Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei jaksa lähteä kesätöihin. Hävettää ja vituttaa niin ettei veri kierrä.

Vierailija
03.07.2017 |

Ollut siellä nyt 3vko ja tänä aamuna "ei vaan jaksa nousta".

Menetin hermoni, myönnän. Karjuin ettei työelämässä noin vaan voi toimia. Se on mentävä. Mutta siellä se vaan makaa. En tiedä mitä teen, tiedän että pitäs antaa itse selvitellä ja kärsiä seuraukset mutta nyt vaan ärsyttää ihan liikaa.

Kommentit (323)

Vierailija
81/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you!

Mikäli et saa lastasi ylös sängystä ja lähtemään tänään töihin, niin ehdottaisin, että veisit lapsesi iltapäivällä/huomenna juttelemaan pomon kanssa ja teini saisi itse kertoa miksi hän ei saapunut maanantaina töihin. Olisi mielestäni tärkeää, että teini kuulisi esimieheltä minkälaista harmia työnantajalle olisi siitä, kun hän ei ilmaantunut paikalle. Samassa yhteydessä keskusteltaisiin myös seurauksista. Ennen keskustelua kannustaisin teiniä miettimään kuinka hän voisi korvata asian työnantajalle. Jos työnantaja päättää irtisanoa työsuhteen, niin ainakin teini on kertonut rehellisesti miksi hän ei saapunut töihin, kuullut mitä seurauksia hänen toiminnastaan on työnantajalle aiheutunut ja pohtinut kuinka voisi aiheuttamansa harmin korvata.  

Vierailija
82/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kasvatettu!

On varmaan ainoa teini joka tekee noin. On tarpeeks paska olo jo muutenkin niin kiitti tosi paljon että lyttäät vielä syvemmälle.

Ap

No kuule, olen itse ollut teini, sisarukset ja kaverit on olleet teinejä ja olen kasvattanut kaksi aikuiseksi (molemmilla yli 8 000 € kuukausipalkka jo nyt), hiukan on kertynyt kokemusta. Vastuuntunto opetetaan vanhempien toimesta, vai kenen kuvittelit sen tekevän?

Joku tarjosi, että hakekaa sairauslomaa, hienoa, paska luuseri opetetaan vielä paskemmaksi luuseriksi. Näimä vatipäät pilaa kaikkien maineen, työnantajat eivät luota, että ihmiset ovat oikeasti sairaana, kun luuserit hakee slomaa, kun ei jaksa nousta ylös.

Voi hyvänen aika!

Toivottavasti asutte tarpeeksi pienellä paikkakunnalla, ettei penskasi saa enää koskaan töitä, maine, tiedäthän!

Mutta toki, syytä vaikka yhteiskuntaa tai jotain, pääasia ettei sinun tarvitse ottaa vastuuta eikä varsinkaan penskasi.

No jopas, rahaa sinulla ehkä on ja paljon ansaitsevat lapset (jippii, täydellinen kasvatus siis taustalla?!) mutta kirjoituksestasi huokuu ihan mieletön paha olo.

Eivätkö omat lapsesi teininäkään tehneet koskaan mikä soti sinun omaa arvomaailmaasi vastaan?

Jos eivät niin voit olla varma, että nyt sotivat, sulle saattaa riittää se että "penskasi" ansaitsevat 8000e kuussa mutta on kai ne nyt paljon muutakin, ne penskas kun jotai rahalypsykoneita. Hah. Luulet varmaan että tulin jotenkin kateelliseksi ja tuntisin oloni vielä paskemmaksi kasvattajaksi luettuani tuon tekstisi mutta tiedätkö :

Itse asiassa tulin paremmalle tuulelle koska tiedän, ettei mun tavoitteeni kasvatuksessa ole se että lapsista kasvaa ulkoopäin kauniita ja paljon ansaitsevia julkikuoren kiillottajia ... vaan oikeesti onnellisia, vaikka ansaitsisivat vaan vähän, itseensä tyytyväisiä eikä niiden tarviis muokata elämäänsä vanhempien odotusten mukaisiksi!

Kaikki tekee virheitä, ja tää on taatusti sellanen josta tullaan teinin kanssa keskustelemaan monta kertaa ja tästä opitaan : teini ja minä molemmat. Toinen työelämästä ja vastuunkannosta, toinen siitä miten suhtautua tällaisiin tilanteisiin ja miten ne pitäs hoitaa.

Mä en väitä olevani täydellinen, eikä mun lapsesta koskaan tuu täydellistä ihmistä. Koska sellaisia ei ole olemassakaan. On toisaalta jotenkin tosi surullista, että sinä tunnut kuvittelevan niin, koska usein se pilvilinnoista tipahtaminen tuntuu ihan erityisen kovalta.

Ap

Ohiksena totean muutaman asian.

Teinin pitäisi jo osata mennä nukkumaan, kun aamulla on töihin lähtö, jos siis olet todella niin lapsestasi kiinnostunuta uasvatuksen hoitanut, kuin esität.

En ota kantaa tuon kritisoimasi ihmisen kommentteihin, mutta olet kateellinen ja lapsellinen, kun väität, ettei hyvän kuukausipalkan ansaitsiva voi olla kiva ja onnellinen.

En kyllä työnantajana myöskään ymmärrä näitä sairausloman hakemisneuvoja. Laiskuus ei ole sairaus.

Firma, jossa minä vastaan myös kesätyöntekijöiden rekrytoinnista, ei hyväksy muita, kuin firman oman lääkärin todistukset, ja siellä ei kuumetta tai mahatautia voi esittää. Slomaa voi pitää palkattomana ja jatkossa ei tarvitse tulla. Oikea sairaus on tietysti ihan toinen juttu. Opeta nyt edes hieman vastuuntuntoa lapsellesi, jääkö hän koulussakin pois, kun ei VIITSI nousta ylös?

Nolo homma!

Eihän tässä kuumetta tai oksentmista oltu ehdotettu mennä lääkäriin selittämään, vaan sitä, ettei teini jaksa mennä töihin!!! Missä sun luetunymmärtämisesi onkaan? Ja en ole se, joka sitä lääkäriinmenemistä puolsi, koska nuppihommien selvitykseksihän se menisi, jos elämänhallintaa ei ole.

Nyt täytyy, näin kesälomalla olevana lääkärinä kysyä, että tosissasiko olet?

Lääkärinkö se teini pitää opettaa, että illalla mennään nukkumaan kun aamulla on töitä?

En usko tätä.

Sairautta selvitellään, ei laiskuutta. Kyllä perusjutut pitää vanhempien opettaa. Ei ihme että Suomi hukkuu, kun nykyvanhemmat vie laiskan penskan lääkäriin, että selvitellään miksi ei ole elämänhallintaa.

No haloo, sitä ei ole, kun vanhemmat ovat yhtä kelvottomia.

Oletko todella lääkäri? Etkä osaa lukea? Sanoin: "en ole se, joka sitä lääkäriinmenemistä puolsi, koska nuppihommien selvitykseksihän se menisi, jos elämänhallintaa ei ole."

Mutta sinun se kai pitäisi minua paremmin tietää, käykö siellä ihmisiä hakemassa apua siihen, ettei lapsi jaksa käydä töissä.

Teini pelaa ja hilluu viikonlopun, sen seurauksena ei viitsi, jaksa, halua nousta ylös ja mennä töihin.

Täällä väki on viemässä teiniä lääkäriin, että lääkäri selvittelee teinin elämänhallinnan puutetta.

Hienoa! Todella hienoa!

Toivottavasti kuitenkin yksityisellä puolella, ettei kukaan oikeasti sairas jää ilman hoitoa tämän mamnan mussukan takia-0!

Te olette kyllä uskomattoman typeriä!

Minä olin se, joka ekana kysyin, että eihän se kirjoittaja veisi omaa lastaan julkiselle puolelle. Samoin kirjoitin, jos et sinäkään osaa lukea, että "en puolla lääkriin menemistä", Mutta silti olen sitä mieltä, että jos lääkäriin mennään on tietenkin syytä puhua siitä, mikä on oikea syy tulla sinne, eikä esittää kuumeista tai oksennustautista. Useinhan sen "päällimmäisen" tai näennäisen ongelman alta paljastuu se oikea. Esim. tulehtumeet välit vanhempiin (=uhka masennukselle) jne. Lääkärin olisi otettava se tosissaan, kun se on vielä niin pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Onneksi nuorempi polvi alkaa jo tajuta näistä asioista. Vanhat kauhistelee että "kyllä töihin pitää mennä vaikkei huvittaisikaan tai taivas putoaa niskaan", koskaan ei uhrata sekuntiakaan ison kuvan miettimiseen. Kai se on joku psykologinen juttu minkä takia ihmisiä onkin aina ollut niin helppo hallita.

Juuri tämänkaltaisten mielipiteiden takia kannataan erittäin voimakasta ja radikaalia sosiaalitukien leikkausta. Minunkin mielestäni vapaus valita miten elää pitää olla, mutta silloin pitää tehdä se omilla rahoilla, ei minulta kupattavilla veroeuroilla. Valitettavasti ne oikeasti hädässäolevat kärsii tästä leikkaamisesta myös mutta en ole keksinyt muuta ratkaisua. Kyllä ottaa päähän elättää perheen lisäksi 3-4 sosiaalipummia. Ja tarkennuksena vielä että kaikki tukien saajat eivät ole sosiaalipummeja, aidosti hädänalaisille se suotakoot (esimerkiksi vammaiset, sairaat, aidosti tahtomattaan työttömät, jne.)

Vierailija
84/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea näitä vastauksia mutta silmäillen päältä ovat aika kärkkäitä puolesta ja vastaan.

Itselläni on 3 lasta. Ja yksi heistä voisi voinut käyttäytyä juuri noin. (ovat jo yli 25 kaikki)

Ymmärrän ettet voi tehdä mitään. Se ei välttämättä ole kasvattamisesta kiinni.  Joku luonnehäiriö se on. Joku nuori vaan KEHTAA tehdä noin. Kaveripiirin vaikutusta ehkä. Siinä ei huuto auta.  Että tsemppiä vaan!!!

Ota aikuinen rooli ja soita  työnantajalle että tilanne on tämä!!! Kaveri ei nouse ylös millään!!!Selitä että et pysty tekemään mitään. Eikä mitään saikkulomia. Siitähän lapsi oppii että aina kun ketuttaa tai väsyttää niin saikkua vaan.

Se on fudut jos ei työt maistu.

Aikanaan yksi isä vei intin keskeyttäneen poikansa korvasta pitäen takaisin armijaan. Tämä tapahtui kyllä 70 luvulla. Silloin ei laiskoja hyväksytty.

Jos nyt annat periksi sille lapsellesi niin kadut lopun ikääsi.   Usko 6kymppistä äitiä.

Vierailija
85/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you!

Mikäli et saa lastasi ylös sängystä ja lähtemään tänään töihin, niin ehdottaisin, että veisit lapsesi iltapäivällä/huomenna juttelemaan pomon kanssa ja teini saisi itse kertoa miksi hän ei saapunut maanantaina töihin. Olisi mielestäni tärkeää, että teini kuulisi esimieheltä minkälaista harmia työnantajalle olisi siitä, kun hän ei ilmaantunut paikalle. Samassa yhteydessä keskusteltaisiin myös seurauksista. Ennen keskustelua kannustaisin teiniä miettimään kuinka hän voisi korvata asian työnantajalle. Jos työnantaja päättää irtisanoa työsuhteen, niin ainakin teini on kertonut rehellisesti miksi hän ei saapunut töihin, kuullut mitä seurauksia hänen toiminnastaan on työnantajalle aiheutunut ja pohtinut kuinka voisi aiheuttamansa harmin korvata.  

En kyllä ikinä kehtais vielä viedä pomon aikaa sillä, etten saanut lastani töihin saakka. Toki riippuu työpaikasta. Osa pomoista voi haluta jaksaa kasvattaa. Mutta tuskin kaikki.

Vierailija
86/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahahanat kiinni koko syksyksi, perusjutut tietenkin maksatte (ruuan, koulukirjat ja välttämättömät vaatteet) muttei penninjeniä mihinkään luksukseen tai huveihin. Eiköhän opi läksynsä.

Vierailija
87/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you!

Tässä asiallinen kirjoitus !!!

tv. 6kymppinen äiti

Vierailija
88/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen idea meno kesätöihin alunalkujaan oli?

Kun itse olin teini, kauan sitten 80-luvulla, niin sitä haettiin innolla kesätöitä, ja oltiin iloisia, jos vanhemmat tai vanhempien ystävät auttoivat kesätyöpaikan saannissa. Kesätöissä tienattiin loppukesäloman biletys/reissurahat ja taskurahaa loppuvuodelle. Ihana fiilis kun ei aina tarvinnut ruinata vanhemmilta rahaa. Antoivat aina liian vähän.

Onkohan nykyään vaikeampi saada kesätöitä? Ja rahoittavatko vanhemmat kaikki teinien kalliit kaupunkihuvit? Eikö siis nuoret enää halua kesätöitä?

Vierailija
89/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you!

Kiitos! Näin teen! Tai ainakin yritän ... teini sanoi hoitavansa asian itse jotenkin. Kai se tuolla äsken jonnekin soitti?! En tiedä.

On sellainen maailman paskin mutsi - olo. Ensinnäkin mun lapsi lintsii töistä koska VÄSYTTÄÄ (voi luoja) ja toisekseen siks kun raivoilin sille. Tilanteen olis voinut hoitaa fiksumminkin.

Mä nyt luulen että annan sen nyt sitten hoitaa itse sen asian jotenkin ja jättäydyn taka-alalle ja annan sen kärsiä seuraukset.

Mutta ehdottomasti aion yrittää tuota mitä kirjoitit, tarjoudun viemään ja kannustan juttelemaan esimiehen kanssa jne. koska toi oli tosi hyvä neuvo, kiitos!

Nyt pitäs saada olo rauhottumaan. Olisinpa vaan ollut töissä enkä lomalla niin en olisi tiennyt tuon taivaallista .. (hah :D)

Ap

Vierailija
90/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta te jotka sanovat että nyt vaan pakotat sen ylös jne.

Miten käytännössä tämä toimii kun teini on fyysisestikin isompikokoinen kuin minä itse, makaa vaan"vetelänä" ja korvat on ihan kuurot kaikelle uhkaukselle ja kiristykselle.

Uskomatonta, sinä moitit minua, ja sinun lapsesi kohtelee äitiään noin. Ihanko totta?

Niistä lapsistaan kannattaa välittää pienestä asti, esimerkillään opettaa rakkautta, kunnioitusta ja vastuuntuntoa.

Äidille nyt ei vaan tehdä noin, minusta se on itsestään selvää, ollut aina minulle teininä ja samoin omille lapsilleni.

Mutta tule nyt moittimaan, että olen kiiltokuvakasvattaja. Miten sinä kuvittelet, että vanha raha pysyy suvussa, jollei kasvattamalla. Vastuuntunto, vastuuntunto ja vastuuntunto, siinä sinulle kome ohjetta, ja se tarkoittaa vastuuta itsestä, läheisistään ja sitoumuksistaan, joka tässä tapauksessa lupaus työnanjalle tehdä töitä sovitusti. Siellä työt älä tekemättä tai joku vastuuntuntoinen joutuu ne tekemään vössykkäsi puolesta. Hienoa! 🏆788

Vanha raha ei opeta ilmeisesti rakastamaan, tyylisi puhua aloittajalle oli todella nolo.

En ole tuo, jolle kirjoitat, mutta vastaapa minulle; miten sinä kuvittelet, että sukupolvien työllään ja ahkeruudella keräämä omaisuus pysyy, jollei vastuuntuntoa tuntemalla.

Olen itse ns. varakkaan suvun jäsen, jo vanha, vanhempani kyllä opettivat ja vaativat vastuuntuntoa, jo ihan lapsena. Rakkautta oli myös paljon ja välittämistä. Esimerkillään jasvattivat. Olen kiitollinen, että opin.

Kirjoittajan tyyli puhua aloittajalle oli todella nolo ja rakkaudeton.

Kuinka niin, minusta hän kirjoittaa kauniisti vanhemmistaan, ja tuntuu olevan kiitollinen vielä vanhanakin.

Niin olen minäkin vanhemmilleni. Töitä on pitänyt tehdä nuoresta asti ja vastuuta kantaa.

Eipä ole koskaan tarvinnut työttömänä olla. Työtä olen vaihtanut, kun on uutta tarjottu, parempaa ja paremmilla etuuksilla.

Tuskinpa olisi näin, jos olisin nuorena opetellut hakemaan laiskuuteen ja viitsimättönyyteen (nukkumaanmenosta huolehtiminen) sairauslomaa.

Jos hän on kiitollinen vanhemmilleen, niin miksi ei osaa puhua muille ihmisille kunnioittavasti? Ainakaan he eivät osannet kitkeä moista ilkeyttä pois, vai synnyttivätköhän sen peräti siihen noloon uhoajaan.

Vierailija
91/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet kehottavat vanhempaa toimimaan esim. soittamaan pomolle, viemään lääkäriin tms. Eikös tässä olisi nyt nuorella itsellään tilaisuus oppia virheestä ja oppia kantamaan vastuu ja tekonsa seuraukset? Eihän nuori opi tästä mitään, jos äiti/iskä hoitaa asian. Jos on mitään haluja jatkaa, niin itse soittaa pomolle ja selittää...

Vierailija
92/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit ei aina jaksa, ei jaksa aikuisetkaan. Olisit antanut teinin levätä kesän. Hirveä haloo. Olen 40+, mutta ap, en ole edes teininä ollut töissä paskaduuneissa, ei ole tarvinnut. Myöhemmin olen ehtinyt opiskella ja valmistua ja saada vakinaisen työpaikan. Ap, varo ettet saa kohtausta.

Luuletko että pakotin sinne töihin? Rahan kiilto silmissä se sinne meni ihan itse .. en nyt jaksa enää, olkoon koko teini, vituttaaaaa!!!!

Ap

Älä nyt luovuta, luovuttamisella olet opettanut lapsesi myös luovuttamaan.

"Korvasta" teini ylös ja työnantajalle ilmoittamaan. Tietävätkö je edes siellä töissä?

Vierailija
93/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä tämä toimii kun teini on fyysisestikin isompikokoinen kuin minä itse, makaa vaan"vetelänä" ja korvat on ihan kuurot kaikelle uhkaukselle ja kiristykselle.

Tähän olisi kiva saada niitä konkreettisia ohjeita.

"Kasvata lapses!" ei ole konkreettinen ohje. Se ei sillä siitä nouse, juuri sillä hetkellä.

Vierailija
94/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kasvatettu!

Tämän palstan oppien mukaisesti.

Vierailija
95/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea näitä vastauksia mutta silmäillen päältä ovat aika kärkkäitä puolesta ja vastaan.

Itselläni on 3 lasta. Ja yksi heistä voisi voinut käyttäytyä juuri noin. (ovat jo yli 25 kaikki)

Ymmärrän ettet voi tehdä mitään. Se ei välttämättä ole kasvattamisesta kiinni.  Joku luonnehäiriö se on. Joku nuori vaan KEHTAA tehdä noin. Kaveripiirin vaikutusta ehkä. Siinä ei huuto auta.  Että tsemppiä vaan!!!

Ota aikuinen rooli ja soita  työnantajalle että tilanne on tämä!!! Kaveri ei nouse ylös millään!!!Selitä että et pysty tekemään mitään. Eikä mitään saikkulomia. Siitähän lapsi oppii että aina kun ketuttaa tai väsyttää niin saikkua vaan.

Se on fudut jos ei työt maistu.

Aikanaan yksi isä vei intin keskeyttäneen poikansa korvasta pitäen takaisin armijaan. Tämä tapahtui kyllä 70 luvulla. Silloin ei laiskoja hyväksytty.

Jos nyt annat periksi sille lapsellesi niin kadut lopun ikääsi.   Usko 6kymppistä äitiä.

ihan mielenkiinnosta kysyn miksi tämä sai alapeukkua? Mikä lause ei miellyttänyt?

Vierailija
96/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen idea meno kesätöihin alunalkujaan oli?

Kun itse olin teini, kauan sitten 80-luvulla, niin sitä haettiin innolla kesätöitä, ja oltiin iloisia, jos vanhemmat tai vanhempien ystävät auttoivat kesätyöpaikan saannissa. Kesätöissä tienattiin loppukesäloman biletys/reissurahat ja taskurahaa loppuvuodelle. Ihana fiilis kun ei aina tarvinnut ruinata vanhemmilta rahaa. Antoivat aina liian vähän.

Onkohan nykyään vaikeampi saada kesätöitä? Ja rahoittavatko vanhemmat kaikki teinien kalliit kaupunkihuvit? Eikö siis nuoret enää halua kesätöitä?

Mäkin olin teini 80-luvulla, mutta ei mulla ollut rahasta puutetta, vaikken töihin mennytkään. Eikä tekemisestä. Menin maalauskurssille ja vaihtoon Suomi-Saksa ystävyysseuran kautta kesäksi Saksaan perheeseen ja vietin ihanaa joutilasta aikaa... Todella tylsää mennä töihin ennen kuin on pakko.

Vierailija
97/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä! Ne toimeentulotuet ei tule suurpääoman varoista, vaan meidän pienipalkkaisten ja pieneläkeläisten maksamista veroista.

Vierailija
98/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin omillani jo tuon ikäisenä eikä äiti todellakaan setvinyt ja soitellut mun työssäoloja tai sieltä pois olemisia.

Antakaa niiden oppia itse ja kantaa seuraukset!

Vierailija
99/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, sinä moitit minua, ja sinun lapsesi kohtelee äitiään noin. Ihanko totta?

Niistä lapsistaan kannattaa välittää pienestä asti, esimerkillään opettaa rakkautta, kunnioitusta ja vastuuntuntoa.

Äidille nyt ei vaan tehdä noin, minusta se on itsestään selvää, ollut aina minulle teininä ja samoin omille lapsilleni.

Mutta tule nyt moittimaan, että olen kiiltokuvakasvattaja. Miten sinä kuvittelet, että vanha raha pysyy suvussa, jollei kasvattamalla. Vastuuntunto, vastuuntunto ja vastuuntunto, siinä sinulle kome ohjetta, ja se tarkoittaa vastuuta itsestä, läheisistään ja sitoumuksistaan, joka tässä tapauksessa lupaus työnanjalle tehdä töitä sovitusti. Siellä työt älä tekemättä tai joku vastuuntuntoinen joutuu ne tekemään vössykkäsi puolesta. Hienoa! 🏆788

Minä en ole sinulle sanonut mitään. Kysymykseni oli kaikille yleisesti heitetty johon toivoin ihan konkreettisia neuvoja ja ohjeita. En ole sulle kirjoittanut mitään.

No tässä sinulle konkreettinen ohje: KASVATA KAKARASI!

Ole hyvä! Ei toki kestä kiitellä. Olisit kysynyt 16 vuotta aikaisemmin, taitaa olla hiukan myöhäistä nyt, kusi tuntuu jo olevan housussa.

Kirjoitustyylisi paljastaa, että olet tuo sama kirjoittaja kuin "lääkäri".

"Lääkärinä" sinun tulisi varmasti tietää, mitä sana KONKREETTINEN tarkoittaa. Lue kysymys (lapsen makaamisesta) uudelleen ja vastaa sitten kun tiedät. Uhoamisesi on huvittavaa. Mikä kiristää noin paljon? Lähtikö lapset 8000 palkoillaan toiselle puolelle maapalloa ja jättivät sut kesäksi yksin vai mikä on?

Pieleen nyt meni kaikin tavoin.

Täällä me olemme miehen kanssa mökillä. Kakarat ovat omillaan, saman Saimaan rannalla.

Vierailija
100/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano etet säkään jaksa illalla laittaa ruokaa etkä pestä sen pyykkiä etkä maksaa sen puhelinlaskuja. Luuri pois ja muut etuudet samaten. Laita meteliä sen huoneeseen.

Pistä nyt tiukalle vaan!

Ei näin. Kyllä lapsesta pitäisi ennemmin olla huolissaan.

Mietin vaan, että onkohan sama kurillisuus vaivannut jo kesätöiden hakua? Äiti on patistanut siihenkin? Silloin ei ole motivaatiota. Itse menin ekan kerran kesätöihin vasta kun halusin.

Joo, kivat sulle, mutta aika monissa perheissä on varmasti tarpeen että 16v. tienaa kesäisin niitä rahoja itselleen.

En voisi elää, jos oltais niin köyhiä.

Hetkinen?! Olen itse ihan hyvätuloinen, mutta ei oikein innosta rahoittaa teinin lorvimista. Eli joka päivä se käy kavereidensa kanssa sushia syömässä, leffassa, kauppakeskuksessa shoppailemassa ym. Kyllä 16-vuotiaan pitää oppia, että rahan ja huvin eteen pitää nähdä edes vähän vaivaa. Kesätyö on kaikille teineille kasvattavaa, vanhempien tulotasosta riippumatta. Ei kesätöissä tarvitse koko kesää olla, pitää lomaillakin toki, mutta edes kuukauden verran voi tehdä töitä ja tienata ihan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan