Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ystäväni ei antanut häälahjaksi edes korttia

Vierailija
04.07.2017 |

Menimme naimisiin mieheni kanssa vastikään, järkytyin hieman kun lapsuudesta asti paras ystäväni ei jättänyt edes onnittelukorttia. En toki oletakaan, että kaikki ostaisivat lahjaa, koska kutsukortissakin luki että meille tärkeintä on että pääset paikalle (mikä on siis totta). Silti, hän oli ainoa, joka ei muistanut meitä millään tapaa (vieraita 70), minusta edes kortin jättäminen kuuluu hyviin tapoihin, varsinkin jos kyseessä on läheinen ihminen. En ole sanonut enkä aiokaan mainita hänelle asiasta mitään, en ole suuttunut, vaan enemmänkin yllättynyt. Mieheni sanoi minulle, että siinä vasta ystävä. Mitä mieltä tästä?

Kommentit (209)

Vierailija
1/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin halusitko sinä nyt lahjoja ja kortteja vai sitä, että haluamanne vieraat tulevat paikalle? Miksi kirjoittaa jotain korulauseita kutsuun, jos ne eivät tarkoitakaan mitään ja vieraiden pitäisi jättää ne huomioimatta ja tuoda jotain sittenkin mukanaan?

Vierailija
2/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystäväni ilmoitti häideni jälkeen, ettei ollut ilmaantunut häihini, koska hän oli vetänyt edellisenä iltana sellaiset perskännit, ettei kyennyt aamulla ajamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi teki niinkuin toivoit... tärkeintä on että pääsee paikalle! Ei pidä mennä tuollaisia kutsukorttiin kirjoittamaan jos ei oikeasti ole sitä mieltä. 

Vierailija
4/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa ;)

Vierailija
5/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitit kutsuun "Meille tärkeintä on että pääset paikalle" jos se ei ollut totta?

Ehkäpä ystävällesi ei vain tullut mieleen, että teille juuri kortti olisi ollut tärkeä. Monille kortit eivät merkitse mitään. Itse lukaisin hääkortit nopeasti, säästin itse tehtyjä, mutta kaupasta ostetut heitin saman tien pois. Ei aavistustakaan, oliko kaikilta kortti tai lahja. Mulle kun oli oikeasti tärkeää vain se, että vieraat tulivat paikalle ja juhlivat onnellisina kanssamme.

Vierailija
6/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko paras ystävä sinulla kaasona? Järjestikö polttarit? Miten tapahtui niiden maksupolitiikka? Oletko ajatellut jospa hänellä on mennyt paljon rahaa jo muutenkin tähän sinun juhlaasi,ehkä hän on ajatellut sen riittävän? Ja mitäs ihmettä kirjoitatte kutsuun että ei lahjoja ja sitten taivastelette kun niitä ei ole!! Typerää ja tekopyhää toimintaa teiltä.

Vierailija
7/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minullekin oli tärkeintä, ja en minä mitään korulauseita kutsuun kirjoittanutkaan. Mieheni mielestä kuitenkin ajattelematonta ja huonoa käytöstä jos ei millään tavalla muista ystävää hänen tärkeänä päivänään. Itse olen ollut ties kuinka monissa häissä tai muissa juhlissa ja koskaan en ole mennyt sinne tyhjiin käsin vaikka kortissa lukisi mitä. Kyllä mielestäni hyvän juhlaetiketin mukaista on edes kortilla/kukilla onnitella, se on vain pieni ele. En sitten tiedä.

Ap

Vierailija
8/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko paras ystävä sinulla kaasona? Järjestikö polttarit? Miten tapahtui niiden maksupolitiikka? Oletko ajatellut jospa hänellä on mennyt paljon rahaa jo muutenkin tähän sinun juhlaasi,ehkä hän on ajatellut sen riittävän? Ja mitäs ihmettä kirjoitatte kutsuun että ei lahjoja ja sitten taivastelette kun niitä ei ole!! Typerää ja tekopyhää toimintaa teiltä.

Ei ollut kaasona, polttarit järjesti siskoni, joka oli siis kaasoni. Tämä ystävä ei ollut maksumiehenä.

Ap

Vierailija
9/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No häihin ei todellakaan kuulu minkään etiketin mukaan viedä kukkia.

Vierailija
10/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minullekin oli tärkeintä, ja en minä mitään korulauseita kutsuun kirjoittanutkaan. Mieheni mielestä kuitenkin ajattelematonta ja huonoa käytöstä jos ei millään tavalla muista ystävää hänen tärkeänä päivänään. Itse olen ollut ties kuinka monissa häissä tai muissa juhlissa ja koskaan en ole mennyt sinne tyhjiin käsin vaikka kortissa lukisi mitä. Kyllä mielestäni hyvän juhlaetiketin mukaista on edes kortilla/kukilla onnitella, se on vain pieni ele. En sitten tiedä.

Ap

Sanot ettei muistanut millään tavalla. Eikö siis tullut paikalle eikä edes onnitellut?

Vierailija
11/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oliko ystäväsi hiljaa koko hääjuhlan ajan? Ei onnitellut kertaakaan, halannut, ihastellut mekkoasi ja sitä, miten ihanalta kaikki näyttää tai pitänyt hauskaa kanssanne? Eikö sitä, että tulee paikalle ja iloitsee puolestanne lasketa miehesi mielestä muistamiseksi? 

Vierailija
12/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeelisiä vastauksia täällä. Tarkoitin juhlia yleensäkin. Jos menet jonnekin vieraaksi, kuuluu mielestäni hyviin tapoihin jotenkin muistaa sankaria/ valmistunutta/ hääparia. Ehkä olen jotenkin viallinen sitten.

Ap

Vierailija
13/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeelisiä vastauksia täällä. Tarkoitin juhlia yleensäkin. Jos menet jonnekin vieraaksi, kuuluu mielestäni hyviin tapoihin jotenkin muistaa sankaria/ valmistunutta/ hääparia. Ehkä olen jotenkin viallinen sitten.

Ap

Miksi sitten laitoit kutsuun, että riittää, kun tulee paikalle?

Vierailija
14/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muste vihkitodistuksessa tuskin kuivunut ja jo on miehen mielipide = sinunkin mielipide?

Minut on kasvatettu kunnioittamaan toisen toiveta ja kuuntelemaan niitä. Jos esitetään, että läsnäolo on riittävää kunnioitan sitä enkä lähde sooloilemaan oman tahtoni mukaan kuten muut näyttää tehneen.

Vierailija
15/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itse miellän lahjan antamisen iloksi itselleni. Jos oikeasti jollain hyvin läheisellä on hänelle tärkeä päivä, oli se sitten mikä tahansa, haluan itse ainakin häntä jotenkin muistaa ja saan sitä itselleni hyvän mielen. Ei kyse olekaan edes tässä tapauksessa mistään etiketistä vaan että olen vain yllättynyt miksei paras ystävä halua mitenkään muistaa, kyllä hän tuli paikalle ja se on oikeasti tärkeintä mutta silti lahjan antamattomuus juuri häneltä on omituista. Älkää saako minusta väärää kuvaa. Menisitkö itse pahaan ystäväsi häihin ilman mitään lahjaa?

Ap

Vierailija
16/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vastaukset ihmeellisiä, kun ne ei myötäile sinua? Hyviin tapoihin kuuluu ensi sijaisesti kunnioittaa kutsujan toiveita. 

Vierailija
17/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö, itse en missään nimessä vaatisi parhaalta ystävältäni lahjaa. Tärkeintä, että hän on paikalla. Tottakai, itse pyytäisin hänet myös kaasoksi, niin johan siinä on sellainen työpanos, että riittää hyvin. Mutta vastaavasti en odottaisi, että siskoni toisivat lahjoja. Plussaa se toki aina on, mutta ei todellakaan kriteeri. Kortit lentää yleensä roskiin, itsetehdyt ja kivannäkösen voi olla koristeina vaikka sen vuoden ajan, kunnes joulusiivouksessa heitän pois.

Vierailija
18/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sitten laitoit kutsuun, että riittää, kun tulee paikalle?

Kutsussa oli siis jotenkin näin "meille tärkeintä on, että pääset paikalle juhlimaan kanssamme, mikäli kuintenkin haluat jollain toisella tapaa muistaa hääparia.... " sitten oli että mikä tapa se oli millä voi halutessaan muistaa. Itse, parhaan ystävän ollessa kyseessä, haluaisin jollain muullakin tavalla muistaa ja onnitella. Olen kai sitten poikkeus :D

Ap

Vierailija
19/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se korulause oli se, että tärkeintä on tulla paikalle, eikä tarvitse tuoda lahjoja. Laitoitte sen kutsuun, sillä luulitte, että se tarkoittaa, että teeskennellään ettei tuoda lahjaa, mutta jotain pitäis saada silti. Siellähän on ollut oikein fiini meno. Ja nyt sun ystävä ei tiedä että sä olet ahne p...

Vierailija
20/209 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä itse miellän lahjan antamisen iloksi itselleni. Jos oikeasti jollain hyvin läheisellä on hänelle tärkeä päivä, oli se sitten mikä tahansa, haluan itse ainakin häntä jotenkin muistaa ja saan sitä itselleni hyvän mielen. Ei kyse olekaan edes tässä tapauksessa mistään etiketistä vaan että olen vain yllättynyt miksei paras ystävä halua mitenkään muistaa, kyllä hän tuli paikalle ja se on oikeasti tärkeintä mutta silti lahjan antamattomuus juuri häneltä on omituista. Älkää saako minusta väärää kuvaa. Menisitkö itse pahaan ystäväsi häihin ilman mitään lahjaa?

Ap

Menisin, jos ystäväni näin toivoo. Menen äitienpäivänäkin äidin luokse ilman kukkia yms, koska hän näin toivoo. Meille on aina läsnäolo ollut lahjoja tärkeämpää OI-KE-AS-TI! Minusta te olitte toiveenne suhteen tekopyhiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä