Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjallisuutta, kirjallisuustiedettä, Suomen kirjallisuutta tmv. yliopistossa opiskelleet - mihin työllistyitte?

Vierailija
06.07.2017 |

Tilanne on se, että minulla on kaksi yhtä huonosti työllistävää opiskelupaikkaa tiedossa ja jompi kumpi pitäisi valita. Toinen on hieman vastaavanlainen taide/kulttuuriala amk:issa, ja toinen kirjallisuus pääaineena yliopistossa (FM).

Mutta mihin kirjallisuutta (tai vastaavaa pääainetta) opiskelleet oikein työllistyvät, jos eivät tähtää äidinkielen ja kirjallisuuden opettajiksi? Kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Otavalla töissä markkinointi hommissa. Sivuaineena minulla oli markkinointi.

Vierailija
2/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääaine siis kirjallisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kassalle

Vierailija
4/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Otavalla töissä markkinointi hommissa. Sivuaineena minulla oli markkinointi.

Eipä suomen kielen opiskelustakaan olisi ollut haittaa!

Vierailija
5/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan siskoni puolesta, joka on toimittaja ja kirjailija. On ollut tekemässä jotain opetusmateriaaleja.

Yrittäjänä työmahdollisuudet ovat kohtalaiset, mikäli valitst sivuaineet hyvin.

Vierailija
6/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen keskisuuressa (tai ehkä pitäisi sanoa keskipienessä) kustantamossa kustannustoimittajana. 

Suosittelisin noista vaihtoehdoista kirjallisuutta, ja suosittelisin myös äidinkielenopettajan pätevyyden tekemistä. Itseäni vähän harmittaa, kun en sitä tehnyt, ajattelin vähän naiivisti että sitten päätyisin väistämättä opettajaksi enkä uskaltaisi ponnistaa muihin kulttuurialan tehtäviin. Mutta eihän se pätevyys mikään jalkakahle ole, kustannustoimittajissakin on paljon päteviä opettajia. 

Vierailija
7/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kirjallisuustiedettä opiskelleen tiedän, joka tekee nyt väitöskirjaa. Kuulemma apurahaa/töitä jotenkuten mahdollista saada vielä ennen väittelyä, mutta tutkijan uralle on turha haaveilla suuntaavansa kovan kilpailun vuoksi.

Vierailija
8/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta näkee että aika monenlaiseen työhön voi työllistyä:

https://toissa.fi/sijoittuminen-tyoelamaan/show/kirjallisuus

Vierailija
9/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo töissä.fi. Kaikki jotain johtajia tai viestintäalalla... Mistä nuo tiedot on kerätty, kun niin harva vastannut on ollut työttömänä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi