Keskustaa ja varsinkin aseman seutua välttelen itsekkin. Forum ja Kamppi ovat aika onnettomia, parempiakin kauppakeskuksia Helsingistä tai ainakin pääkaupunkiseudulta löytyy. Ihmiset varmasti näyttävät kiireisiltä keskustassa, kun täytyy tehdä vaihtoja julkisissa. Turistina ei varmaan tule ensimmäisenä lähdettyä vaikka Viikkiin luontomestoille vaan pyörii enemmän keskustan kupeessa, niin minäkin turistina ennen tein. 

Vierailija
94/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihannoi, kuten en muitakaan kaupunkeja, mutta tykkään! Meri, torit, museot, ratikat <3

Aina tuulee ja ratikoita saa pelätä, kun ajaa omalla autolla.

Miksi niitä ratikoita tarvitsee pelätä? Ne pysyy kiltisti kiskoillaan ja kulkee hiljaa. Enemmän huolissani minä olen autolijana törtöilevistä ja väärin ajavista autoilijoista.

Vierailija
95/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttais pois helsingin keskustasta! Ihan kiva käydä maaseudulla joskus mut sinne hajoo pää viikossa :D

Vierailija
96/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä muuttais pois helsingin keskustasta! Ihan kiva käydä maaseudulla joskus mut sinne hajoo pää viikossa :D

Sä oot niitä joiden mielestä Suomi loppuu kehä 3.een ja sen toisella puolen on pelkkää peltoa?

Vierailija
97/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vaan on isompi kuin nuo.

Niin, siellä on enemän hulluja kuin missään muualla.

Vierailija
98/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Helsinki oli tänään esim. tätä:

Heräsin aamulla kotilähiössäni linnunlauluun (tervapääskyt ja sepelkyyhkyt), nousin aikaisin että ehdin käväistä uimassa, kotimatkalla metsäpolulla napsin vielä pari metsämansikkaa ja mustikkaa suuhuni, sitten kotiin ja aamukahville.

Vaatteiden vaihto, kevyt meikki ja hyppäsin bussiin ja huristin keskustaan, meiltä kestää n. 20 minuuttia. Kuuntelin bussissa radiota.

Sitten kävelin keskustassa erään kahvilan kautta, jossa sattumalta tapasin kollegani etätöissä, Vaihdoimme pari sanaa ja jatkoin työhuoneelle. Työhuoneeni sijaitsee todella upeassa 1800-luvun rakennuksessa. Työskentelin pari kolme tuntia, sitten lähdin ulos lounaalle. Söin lounasta kahvilassa, ja seurasin kadun vilkasta elämää. Huomasin mm. jotkut turistit pysähtyivät innostuineina katselemaan kadulla olevaa kaupunkipyörien pistettä.

Lounaan jälkeen päätin tehdä ruokaostokset ja kävelin läheiseen Lidliin. Hain myös sen lähellä olevasta K-kaupasta niitä hyviä luomutaateleita jälkkäriksi. Takaisin työhuoneelle päin kävellessä, istahdin vielä hetkeksi penkille aurinkoon ja napostelin taateleita siinä ja seurasin ihmisvilinää.

Lounaasta virkistyneenä työskentelin tautotta noin klo kuuteen asti ja kävelin kauniin empirekeskustan läpi suoraan bussipysäkilleni. Pian olinkin kotona, ilta oli kaunis ja ihailimme naapurini kanssa talomme takapihalle apilaa syömään tullutta harvinaisen kookasta rusakkoa (poikasiako vielä tulossa?).

Nyt aion nauttia vielä kauniista illasta ja viihtyä parvekkeella hetken, kastella parvekekukkani sekä ihailla vehreää maisemaa. Yöksi jätän parvekkeen oven auki koska ennen aamuseitsemää, jolloin pitääkin herätä, ei liikennettä paljon ole, joten se ei häiritse unta.

Että taas kamala päivä täällä narkkarien ja juoppojen keskellä kivikylässä! :D

Sun eilinen Helsinki oli näköjään melko erilainen kun mun ja oikein säästä lähtien.

Aloitetaan vaikkapa siitä, että minä en herännyt lintujen lauluun pikkasen ennen seiskaa, koska vettä tuli kun esterin perseestä jollon ei linnut ei laula. Ajattelin mennä ensiksi kasiin töihin, mutta en jaksanut, kun väsytti. Torkutin kasiin asti, pihalla satoi edelleen. Kävin suihkussa ja masentuneena kattelin vesisadetta, mutta ysin aikaan oli jo pakko lähteä. Työpaikka sijaitsi parin korttelin päässä ja yleensä kerkeääkin kuunnella 1,5-2 biisiä spotifysta, mutta kävin ensin hakemassa batteryä lähellä olevasta r-kioskilta ja tässä vaiheessa housut oli jo reisistä märät, koska edelleenkin vettä tuli ja eipä paljoa linnut laulaneet. Työpaikalla olin 9:15. Skippasin ruokkiksen kokonaan kun ei se vesisade ollut klo 11:00 edelleenkään loppunut tosin hiipumut kyllä. Joten tässä sulle sitä linnunlaulua tai sitten oli vain paikallinen sade mikä ei osunut sinne sinun aurinkoiseen lähiöön.

Töiden jälkeen menin junalla keskustaan, kävin mäkkäristä hakemassa mäkkisäkin ja mietin, että mitähän hittoa mä täällä oikein teen? Menin takasin asemalle ja hyppäsin junaan ja söin mäkkisäkin tyhjäksi pikkasen ennen ågelia. Loppupäivän nyhjäsin kämpillä, kun ei kiinnostanut mihkään mennä. Eipä oikein kiinnosta tänäänkään.

Ps. Arvioin sinut aallosta valmistuneeksi ktm.ksi, koska yliopisto puhuu vahvasti nyt tässä, koska me amkkilaiset kutsumme työkavereita työkavereiksi. Oletettavasti olet myös lapseton sinkkunainen ikä jotain 26-32v

Olet oikeassa! Kirjoitin vahingossa eilen, kun tarkoitin toissapäivänä, silloinhan oli aurinkoinen aamu ja kävin uimassa, sori :)

Sun viestistä näkyy ettei vika sun elämässä johdu Helsingistä vaan jostain muusta.

En tiedä myöskään mistä keksit nuo arviosi minusta ja miksi - ihanko ajattelit ennakkoluuloisesti, että nuoren lapsettoman ktm-sinkkunaisen kirjoitus ei olisi uskottava? Miksi?

Nainen olen, se meni oikein, muut kaikki muut meni todella pieleen: en ole valmistunut Aallosta, en ole kaupallisella alalla, en ole sinkku enkä 26-32 -vuotias ja todellakaan mulla ei ole työkavereita vaan kollegoja.

Parempia jatkoja sulle, toivottavasti osaat edes nauttia tästä kauniista illasta ja mennä syömään vaikka mansikoita jonnekin kauniiseen paikkaan. Mäkkiruoan vetäminen junassa kuulostaa todella masennuttavalta.

Vierailija
99/102 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva.

Vierailija
100/102 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kaupungeissa on hyvät ja huonot puolensa, rumia ja ankeita alueita myös Turussa ja Raumalla... Helsinki on monelta kantilta katsottuna hieno ja kaunis, vihreä, upeat saaret, puistot ja merenrannat. Kaivopuisto, Eira, Senaatintori, Katajanokka, Kauppatori, Suomenlinna, Espa, tässä muutama helmi mainittuna. Tasokasta arkkitehtuuria, jugendtaloja, uusklassismia. Pyörätieverkosto maailman parhaita, kivoja ravintoloita, luontokohteita, positiivisia puolia voisin luetella loputtomiin. Mitä toivoisin enemmän on ystävällisyys ja kohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan, mutta sekin on petraantunut viime vuosina. Kyllä Helsinki on upea pääkaupunki, minulle todella rakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi