Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 v kotona - 5 lasta - avioehto - mies otti eron - jäin tyhjän päälle

29.06.2017 |

En saa edes nukuttua. Mieheni selitti, että kun 1. vaimo vei rahat erossa niin hän haluaa avioehdon ja minä 28 v suostuin - rakkaudestahan tässä on kyse. Nyt 12 vuotta kotiäitinä, lapset 11, 10, 8, 6 ja 4.

Mies ilmoitti erosta toukokuun lopussa, lupasi järjestää vuokra-aasunnon ( hankkikin meille 92 m2 neliön) ja nyt meidän kotiimme on muuttanut hänen 19 v itseään nuorempi ( 29 vuotias) joka otti lapsiani vastaan oman kotini ovelle 6 kk raskaana. Onko 48 v mies mennyt sekaisin. Hänellä on 5 lasta kanssani, minun tissini hän lupasi maksaa kun lapset tehty, nyt paljastui että tissit on maksettu mutta eri naiselle. Heillä ollut 2,5 vuotta suhde. Kuulemma minua ei seksi kiinnostanut. Ei jumalauta, vieläkö olisi kun lapset unilla pitänyt joka ilta suihin ottaa.

10 v poissa työelämästä, hoida lapsia, synnytä, ruoki, nukuta, pue, pese ja vaikka saan 1500 € elatusmaksua, niin ihan oikeasti.

Älkää suostuko avioehtoon jos joudutte olemaan pitkään kotona

Kommentit (232)

Vierailija
101/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen kans niitä 50/50 kommentteja. On nimittäin myös niitä miehiä, jotka haluavat kaiken... myöskin ne lapset ja sen, että jätetty vaimo joutuu maksamaan elatusmaksuja. Nimimerkillä kokemusta on.

Manipuloiva narsisti-isä saa helposti sossut puolelleen valehtelemalla, kuinka viiden lapsen äiti on uupunut ja päästään sekaisin ja sen takia on pakko erota ja kuinka on lasten edun mukaista, että lapset asuvat isällään. Sitten isä vähän vetoaa lasten tunteisiin "en voi elää ilman teitä", valehtelee heille, että saavat olla aina kun haluavat äidillä, mutta niiden PITÄÄ sanoa kysyttäessä, että haluavat isän luo. Lapset tietysti uskovat ja tekevät, kuten isä sanoo...

Äiti on luonnollisesti "sekaisin" erosta ja lasten menettämisestä, joten oikeus puoltaa sossujen näkemystä ja lapset määrätään isälle!!!

Ap,ole iloinen, jos saat pitää lapsesi ja ex-miehesi maksaa elatusta. Huonomminkin vois olla ja tästäkin selvitään (sitä odotellessa, että lapset täyttävät 12 ja saavat itse päättää).

Kaikille muille narsistien uhreille myös voimia.

Kun mies haluaa elää eron jälkeen lastensa kanssa puhutaan manipuloiva narsististista. Kun nainen tekee saman on tämä aivan normaalia.

Minusta tämänlainen asenne on todella perseestä.

-mies

Äiti nyt yleensä on lasten ykköshuoltaja. Ihan jo biologisista syistä.

Ei ole kyllä yhtäkään biologista syytä, miksei mies voisi hoitaa yli 1-vuotiasta lasta. Sitä nuoremmallakin ainut syy äidin ylivertaisuuteen on imetys. Ei se, että äidit olisivat automaattisesti jotenkin parempia ihmisiä tai edes kasvattajia.

Se, että joissakin perheissä äiti hoitaa lasta selvästi enemmän ja muodostaa näin lapseen läheisemmän suhteen on sosiaalinen ja kulttuurillinen seikka, ei mikään luonnonlaki tai biologinen fakta. Osallistuva isä voi muodostaa lapseen hyvinkin läheisen suhteen ja olla parempi ja turvallisempi vanhempi kuin äiti.

Vierailija
102/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin että saat hyvän alun uudelle elämälle, mies kuulostaa siltä että sun on parempi ilman häntä.

Tiedän että kotona on kädet täynnä, kirjoititkin:

"10 v poissa työelämästä, hoida lapsia, synnytä, ruoki, nukuta, pue, pese ja vaikka saan 1500 € elatusmaksua, niin ihan oikeasti."

Tämä ei sun taloutta tai tissejä kohenna, mutta pystytkö ajatella että sinä ja lapsesi myös SAITTE nuo 10 vuotta. Teit arvokkaampaa duunia kuin moni ikinä elämänsä aikana, sait luoda lapsiin vahvan siteen ja annoit heille hyvän pohjan elämään. Silloin kun on elämä potkii päähän voi kuitenkin muuttaa omaa näkökulmaa asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan suostuu kotiäidiksi avioehdolla? Ettekö te ymmärrä, että sen paperin nimenomainen tarkoitus on jättää teidät tyhjän päälle jos ero tulee? Kotiäitiys kuuluu yhdessä sovittuun perinteiseen työnjakomalliin, jossa toinen hoitaa kodin jotta toinen voi rauhassa keskittyä uraan. Tarkoitus on, että molemmat hyötyvät tasapuolisesti molempien työpanoksesta yhteisen perheen eteen. Ei sellaiseen perhemalliin kuulu tiukka minäminäminunminun -ajattelu. Jos ette löydä miestä, joka sitoutuu täysin yhteisen perheyksikön konseptiin, niin te ette voi jäädä kotiäidiksi. Menkää töihin tai vaihtakaa miestä sellaiseksi, jonka elämänarvot ja tavoitteet sopivat paremmin omiinne.

Vierailija
104/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

En suostunut avioehtoon. Mutta mulla on sellanen periaate että jos ero tapahtuu sovussa ja siististi, olen valmis jakamaan kaiken ns. reilusti. Jos mies tekee p*skasen tempun, niin teen saman hänelle sitten siinä kohtaa kun aletaan pistää omaisuutta jakoon.

Ja mies tietysti huolehtii eron jälkeen lapsista 50/50 periaatteella. Niin sunkin kannattaa tehdä. Laitat lapset isukille joka toinen viikko, leikkikööt he likan kanssa kotia sillä aikaa kun sinä hankit itsellesi isomunaisen rakastajan.

Suloista>3 Huvittaa joka kerta yhtä paljon nämä kommentit, kuinka pistän miehen huolehtimaan lapsista 50/50. Ikään kuin siinä olisi jotain tehtävissä, jos mies päättää kääntää selkänsä lapsilleen. Koittakaa naiset nyt vaan edes yrittää kasvaa aikuisiksi. Ei jalkojen levittäminen miehelle anna teille mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa hallita sitä miehen elämää eron jälkeen.

Ja totta kai mies pieni munainen rakas entinen puoliso tulee auttamatta mustasukkaiseksi iso munaisesta rakastajasta. En edelleenkää yhtään ihmettele, miksi naisia kohdellaan yhteiskunnassa eritavalla kuin miehiä. Hehän ovat kuin pikkulapsia, joilta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei mene niinkuin he suunnittelevat ja kirjoittavat elämäkerrassaan itsestään sen sankarin ja kaikista muista syy päitä ongelmiinsa. Aloittajallekin suurin ongelma on avioehto, eikä se että hän teki typeriä päätöksiä ihan itse.

Rajatonta valtaa? Kun pitää hoitaa OMA OSUUS, OMISTA LAPSISTA? 😂 Esimerkki kommentti siitä kuinka pihalla mies voi olla omasta vastuustaan; joka on syntynyt miehen OMIEN valintojen seurauksista.

Enkä tarkoittanut että ex-mies pitäisi tehdä sillä mustasukkaiseksi. Voi kulta pieni. Vaan sitä että ex unohtuu nopeasti, kun keksii itselleenKIN uutta mukavaa puuhaa 😉

Kai sinäkin lapsi kulta tiedät, että nuo sanasi ovat vain kauniita sanoja ja tuolla on tavaton määrä isejä, jotka ei tapaa lapsiaan, joista äiti joutuu totaalisesti huolehtimaan yksin?

Aivan. Ja nyt kun sinäkin myönsit kuinka vastuuttomiksi ja TÖRKEIKSI jotkut miehet voi paljastua, niin sanoppa vielä miksi minun ei olisi kannattanut vaatia avioliittoa ilman niitä ehtoja?

Sua taitaa v*tuttaa tasan se että osa meistä naisista ei anna huijata itseään mennen ja tullen vaan varmistaa että jää itselleenkin jotain lankoja käsiin.

Vaimohan tässä huijjaa, kun ei ole hoitanut velvollisuuksiaan, vaikka on heittäytynyt miehen elätettäväksi.

Ei kotiäidiksi jääminen ole mikään palvelus miehelle! Vaan kallisarvoinen lahja vaimolle. Lupa loisia. Ois menny töihin kuten me muutkin, ja yhteisistä varoista palkattu apua jos sitä tarvitaan.

Eiköhän se ole tässäkin tapauksessa ihan yhdessä sovittu järjestely, mistä hyötyy myös mies. Useasti miehen into ulkopuolelta palkattuun apuun hiipuu, kun sen todellinen hinta selviää. Mikä lupa miehellä on hoidattaa lapsensa vaimolla ilmaiseksi? Kuulostaa loisimiselta mun korvaan. Kukaan muu ei sun kakaroitas hoida ruokapalkalla kuin se vaimo.

Joo, ap on ihan ruokapalkalla elänyt. Ei yhtään muita kustannuksia aiheuttanut miehelleen... Nyt vähän rajaa tuohon teeskentelemiseen hei.

Vierailija
105/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkun minkä tyhjän päälle? On asunto, on elatus lapsille. Mikä tyhjä kohta tälle prinsessalle jäi täyttämättä?

No ne tissit.

Vierailija
106/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen kans niitä 50/50 kommentteja. On nimittäin myös niitä miehiä, jotka haluavat kaiken... myöskin ne lapset ja sen, että jätetty vaimo joutuu maksamaan elatusmaksuja. Nimimerkillä kokemusta on.

Manipuloiva narsisti-isä saa helposti sossut puolelleen valehtelemalla, kuinka viiden lapsen äiti on uupunut ja päästään sekaisin ja sen takia on pakko erota ja kuinka on lasten edun mukaista, että lapset asuvat isällään. Sitten isä vähän vetoaa lasten tunteisiin "en voi elää ilman teitä", valehtelee heille, että saavat olla aina kun haluavat äidillä, mutta niiden PITÄÄ sanoa kysyttäessä, että haluavat isän luo. Lapset tietysti uskovat ja tekevät, kuten isä sanoo...

Äiti on luonnollisesti "sekaisin" erosta ja lasten menettämisestä, joten oikeus puoltaa sossujen näkemystä ja lapset määrätään isälle!!!

Ap,ole iloinen, jos saat pitää lapsesi ja ex-miehesi maksaa elatusta. Huonomminkin vois olla ja tästäkin selvitään (sitä odotellessa, että lapset täyttävät 12 ja saavat itse päättää).

Tämä voisi olla suoraan omasta elämästäni, mutta meitä lapsia oli kaksi. Itse olin juuri täysi-ikäistynyt, mutta sisarukseni oli vielä ala-asteikäinen ja isämme vei häntä valheillaan kuin pässiä narussa. Se on uskomatonta, miten sairaan ihmisen valheet uppoavat. Huoltajuutta ei sentään saanut äidiltämme vietyä, vaikka kaikkensa kyllä yritti.

Vierailija
107/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

En suostunut avioehtoon. Mutta mulla on sellanen periaate että jos ero tapahtuu sovussa ja siististi, olen valmis jakamaan kaiken ns. reilusti. Jos mies tekee p*skasen tempun, niin teen saman hänelle sitten siinä kohtaa kun aletaan pistää omaisuutta jakoon.

Ja mies tietysti huolehtii eron jälkeen lapsista 50/50 periaatteella. Niin sunkin kannattaa tehdä. Laitat lapset isukille joka toinen viikko, leikkikööt he likan kanssa kotia sillä aikaa kun sinä hankit itsellesi isomunaisen rakastajan.

Suloista>3 Huvittaa joka kerta yhtä paljon nämä kommentit, kuinka pistän miehen huolehtimaan lapsista 50/50. Ikään kuin siinä olisi jotain tehtävissä, jos mies päättää kääntää selkänsä lapsilleen. Koittakaa naiset nyt vaan edes yrittää kasvaa aikuisiksi. Ei jalkojen levittäminen miehelle anna teille mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa hallita sitä miehen elämää eron jälkeen.

Ja totta kai mies pieni munainen rakas entinen puoliso tulee auttamatta mustasukkaiseksi iso munaisesta rakastajasta. En edelleenkää yhtään ihmettele, miksi naisia kohdellaan yhteiskunnassa eritavalla kuin miehiä. Hehän ovat kuin pikkulapsia, joilta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei mene niinkuin he suunnittelevat ja kirjoittavat elämäkerrassaan itsestään sen sankarin ja kaikista muista syy päitä ongelmiinsa. Aloittajallekin suurin ongelma on avioehto, eikä se että hän teki typeriä päätöksiä ihan itse.

Rajatonta valtaa? Kun pitää hoitaa OMA OSUUS, OMISTA LAPSISTA? 😂 Esimerkki kommentti siitä kuinka pihalla mies voi olla omasta vastuustaan; joka on syntynyt miehen OMIEN valintojen seurauksista.

Enkä tarkoittanut että ex-mies pitäisi tehdä sillä mustasukkaiseksi. Voi kulta pieni. Vaan sitä että ex unohtuu nopeasti, kun keksii itselleenKIN uutta mukavaa puuhaa 😉

Kai sinäkin lapsi kulta tiedät, että nuo sanasi ovat vain kauniita sanoja ja tuolla on tavaton määrä isejä, jotka ei tapaa lapsiaan, joista äiti joutuu totaalisesti huolehtimaan yksin?

Aivan. Ja nyt kun sinäkin myönsit kuinka vastuuttomiksi ja TÖRKEIKSI jotkut miehet voi paljastua, niin sanoppa vielä miksi minun ei olisi kannattanut vaatia avioliittoa ilman niitä ehtoja?

Sua taitaa v*tuttaa tasan se että osa meistä naisista ei anna huijata itseään mennen ja tullen vaan varmistaa että jää itselleenkin jotain lankoja käsiin.

Vaimohan tässä huijjaa, kun ei ole hoitanut velvollisuuksiaan, vaikka on heittäytynyt miehen elätettäväksi.

Ei kotiäidiksi jääminen ole mikään palvelus miehelle! Vaan kallisarvoinen lahja vaimolle. Lupa loisia. Ois menny töihin kuten me muutkin, ja yhteisistä varoista palkattu apua jos sitä tarvitaan.

Eiköhän se ole tässäkin tapauksessa ihan yhdessä sovittu järjestely, mistä hyötyy myös mies. Useasti miehen into ulkopuolelta palkattuun apuun hiipuu, kun sen todellinen hinta selviää. Mikä lupa miehellä on hoidattaa lapsensa vaimolla ilmaiseksi? Kuulostaa loisimiselta mun korvaan. Kukaan muu ei sun kakaroitas hoida ruokapalkalla kuin se vaimo.

Joo, ap on ihan ruokapalkalla elänyt. Ei yhtään muita kustannuksia aiheuttanut miehelleen... Nyt vähän rajaa tuohon teeskentelemiseen hei.

Voidaan sanoa että ruokapalkalla, ellei kyseessä ollut mies joka kustantaa luksustyylistä elämää.

Pienten lasten kotiäiti kun ei Suomessa ole yleensä nollatuloinen. Tuosta 10 vuodesta lähes 5 on mennyt äitiyspäivärahoilla - siis ne jotka lasketaan työtulon mukaan äidille tai isälle. Suomalaiseen tapaanhan kuuluu että kotiinjäävä (nainen) pistää kaikki omat tulonsa yhteiseen kassaan ja röyhkeimmissä tapauksissa kotiinjäävä (nainen) joutuu vielä käyttämään omat säästönsä (naisen säästöt) - jotta voi hoitaa niitä YHTEISIÄ (naisen JA MIEHEN) lapsia ne ekat lähes pakolliset vuodet.

Vierailija
108/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap, haet johonkin kouluun ja opiskelet itsellesi ammatin. Osaamisesi on kymmenessä vuodessa vanhentunut. Onneksi lapsesi ovat jo sen verran isoja, että saat jalan oven väliin jo opintojen aikana. Opiskele joku suht lyhyt ja käytännönläheinen tutkinto, jossa saat varman työn. Jos lastenhoito edelleen kiinnostaa, niin opiskele vaikka lastenhoitajaksi. Kotiäitiydestä on plussaa työhaastatteluissa. Tai koulunkäynninavustajaksi.

Jos haluat akateemisen ammatin niin farmaseutti tai puheterapeutti on sellaisia, joilla saa töitä. Sitten perustat oman puheterapiaa tarjoavan firman ja myyt palveluitasi julkiselle sektorille.

Vielä tuosta nouset. Elätät perheesi ja saat vanhuksena seuraa lapsistasi, jotka halveksivat perheensä hylännyttä isää.

Vierailija
109/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on pistetty parasta tuohon tarinaan :D Väritetty kunnolla kertomusta!

Vierailija
110/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies haluaa elää eron jälkeen lastensa kanssa puhutaan manipuloiva narsististista. Kun nainen tekee saman on tämä aivan normaalia.

Minusta tämänlainen asenne on todella perseestä.

-mies

Äiti nyt yleensä on lasten ykköshuoltaja. Ihan jo biologisista syistä.

Ei ole kyllä yhtäkään biologista syytä, miksei mies voisi hoitaa yli 1-vuotiasta lasta. Sitä nuoremmallakin ainut syy äidin ylivertaisuuteen on imetys. Ei se, että äidit olisivat automaattisesti jotenkin parempia ihmisiä tai edes kasvattajia.

Se, että joissakin perheissä äiti hoitaa lasta selvästi enemmän ja muodostaa näin lapseen läheisemmän suhteen on sosiaalinen ja kulttuurillinen seikka, ei mikään luonnonlaki tai biologinen fakta. Osallistuva isä voi muodostaa lapseen hyvinkin läheisen suhteen ja olla parempi ja turvallisempi vanhempi kuin äiti.

Ei imetys ole ainoa naisia ja miehiä erottava seikka. Vauva kasvaa ÄIDIN kohdussa, äidin sisällä.

Äidillä ja lapsella on siis suhde jo ennen synnytystä. On luonnonvastaista erottaa vauva ja äiti. Jos katsot muita nisäkkäitä, huomaat, että nimenomaan naaras hoitaa ja kasvattaa poikaset. Sellaista sidettä minkä äiti ja vauva muodostavat, ei voi muut muodostaa.

111/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko avioutua? LIsääntyikö rakkauden määrä papin aamenen jälkeen?

Jos on pakkomielle  lisääntyä, niin aina ne toukat voi antaa adoptoitavaksi.

Ihme että miestä edes kiinnostaa viiden pullan pyörättänyt uuni.

Kyllä se patonki siellä uunissa aika orpona etsii reunoja.

Vierailija
112/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen opetus: älä luota raha-asioissa keneenkään. Koskaan. Äläkä ikinä suostu taloudellisesti riippuvaiseksi kenestäkään vaan pidä huoli että pärjäät myös itseksesi jos sellainen tilanne tulee.

Juuri näin. Hyvin sanottu. Terveisin köyhä eläkeläinen. Liian pitkään kotona, ero,liian vähän työvuosia.

Vierailija
113/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen näkökulma kirjoitti:

Ilkeää, että ap tuntee olonsa pahaksi, mutta ei kannata kulkea silmät ummessa.

Itse olen viisikymppinen ukko ja olen kolmannella kierroksella. Kaksi ex-vaimoa ja molempien kanssa kolme lasta. Ensimmäisessä erossa meni puoli taloa ja rapiat ja seuraavissa on ollut avioehdot. Olen kohtuutuloinen ja olen hoitanut asiani oikein, perinyt ja sijoittanut. En ole halukas jakamaan tätä eron sattuessa.

Ruokkoja maksan tällä hetkellä päälle pari tonnia kuussa (neljästä) ja hieman alaikäinen tyttäreni asuu kanssani, yksi jo aikuinen. Tämä on reilusti enemmän kuin vaadittaisiin, mutta haluan että lapsilla olisi asiat ok. Tämän lisäksi maksan muksujen harrastuksia, tuen aikuisen poikani opiskeluja sun muuta pitkästi yli tonnilla kuussa.

Nyt olen kolmatta kertaa naimisissa ja meillä on pikku taapero ja toivottavasti lisää tulossa. Olen hyvässä kunnossa ja ajatellut, että muksuja tulee kunnes olen 55v. Silloin ehtisin 90% todennäköisyydellä järjissäni ja ennen hautaa huolehtia viimeisenkin parikymppiseksi.

No kumminkin se pointti on, että meissä harmaa hapsissa kiehtoo se raha ja vakaus. Kun on tähän ikään elänyt ja vähän tuuria ollut mukana on omaisuutta 7-numeroinen luku ja kuukausituloja viisinumeroinen.

Mutta se homma on juurikin niin, että jos vaimo taantuu lasten äidiksi, eikä hoida enää vaimon hommiaan hän voi hoitaa äidin hommat minusta katsottuna "etänä". Ja silloin on turha odottaa, että elintaso säilyy samana.

Näetkö mitään vikaa omassa toiminnassasi? Lapsia haluat lisää ja lisää jokaisen kanssa, mutta äiti ei sitten saisi olla äiti vasn sinua pitäisi palvella kas kun herralla on rahhoo.

Vierailija
114/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olemisessa ei ole mitään vikaa ja kotiäitinä voi olla, MUTTA talousasiat kuntoon. Rahat yhteiseksi, kiinteä omaisuus yhteiseksi ja kotona olijalle maksetaan eläkevakuutusta. Arvostakaa naiset omaa työtänne!

Vierailija
115/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi niitä lapsia niin kovin halusi että piti oikein viisi tehdä? Olisko kolme riittänyt niin olis päässyt joskus takaisin työelämään. Mies varmaan kyllästyi kun olit vaan äiti etkä koskaan vaimo. Mutta hullu ukko kun pisti nuorikkonsakin heti paksuksi.

Vierailija
116/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut kirjoittelevat avioehdon kohtuullistamisesta. Sen kynnys on kyllä korkea. Avioehtohan olisi muuten mitätön. Kohtuullistaminen voi tulla kysymykseen, jos toinen on sijoittanut toisen omaisuuteen merkittävästi esimerkiksi rahoittanut ison remontin, ollut vastikkeetta toisen yrityksessä työssä, antanut toiselle suurta taloudellista apua. Avioehto ei todellakaan kumoudu sillä, että tekee kotitöitä, hoitaa omia lapsia, pesee pyykiä tai hoitaa taloutta.

Vierailija
117/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mielestäni kaksi hyvää pointtia. Ensimmäinen on, että avioehto, joka on kohtuuton, on kohtuuton ja kohtuuttomuutensa takia pätemätön. Yhteisomistajuus saattaa syntyä tai jäädä syntymättä avioehdosta tai sen puutteesta riippumatta.

fiducius.fi kirjoitti:

Nykyi­sin useat avio­parit laati­vat avio­ehto­sopi­muk­sen, jolla avio­-oi­keutta rajoi­tetaan tai se pois­tetaan koko­naan ... Jois­sain ta­pauk­sissa tämä joh­taisi kui­tenkin niin koh­tuut­to­maan loppu­tulok­seen, että osi­tusta joudu­taan sovit­tele­maan. Sovit­telu voi­daan to­teut­taa esi­mer­kiksi siten, että avio­ehto­sopi­mus ohite­taan ja omai­suus jae­taan kuin avio­-oikeus olisi voi­mas­sa. ... Har­kin­nassa huo­mioi­daan erityi­sesti se, miten puoli­sot ovat toimi­neet yhtei­sen talou­den hy­väksi ja omai­suu­den hank­ki­miseksi. So­vitte­lua voi kysy­jän ti­lan­teessa puol­taa se, että hän on jäänyt hoi­ta­maan kotia ja si­ten mah­dollis­tanut puoli­sonsa ete­nemi­sen ural­laan. Myös avio­liiton kes­tolla voi ol­la olen­nai­nen merki­tys sen kan­nalta, onko osi­tuk­sen sovit­telulle edel­lytyk­siä. Mitä pi­dem­pään avio­liitto on kestä­nyt, sitä koh­tuut­to­mam­paa olisi, että toinen puoli­soista ei saisi mi­tään kor­vausta yhtei­sen talou­den hy­väksi teke­mis­tään pon­niste­luista.

Edellämainitun valossa kannattaa tosiaan kysäistä joltain lakimieheltä ennen kuin sopii yhtään mitään.

Toinen näkökulma voisi auttaa sinua näkemään tilanteen vähän positiivisemmassa valossa.

Vierailija kirjoitti:

pystytkö ajatella että sinä ja lapsesi myös SAITTE nuo 10 vuotta. Teit arvokkaampaa duunia kuin moni ikinä elämänsä aikana, sait luoda lapsiin vahvan siteen ja annoit heille hyvän pohjan elämään.

Eli nyt, mielestäni, vaikka sinusta varmaan tuntuu tosi tosi kurjalta, niin tärkeintä olisi ottaa mahdollisimman iloinen mieli ja suunnata katseet kohti tulevaisuutta! Sinulla on monta ihanaa lasta! Sinun ei koskaan tarvitse pelätä joutuvasi olemaan yksin! Suomessa et varmasti koskaan tule jäämään täysin tyhjän päälle. Nyt ajattelet tulevaisuutta, mietit työpaikkaa. Vanhemmista lapsista on pienempien kanssa hoitoapua. Sovitte yhteishuoltajuudesta, hoidatte lapsia vuoroviikoin niin saat välillä aikaa itsesi ja oman tilanteesi kehittämiseen.

Tsemppiä!

Vierailija
118/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole tainnut kuulla ehkäisystä.

Vierailija
119/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä todella huono! Ei viiden lapsen äidille ole tissit se tärkein asia, josta ollaan kateellisia miehen uudelle.

Vierailija
120/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jotkut kirjoittelevat avioehdon kohtuullistamisesta. Sen kynnys on kyllä korkea. Avioehtohan olisi muuten mitätön. Kohtuullistaminen voi tulla kysymykseen, jos toinen on sijoittanut toisen omaisuuteen merkittävästi esimerkiksi rahoittanut ison remontin, ollut vastikkeetta toisen yrityksessä työssä, antanut toiselle suurta taloudellista apua. Avioehto ei todellakaan kumoudu sillä, että tekee kotitöitä, hoitaa omia lapsia, pesee pyykiä tai hoitaa taloutta.

Ei ole kyse avioehdon kumoutumisesta vaan kohtuullistamisesta.

Omien = miehen lasten hoitaminen ei tosiaan kumoa avioehtoa, mutta kohtuullistamisvaatimukselle antaa hyvää perustaa se, että on kotiäitinä antanut miehelle mahdollisuuden kartuttaa omaisuuttaan avioliiton aikana.

Tilanne voisi olla paljon huonompikin. Ap olisi voinut saada juuri ison perinnön, lottovoiton tai muun suuren rahasumman, josta puolet menisi nyt erossa miehelle, jos mies olisi itse täysin varaton.

Mistä viiden lapsen äiti enää pimppiä antaa, kun sanonnan mukaan "vi''tu viiden lapsen äidillä, pi''lu sitä pienemmillä"?

Vaikka tämä provo olisikin, se ei estä keskustelemasta asiallisesti...