Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei jaksa lähteä kesätöihin. Hävettää ja vituttaa niin ettei veri kierrä.

Vierailija
03.07.2017 |

Ollut siellä nyt 3vko ja tänä aamuna "ei vaan jaksa nousta".

Menetin hermoni, myönnän. Karjuin ettei työelämässä noin vaan voi toimia. Se on mentävä. Mutta siellä se vaan makaa. En tiedä mitä teen, tiedän että pitäs antaa itse selvitellä ja kärsiä seuraukset mutta nyt vaan ärsyttää ihan liikaa.

Kommentit (323)

Vierailija
141/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maisuli kirjoitti:

Jos se duuni on perseestä?

Silloin irtisanoudutaan, eikä vaan jäädä kotiin makaamaan..

Entäs jos vanhempi kieltää?

No kyllä se työnantaja sen hoitaa, kun tuo Apn tukema laiskottelu jatkuu.

Surettaa, jos joku fiksu on jäänyt ilman kesätyötä tuon vellihousun takia.

Vierailija
142/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairausloma ja lääkärintodistus nyt ekaksi. Sitten hoitoon.

Sulla on ilmeisesti tapana hakea saikkua jos ei huvita töihin mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit ei aina jaksa, ei jaksa aikuisetkaan. Olisit antanut teinin levätä kesän. Hirveä haloo. Olen 40+, mutta ap, en ole edes teininä ollut töissä paskaduuneissa, ei ole tarvinnut. Myöhemmin olen ehtinyt opiskella ja valmistua ja saada vakinaisen työpaikan. Ap, varo ettet saa kohtausta.

Luuletko että pakotin sinne töihin? Rahan kiilto silmissä se sinne meni ihan itse .. en nyt jaksa enää, olkoon koko teini, vituttaaaaa!!!!

Ap

Onko sinulla vaihdevuodet, vai miten voi vituttaa noin paljon? Reaktiosi on lapsellinen. Haloo, lapsi on TEINI, sitä ei huvita, ei kiinnosta. Oletko itse koskaan ollut teini?Nyt vähän jäitä hattuun, ja anna sen lapsen relata, sillä on kesäloma, ja se on vielä lapsi!!!

Vierailija
144/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Onneksi nuorempi polvi alkaa jo tajuta näistä asioista. Vanhat kauhistelee että "kyllä töihin pitää mennä vaikkei huvittaisikaan tai taivas putoaa niskaan", koskaan ei uhrata sekuntiakaan ison kuvan miettimiseen. Kai se on joku psykologinen juttu minkä takia ihmisiä onkin aina ollut niin helppo hallita.

Juuri tämänkaltaisten mielipiteiden takia kannataan erittäin voimakasta ja radikaalia sosiaalitukien leikkausta. Minunkin mielestäni vapaus valita miten elää pitää olla, mutta silloin pitää tehdä se omilla rahoilla, ei minulta kupattavilla veroeuroilla. Valitettavasti ne oikeasti hädässäolevat kärsii tästä leikkaamisesta myös mutta en ole keksinyt muuta ratkaisua. Kyllä ottaa päähän elättää perheen lisäksi 3-4 sosiaalipummia. Ja tarkennuksena vielä että kaikki tukien saajat eivät ole sosiaalipummeja, aidosti hädänalaisille se suotakoot (esimerkiksi vammaiset, sairaat, aidosti tahtomattaan työttömät, jne.)

LOL.

"mun rahoilla"

Näitä apn pennun kaltaisia elätettäviä ja lääkärin hoidettavia nyt vain alkaa olla enemmän kuin tarpeeksi.

Kyllä se on niin päin, että tekopyhiä työnsankareita on ihan liikaa.

Älä lässytä, vaan yritä nyt edes kertoa miten aiot saada kämpän, ruoan, vaatteet, laskut maksuun?

Kukaan ei niitä, vanhempiesi elatusvelvollisuuden päätyttyä, ilmaiseksi anna. Paitsi sossu.

Toivottavasti sossutuet tulevat pian kelalke ja vastikkeelliseksi. Katuvalaistusta siivoamaan, tai ruokaa ei tule.

Suorastaan ketuttaa tämä loisivien ylläpito.

Vierailija
145/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua teininä motivoi raha. Ei ollu vaihtoehtoja. Rahahanat kiinni ihan ekana. Rupee kummasti duuni kiinnostaa.  Ja tästä eteenpäin joka arkiaamu herätys, halus tai ei. Saa ainaki jonku rytmin päälle.

Vierailija
146/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you!

Mikäli et saa lastasi ylös sängystä ja lähtemään tänään töihin, niin ehdottaisin, että veisit lapsesi iltapäivällä/huomenna juttelemaan pomon kanssa ja teini saisi itse kertoa miksi hän ei saapunut maanantaina töihin. Olisi mielestäni tärkeää, että teini kuulisi esimieheltä minkälaista harmia työnantajalle olisi siitä, kun hän ei ilmaantunut paikalle. Samassa yhteydessä keskusteltaisiin myös seurauksista. Ennen keskustelua kannustaisin teiniä miettimään kuinka hän voisi korvata asian työnantajalle. Jos työnantaja päättää irtisanoa työsuhteen, niin ainakin teini on kertonut rehellisesti miksi hän ei saapunut töihin, kuullut mitä seurauksia hänen toiminnastaan on työnantajalle aiheutunut ja pohtinut kuinka voisi aiheuttamansa harmin korvata.  

Eikä pidä unohtaa työkavereita, esimerkiksi kassalla yhden poissaolo voi lisätä muiden työmäärää tai pahimmillaan joku joutuu aloittaa vuoronsa aikasemmin kuin mitä listaan merkitty, koska yksi poissa ja pitää olla tietty miehitys.

Vierailija
147/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin nuoren kuin vanhemman tulee toimittaa lääkärintodistus poissaolosta. Itse menisin nuoren kanssa lääkäriin, kyllä yksityiselle pääsee heti ja kertoisin, että nuori ei jaksa ja tarvitsee poissaolostaan todistuksen. Tuon todistuksen saa kyllä. Tiedätk raivopää ap, minkälainen työilmapiiri nuoren kesätypaikassa on? Ei kai häntä kiusata. Pelastaisin oman lapseni, ja migreeni kun iskee,niin on työkyvytön. Te muut saatte vapaasti pilata nuoren elämänne, minun nuori tyttöni saisi lääkärintodistuksen ja luvan levätä koko viikon.

Vierailija
148/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 3-viikkoa töitä ole 16-vuotiaalle ihan tarpeeksi? Vähän käy sääliksi näitä lapsia, joilta vaaditaan ihan liikaa. Kyllä ne vielä ehtivät siihen yhteiskunnan oravanpyörään. Antakaa lasten olla lapsia. Eikä silti tarvitse antaa liikaa käyttörahaa, vaan juuri sopivasti.

Vierailija
149/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel you!

Mikäli et saa lastasi ylös sängystä ja lähtemään tänään töihin, niin ehdottaisin, että veisit lapsesi iltapäivällä/huomenna juttelemaan pomon kanssa ja teini saisi itse kertoa miksi hän ei saapunut maanantaina töihin. Olisi mielestäni tärkeää, että teini kuulisi esimieheltä minkälaista harmia työnantajalle olisi siitä, kun hän ei ilmaantunut paikalle. Samassa yhteydessä keskusteltaisiin myös seurauksista. Ennen keskustelua kannustaisin teiniä miettimään kuinka hän voisi korvata asian työnantajalle. Jos työnantaja päättää irtisanoa työsuhteen, niin ainakin teini on kertonut rehellisesti miksi hän ei saapunut töihin, kuullut mitä seurauksia hänen toiminnastaan on työnantajalle aiheutunut ja pohtinut kuinka voisi aiheuttamansa harmin korvata.  

Eikä pidä unohtaa työkavereita, esimerkiksi kassalla yhden poissaolo voi lisätä muiden työmäärää tai pahimmillaan joku joutuu aloittaa vuoronsa aikasemmin kuin mitä listaan merkitty, koska yksi poissa ja pitää olla tietty miehitys.

Turha valittaa jälkikäteen jos ensin menee ahneuksissaan rahan takia töihin.

Vierailija
150/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit ei aina jaksa, ei jaksa aikuisetkaan. Olisit antanut teinin levätä kesän. Hirveä haloo. Olen 40+, mutta ap, en ole edes teininä ollut töissä paskaduuneissa, ei ole tarvinnut. Myöhemmin olen ehtinyt opiskella ja valmistua ja saada vakinaisen työpaikan. Ap, varo ettet saa kohtausta.

Luuletko että pakotin sinne töihin? Rahan kiilto silmissä se sinne meni ihan itse .. en nyt jaksa enää, olkoon koko teini, vituttaaaaa!!!!

Ap

Onko sinulla vaihdevuodet, vai miten voi vituttaa noin paljon? Reaktiosi on lapsellinen. Haloo, lapsi on TEINI, sitä ei huvita, ei kiinnosta. Oletko itse koskaan ollut teini?Nyt vähän jäitä hattuun, ja anna sen lapsen relata, sillä on kesäloma, ja se on vielä lapsi!!!

Ei TEINIys ole mikään puolustus. Jos kerran on ottanut kesätöitä niin homma on hoidettava. Ihan hyvä oppia että elämää ei voi elää rusinat pullasta -systeemillä. Kermapersesukupolven ei tarvitse tehdä mitään jos ei huvita tai kiinnosta?

Vierailija
151/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa 16-vuotias päätti, ettei suorita ammattiopintoihinsa kuuluvaa palkatonta harjoittelua. Hankki  harjoittelupaikan ja kävi siellä muutaman viikon. Sitten jäikin kotiin aamuisin pelaamaan eikä mennytkään harjoitteluun. Minähän en tästä tiennyt, kun kävin itse töissä. Onneksi opo soitti koululta ja sanoi, että harjoittelupaikasta ottivat yhteyttä, kun poikaa ei ole näkynyt muutamaan päivään. Onko kovinkin kipeänä?

Siitä paikasta lähdin kotiin ja puhuttelin poikaa. Annoin kaksi vaihtoehtoa. Joko menee itse selvittämään asiansa, suorittaa harjoittelun loppuun ja hankkii tutkintonsa tai menee nuorisopsykiatriselle "koirakouluun" oppimaan elämän rutiineja (nukkumisrytmi, siivous, velvollisuudet), kun en näköjään niitä ole osannut hänelle tähän mennessä opettaa.  Poika meni lakki kourassa harjoittelupaikkaan ja selitti asian rehellisesti. Onneksi vastassa oli esimies, joka ymmärsi ja antoi toisen mahdollisuuden. Nyt nuorella tutkinto valmiina ja töitäkin on löytynyt. 

Vierailija
152/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma, ettei teini ole masentunut? Juuri on tuossa tuo toinen keskustelu, jossa joku itkee työpaikan vessassa ja miettii kuolemaa.

Laiskuus toki eri asia.

Vierailija
153/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama fakta tiskiin :

- teinillä ei ole krapula, ei harrasta ryypiskelyä ja oli kotona viikonlopun tai olimme käymässä mummolassa kylässä. Lapsi on väsynyt koska valvoi ja vaikka kehoitin alkamaan nukkumaan ajoissa (pelit ja koneet oli pois) valvoi silti yksin/sisarensa kanssa ja seuraukset on tässä.

- olen sillä linjalla, että teini saa nyt siivota sotkunsa itse, olen sen kanssa keskustellut ja tulen keskustelemaan lisää illalla. Siitä, että töistä pitää ottaa vastuu, on ajateltava työnantajaa, työkavereita jne. eikä vaan itseään. Että nyt sitten hattu käteen ja nöyrästi paikan päälle. Teini sanoi hoitavansa asian, ilmeisesti soitti sinne. Mitä sanoi, sitä en tiedä. Lääkärintodistusta ei tule, kun ei ole kipeä.

- myönnän hiiltyneeni liikaa. Minkäs teet kun kello käy ja toinen vaan makaa ja mitään ei tapahdu, en ole mikään maaretkallio. Ei se teini sokerista ole ja kyllä ääntä maailmaan mahtuu. Tästäkin puhutaan lisää illalla.

- teini halusi ja haki kesätöihin itse, ei vanhempien pakottamana. Säästää rahaa isompaan juttuun.

- en todellakaan tiedä mitä olisin voinut tehdä. Kaikki töissä on mennyt hyvin, tähän saakka. Teini on hoitanut aamuheräämisensä itse, tehnyt eväät ollut töissä ja illalla kertonut millaista oli jne. Tänään sitten liinat kii.

Enhän mä sitä pakota käymään missään, jos ei se halua, haluan vaan että se olis terve ja onnellinen ja saavuttas elämässä sellaista mitä itse toivoo. Mutta kun ei tälle löydy mitään järkevää selitystä (muu ku väsymys, mikä nytki tuntuu tosi pöljältä, koska on se ennenkin vähillä yöunillä päässy ylös) niin sitten sitä vanhempanakin on ihan hukassa ja tulee ylireagointia tai niitä tunteenpurkauksia nyt ainakin. Ainakin mulla. En tiedä pysyyks muut sitten tyynenä ja osaa käsitellä kaiken jotenkin järjestelmällisesti ja hillitysti.

Katsotaan nyt miten tää etenee.

Ap

Vierailija
154/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuorempi polvi alkaa jo tajuta näistä asioista. Vanhat kauhistelee että "kyllä töihin pitää mennä vaikkei huvittaisikaan tai taivas putoaa niskaan", koskaan ei uhrata sekuntiakaan ison kuvan miettimiseen. Kai se on joku psykologinen juttu minkä takia ihmisiä onkin aina ollut niin helppo hallita.

Juuri tämänkaltaisten mielipiteiden takia kannataan erittäin voimakasta ja radikaalia sosiaalitukien leikkausta. Minunkin mielestäni vapaus valita miten elää pitää olla, mutta silloin pitää tehdä se omilla rahoilla, ei minulta kupattavilla veroeuroilla. Valitettavasti ne oikeasti hädässäolevat kärsii tästä leikkaamisesta myös mutta en ole keksinyt muuta ratkaisua. Kyllä ottaa päähän elättää perheen lisäksi 3-4 sosiaalipummia. Ja tarkennuksena vielä että kaikki tukien saajat eivät ole sosiaalipummeja, aidosti hädänalaisille se suotakoot (esimerkiksi vammaiset, sairaat, aidosti tahtomattaan työttömät, jne.)

LOL.

"mun rahoilla"

Näitä apn pennun kaltaisia elätettäviä ja lääkärin hoidettavia nyt vain alkaa olla enemmän kuin tarpeeksi.

Älä lässytä, vaan yritä nyt edes kertoa miten aiot saada kämpän, ruoan, vaatteet, laskut maksuun?

Kukaan ei niitä, vanhempiesi elatusvelvollisuuden päätyttyä, ilmaiseksi anna. Paitsi sossu.

Toivottavasti sossutuet tulevat pian kelalke ja vastikkeelliseksi. Katuvalaistusta siivoamaan, tai ruokaa ei tule.

Mulla oli ainakin teininä jo oma lahjaksi (ei vanhemmilta) saatu asunto. Olisin dykannut ruuan vaikka roskiksista ja elättänyt itseni käsitöillä. Silti äiti huusi kuin sireeni, että mun on pakko mennä ennemmin liukuhihnalle kuin kuviteltavakaan pärjääväni noin. Se oli ihan hirveää. En saanut siis päättää, mitä itse teen, vaan vanhempi pakotti. Edelleen kärsin siitä ja sen aiheuttamasta katkeruudesta. Olisin mennyt sitten töihin tai opiskelemaan, kun sille ois näyttänyt, että ois pakko. Äiti vei minulta itsekunnioitukseni ja kaiken.

Vierailija
155/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa 16-vuotias päätti, ettei suorita ammattiopintoihinsa kuuluvaa palkatonta harjoittelua. Hankki  harjoittelupaikan ja kävi siellä muutaman viikon. Sitten jäikin kotiin aamuisin pelaamaan eikä mennytkään harjoitteluun. Minähän en tästä tiennyt, kun kävin itse töissä. Onneksi opo soitti koululta ja sanoi, että harjoittelupaikasta ottivat yhteyttä, kun poikaa ei ole näkynyt muutamaan päivään. Onko kovinkin kipeänä?

Siitä paikasta lähdin kotiin ja puhuttelin poikaa. Annoin kaksi vaihtoehtoa. Joko menee itse selvittämään asiansa, suorittaa harjoittelun loppuun ja hankkii tutkintonsa tai menee nuorisopsykiatriselle "koirakouluun" oppimaan elämän rutiineja (nukkumisrytmi, siivous, velvollisuudet), kun en näköjään niitä ole osannut hänelle tähän mennessä opettaa.  Poika meni lakki kourassa harjoittelupaikkaan ja selitti asian rehellisesti. Onneksi vastassa oli esimies, joka ymmärsi ja antoi toisen mahdollisuuden. Nyt nuorella tutkinto valmiina ja töitäkin on löytynyt. 

Hieman ohi aiheen mutta aaaarghhh .. miksi niillä psykiatrisilla palveluilla jne. pitää pelotella ja uhkailla ... kun psyykkisesti oireilevia on tässä maassa paljon ja varsinkin nuoria.

Sitten on sun kaltaisia aikuisia jotka antaa ihan vääränlaista leimaa ja monilla avun hakemisen kynnys vaan nousee.

Vierailija
156/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

"mun rahoilla"

Mulla oli ainakin teininä jo oma lahjaksi (ei vanhemmilta) saatu asunto. Olisin dykannut ruuan vaikka roskiksista ja elättänyt itseni käsitöillä. Silti äiti huusi kuin sireeni, että mun on pakko mennä ennemmin liukuhihnalle kuin kuviteltavakaan pärjääväni noin. Se oli ihan hirveää. En saanut siis päättää, mitä itse teen, vaan vanhempi pakotti. Edelleen kärsin siitä ja sen aiheuttamasta katkeruudesta. Olisin mennyt sitten töihin tai opiskelemaan, kun sille ois näyttänyt, että ois pakko. Äiti vei minulta itsekunnioitukseni ja kaiken.

Vähästäpä meni. 99% ei ole teininä lahja-asuntoja ja töihin on mentävä liukuhihnalle halusi tai ei.

Sinkkumies

Vierailija
157/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhh, minä olen varmaan ap:n tilanteessa joku tuleva kesä.

Mutta ei sekään ole ok, että teinit makaavat kesän. Yöt pelaavat. Tai hilluvat kaupungilla ja keksivät tyhmyyksiä tekemisen puutteessa.

Tsemppiä ap!

Mun teinit sai maata kesälomat ja tehdä mitä lystäävät, kyllä ne töihin ehtii. Molemmat on jo työelämässä vaikka eka kesäduuni oli täysi-ikäisenä. Molemmilla on vakituinen työpaikka minkä ovat hoitaneet mallikkaasti. Koskaan ei painostettu hakemaan kesätöitä. Moni 16v on vielä sellaisella kehitysasteella ettei osaa ajatella kuinka vaativaa työelämä voi olla. 

Vierailija
158/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL.

"mun rahoilla"

Vähästäpä meni. 99% ei ole teininä lahja-asuntoja ja töihin on mentävä liukuhihnalle halusi tai ei.

Sinkkumies

No, ei sen vieminen suonkaan tuosta alkanut, jos niin kuvittelit. Ja minulla, minulla oli tuollainen tilanne. Minun äitini kasvatti vittu minua, ei 99%:ää muita nuoria.

Vierailija
159/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa siltä etttä tilanne on hyvin hanskassa.

Teini hoitaa nyt asiansa työpaikalla miten parhaiten taitaa, oppii varmasti paljon ja hyödyllistä.

Minä en sinuna tuntisi liikaa huonoa omaatuntoa siitä että hermot meni, reaktiosi pysyi kohtuuden rajoissa ja teinin on hyvä oppia myös että hänen käyttäytymisensä saattaa aiheuttaa muissa suuttumusta/pahaa mieltä/ankaraa vitutusta. Sekin on tärkeä oppitunti varsinkin kun et mistään tyhjästä suuttunut.

Minun vanhemmat eivät tunteiden näyttämistä harrastaneet (myöhemmin kävi ilmi etteivät he aidosti välittäneet minusta, muttas se on toinen tarina). Se meni sitten siihen että hakemalla hain rajoja ja niitä tunnereaktioita, mistä oli eniten harmia itselleni. Kyllä minustakin tasapainoinen, kunnollinen aikuinen kasvoi mutta ei niinkään kotikasvatuksen ansiosta.

Vierailija
160/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhh, minä olen varmaan ap:n tilanteessa joku tuleva kesä.

Mutta ei sekään ole ok, että teinit makaavat kesän. Yöt pelaavat. Tai hilluvat kaupungilla ja keksivät tyhmyyksiä tekemisen puutteessa.

Tsemppiä ap!

Mun teinit sai maata kesälomat ja tehdä mitä lystäävät, kyllä ne töihin ehtii. Molemmat on jo työelämässä vaikka eka kesäduuni oli täysi-ikäisenä. Molemmilla on vakituinen työpaikka minkä ovat hoitaneet mallikkaasti. Koskaan ei painostettu hakemaan kesätöitä. Moni 16v on vielä sellaisella kehitysasteella ettei osaa ajatella kuinka vaativaa työelämä voi olla. 

Saa minunkin teinit lomailla, kahdella muulla ei ole kesätöitä. Tai no, toisella niistä on 2 pvä sukulaisen luona mutta muuten ei.

Tää kyseinen teini halusi ja haki töihin itse, nyt sitten käyttäytyy noin. En tajua. Iso HUOKAUS!!!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän