Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 v kotona - 5 lasta - avioehto - mies otti eron - jäin tyhjän päälle

29.06.2017 |

En saa edes nukuttua. Mieheni selitti, että kun 1. vaimo vei rahat erossa niin hän haluaa avioehdon ja minä 28 v suostuin - rakkaudestahan tässä on kyse. Nyt 12 vuotta kotiäitinä, lapset 11, 10, 8, 6 ja 4.

Mies ilmoitti erosta toukokuun lopussa, lupasi järjestää vuokra-aasunnon ( hankkikin meille 92 m2 neliön) ja nyt meidän kotiimme on muuttanut hänen 19 v itseään nuorempi ( 29 vuotias) joka otti lapsiani vastaan oman kotini ovelle 6 kk raskaana. Onko 48 v mies mennyt sekaisin. Hänellä on 5 lasta kanssani, minun tissini hän lupasi maksaa kun lapset tehty, nyt paljastui että tissit on maksettu mutta eri naiselle. Heillä ollut 2,5 vuotta suhde. Kuulemma minua ei seksi kiinnostanut. Ei jumalauta, vieläkö olisi kun lapset unilla pitänyt joka ilta suihin ottaa.

10 v poissa työelämästä, hoida lapsia, synnytä, ruoki, nukuta, pue, pese ja vaikka saan 1500 € elatusmaksua, niin ihan oikeasti.

Älkää suostuko avioehtoon jos joudutte olemaan pitkään kotona

Kommentit (232)

Vierailija
1/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän tarinan opetus ole pikemminkin: älä uhraa toimeentuloasi jäämällä kotiin, jos toinenkaan ei niin tee

Vierailija
2/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole provo niin anna lapset miehelle. Saa uusi nainen kerralla lapsia ja paljon. Jos ei suostu ottamaan anna huostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen opetus: älä luota raha-asioissa keneenkään. Koskaan. Äläkä ikinä suostu taloudellisesti riippuvaiseksi kenestäkään vaan pidä huoli että pärjäät myös itseksesi jos sellainen tilanne tulee.

Vierailija
4/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikkosysteemi hoitamiseen. Hakeudut töihin. Tiedän 12 vuotta kotona olleen neljän lapsen keski-ikäisen äidin, joka työllistyi ihan hyväänkin ammattiin, joten kyllä näistä on muutkin selvinneet.

Vierailija
5/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto ei välttämättä päde täysimääräisenä sun tapauksessa. Hae kohtuullistamista, taatusti saat.

Vierailija
6/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tossa tilanteessa katsoisin peiliin. Varsinkin jos oot KOTIÄITI ja sun miehes maksaa sun elämisen ku sää saat vaan kölliä kotona, niin silloin pitää jaksaa pimppiä antaa.  Ja kyllä.. mulla on päiväkoti-ikäisiä lapsia ja kyllä olen työelämässä ja kyllä tiedän miten paljon nuo pienet tuottaa työtä.... Tosin sulla lapset jo koulussakin suurimmalta osin, niin aikaa kyllä on vaikka ottaa päiväunet, että jaksaa illalla miestä liehitellä.

Vierailija
7/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae avioehdon kohtuullistamista. Ei se avioehto mikään kiveen kirjoitettu ole. Tiedän erään pariskunnan jossa vaimo oli kotiäitinä ja mies varakas yrittäjä. Heillä oli avioehto. Kuitenkin erossa mies maksoi vaimolleen uuden kerrostalokämpän ja riihikuivaakin. Muistaakseni kokonaisuudessaan 600 000 €.  

Vierailija
8/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko joku "mies ja monta vaimoa" perhe, vai miten sitä toista naista ei häiritse asua siellä teidän lasten ja sinun kanssa?

Vierailija
9/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen opetus: älä luota raha-asioissa keneenkään. Koskaan. Äläkä ikinä suostu taloudellisesti riippuvaiseksi kenestäkään vaan pidä huoli että pärjäät myös itseksesi jos sellainen tilanne tulee.

Aina ei ole suostunusesta kiinni. Voi tulla vaikeaa sairautta ja työkyvyttömyyttä ihan kelle hyvänsä.

Vierailija
10/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, miksi on pitänyt hankkia A) viisi lasta ja b) olla kotona kymmenen vuotta ilman mitään omaa toimeentuloa?

En ikinä jättäisi itseäni niin tyhjän päälle ja lapsiani huonoon tilaan.

Miehesi toiminut päin persettä joo, mutta kyllä oma tyhmyyteni on uskomatonta. Harva avioliitto tänäpäivänä kestää loputtomiin ja itsensä tuohon jamaan ajaminen on silkkaa typeryyttä.

Vierailija
11/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
12/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tossa tilanteessa katsoisin peiliin. Varsinkin jos oot KOTIÄITI ja sun miehes maksaa sun elämisen ku sää saat vaan kölliä kotona, niin silloin pitää jaksaa pimppiä antaa.  Ja kyllä.. mulla on päiväkoti-ikäisiä lapsia ja kyllä olen työelämässä ja kyllä tiedän miten paljon nuo pienet tuottaa työtä.... Tosin sulla lapset jo koulussakin suurimmalta osin, niin aikaa kyllä on vaikka ottaa päiväunet, että jaksaa illalla miestä liehitellä.

Miten niin mies on elättänyt ap. kotiäitivuosina?

Suomessa maksetaan äitiys- ja vanhempainrahaa, jos toinen vanhempi on kotona hoitamassa perheen yhteisiä lapsia ja onhan ja lisäksi luulisi olevan itsestään selvää, miehen maksavan ap. ansiomenetystä, jos on sovittu hänen hoitavan kotona yhteisiä lapsia.

Palkkaa ap. asianajaja tai mene kaupungin oikeusaputoimistoon, vaikka teillä on avioehto, se ei kuitenkaan poista miehen velvollisuuksia perhe-elämästä ja voit saada hyvitystä noista kotiäitiysvuosista.

Vierailija
13/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen, mutta klassinen tapaus. Sitä tietenkin kuvittelee, että meillä on tässä niin paljon kaikkea, että se riittää, mutta mies ei koe samoin, koska prioriteetit perustuvat alkukantaisiin vietteihin järjen ja henkisten arvojen sijaan.

Vierailija
14/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset rahat avioliitossa on naiselle pahin mahdollinen ansa!

Vierailija
15/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingon ilo on iloa puhtaimmillaan. :)

Vierailija
16/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap. Et ole ainoa, jolle tuo on käynyt. Nyt otat järjen käteen, ja alat katsoa elämääsi oma etu ensisijalla. Oletkin jo saanut hyviä neuvoja avioehdon suhteen, ota niistä vaarin, pääset alkuun itsenäisessä elämässäsi.

Vierailija
17/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallinen trendi on avioerot ja joku tähän ansaa vielä menee. Niin makaa kuin petaa

Vierailija
18/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut avioehtoon. Mutta mulla on sellanen periaate että jos ero tapahtuu sovussa ja siististi, olen valmis jakamaan kaiken ns. reilusti. Jos mies tekee p*skasen tempun, niin teen saman hänelle sitten siinä kohtaa kun aletaan pistää omaisuutta jakoon.

Ja mies tietysti huolehtii eron jälkeen lapsista 50/50 periaatteella. Niin sunkin kannattaa tehdä. Laitat lapset isukille joka toinen viikko, leikkikööt he likan kanssa kotia sillä aikaa kun sinä hankit itsellesi isomunaisen rakastajan.

Vierailija
19/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen, ja epätasa-arvo aitasi vai teitkö omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elämässäsi?

Avioehto on ihan suositeltavaa, koska sillä pystyy turvaamaan sen omankin omaisuuden. Avioehdon morkkaamiseeen sijaan tuli varautua, että elämässä ei ole ennustettavuutta ja varautua avioeroon suhteuttamalla menonsa tuloihin, että pärjää yksinkin ja muistaa, että naisellakin on oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu.

Vierailija
20/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullistamisella voi saada jonkinlaisia summia jos kyseessä on esimerkiksi maatilan hoitaminen. Tai jos olet hoitanut yrityksen asioita ilman palkkaa.

Jos et kykene osoittamaan, että olet esim. osallistunut yrityksen toimintaan (lasten hoitoa kotona ei valitettavasti lasketa): kannattaa kysyä jos mies haluaisi antaa jonkinlaista pientä pesämunaa sinulle, tuskin niin itsekäs että jättää sinut täysin tyhjän päälle?

Se että otat yhteyttä juristiin ja menet oikeuteen, ei automaattisesti tuo sinulle rahaa. Voit myös hävitä jutun tai voittaa ensin ja hävitä hovissa ellet pysty osoittamaan asioita selkeästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan