Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 v kotona - 5 lasta - avioehto - mies otti eron - jäin tyhjän päälle

29.06.2017 |

En saa edes nukuttua. Mieheni selitti, että kun 1. vaimo vei rahat erossa niin hän haluaa avioehdon ja minä 28 v suostuin - rakkaudestahan tässä on kyse. Nyt 12 vuotta kotiäitinä, lapset 11, 10, 8, 6 ja 4.

Mies ilmoitti erosta toukokuun lopussa, lupasi järjestää vuokra-aasunnon ( hankkikin meille 92 m2 neliön) ja nyt meidän kotiimme on muuttanut hänen 19 v itseään nuorempi ( 29 vuotias) joka otti lapsiani vastaan oman kotini ovelle 6 kk raskaana. Onko 48 v mies mennyt sekaisin. Hänellä on 5 lasta kanssani, minun tissini hän lupasi maksaa kun lapset tehty, nyt paljastui että tissit on maksettu mutta eri naiselle. Heillä ollut 2,5 vuotta suhde. Kuulemma minua ei seksi kiinnostanut. Ei jumalauta, vieläkö olisi kun lapset unilla pitänyt joka ilta suihin ottaa.

10 v poissa työelämästä, hoida lapsia, synnytä, ruoki, nukuta, pue, pese ja vaikka saan 1500 € elatusmaksua, niin ihan oikeasti.

Älkää suostuko avioehtoon jos joudutte olemaan pitkään kotona

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tainnut suhteen paljastuttua hankkia itselleni yksiön. Olisin ilmoittanut, että eron ajaksi yksiö, ja kun viikko-viikko-systeemi on sovittu ja mies hommannut omistusasunnon lapsille ja minulle. Vuokra-asuntoon olisin suostunut pitkin hampain vain, jos virallinen taho olisi asian niin linjannut.

Vierailija
42/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen kans niitä 50/50 kommentteja. On nimittäin myös niitä miehiä, jotka haluavat kaiken... myöskin ne lapset ja sen, että jätetty vaimo joutuu maksamaan elatusmaksuja. Nimimerkillä kokemusta on.

Manipuloiva narsisti-isä saa helposti sossut puolelleen valehtelemalla, kuinka viiden lapsen äiti on uupunut ja päästään sekaisin ja sen takia on pakko erota ja kuinka on lasten edun mukaista, että lapset asuvat isällään. Sitten isä vähän vetoaa lasten tunteisiin "en voi elää ilman teitä", valehtelee heille, että saavat olla aina kun haluavat äidillä, mutta niiden PITÄÄ sanoa kysyttäessä, että haluavat isän luo. Lapset tietysti uskovat ja tekevät, kuten isä sanoo...

Äiti on luonnollisesti "sekaisin" erosta ja lasten menettämisestä, joten oikeus puoltaa sossujen näkemystä ja lapset määrätään isälle!!!

Ap,ole iloinen, jos saat pitää lapsesi ja ex-miehesi maksaa elatusta. Huonomminkin vois olla ja tästäkin selvitään (sitä odotellessa, että lapset täyttävät 12 ja saavat itse päättää).

Kaikille muille narsistien uhreille myös voimia.

Kun mies haluaa elää eron jälkeen lastensa kanssa puhutaan manipuloiva narsististista. Kun nainen tekee saman on tämä aivan normaalia.

Minusta tämänlainen asenne on todella perseestä.

-mies

Ihan kumpi tahansa, niin on väärin valehdella/panetella ja riistää sitä kautta lapsilta toinen vanhempi. Mutta narsistit (miehet ja naiset) toimivat niin.

On myös väärin kyykyttää toista pitkän liiton ja kotiäiti/isä vuosien jälkeen ottamalla toiselta koko elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30 kirjoitti:

En suostunut avioehtoon. Mutta mulla on sellanen periaate että jos ero tapahtuu sovussa ja siististi, olen valmis jakamaan kaiken ns. reilusti. Jos mies tekee p*skasen tempun, niin teen saman hänelle sitten siinä kohtaa kun aletaan pistää omaisuutta jakoon.

Ja mies tietysti huolehtii eron jälkeen lapsista 50/50 periaatteella. Niin sunkin kannattaa tehdä. Laitat lapset isukille joka toinen viikko, leikkikööt he likan kanssa kotia sillä aikaa kun sinä hankit itsellesi isomunaisen rakastajan.

Suloista>3 Huvittaa joka kerta yhtä paljon nämä kommentit, kuinka pistän miehen huolehtimaan lapsista 50/50. Ikään kuin siinä olisi jotain tehtävissä, jos mies päättää kääntää selkänsä lapsilleen. Koittakaa naiset nyt vaan edes yrittää kasvaa aikuisiksi. Ei jalkojen levittäminen miehelle anna teille mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa hallita sitä miehen elämää eron jälkeen.

Ja totta kai mies pieni munainen rakas entinen puoliso tulee auttamatta mustasukkaiseksi iso munaisesta rakastajasta. En edelleenkää yhtään ihmettele, miksi naisia kohdellaan yhteiskunnassa eritavalla kuin miehiä. Hehän ovat kuin pikkulapsia, joilta on viety kaikki lelut ja karkit kun kaikki ei mene niinkuin he suunnittelevat ja kirjoittavat elämäkerrassaan itsestään sen sankarin ja kaikista muista syy päitä ongelmiinsa. Aloittajallekin suurin ongelma on avioehto, eikä se että hän teki typeriä päätöksiä ihan itse.

Rajatonta valtaa? Kun pitää hoitaa OMA OSUUS, OMISTA LAPSISTA? 😂 Esimerkki kommentti siitä kuinka pihalla mies voi olla omasta vastuustaan; joka on syntynyt miehen OMIEN valintojen seurauksista.

Enkä tarkoittanut että ex-mies pitäisi tehdä sillä mustasukkaiseksi. Voi kulta pieni. Vaan sitä että ex unohtuu nopeasti, kun keksii itselleenKIN uutta mukavaa puuhaa 😉

On juridesti säädetty, että miehen AINOA  velvollisuus on tuossa tilanteessa maksaa elatusapuja. Hänen ei pidä mitään muuta. Mies voi täysin vapaasti olla hoitamatta velvollisuuksiaan ja sinä eikä kukaan muukaan voi MITÄÄN! Miten pihalla joku voi olla elämän reaaliteeteistä?

Mutta jos mies ei suostu maksamaan, täytyy asia viedä oikeuteen ja hakea oikeuden päätös asialle. Senkin jälkeen mies voi olla maksamatta. Moni mies tietää tämän ja lastenvalvojalla ilmoittaa, että ei maksa. Asialle ei sen jälkeen voi mitään ennen oikeuden päätöstä eikä senkään jälkeen. Raha pitää erikseen anoa Kelasta joka kuukausi vedoten siihen, että mies ei maksa.

No ei sitä kyllä joka kuukausi pidä anoa. Riittää kun kerran hakee ja sen jälkeen kela perii sen isältä. Minimin sieltä vain saa....

Vierailija
44/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin tainnut suhteen paljastuttua hankkia itselleni yksiön. Olisin ilmoittanut, että eron ajaksi yksiö, ja kun viikko-viikko-systeemi on sovittu ja mies hommannut omistusasunnon lapsille ja minulle. Vuokra-asuntoon olisin suostunut pitkin hampain vain, jos virallinen taho olisi asian niin linjannut.

Miksi mies olisi hankkinut sinulle omistusasunnon?

Vierailija
45/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, mies on kolmannella kierroksella. Montako lasta hänellä oli kun te tapasitte?

Alkoiko teidän suhde aikanaan pettämisestä, kerroit miehen olleen naimisissa jo aiemmin.

Hae tuota kohtuullistamista, älä luovuta noin vaan.

Paska temppu mieheltä, mutta oli odotettavissa jos jo aiempaa pettämishistoriaa.

Vierailija
46/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdään, että naisen ei ikinä kannata suostua avioehtoihin ja tehdä siten eroa miehelle halvaksi. Itse olen kotiäitinä ja jos huonosti kävisi en erossa joutuisi tinkimään elintasostni lainkaan.

Vierailija
47/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää rahaa 100e/kk. Vaikka olisi naimisissa.

Vierailija
48/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetty 5 lapsen äiti kirjoitti:

En saa edes nukuttua. Mieheni selitti, että kun 1. vaimo vei rahat erossa niin hän haluaa avioehdon ja minä 28 v suostuin - rakkaudestahan tässä on kyse. Nyt 12 vuotta kotiäitinä, lapset 11, 10, 8, 6 ja 4.

Mies ilmoitti erosta toukokuun lopussa, lupasi järjestää vuokra-aasunnon ( hankkikin meille 92 m2 neliön) ja nyt meidän kotiimme on muuttanut hänen 19 v itseään nuorempi ( 29 vuotias) joka otti lapsiani vastaan oman kotini ovelle 6 kk raskaana. Onko 48 v mies mennyt sekaisin. Hänellä on 5 lasta kanssani, minun tissini hän lupasi maksaa kun lapset tehty, nyt paljastui että tissit on maksettu mutta eri naiselle. Heillä ollut 2,5 vuotta suhde. Kuulemma minua ei seksi kiinnostanut. Ei jumalauta, vieläkö olisi kun lapset unilla pitänyt joka ilta suihin ottaa.

10 v poissa työelämästä, hoida lapsia, synnytä, ruoki, nukuta, pue, pese ja vaikka saan 1500 € elatusmaksua, niin ihan oikeasti.

Älkää suostuko avioehtoon jos joudutte olemaan pitkään kotona

Voit vaatia kohtuullistamista oikeudessa. Luultavasti tuomari siihen suostuu.

Mutta tosiaan kotiin ei ois kannattanut jäädä:(

Vierailija
49/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt hyvä syy hakea töitä ja alkaa elättämään itse itseään ja lapsia, miksi jäit kotiäidiksi, oisit jatkanut työelämässä,työpaikalta saa olla sen 3 v pois ilman irtisanomista

Vierailija
50/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen että 12v aikana on tehty 5 lasta. Me ollaan miehen kanssa oltu myös 12v yhdessä ja meillä on vain yksi lapsi.

Niin, jotkut on halunneet elämässään tehdä toisenlaisia valintoja ja saada monta lasta siinä kuin te vain yhden. On se tosiaan ihmeellistä.

Vierailija
51/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avioehto kaikkeen ole vastaus. Kipitäpäs nyt asianajajalle ja hae edes tasoitusta. Kyllä hyvä asianajaja tietää mistä naruista vetää. Elarit niin korkeiksi kun vaan voi.

Tissit saat osamaksullakin.

Vierailija
52/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko nyt hyvä syy hakea töitä ja alkaa elättämään itse itseään ja lapsia, miksi jäit kotiäidiksi, oisit jatkanut työelämässä,työpaikalta saa olla sen 3 v pois ilman irtisanomista

Kun lapsia on viisi on aika järkiratkaisu, että toinen vanhemmista on kotona. Jo erilaisten hoitojärjestelyjen järjestäminen ja maksaminen olisi iso rumba. Käytännössä kannattaisi vain, jos palkka olisi kohtuu korkea. Yksinhuoltajana saman viiden lapsen äidin tuskin kannattaa töihin mennä sitäkään vertaa. Toisekseen se, että oli kotiäitinä nyt ei ole tässä isoin kysymys vaan se, että mies häippäsee ja jättää naisen viiden lapsen kanssa yksin. Se olisi ihan pirunmoinen paukku tehdä työssäkäyvällekin äidille.

Vierailija
53/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen. Käy töissä ja järjestä oma ja lastesi toimeentulo sellaisen tilanteen varalle jos puoliso kuolee, sairastuu tai ottaa eron. Älä koskaan anna toiselle ihmiselle hallintaoikeutta tileihisi. Perheellä voi hyvin olla yhteiset rahat myös yhteisen taloustilin kautta. Jos teillä on avioehto, pidä huolta että puolison ja sinun velkaantuminen ja omaisuuden karttuminen on tasapainossa, siten että ei käy niin että toinen sinnittelee tai velkaantuu tai panostaa työnsä perheeseen, ja toinen kartuttaa omaa omaisuuttaan palkkatyöllä selkeästi toisen kustannuksella. Tällöin liiton päättyessä kuolemaan tai eroon avioehto määrää että omaisuus on sen kenen se paperilla on. Ymmärrä mitä vaikutuksia tekemälläsi sopimuksilla on. Ajattele asioit myös toisen kannalta. Älä tavoittele omaisuutta mikä ei kuulu sinulle, mutta pidä huoli oikeuksistasi.

Vierailija
54/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, toivottavasti mies saa elää rauhassa uuden nuoren naisensa kanssa ja nauttia maksamistaan rinnoista täysin rinnoin. Tälle pihtaavalle lompakkoloiselle en toivo muuta kuin että saisi oikein kunnon annoksen todellisuutta. Joku kaupungin vuokrakämppä ja vaatimattomampi elämä voisi vähän opettaa työntekoon ja elämänhallintaan.

Kukaan ei pakota teitä naisia tai miehiä jäämään kotiin kun puoliso käy töissä. Teette sen valinnan aivan itse. Meillä täällä suomessa on päivähoito sitä varten, että sinne voidaan viedä lapset sillä aikaa kun vanhemmat käyvät töissä. Oletteko kuulleet tällaisesta. Jos jompi kumpi päättää jäädä kotiin hoitamaan lapsiaa työnteon sijaan niin se on oma valinta ja siitä on turha rutista jälkeen päin.

Niin tai kotiinkin voi jäädä kun usein ne miehet sellaista jopa vaatiikin, jotta he saavat keskittyä itseensä ja uraansa ym. Kannattaa silloin naiselle perustaa säästötili ja sinne laittetas alkuun heti se summa mitä vuodessa säästyy kun lapsoset eivät ole muualla hoidossa. Sitten joka kuukausi rahaa sinne sivuun kotona olijan turvaksi.

Liian usein ne töissäkäyvät puolisot unohtavat toisen työn panoksen arvon jne. Liian usein ja sinä et näytä ymmärtävän sellaisesta mitään poloinen.

Jokaisella tulee olla oikeus valintoihin. Jos nainen menee töihin niin kiltisti maksetaan hoitokulut sekä osallistutaan puoliksi kaikkeen ja jos jää kotiin niin maksetaan sen työn arvo ja piste, koska ei se toisen valinta tarkoita työssäkäyvälle sitä, että hän vain hyötyy vaan se tulee ollaa VALINTA. Ei se tarkoita oikeuksistaan ja ihmisyydestä luopumista.

Miehet tekee usein hyvän diilin näissä ja naisten on opittava se sama eli kyse on pelkästään diilin tekemisestä.

Vierailija
55/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen kans niitä 50/50 kommentteja. On nimittäin myös niitä miehiä, jotka haluavat kaiken... myöskin ne lapset ja sen, että jätetty vaimo joutuu maksamaan elatusmaksuja. Nimimerkillä kokemusta on.

Manipuloiva narsisti-isä saa helposti sossut puolelleen valehtelemalla, kuinka viiden lapsen äiti on uupunut ja päästään sekaisin ja sen takia on pakko erota ja kuinka on lasten edun mukaista, että lapset asuvat isällään. Sitten isä vähän vetoaa lasten tunteisiin "en voi elää ilman teitä", valehtelee heille, että saavat olla aina kun haluavat äidillä, mutta niiden PITÄÄ sanoa kysyttäessä, että haluavat isän luo. Lapset tietysti uskovat ja tekevät, kuten isä sanoo...

Äiti on luonnollisesti "sekaisin" erosta ja lasten menettämisestä, joten oikeus puoltaa sossujen näkemystä ja lapset määrätään isälle!!!

Ap,ole iloinen, jos saat pitää lapsesi ja ex-miehesi maksaa elatusta. Huonomminkin vois olla ja tästäkin selvitään (sitä odotellessa, että lapset täyttävät 12 ja saavat itse päättää).

Kaikille muille narsistien uhreille myös voimia.

Niin, koska sossut pyrkii tekemään lapsille oikein. Heidän etuaan ajavat.

Ei niitä kiinnosta mikä on äidille oikein tai isälle oikein, niiden on etsittävä ratkaisu joka on lapselle oikein. Tahot eivät ole vanhempia varten vaan lapsia, ja usein lapsen etu on ristiriidassa jomman kumman vanhemman tahdon kanssa.

Vierailija
56/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista varmaan tapahtuu enemmänkin, ja perhettä puolustavat konservatiivit sitten joukolla keskittyvät muutaman homon haukkumiseen perheen romuttamisesta...

Olen pahoillani ap:n puolesta ja toivon että viimeistään muutaman vuoden kuluttua elämä on paljon parempaa.

Vierailija
57/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa tuossa avauksessa se että tuollaisessa tilanteessa joku edes muistaa rintojen kohotuksen saatikka sitten kirjoittaa siitä mitään paperille. Kertoo mielestäni kaiken olennaisen siitä mistä on oikeasti kyse.

Vierailija
58/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo mainitsi, ap pääsee tuossa tilanteessa hyville rahoille. Paremmille kuin suurin osa palkansaajista. Turpa tukkoon siis, kun on itse sopan keittänyt, ottaa lusikan kauniiseen käteen. Surkeaa lukea näitä tarinoita vielä Herran vuonna 2017.

Vierailija
59/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämän tarinan opetus ole pikemminkin: älä uhraa toimeentuloasi jäämällä kotiin, jos toinenkaan ei niin tee

Tärkein opetus on, älä väsää näin huonoa provoa! Kiitos!

Vierailija
60/232 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas naiset elän miehen kanssa jonka kulttuurissa (eu-maa) on tapana että nainen ei käy töissä, tai jos käy, niin naisen kuuluu antaa kaikki ansaitsemansa rahat miehelleen! D: Oltiin oltu 6 vuotta naimisissa kun kuulin tästä ekan kerran, kuulostaa vahvasti orjuudelta. Paikalliset naiset puolustelevat käytäntöä sillä että he voivat sitten pyytää miestään ostamaan heille mitä vaan ja miehet ostaa. Kamalinta tässä on se että naiset eivät tällä tavoin opi ymmärtämään mitään fiksusta rahan käytöstä, kun heille ei tätä vastuuta suoda. Juoksevista menoista vastaa tietty mies.

Mieheni ei ole koskaan vaatinut minulta rahojani, jaetaan kotitalouden menot niinkuin muut keskiverto Suomalaiset.