Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini oli niin pettynyt syntymäpäivälahjoihinsa, että on itkenyt huoneessaan eilisestä asti

Vierailija
05.07.2017 |

Ei nyt taukoamatta, mutta jatkuvasti pitkin päivää ja nyt heti aamullakin. Sai toivomistaan viidestä lahjasta kolme, koska rahaa on rajallisesti. Korun , repun ja pyörän, mutta pyörä on halvempaa merkkiä mitä toivoi (halusi jopon, sai Soliferin) Nyt itkee ja huutaa että pyörä on paska eikä sillä kehtaa ajaa (se on saman mallinen kuin jopo eli en ihan tajua?) Onko muiden 14-vuotiaat yhtä herkkiä?

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jäänyt lapsuudesta mieleen yksi joulu, jolloin sain ennätyspaljon paketteja, mutta suoraan sanottuna kaikki oli ihan paskaa, käyttökelvotonta sellaista.

Ilmeisesti faija oli löytänyt jonkun halpahallin alennuskorin, ja kerännyt siitä jätettä mukaansa, jotka sain sitten lahjana.

Esimerkkinä esim korvalappustereot, jotka sain, pelkkää rahinaa ja rätinää kuului. Sitten oli eräs peli, jossa kyseltiin tämän vuoden jääkiuekkotietoutta, se vain, että peli oli jo ostettaessa ollut vuosia vanha. Sain myös kitaran, joka oli käyttökelvoton ja saatu kaupanpäälle.

Eli sain paljon kaikkea, mutta kaikki oli käyttökelvotonta, paskin joulu ikinä.

Eli ostakaa mitä halutaan, tai sitten ei ollenkaan, paskaa turha ostaa.

Ymmärrän, että harmitti, mutta yleisesti moni merkki on ihan hyvää ja laadukasta. Se että kutsuu turhaksi paskaksi muita pyöriä kuin jopoa, kertoo enemmän huonosta asenteesta kuin siitä onko pyörä ihan käyttökelpoinen.

Ota huomioon että on kyse teinistä jolla on murrosikä.

On selvää että kaikilla ei ole yhtä paha murrosikä mutta itseä otti päähän jopa se että pyysin ruuaksi makaronilaatikkoa ja sitten oli kinkkukiusausta.

Muistan kun huusin että vanhempani vihaavat minua ja tahallaan tekevät elämästäni kurjaa ja en KOSKAAN saa sitä mitä haluan (mikä ei pidä paikkaansa)

En muista mistä olin kiukkuinen mutta ollaan jälkeenpäin äidin kanssa naurettu asialle vedet silmissä.

Äitini ei koskaan ole minua haukkunut kiittämättömäksi tai huonokäytöksiseksi vaan ymmärsi että minulla oli vähän kovempi murrosikä kuin muilla ja kiukkukohtaukseni kyllä käsiteltiin jälkeenpäin mutta ei kukaan silti syytellyt äitiä että ei ole osannut minua kasvattaa, eikä ollut tarviskaan.

Vierailija
62/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jäänyt lapsuudesta mieleen yksi joulu, jolloin sain ennätyspaljon paketteja, mutta suoraan sanottuna kaikki oli ihan paskaa, käyttökelvotonta sellaista.

Ilmeisesti faija oli löytänyt jonkun halpahallin alennuskorin, ja kerännyt siitä jätettä mukaansa, jotka sain sitten lahjana.

Esimerkkinä esim korvalappustereot, jotka sain, pelkkää rahinaa ja rätinää kuului. Sitten oli eräs peli, jossa kyseltiin tämän vuoden jääkiuekkotietoutta, se vain, että peli oli jo ostettaessa ollut vuosia vanha. Sain myös kitaran, joka oli käyttökelvoton ja saatu kaupanpäälle.

Ymmärrän, että harmitti, mutta yleisesti moni merkki on ihan hyvää ja laadukasta. Se että kutsuu turhaksi paskaksi muita pyöriä kuin jopoa, kertoo enemmän huonosta asenteesta kuin siitä onko pyörä ihan käyttökelpoinen.

Näytätkö vielä kohdan, jossa väitin muita pyöriä turhaksi paskaksi?

-Puhuin yleisellä tasolla, että paskaa turha ostaa. Jos se on sille lahjan saajalle paskaa, on ostos turha.

Et väittänytkään, mutta puhuit oikeasti rojusta joka ei ole käyttökelpoista. Kun ketjussa puhutaan kahdesta hyvin samantapaisesta pyörästä, joissa erona on lähinnä merkki. Käyttöominaisuudet eivät niin olennaisesti poikkea. Eli ap:n lapsi ei ollut saanut käyttökelvotonta roinaa vaan ihan ok pyörän.

Se että pitääkö aina ostaa täsmälleen mitä toivotaan, onkin sitten toinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14v itkisi jos saisi jopon. Asutaan mäen päällä, lisäksi ei halua olla massaa.

Vierailija
64/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että teini on pettynyt, mutta pettymystä pitäisi osata käsitellä. Muistan, kun itse pyysin pyörää rippilahjaksi, ei ollut edes merkillä niin kovasti väliä, mutta sain mummomaisen Joutsen pyörän. Häpesin sitä ja olin pettynyt, mutta en olisi ikinä kehdannut itkeä ja kiukutella asiasta.

Vierailija
65/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mutsi kans tollanen. Halusin kaalimaankakaran, sain nallen. Halusin pulkan, niin tuli liukuri. Mua harmitti hirveesti kun tiesin, ettei meillä ollut rahaa ylääräiseen, niin mutsi käytti senkin vähän asioihin mitä kukaan ei halunnut. Piti sitten säälistä ottaa liukuri ulos mukaan vain näön vuoksi ja nallen paikkaa vaihtaa sen vuoksi, että se olisi näyttänyt käytössä olevalta.

Meillä ratkaistaan teinien ylikalliit halut sillä, että puhelimeen saa 400€ kolmen vuoden välein ja loput saa maksaa itse. Tarpeellisille tavaroille ja vaatteille annetaan budjetti ja jos haluaa jotain kalliimpaa, niin omat rahat kehiin. Jos lapsi tarvitsee uuden talvitakin ja kengät, niin sanon, että 300€ on budjetti. Jos mieli tekee hintavampaa, eikä itsellä ole laittaa lisää, niin sitten se on voi voi.

Ostakaa tarkasti sitä mitä toivotaan tai ei mitään.

Vierailija
66/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Puhuin yleisellä tasolla, että paskaa turha ostaa. Jos se on sille lahjan saajalle paskaa, on ostos turha.

Et väittänytkään, mutta puhuit oikeasti rojusta joka ei ole käyttökelpoista. Kun ketjussa puhutaan kahdesta hyvin samantapaisesta pyörästä, joissa erona on lähinnä merkki. Käyttöominaisuudet eivät niin olennaisesti poikkea. Eli ap:n lapsi ei ollut saanut käyttökelvotonta roinaa vaan ihan ok pyörän.

On noissa pyörissäkin selkeitä eroja, Jopo on Suomessa (nykyään taas) tehty ja Solifer koottu kiinalaisista osista. 

Käyppä kokeilemassa, Jopo on jämäkämpi ja kulkee suoraan. 

Vierailija
67/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, joskus vaan kannattaisi olla hankkimatta, jos ei voi ostaa sitä mitä pyydetään. Oisitte vielä säästäneet ja hankkineet sen Jopon parin kuukauden päästä. Tai sitten synttäreiden jälkeen mahdollisilla lahjarahoilla...

Jopo pöllitään kuitekin...

Vierailija
68/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummu toi 8-v lahjaksi paristoja pojalle. ;) Poika selvisi tilanteesta hienosti. Kiitti ja yritti parhaansa mukaan keksiä, mihin kaikkialle ne paristot sopisivat. Kohta hän sai mummulta sitten sen varsinaisen lahjankin, johon ne paristot oikeasti kuuluivat. :) Jos 8v selviää tilanteesta, luulisi 16-vuotiaankin... 

Vierailija
69/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut ap:n polkupyörästä sanaakaan, laitat sanoja toisten suuhun ja yrität siutten ampua niitä alas, siinä onnistumatta.

Miksi et suoraan kirjoita kommenttia ja sitten kommentoi sitä omnaasi, kun et kerran edes luo tekstejä tai sitten et ymmärrä niitä.

Oletko trolli?

PS Jopo on Suomessa valmistettu (taas nykyään) ja soliferi kiinalainen kopio. Kyllä niissä eroja on, muutakin kuin hinta.

Sama kuin väittäisi Ladaa ja Mersua samankaltaisiksi ja yhtä hyviksi, "käyttöominaisuudet eivät niin olennaisesti poikkea", ovathan molemmat autoja.

PS Lopeta typerä jankkaamisesi, olet väärässä.

Vierailija
70/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla fakki-idiootti että ostaa pyörän tuolla tavalla. Pyörää ostaessa nääs on sen ajajan oltava paikalla. Ihmisillä on niin eri mittasuhteet että vain se, joka aikoo pyörää käyttää, voi tietää onko sillä hyvä ajaa. Jopon mallisissa pyörissä asialla ei tietenkään ole niin väliä, mutta noin periaatteessa.

Eihän nuo Jopot edes maksa neljää sataa. Sen halvempaa pyörää ei oikeasti edes kannata osata jos sillä ajaakin aikoo. Oma pyöräni maksoi jotain 800 e ja on ihan varsin perushybridi. Halvoissa pyörissä on tosi usein hetkuva runko mikä on äärettömän epämiellyttävää.

Vierailija
71/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopo???? statusesine nykyään,en olis ikinä uskonut.Onko niissä edes vaihteita,ei ainakaan ennen ollut.

Vierailija
72/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon että on kyse teinistä jolla on murrosikä.

On selvää että kaikilla ei ole yhtä paha murrosikä mutta itseä otti päähän jopa se että pyysin ruuaksi makaronilaatikkoa ja sitten oli kinkkukiusausta.

Muistan kun huusin että vanhempani vihaavat minua ja tahallaan tekevät elämästäni kurjaa ja en KOSKAAN saa sitä mitä haluan (mikä ei pidä paikkaansa)

En muista mistä olin kiukkuinen mutta ollaan jälkeenpäin äidin kanssa naurettu asialle vedet silmissä.

Äitini ei koskaan ole minua haukkunut kiittämättömäksi tai huonokäytöksiseksi vaan ymmärsi että minulla oli vähän kovempi murrosikä kuin muilla ja kiukkukohtaukseni kyllä käsiteltiin jälkeenpäin mutta ei kukaan silti syytellyt äitiä että ei ole osannut minua kasvattaa, eikä ollut tarviskaan.

Ihan sama mikä murrosikä. Törkeän huonoa käytöstä.

Muistan kun -70 luvulla oli muotia Barbit. 8 vuotiaana halusin sellaisen. No mummi osti sitten rinnakkaismerkkisen, koska oli halpa.....sain kohtauksen, joka loppui siihen paikkaan kun näin mummun ilmeen ja se sanoi, ettei vaan ollut varaa ostaa kalliimpaa. Ero halvan ja kalliin välissä oli kymppejä.

Se nukke on mulla edelleen tallessa ja ikää on kohta 50 vee.....

JOS on kasvatettu...niin halvempikin kelpaa.

Just saying.

Elämä on täynnä pettymyksiä. SE on ainoa tosiasia tässä maailmassa.

Vierailija
73/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vaari mukana itkemässä? Joutuiko lapsi maksamaan 35 euroa päästäkseen häihin? Joutuuko lapsi maksamaan vuokraa ilkeälle isälleen asumisesta? Saiko lapsi kaarnaveneen tai käpylehmän lahjaksi? Onko lapsen oikea äiti paossa lapsiperhearkea? Eikö lapsi jaksanut mennä kesätöihin? Otettiinko tyttären huoneesta ovi kokonaan oois masturboimisen takia? Missä päin Porvoota tämä tapahtui?

Vierailija
74/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Sain itse teininä samanlaiset itkupotkuraivarit synttärilahja pyörän takia, mutta se sama pyörä on edelleen käytössä vielä yli 15 vuotta myöhemmin, enkä voisi kuvitellakaan parempaa. Onneksi silloin ei ollut av:ta jossa vanhempani olisivat avautuneet kiittämättömästä nirppanokastaan..teinit on teinejä.

Vierailija
75/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopo!!! Mun nuoruudessa se olisi ollut pahempi kuin kuolemanrangaistus!

Vierailija
76/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan itse joskus nuorena toivoneeni joululahjaksi puhelinta. Malli taisi olla muistaakseni 8310, joka oli kalliimmasta päästä siihen aikaan. Sitten tuli joulu, ja paketista paljastui Nokian 3310. Ihan käypä puhelin toki näin jälkeenpäin ajatellen, mutta silloin se oli vain suuri pettymys. Puhelin jäi käyttämättömänä kotiin, kun ei ollut se, mitä olin toivonut. Aivan hölmöä näin aikuisen näkökulmasta, mutta silloin se vain tuntui siltä.

Ei hölmöä edes aikuisen näkökulmasta. Minä en ollut edes toivonut puhelinta ja olin miehelle selkeästi sanonut, etten halua uutta vaan odotan kunnes Nokialta tulee taas puhelimia. Mies silti väkisellä yritti saada minut Androidin käyttäjäksi ja osti minulle jonkun Nexus-puhelimen, joka jäi avaamattomaan pakettiin. Tästä tuli joskus myöhemmin puhetta teinin kanssa ja teini otti innoissaan puhelimen käyttöönsä, joten ihan hukkaan ne miehen rahat eivät menneet. Ja minäkin sain sitten lopulta uuden Nokian ja pystyin pitämään katkeamattoman Nokia-puhelinten ketjun (minulle tärkeä juttu) vaikka puhelimien osteluun tuli viiden vuoden tauko.

Tietty kaikille puhelin ei ole niin tärkeä juttu ja sama asia muiden esineiden kohdalla. Jokaisella on ne omat juttunsa, joissa on tärkeää joku tietty merkki ja mitään muuta on ihan turha tarjota tilalle. Kannattaa teininkin kanssa jutella sen verran, että selviää mitkä tavarat on elämää tärkeämpiä ja missä on enemmän joustovaraa merkkien välillä. Me ei juurikaan osteta mitään kallista teinille hyväksyttämättä ostosta ensin hänellä, tai sitten ihan kaupassa yhdessä valitaan. Pienemmissä ostoksissa voi sitten harrastaa ylläreitä, kun ne eivät ole niin kriittisiä. 

Vierailija
77/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopo???? statusesine nykyään,en olis ikinä uskonut.Onko niissä edes vaihteita,ei ainakaan ennen ollut.

Minäkin ihmettelen tuota Jopon statusta. Sehän on varsin halpa, miksi se on niin himottu että niitä varastetaan solkenaan? Siis onhan se hauskan näköinen ja symppis ja soveltuu tasaisella pyöräilyyn, mutta miksi se on kuin joku polkupyörien Vuitton?

Vierailija
78/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soliferin osto oli kyllä virhe. Meillä kaks teiniä ja Jopo on todellakin päivän sana. Meillä säästivät niin kauan että Jopo-rahat oli kasassa (vanhemmat maksoi puolet), kävelivät siihen asti. Muun pyörän ostaminen olis ollut rahan haaskausta.

Vierailija
79/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit nyt aina reagoi voimakkaasti (nimim. 16-vuotiaalle minulle pieleen mennyt hiusväri oli viikon huutoitkujen aihe), mutta kiittämättömyys on kyllä kasvatuksesta kiinni.

Vierailija
80/164 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä taustalla jotain muutakin, esim kiusaamista, kaverittomuutta, itsetunto-ongelmia? Jos oli jotenkin kuvitellut, että kun on "oikean" merkkinen pyörä niin hänet hyväksytään joukkoon? Kannattaa yrittää keskustella teinin kanssa ja yrittää kaivella ne oikeat syyt sieltä esiin. Onhan tuo käytös tosi lapsellista, mutta koita laittaa oma tunnereaktiosi hetkeksi syrjään ja keskustele hänen kanssaan ilman suuttumusta ja syyttämistä. Vaikea uskoa, että 14-vuotias itkee monta päivää pelkästään siksi, että lahjat eivät olleet sitä mitä hän odotti, todennäköisesti siellä on jotain muutakin.

Aina voi vaihtaa tai keksiä jonkin muun tavan luovia, lähtökohta oltava oikeus ainakin joskus saada toivomansa.  Lapsellisuus ilmenee kuitenkin aikuisenakin jos tuota pidetään semmoisena.