Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko asuinympäristösi mielenterveyttä? (Kriteerit alla)

Vierailija
31.08.2026 |

Kriteerit ovat HS mukaan: Luonnonläheisyys, yhteisöllisyys, asioiden läheisyys sekä hyvä palveluverkko.

Esimerkiksi Tampereen Tahmela on tällainen.

Onko teidän?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Mikkelin Laajalampi, ankeampaa paikkaa saa hakea. Paikkaa sanotaan Mikkelin Monacoksi, kukaan ei käy töissä, ja maksa veroja. Itse olen muuttamassa pois. Ei olisi pitänyt edes muuttaa tuonne.

Vierailija
2/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä taitaa olla. Kauppaan ja sairaalaan on 300 metriä matkaa, Järvenrantaan 100 metriä ja kupungin keskusutaan noin kilomeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. asun Helsingin Ruskeasuolla, rauhallinen, yhteisöllinen muumilaakso jossa keskuspuiosto on lähellä mutta kulkuyhtydetkin on hyvät myös keskustaan.  

Vierailija
4/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun, mutta olen introvertti, joten yhteisöllisyys ei hirveästi ole mun juttu, mutta pärjään silti.

Vierailija
5/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "Asioiden läheisyys" oli lehdessä että "inhimillinen mittakaava". Ap

Vierailija
6/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toteutuu, erityisesti luonnonläheisyys kun ollaan järven rannalla. Kaikkien tämän alueen talojen asukkaat tunnetaan vähintään kasvotuttuina, lähinaapurin kanssa hyvissä väleissä ja yya toimii. Palveluihin n. 2,5 km.

Vierailija
7/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään näistä.

Asun viitasaarelaisessa lähiössä, ei töitä - ei rahaa, ei kavereita, palvelut on lähteneet kylältä. Luontoa on joo - puiden latvoja näkyy ikkunasta. Työtön ämpäri mukaan ja metsään.

Vierailija
8/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Suomessa on muka jotain yhteisöllisyyttä 😂 Hyvin harvassa paikassa, väitän.

Vierailija
9/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhteisössä varastellaan pyykkituvasta toisten pyykitkin. 

Vierailija
10/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle riittää luonnonläheisyys. Mitä vähemmän yhteiskuntaa, palveluja ja ihmisiä, sitä parempi

Vierailija
11/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt yhteisöllisyydestä tiedä, kai sitäkin löytyisi jos etsisi. Muut kriteerit täyttyvät kivasti. Luonnonläheisyydessä on aina se hinta että ihan palveluiden vieressä ei voi asua (en pidä asuinpaikkaa luonnonläheisenä jonkin kaupunkipuistikon perusteella.)

Vierailija
12/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja. Tarvitseeko perusteluja?

Vierailija
13/13 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mökillä on tuollaista, paitsi että palvelut on kaukana. Tosin näen senkin vain hyvänä asiana, koska silloin myös liikenteen äänet ja turhat ihmiset pysyy kauempana. Naapureiden kanssa meillä on hyvä yhteisö ja ymmärretään toisiamme. Saatetaan istua jonkun pihalla tuntikausia merta ja luontoa tuijottamassa tai saunoa ja uida porukalla niin ettei jokaisen tartte joka päivä lämmittää omaa saunaa. Jos joku tarvitsee jotain, kysyy ensin naapureilta lainaan enne kuin lähtee hakemaan. Esim. Tikkaita voidaan lainata naapurilta ja he lainasivat meiltä viimeksi kuviosahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän