Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäätkö aidosti Helsingistä? Mun mielestä tosi karu kaupunki.

Vierailija
07.07.2017 |

Sen sijaan tykkään Turusta, Raumasta, Porvoosta. Ihania tunnelmia noissa. Helsinki on aina ollut mun mielestä kolkko ja kylmä monella tapaa. Ihannoiko joku Hesaa oikeasti?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt vaan on isompi kuin nuo.

Vierailija
2/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihannoi, kuten en muitakaan kaupunkeja, mutta tykkään! Meri, torit, museot, ratikat <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään Helsingistä aidosti ja todella paljon. (Enkä sano tätä kotiseuturakkaudesta, en ole helsinkiläinen.)

Vierailija
4/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihannoi, kuten en muitakaan kaupunkeja, mutta tykkään! Meri, torit, museot, ratikat <3

Aina tuulee ja ratikoita saa pelätä, kun ajaa omalla autolla.

Vierailija
5/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eihän se sillä lailla ole kaunis kaupunki. Helsinkin on venäläinen ja Turku on ruotsalainen perinteisesti.

Vierailija
6/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään! :) Kaupunkina ei mikään iso, mutta Suomen mittakaavaan mukavan kokoinen. Viime vuosina tullut paljon uusi kivoja kahviloita ja ravintoloita, joissa on omaakin ideaa eivätkä ole sitä samaa s-ryhmän harmaata einesmassaa. Tosi paljon kivoja ja turvallisia reittejä pyöräilyyn kesällä ja mielestäni myös todella vehreä ja vihreä kaupunki. Ns. vanhat kivikorttelit taas korvaavat puuttuvia puita ihanilla värikkäillä taloillaan ja hienoilla pienillä yksityiskohdilla, joita ei nykytaloista enää löydy. :)

Vierailija
7/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu, kolkko ja kylmä. Kireä, stressaava ja kiireinen ilmapiiri. En välitä.

Suomen kaupungeista Tampere on kivempi. Muualla tykkään esim. Hampurista.

Vierailija
8/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tuulee ja ratikoita saa pelätä, kun ajaa omalla autolla.

Rannikolla tuulee aina.... ja joka puolella.

Vierailija
9/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kesäkaupunki! Paljon nähtävää ja koettavaa, merellisyys on upeaa. Asun muualla mutta olen jo monena kesänä vieraillut Helsingissä. Asua en siellä haluaisi.

Vierailija
10/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ihana kotikaupunkini vaikka asunkin nykyään ulkomailla rakastan stadia edelleen!

Vierailija
11/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan naapureista ja lähikortteleista. Jos kotona saa nauttia sekopäisten naapureiden metelistä, terrorisoinnista ja muusta nykymeiningistä jossa ihmisillä on vain oikeuksia eikä velvollisuuksia niin voi olla aika nihkeä suhtautuminen. Jos vielä ulkonakin saa loikkia käytettyjen huumeruiskujen ja hajotettujen autonikkunoidensirpaleiden yms. yli ja katsella että minkäslainen hörhöjengi on lähipuistossa "piknikillä" ennen puiston läpi kävelyä niin aina vaan pahempi.

Vierailija
12/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hm. Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset.

Inhoan aamuisin ruuhkajunaa, inhoan kävellä rautatieaseman läpi, koska se on täynnä kerjäläisiä, narkkareita, f2f-myyjiä, kaiken maailman arpajaisia, "jumala pelastaa teidätkin"-vauhkoajia.. Tuntuu ettei aamulla saa olla rauhassa, kun jokapaikassa pysäytetään ja pyydetään rahaa. Inhoan myös metroja, sekä tuulista säätä, sekä sitä ettei autolle löydy paikkaa ja parkkeeraminen on kallista. Ja asuntojen hinnat...

Mutta sitten toisaala, täällä on vaikka mitä. Lentokenttä lähellä, paljon kivoja kauppoja, eikä koskaan ole tylsää.

Haluaisin kyllä asua kauempana. Omistaa omakotitalon ja oman ison pihan sekä omenapuita.. Täällä se on hyvin kallista herkkua. Mutta sitten taas työt on täällä. Kaverit ja perhe :/

Vierailija
13/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään edelleen, vaikka nykyään silmät ovat auenneet miten ruma kaupunki helsinki on. Erityisesti rautatieaseman seutu on nuhjuista, ja se steissin metro asema (poislukien se maalainen laituri osuus) on niin hirveä. Itäeuroopassakin on keskeisimpiin metroasemiin panostettu enemmän. Joten tulee tämä hirveys päällimmäisenä mieleen kun lentokenttäbussilla tai nykyään junalla sinne saapuu. T: ulkosuomalainen.

Vierailija
14/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä pysty oikein arvioimaan koska se on täysin ylivertainen muihin nähden kokonsa/pääkaupunkisuutensa takia.

Vierailija
15/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikanaan pitkään Vallilassa ja pidin siitä alueesta kyllä todella paljon. Helsinkiin, niinkuin kaikkiin kaupunkeihin mahtuu kaikenlaisia asuinalueita. Viihtyisiä, vähemmän viihtyisiä ja kaikkea siltä väliltä. Helsingissä ei ole muuta vikaa kuin lapasesta karannut asumisen hintataso.

Vierailija
16/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Helsinkini on kaunis ja upea kaupunki.

Vierailija
17/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Stockmannista Kaivopuiston rantaan asti. Sen kivan alueen ulkopuolella ei kiinnosta.

Vierailija
18/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihannoi. Asun Helsingissä ja pidän tästä kyllä, mutta sydämeni on kyllä ihan muualla. Esimerkiksi Lissabon on sellainen kaupunki, jossa ihan aidon aidosti nautin joka hetkestä. Ylipäätään tuntuu vuosi vuodelta enemmän, että Suomi on nähty. 

Vierailija
19/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on hieno kaupunki. Kaikki toimii, infrastruktuuri on loistava ja palvelut ovat hyvät. On merta, on luontoa on ihmisiä. Miinuspuolena on suomalainen kulttuuri, joka ei osaa pitää paikkojaan kunnossa. Roskat heitellään mihin sattuu ja kaduille räitään. Ei tuollaista metsäläiskulttuuria tapaa maailmalla. Ei tarvitse mennä kuin Itä-Eurooppaan ja roskia ei näy missään.

Vierailija
20/102 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä olen 15 vuotta asunut. Mieluusti muuttaisin pois maalle, mutta kun oman alan töistä 70-80% on täällä niin melkeinpä joutuu asumaan niin kauan kuin meinaa töitä tehdä. Ydinkeskustaan en ikinä muuttaisi enää. Kerran kokeillut eikä ollut mun juttu. Pidän näistä lähiöistä, jotka ovat kehä 1 ja kehä3 välillä. Kivasti löytyy luontoa ja rauhaa.

Helsinki on kiva kaupunkin kesä-, heinä- ja elokuussa, kun on tapahtumaa ja viihdettä lähes joka viikonlopulle. Muutoin mielestäni turhan kolkko, hiljainen ja autio paikka niinkin isoksi kaupungiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi