Onko yli 35-vuotiaiden naisten joukossa enää lapsettomia ja "normaaleja" naisia, joille kelpaa omantasoinen mies?
Olen ollut huomaavinani, että jos joku kunnollinen nainen on lapseton sinkku vielä tuossa iässä, niin hänelle on tarjolla paljon miehiä, mikä nostaa mieheen kohdistuvat vaatimuksetkin taivaisiin.
Kommentit (80)
Kaffepulla kirjoitti:
Toi ei pidä kyllä ainakaan mun kohdalla paikkaansa. Itse menen aina fiiliksen mukaan, koska haluan pitää hauskaa. En ole etsimässä elämänkumppania enkä varsinkaan isää lapsille, joten miehen ominaisuuksilla ei ole mulle kovinkaan paljon väliä. Pidän komeista, sporttisista ja itsevarmoista miehistä. Saa olla minua nuorempikin!
Hyvä että et ainakaan ole pinnallinen. Etkös sä ole jo melkein viisikymppinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tossa oven takana on sellainen jono miehiä et en oo päässyt poistumaan asunnostani lähes viiteen vuoteen. Siksi oonkin lapseton sinkku 39v. Mä vaan katselen niitä ovisilmästä ja odotan et kyllästyvät jonotukseen. Ehkä ens juhannuksena vois uskaltaa raottaa ovea.
No suunnilleen noinhan se asia on kaikissa treffipalveluissa, eikö?
Ai eikö se olekaan niin, että yli 25-vuotias ei kelpaa miehille? 😃
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti heidän syynsä kumppanivaatimuksille on ihan oikeita, kokemusten kautta todettu, ettei siitä ja tästä joustaminen vaan toimi.
Lisäksi lapseton etsii jo tossa iässä varmasti lapsia haluavaa tai varmasti lapsia haluamatonta miestä. Ja moni lapseton ei tahdo äitipuoleksi.
Eli on heitä olemassa, eikä tason pitäminen tarkoita että valikoimaa olisi paljoa, se vain tarkoittaa, että valitsee yksinäisyyden yli alle tietyn tason olevan kumppanin.
Just juttelin sinkun 35- vuotiaan sinkkuystävättäreni kanssa joka sanoi että miehillä joko on jo lapset tai niille ei saa puhua lapsihaaveesta koska tyyppi pelkää että heti pannaan vauva aluille.
Itse olen aina tahtonut saada lapsia ja niitä alkoi pullahtaa kun olin 25. Sitä ennen olin ehtinyt olla muutaman vuoden miehen kanssa, ei tehty lasta heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti heidän syynsä kumppanivaatimuksille on ihan oikeita, kokemusten kautta todettu, ettei siitä ja tästä joustaminen vaan toimi.
Lisäksi lapseton etsii jo tossa iässä varmasti lapsia haluavaa tai varmasti lapsia haluamatonta miestä. Ja moni lapseton ei tahdo äitipuoleksi.
Eli on heitä olemassa, eikä tason pitäminen tarkoita että valikoimaa olisi paljoa, se vain tarkoittaa, että valitsee yksinäisyyden yli alle tietyn tason olevan kumppanin.Naiset tuntuvat valitsevan miehen kuin jonkin keittiökoneen. Vertailevat miesten ominaisuuksia niin kuin kyseessä olisi jokin kiveen hakattu asia ihmisessä. Miehet taitavat sittenkin olla niitä romantikkoja ja inhimillisiä olentoja, jotka tutustuvat ihmiseen kokonaisuutena eivätkä jonain listana eri omiaisuuksia.
Ei vaan juuri päinvastoin. Naiset valitsevat tunteen perusteella. Vaikka mies olisi työtön ja epäluotettava nahjus, voi kiinnostus naisten keskuudessa olla suurta, jos mies aiheuttaa naisissa sopivan tunnereaktion. Vastaavasti fiksu, mukava ja omillaan toimeentuleva mies voi jäädä ikisinkuksi, jos ei onnistu aiheuttamaan sopivaa tunnereaktiota naisissa.
No eikö tuollaiset naiset ainakin palstalaisten mielestä ole sitä halutuinta lajia, joten eikö heidän tasonsakin näin ollen ole aika korkea (ja ehkä sinun ulottumattomissasi)? Mikä tässä nyt taas hiertää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on heitä olemassa, eikä tason pitäminen tarkoita että valikoimaa olisi paljoa, se vain tarkoittaa, että valitsee yksinäisyyden yli alle tietyn tason olevan kumppanin.Naiset tuntuvat valitsevan miehen kuin jonkin keittiökoneen. Vertailevat miesten ominaisuuksia niin kuin kyseessä olisi jokin kiveen hakattu asia ihmisessä. Miehet taitavat sittenkin olla niitä romantikkoja ja inhimillisiä olentoja, jotka tutustuvat ihmiseen kokonaisuutena eivätkä jonain listana eri omiaisuuksia.
Tai naisille suhteet ovat raskaampia, eikä niistä halua luopua, eli ei myöskään sitoa alkuun mahdotonta suhdetta, kun tietää jo, ettei se onnistu. Jos vaikka haluaa asua kaupungissa ja on kariuttanut jo pari etäsuhdetta, jossa mies haluaisi asua maalla, ei vaan enää kiinnosta mennä siihen riitelyyn. Samoin ei haluta joustaa arvoista, jos on itse vaikka vihreät arvot omaava ja tullut jo kärsittyä miehen kanssa, jolla on persuisat arvot, raskasta kummallekin.
Iso naisten ja miesten ero on myös se, että naiset usein tahtovat valmiiksi sopivalta tuntuvan kumppanin, ja miehet taas tahtovat muokata toisesta sopivan. Myös tuo ikäjuttu, moni nainen tahtoo oman ikäisen miehen, mutta mitä vanhemmaksi sinkkumies käy, sitä enemmän tuntuu heidän halunsa kasvattaa ikäeroa. Niinpä vaikka 45v maalla asuva perussuomalaisia äänestävä vaikka jokin pikkuyrittäjä, jolla on jo esiteini-ikäisiä lapsia voi pitää itseään saman tasoisena tai parempana (jolloin olisi oikeutettu määräämään häntä muuttumaan) kuin korkeasti kouluttautunutta lapsetonta 34v punavihreän kuplan citysinkkunaista, nainen taas voi olla hyvin eri mieltä.
Mun mies on hemmotellut munt niin piloille, että ei ainakaan täällä. Jos meillä, joskus menee poikki niin hankin varmaan kissan. Se vika siinä on, jos sattuu löytämään hyvän miehen itelleen.
Ja sitten tän palstan mukaan muut miehet on ryyppääviä, pettäviä ja pahimmillaan hakkaavia "jännä" miehiä, jotka vihaa naisia ja kutsuu itseään kilttimiehiksi. Kuka nyt sellaista tahtos?
Eikös se oma taso ole se, millaisia voisi saada suhteeseen kanssaan? Minulla ilmeisesti elämäntapatyöttömät, elättäjää vailla olevat lusmut tai normaalit miehet, joilla on lapsia. Olen 40 v. vela ja kumpikaan vaihtoehto ei kelpaa. Jos on tasoista jauhavia kilttimiehiä jossain yksiöissään tarjolla, niille taidan olla liian vanha ja epäneitseellinen.
Ap, ihan vaan mielenkiinnosta, mikä on "omantasoinen" mies tälle naiselle:
-36 vuotta
-lapseton, haluaa lapsia, muttei lapsipuolia
-tupakoimaton, harrastaa viinejä, mutta vain viikonloppuisin, kokeillut nuorena kevyempiä laittomia päihteitä, mutta ei enää ollenkaan tai hyvin hyvin satunnaisesti
-normaalivartaloinen, ehkä hieman pyöreä "päärynävartalo", normaalit kasvot, ohuehko maantienharmaa polkkatukka, lasit
-kaksi koulutusta, toinen maisteritasoinen humanistikoulutus heti lukion jälkeen, toinen hoiva-alan AMK-koulutus kun töitä ei löytynyt ensimmäisestä
-asuu vuokralla kaupungissä, säästää asuntoon kaupungista
-lemmikkejä, koira tai kissa
-kärsinyt nuorena masennuksesta, muttei niin pahasta ettei koulu ja ystävyyssuhteet olisi sujunut, vieläkin taipuvainen synkkisjaksoihin
-kaksi vakavaa suhdetta takana ja muutamia seksisuhteita
Vierailija kirjoitti:
Eikös se oma taso ole se, millaisia voisi saada suhteeseen kanssaan? Minulla ilmeisesti elämäntapatyöttömät, elättäjää vailla olevat lusmut tai normaalit miehet, joilla on lapsia. Olen 40 v. vela ja kumpikaan vaihtoehto ei kelpaa. Jos on tasoista jauhavia kilttimiehiä jossain yksiöissään tarjolla, niille taidan olla liian vanha ja epäneitseellinen.
Samaa on ilmoilla. Isäksi ryhtyneitä saisi suhteeseen mutta en halua ja lapsettomissa miehissä on enemmän todella outoa sakkia kuin naisissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa yksiössä on?
Mä olen 35 v lapseton sinkku ja todella epänormaali kaikin puolin kaikilla mittareilla.
Totta kai on. Itse olen siideri-konössööri, tatuoitu, rempseästi kiroileva menninkäinen jolla on 15 rescue-koiraa. Mielestäni oma tasoni on nuori miljonäärihughgrant. Kaiken maailman ikkunanpesijä-patet yrittää vinkkailla silmää mutta mä vaan korkkaan uuden sidukan ja odotan hughia.
Jäin lapsettomaksi leskeksi 36 - vuotiaana. Lapsia ei ollut koska mies sairasti. Ottajaa olisi ollut leskirouvalle yllin kyllin. Ottajani aikanani löysin ja ennätin perheenkin perustaa.
Kyse on enemmänkin kemiasta kuin "tasosta". Jos en koe elämän miehen kanssa olevan onnellisempaa kuin yksin, en ala suhteeseen. Ja mun elämä on juuri omannäköistäni ja tasokasta, en ketään "ihan kivaa" ota häiritsemään.
35v on nimenomaan se aika jolloinj nainen pikkuhiljaa muuttuu yhtä näkymättömäksi kuin mitä miehet ovat koko elämänsä verran. Loppuu huomion saanti pikkhiljaa ja jos haluaa suhteen joutuu tekemään jotain sen eteen eikä vain odottaa että mies tekisi kaiken työn ja itse käskyttämässä ja valittamassa ja ellei suju vaihtaa vaan seuraavaan varamieheen,
Ei ne perheelliset tosin sen normaliimpia ole, aika monta perhesurmaa tapahtuu Suomessa vuosittain samoin kuin omien lasten tai puolison hyväksikäyttöjä, raiskaamisia ja pahoinpitelyä. Myös kaikenlaiset alkoholistit, narsistit ja psykopaatit ovat pariutuneet ja tehneet lapsia.
Vierailija kirjoitti:
35v on nimenomaan se aika jolloinj nainen pikkuhiljaa muuttuu yhtä näkymättömäksi kuin mitä miehet ovat koko elämänsä verran. Loppuu huomion saanti pikkhiljaa ja jos haluaa suhteen joutuu tekemään jotain sen eteen eikä vain odottaa että mies tekisi kaiken työn ja itse käskyttämässä ja valittamassa ja ellei suju vaihtaa vaan seuraavaan varamieheen,
Mä en ole koskaan ollut miehille näkyvä joten en ole huomannut muutosta.
Daaamn. Täytyy pikkuhiljaa alkaa katsella uutta asuntoa, että pääsen tästä nopeasti muuttamaan kun se jono pamahtaa oven taakse!
Vai onko kellään kokemuksia kannattaako, kuinka pian ne löytää uuden osoitteen ja pitäisi taas muuttaa?
Jos on ollut pitkään yksin ei voi tietää ilmeneekö noita parisuhteessa, tai siis jos jokin mielenterveysongelma, vaikka ahdistuneisuushäriö tai taipuvaisuus epäluuloisuuteen ja mustasukkaisuuteen voi olla lähes näkymätön normiarjessa, mutta kun menee yhteen kumppanin kanssa, voi tämän tietynlainen, hänelle itselleen normaali, käytös laukaista näitä ongelmia, jotka ovat todelta yleisiä.
Tarkoitan tällä siis sitä, että kauan saa etsiä ja itse olla täydellinen, jos haluaa kumppanin, jonka persoonallisuus ei tuota ongelmia missään välissä suhdetta. Naiset myös hankkivat helpommin apua, ja haluavat käsitellä ongelmiaan ja varoittaa niistä, siksikään ongelmistaan kertovaa naista kohtaan ei kannattaisi olla turhan ennakkoluuloinen. Varsinkin jos on itse lapseton sinkku 35v+ mies.