Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei jaksa lähteä kesätöihin. Hävettää ja vituttaa niin ettei veri kierrä.

Vierailija
03.07.2017 |

Ollut siellä nyt 3vko ja tänä aamuna "ei vaan jaksa nousta".

Menetin hermoni, myönnän. Karjuin ettei työelämässä noin vaan voi toimia. Se on mentävä. Mutta siellä se vaan makaa. En tiedä mitä teen, tiedän että pitäs antaa itse selvitellä ja kärsiä seuraukset mutta nyt vaan ärsyttää ihan liikaa.

Kommentit (323)

Vierailija
121/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fiksu tapa hoitaa asia, on hankkia lääkärintodistus. Voihan teinillä olla anemia, suorituskyky huono, huimaa. väsyttää. Fiksu äiti antaa levätä, ja vie lääkärille. Yksityiselle saa aikoja tälle päivälle. 

Voi hyvää päivää!! Jos teini on valvonut viikonloppuna molempina iltoina esim. kello kahteen ja herännyt päivällä klo 12, niin uni ei tule sunnuntai-iltana ennen kello kahta ja sitten kun kello soi seitsemältä, niin ihan varmasti väsyttää. Ei siinä kuule tarvi olla mikään anemia tai masennus. Muakin ois nukuttanut tänä aamuna ihan sikana, mutta tänne oli pakko vääntäytyä kun aikuinen tietää velvollisuutensa. Itse asiassa useammat nuoretkin tietää, että töihin mennään, vaikka koulusta joskus lintsaisivatkin.

Vierailija
122/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vanhempien asia hoitaa lapsen suhdetta lapsen kesätyönantajaan. Vanhempi voi auttaa lasta omilla suhteillaan saamaan kesätyöpaikan, mutta siihen se jää. Eri asia jos sitten tulee jotain juridisia ongelmia, työlainsäädännön rikkomista, asiatonta kohtelua tms. Jos lapsi lintsaa töistä, niin toki pitää patistella lasta, mutta se on lapsi itse, joka siitä työnantajalleen viime kädessä vastaa, ei siinä pidä mennä väliin. Ei työpaikoista lähetellä vanhemmille mitään wilma-viestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano etet säkään jaksa illalla laittaa ruokaa etkä pestä sen pyykkiä etkä maksaa sen puhelinlaskuja. Luuri pois ja muut etuudet samaten. Laita meteliä sen huoneeseen.

Pistä nyt tiukalle vaan!

Ei näin. Kyllä lapsesta pitäisi ennemmin olla huolissaan.

Mietin vaan, että onkohan sama kurillisuus vaivannut jo kesätöiden hakua? Äiti on patistanut siihenkin? Silloin ei ole motivaatiota. Itse menin ekan kerran kesätöihin vasta kun halusin.

Joo, kivat sulle, mutta aika monissa perheissä on varmasti tarpeen että 16v. tienaa kesäisin niitä rahoja itselleen.

En voisi elää, jos oltais niin köyhiä.

Hetkinen?! Olen itse ihan hyvätuloinen, mutta ei oikein innosta rahoittaa teinin lorvimista. Eli joka päivä se käy kavereidensa kanssa sushia syömässä, leffassa, kauppakeskuksessa shoppailemassa ym. Kyllä 16-vuotiaan pitää oppia, että rahan ja huvin eteen pitää nähdä edes vähän vaivaa. Kesätyö on kaikille teineille kasvattavaa, vanhempien tulotasosta riippumatta. Ei kesätöissä tarvitse koko kesää olla, pitää lomaillakin toki, mutta edes kuukauden verran voi tehdä töitä ja tienata ihan itse.

Joka päivä tuhlailee rahaa tuollaiseen??! Ei edes minulla, 2200,- kuukausipalkkalaisella olisi tuollaiseen varaa.

On aika huolestuttavaa, jos nuoren elämä pyörii kauppakeskuksen ympärillä. Sitten kun tai jos ne rahat loppuukin, eikä ole mahdollisuutta enää siihen niin mitä jää.

Tässä on kyse kesäloma-ajasta. Kun ei ole koulua, eikä harrastuksia. Lähden siitä, että lapsi saa käyttää itse tienaamansa rahat haluamallaan tavalla. Vaatteet, ruuan ym perusjutut kustannan. Ja pienen viikkorahan, en siis todellakaan mitään jokapäiväisiä ulkonasyömisiä. Siksi kesätyö.

Vierailija
124/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea näitä vastauksia mutta silmäillen päältä ovat aika kärkkäitä puolesta ja vastaan.

Itselläni on 3 lasta. Ja yksi heistä voisi voinut käyttäytyä juuri noin. (ovat jo yli 25 kaikki)

Ymmärrän ettet voi tehdä mitään. Se ei välttämättä ole kasvattamisesta kiinni.  Joku luonnehäiriö se on. Joku nuori vaan KEHTAA tehdä noin. Kaveripiirin vaikutusta ehkä. Siinä ei huuto auta.  Että tsemppiä vaan!!!

Ota aikuinen rooli ja soita  työnantajalle että tilanne on tämä!!! Kaveri ei nouse ylös millään!!!Selitä että et pysty tekemään mitään. Eikä mitään saikkulomia. Siitähän lapsi oppii että aina kun ketuttaa tai väsyttää niin saikkua vaan.

Se on fudut jos ei työt maistu.

Aikanaan yksi isä vei intin keskeyttäneen poikansa korvasta pitäen takaisin armijaan. Tämä tapahtui kyllä 70 luvulla. Silloin ei laiskoja hyväksytty.

Jos nyt annat periksi sille lapsellesi niin kadut lopun ikääsi.   Usko 6kymppistä äitiä.

ihan mielenkiinnosta kysyn miksi tämä sai alapeukkua? Mikä lause ei miellyttänyt?

No esimerkiksi tuo ei miellyttänyt, että vanhemman pitäisi soittaa töihin...

Tässä juuri tullaan siihen että tällainen yhteisvastuullinen kasvattaminen ei ole enää tuttu asia.

Työnantaja vaan ihmettelee miksi nuori ei tule hoitamaan hommiaan ja "urakka kusee". Kaikki kärsivät. Sana VASTUU on menettänyt merkityksensä.

Eipähän saa ainakaan enää samasta paikasta töitä tämä viikonloppuriennoista väsynyt nuori.

Vierailija
125/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Onneksi nuorempi polvi alkaa jo tajuta näistä asioista. Vanhat kauhistelee että "kyllä töihin pitää mennä vaikkei huvittaisikaan tai taivas putoaa niskaan", koskaan ei uhrata sekuntiakaan ison kuvan miettimiseen. Kai se on joku psykologinen juttu minkä takia ihmisiä onkin aina ollut niin helppo hallita.

Juuri tämänkaltaisten mielipiteiden takia kannataan erittäin voimakasta ja radikaalia sosiaalitukien leikkausta. Minunkin mielestäni vapaus valita miten elää pitää olla, mutta silloin pitää tehdä se omilla rahoilla, ei minulta kupattavilla veroeuroilla. Valitettavasti ne oikeasti hädässäolevat kärsii tästä leikkaamisesta myös mutta en ole keksinyt muuta ratkaisua. Kyllä ottaa päähän elättää perheen lisäksi 3-4 sosiaalipummia. Ja tarkennuksena vielä että kaikki tukien saajat eivät ole sosiaalipummeja, aidosti hädänalaisille se suotakoot (esimerkiksi vammaiset, sairaat, aidosti tahtomattaan työttömät, jne.)

LOL.

"mun rahoilla"

Vierailija
126/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kymppinen äiti täällä taas.

Moni kieltää äitiä puuttumasta asiaan. Eloi soittamasta työnantajalle.

Sehän on selvä viesti nuorelle: EI MEIDÄN MUTSI VÄLITÄ!!!  Ehkä hänelle positiivinen viesti?

JA seuraukset tiedetään. Voi tehdä mitä vaan kun ei huvita .

JA joku kirjoitti että lääkäriin vaan voihan sitä vaikka HUIMATA.

Voi aikoja,voi tapoja.

Nuori on bilettänyt viikonlopun. Olisko vaikka krapula?

Vierailija
127/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vanhempien asia hoitaa lapsen suhdetta lapsen kesätyönantajaan. Vanhempi voi auttaa lasta omilla suhteillaan saamaan kesätyöpaikan, mutta siihen se jää. Eri asia jos sitten tulee jotain juridisia ongelmia, työlainsäädännön rikkomista, asiatonta kohtelua tms. Jos lapsi lintsaa töistä, niin toki pitää patistella lasta, mutta se on lapsi itse, joka siitä työnantajalleen viime kädessä vastaa, ei siinä pidä mennä väliin. Ei työpaikoista lähetellä vanhemmille mitään wilma-viestejä.

Tässähän juuri työlainsäädännön rikkomisesta kyse. Työntekijä on rikkomassa omia velvollisuuksiaan. Kyllä alaikäisen kouluttaminen on vanhemman vastuulla eikä työnantajan. Vanhenpana menisin paikalle nimenomaan kahdesta syysta. 1) Lastani kohdeltaisiin asiallisesti. 2) Lapseni ymmärtäisi aidosti asian ja sen että hän on tehnyt väärin eikä "työnantaja on mulkku".

Vierailija
128/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä paljastuu yksi asia minkä takia asiaan pitää puuttua: yksi sana:

LAPSI

Vierailija
129/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin hermoherkkä, komenteleva ja vaativa vanhempi niin sillä voi olla paradoksaalinen vaikutus lapseen, lapsesta voi tulla vetelä laiskimus. Minusta ainakin tuli sellainen. Jatkuva määräily uuvutti ja masensikin minut. 

Vierailija
130/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on kykyä, aikaa ja näkemystä elää kuten haluavat, mitä ei voi sanoa suurimmista osasta yhteiskunnan lampaista. Tässä mielissä olisi nimenomaan oikein, että työttömille taataan ne mukavimmat asunnot ym. luksus, sillä työttömät osaavat todellakin nauttia niistä.

Työssäkävyien lampaiden pitäisi olla juuri sitä mitä ne mentaliteetiltaan ovat. Eli typeriä yhteiskunnan palvelijoita, jotka mukisematta alistuvat mihin tahansa paskaan. Miksi työssäkäyvillä pitäisi olla oikeus kunnon asuntoon, kunnon autoon, seurusteluun, juhlimiseen, kun heiltä puuttuu henkinen kapasiteetti nauttia niistä?

Vierailija
131/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuorempi polvi alkaa jo tajuta näistä asioista. Vanhat kauhistelee että "kyllä töihin pitää mennä vaikkei huvittaisikaan tai taivas putoaa niskaan", koskaan ei uhrata sekuntiakaan ison kuvan miettimiseen. Kai se on joku psykologinen juttu minkä takia ihmisiä onkin aina ollut niin helppo hallita.

Juuri tämänkaltaisten mielipiteiden takia kannataan erittäin voimakasta ja radikaalia sosiaalitukien leikkausta. Minunkin mielestäni vapaus valita miten elää pitää olla, mutta silloin pitää tehdä se omilla rahoilla, ei minulta kupattavilla veroeuroilla. Valitettavasti ne oikeasti hädässäolevat kärsii tästä leikkaamisesta myös mutta en ole keksinyt muuta ratkaisua. Kyllä ottaa päähän elättää perheen lisäksi 3-4 sosiaalipummia. Ja tarkennuksena vielä että kaikki tukien saajat eivät ole sosiaalipummeja, aidosti hädänalaisille se suotakoot (esimerkiksi vammaiset, sairaat, aidosti tahtomattaan työttömät, jne.)

LOL.

"mun rahoilla"

Nyt pieni newsflash. Suomessakin on henkilöitä, jotka ihan aidosti tuottavat lisäarvoa ja lisää rahaa tähän yhteiskuntaan. Minun lisäarvoni on välillisesti miljoonia lisää verotuottoja valtiolle, kun minun keksintöni tuottaa kymmeniä miljoonia suomalaisille yrityksille vuosittain. Lisäksi maksan melkoisen potin veroja suoraan kuukausittain.

Vierailija
132/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

"mun rahoilla"

Nyt pieni newsflash. Suomessakin on henkilöitä, jotka ihan aidosti tuottavat lisäarvoa ja lisää rahaa tähän yhteiskuntaan. Minun lisäarvoni on välillisesti miljoonia lisää verotuottoja valtiolle, kun minun keksintöni tuottaa kymmeniä miljoonia suomalaisille yrityksille vuosittain. Lisäksi maksan melkoisen potin veroja suoraan kuukausittain.

Ei kiinnosta paska vertaa sun ahne ja pinnallinen materialismi eikä senenempää sun tekopyhä hurskastelu. Mulle ja monelle muulle niillä ei ole mitään lisäarvoa.

Vierailija
133/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle mitä se tarkoittaa mutta anna tehdä omat valintansa. Oppiipahan elämän realiteetteja.

Tuossa sille mäkätin että onko todella sen arvoista että menettää palkkaansa ja saa kyseenalaisen maineen tyyppinä joka ei tullut töihin vaikka piti. Sanoin että valehtele et, minä en lähde lääkäriin viemään todistusta hankimaan vaan sen takia että ei viitti, ei jaksa!

Hemmetti saatana! Onko nyt oikeasti noin vakavaa? Tuon ikäisen voisi jo antaa selvitellä omat sotkunsa! Ja pieni lintsaaminen töistä/koulusta, so what? Ei ole niin vakavaa, sun pitäisi osata sanoa teinillesi rauhallisella äänellä että tee mitä haluat, mutta olet itse siitä vastuussa (ja otat esim kuukauden viikkorahat pois).

Ap

Vierailija
134/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle mitä se tarkoittaa mutta anna tehdä omat valintansa. Oppiipahan elämän realiteetteja.

Tuossa sille mäkätin että onko todella sen arvoista että menettää palkkaansa ja saa kyseenalaisen maineen tyyppinä joka ei tullut töihin vaikka piti. Sanoin että valehtele et, minä en lähde lääkäriin viemään todistusta hankimaan vaan sen takia että ei viitti, ei jaksa!

Hemmetti saatana! Onko nyt oikeasti noin vakavaa? Tuon ikäisen voisi jo antaa selvitellä omat sotkunsa! Ja pieni lintsaaminen töistä/koulusta, so what? Ei ole niin vakavaa, sun pitäisi osata sanoa teinillesi rauhallisella äänellä että tee mitä haluat, mutta olet itse siitä vastuussa (ja otat esim kuukauden viikkorahat pois).

Ap

Lainaus meni pieleen. Tuon ikäisen jne......minun minun kirjoittamaani, ei ap:n

Vierailija
135/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt herätät sen ja soittaa heti töihin että "nukkui pommiin, sorisorisoriii". Sitten töihin, vaikkakin myöhässä

Jos ei mene niin ei tarvi enää mennäkään.

80 "hyvä" peukutusta? Siis ihan oikeasti, tällainen curlaus on ok? Eihän se teini opi ottamaan mitään vastuuta, jos äiti puuttuu, passaa ja silottelee. 

Ei se äiti soittele sinne teinin kesätyöpaikalle, teini soittaa itse.

Vierailija
136/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

"mun rahoilla"

LOL LOL LOL

Voitko nyt fiksuna kertoa että mistä ajattelet sosiaalimenot katettavan?

Minä olen oppinut että veroilla ja nyt valitettavasti myös velalla.

Näitä apn pennun kaltaisia elätettäviä ja lääkärin hoidettavia nyt vain alkaa olla enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
137/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju, tunnustan etten lukenut kaikkea. Mutta haastava tilanne, ja mietin mitä itse tekisin. Ensimmäisenä varmasti tekisin selväksi etten hyväksy tuollaista vastuuttomuutta, sen oletkin tehnyt kommentoimalla. Toimintamalli, ja tulkinta mikä on oikein ja väärin tulee kotoa, ja teini koittelee sopivuuden rajoja. Seuraavaksi en lähtisi korjaamaan tilannetta, kesätyö on juuri sitä varten että siellä opitaan vastuunkantoa ja hoidetaan itse asiat, toki voisin neuvoa miten nyt kuuluisi toimia. Mitään saikkulappuja ei ainakaan, koska laiskuutta ei kannata peittää valheella. Siinä tulee pahin oppi. Jos tulee varoitus olisi hyvä, ja nolo tilanne työssä ja ehkä puhuttelu kasvattaisi eniten. Potkuja tuskin tulee, mutta sekin olisi kasvatusmielessä oikein, ja kesätyöstä rahallinen tappio tuskin jää suureksi.

Oleellinen osa kasvatuksessa on syy ja seuraus. Eli jos ei kiinnosta mennä töihin, ei tarvitse rahaakaan. Katsoisin että en itse rahoita sitten teiniä liiaksi, että joutuu tinkimään menoistaan koska ei viitsi tienata. Tämä mekanismihan on rikottu "hyvinvointivaltiossa" ja sen seurauksia sitten niitetään parasta aikaa.

Harmittaa että kaikki eivät saa kesätyötä ja osaa niistä jotka saavat ei vain kiinnosta. 

Vierailija
138/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

"mun rahoilla"

Näitä apn pennun kaltaisia elätettäviä ja lääkärin hoidettavia nyt vain alkaa olla enemmän kuin tarpeeksi.

Kyllä se on niin päin, että tekopyhiä työnsankareita on ihan liikaa.

Vierailija
139/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt tapahtui? Saiko teini jo potkut?

Kerran teininä käyttäydyin vähän samalla tavalla. Olen tosi tunnollinen ja nykyään hyvissä asiantuntijatöissä, mutta yhtenä päivänä n. 16-vuotiaana menin vaan töihin, enkä saanut mitään aikaiseksi. Olisi pitänyt huolehtia tvarat valmiiksi paikan avaamiseen mennessä, mutta en tehnyt mitään, jotenkin en vain saanut mitään irti itsestäni ja istuin pari tuntia tekemättä mitään. Joku vanha työntekijä sitten saapui paikalle ja alkoi huutamaan suoraa huutoa. Sitten oli vähän pakko toimia. Sen jälkeen tätä ei toistunut ja hyvin on työelämässä mennyt.

Vierailija
140/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano etet säkään jaksa illalla laittaa ruokaa etkä pestä sen pyykkiä etkä maksaa sen puhelinlaskuja. Luuri pois ja muut etuudet samaten. Laita meteliä sen huoneeseen.

Pistä nyt tiukalle vaan!

Ei näin. Kyllä lapsesta pitäisi ennemmin olla huolissaan.

Mietin vaan, että onkohan sama kurillisuus vaivannut jo kesätöiden hakua? Äiti on patistanut siihenkin? Silloin ei ole motivaatiota. Itse menin ekan kerran kesätöihin vasta kun halusin.

Joo, kivat sulle, mutta aika monissa perheissä on varmasti tarpeen että 16v. tienaa kesäisin niitä rahoja itselleen.

En voisi elää, jos oltais niin köyhiä.

Hetkinen?! Olen itse ihan hyvätuloinen, mutta ei oikein innosta rahoittaa teinin lorvimista. Eli joka päivä se käy kavereidensa kanssa sushia syömässä, leffassa, kauppakeskuksessa shoppailemassa ym. Kyllä 16-vuotiaan pitää oppia, että rahan ja huvin eteen pitää nähdä edes vähän vaivaa. Kesätyö on kaikille teineille kasvattavaa, vanhempien tulotasosta riippumatta. Ei kesätöissä tarvitse koko kesää olla, pitää lomaillakin toki, mutta edes kuukauden verran voi tehdä töitä ja tienata ihan itse.

Kuka on opettanut tai mahdollistanut teinille tällaisen elämäntavan? Shoppailua, ulkona syömistä, leffaa jne päivittäin, wtf? Kuka muu kuin SINÄ ITSE? Jos mun teini shoppailisi, söisi ulkona ja tuhlaisi rahoja päivittäin, laittaisin sen kuukauden arestiin. Ei noin kuulu elää, ellei ole upporikas ja vanhemmat ei välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän