Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava sairaanhoitaja paljasti saaneensa viime kuussa päälle 3400e/kk ja tekee kuulemma tosi harvoin yövuoroja. Mikä se sh:n palkka nyt onkaan siis?? Kovasti miettinyt itsekin alalle ryhtymistä!

Vierailija
28.06.2017 |

Paljos fyssareiden liksa on? Johonki pitäis syksyllä hakea ja sairaanhoitajaksi en ole hakenut koska ''pska palkka'', mutta onko edes?? Onko se oikeasti huono, kertokaa!

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lääkärinä sairaalassa, ei päivystysala mutta työviikot 50h, tappavien sairauksien kanssa tekemisissä ja nettopalkka 3300e/kk, ihan perus erikoistuvan palkka. Parilla satkulla nousee vuoden päästä, kun tulee 3v työkokemusta valmistumisen jälkeen täyteen.

Minusta on hienoa, että jossain joku sh tienaa tuon verran. Ei meillä vaan. Omaa palkkaani kehtaan kyllä pitää vähän huonona, minä kannan kuitenkin hoitovastuun ja joudun raastupaan, jos jotain menee pieleen.

Vierailija
102/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esim. helmikuussa lähihoitajana n. 3000 euroa käteen. Maksussa oli 6 listan pyhätyöt. Olin joulun, uudenvuoden ja muutenkin kaikki viikonloput töissä. Lisäksi suurin osa yötyötä. Oli joku ylityötuntikin.

t. lähihoitaja työpaikassa, missä kukaan ei haluaisi tehdä pyhiä ja yövuoroja ja saikkuihin ei saa sijaisia, joten vakkarit saa tehdä lisätöitä jos haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt jos kukaan sh valittaa mulle enää huonoista palkoista niin kyrvähdän lopullisesti. Oon diplomi-insinööri teollisuudessa, ympäristö puolella eli valvon että ihmiset saa elää puhtaassa luonnossa ilman haju- ja meluhaittoja tehtaasta riippumatta. Kävin yliopiston (kyllä, olen sitä mieltä että mitä pidemmälle kouluttautuu, se pitää näkyä palkassa) ja tienaan 3300€/kk. Toki työajat on mukavammat, pääsääntöisesti arkisin 8-16 (välillä päivystän, vain hälytyksistä msetaan ekstraa) mut julkisella puolella jos tienataan samoja summia matalammala koulutuksella niin olkaa nyt ihmiset valittamatta siitä palkasta. Ja ai niin, ykstyisellä puolella on vielä lomia vähemmän.

Vierailija
104/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki ymmärtää kuinka paljon palkat vaihtelevat paikkakunnasta, työnantajasta ja työnkuvasta riippuen. Meidän "firmassa" sh:n BRUTTOpalkka on 2400€. Lisistä ja niiden maksuajoista riippuen tilille napsahtaa NETTONA 1800-2500€ kuukausittain. Aina ihmettelen näitä kolmosella alkavia sh:n palkkoja että kuka niitä tienaa ja missä.

Vierailija
105/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla ja terveydenhoitajilla on aina rikas puoliso. Mitä väliä paljonko tienaa, kun talous on kuitenkin kunnossa? Kuka tahansa mies ottaa itselleen sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan, ei niillä oo mitään hätää! Ovat ylintä naismatskua miehille. Samoin röntgenhoitajat ja muut mitä näitä nyt on! Miehet käyvät aivan kuumana hoitajiin! Kyllä varmasti lähihoitajakin monen miehen makuun.

Vierailija
106/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä 800e kuussa on paska palkka ja 2000 on jo tosi hyvä palkka.. Sit kun lukee että joo 3400 kuussa niin joo. Voisin mennä pyyhkimään pyllyjä tuohon hintaan. Uskaltaisiko tässä iässä lähteä takaisin kouluun.. 

M42

Vierailija
107/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT (?), mutta vertailukohta erikoistuva sairaalalääkäri 3190eur/kk brutto, kokemuslisien jälkeen sitten 3700eur/kk brutto.

Eli jos vastuusta puhutaan niin esim se sappikiviä tai umpparia tai rannemurtumaa yksin leikkaava alle 40v lääkäri saa ehkä vähemmän palkkaa kuin ne leikkuri- ja anestesiahoitajat.

Vierailija
108/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan työssä on yksi ero vaikka nyt tuohon luokanopen työhön: Siinä ei ole pitkän aikavälin henkilökohtaista vastuuta. Tuo on erittäin kuormittava tekijä. Sh tekee työvuoron ja palaa seuraavana päivänä. Ei siellä odota edelleen se sama potilas haava auki siinä asennossa, johon jätti sen edellisenä päivänä. Sh:n työ on sitä, että tekee sen, mitä voi työvuorossa, menee kotiin ja seuraavassa työvuorossa on monesti uudet jutut tai ainakin joku muu on edistänyt niitä hoidettavia asioita sillä aikaa. Opettajalla ongelmat ei katoa. Ne seuraa kotiin ja sama ongelma jatkuu seuraavana ja seuraavana päivänä.

Olen ajatellut samaa. Arvostan totta kai sairaanhoitajien tekemää työtä ja saisi se palkassakin näkyä, mutta on jotenkin outoa, että joskus keskusteluissa vastuullisella työllä tarkoitetaan käytännössä samaa kuin sairaanhoitajan työ, sillä vaikka se sitä on, niin onhan niitä töitä nyt muitakin. Ja hoitajalla se vastuu työstä loppuu yleensä kai siihen hetkeen, kun työpaikan ovi menee perässä kiinni. Sitten ovat vuorossa toiset hoitajat. Mieheni on lääkäri ja kyllä hän saa vaan vapaa-ajallakin hoitaa työasioita, hänelle soitetaan, kun on tiukka paikka jne. Ei sitä ihan samaa työtä tee siellä kukaan muu. En nyt tietenkään tarkoita, että sairaanhoitajan pitäisikään tehdä töitä tai miettiä niitä vapaa-ajalla, mutta jos työstä jotain ns. helppoa etsii, niin kyllä se varmaan on tuo vuorotyön piirre, että seuraavassa vuorossa oleva hyppää sinun saappaisiisi ja sinä olet oikeasti vapaalla. Kun tässä nyt verrattiin luokanopettajaan, niin kyllä hänellä se vastuu niistä oppilaista on yleensä paljon pitkäjänteisempää laatua. Ei riitä, että opetat kolmosen kertotaulun ja som moro, vaan ne samat nassikat ovat siellä seuraavaakin asiaa opetettaessa. Tämä ei siis ollut mitään ilkeilyä hoitajia kohtaan, mutta on sekin rankkaa, jos tekee työtä, jota on käytännössä tehtävä tai ajateltava vapaallakin.

Vierailija
109/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarin palkka on kunnallisessa noin 2300-2400 brutto.Lisiä ei tule tuon päälle.Paska palkka.Työpaikat on nykyisin yhä enemmän kotihoidossa vanhusten kuntoutusta ja kotiuttamista.Tules-osaajaksi sitten vaaditaan lisäkoulutusta.

Vierailija
110/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen jumala on sairaanhoitaja,ei yhtään mikään

Vierailija
111/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tässä nyt verrattiin luokanopettajaan, niin kyllä hänellä se vastuu niistä oppilaista on yleensä paljon pitkäjänteisempää laatua. Ei riitä, että opetat kolmosen kertotaulun ja som moro, vaan ne samat nassikat ovat siellä seuraavaakin asiaa opetettaessa. Tämä ei siis ollut mitään ilkeilyä hoitajia kohtaan, mutta on sekin rankkaa, jos tekee työtä, jota on käytännössä tehtävä tai ajateltava vapaallakin.

Riippuu vähän missä on töissä. En minä lomallani voi olla varma, toteutuuko hoitosuunnitelma omapotilaideni (vanhukset) kohdalla esim. siinä, että heitä kävelytettäisiin joka päivä eikä heti istutettaisi pyörätuoliin. Siinä sitä on sitten urakkaa opettaa ihminen taas kävelemään kun palaat töihin. Ja minkäs teet jos muut hoitajat (joista suurin osa on sijaisia) sanovat, että on ollut niin väsynyt, ettei ole jaksanut kävellä.

Mielenterveyspuolella (ja miksei muuallakin, esim. vanhusten kanssa) täytyy pohtia keinoja miten saisi asiakkaansa taas elämään kiinni ja motivoitua tekemään asioita. Työaika on niin kiireistä, ettei siellä ole aikaa tällaisia pohtia eli kyllä ne (ajatus)työt odottavat kotona lähi- ja sairaanhoitajaakin.

Vierailija
112/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt jos kukaan sh valittaa mulle enää huonoista palkoista niin kyrvähdän lopullisesti. Oon diplomi-insinööri teollisuudessa, ympäristö puolella eli valvon että ihmiset saa elää puhtaassa luonnossa ilman haju- ja meluhaittoja tehtaasta riippumatta. Kävin yliopiston (kyllä, olen sitä mieltä että mitä pidemmälle kouluttautuu, se pitää näkyä palkassa) ja tienaan 3300€/kk. Toki työajat on mukavammat, pääsääntöisesti arkisin 8-16 (välillä päivystän, vain hälytyksistä msetaan ekstraa) mut julkisella puolella jos tienataan samoja summia matalammala koulutuksella niin olkaa nyt ihmiset valittamatta siitä palkasta. Ja ai niin, ykstyisellä puolella on vielä lomia vähemmän.

Olisi kannattanut olla hereillä ne pakolliset (harvat) taloutta käsittelevät kurssit. Yhä edelleen firmat ei  maksa pennin jeniä sinun koulutuksestasi ja tutkinnostasi. Ainoastaan sinun tuottavuudesta ja osaamisestasi. Jos et osaa perustella miten firma tienaisi enemmän kuin palkkasi kaikkine sivukuluineen, niin miksi he maksaisi yhtään enempää kuin mitä he sinusta hyötyvät? Minun työnantajani tienaa miljoonia minun innovaatioiteni ansiosta ja hyvä niin. Olen tällä oman palkkani ansainnut. Lisäksi työnantajani on säästänyt satoja tuhansia palkkakuluissa vuosittain, jälleen minun osaamiseni ansiosta. Koittakaa jo tajuta että se tutkinto ei OIKEUTA yhtään mihinkään palkkatasoon, ainoastaan se että miten hyvin pystyt perustelemaan että miksi sinulle pitää maksaa minkäki verran.

Vierailija
113/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki ymmärtää kuinka paljon palkat vaihtelevat paikkakunnasta, työnantajasta ja työnkuvasta riippuen. Meidän "firmassa" sh:n BRUTTOpalkka on 2400€. Lisistä ja niiden maksuajoista riippuen tilille napsahtaa NETTONA 1800-2500€ kuukausittain. Aina ihmettelen näitä kolmosella alkavia sh:n palkkoja että kuka niitä tienaa ja missä.

Opettele mitä brutto ja netto tarkoittaa. Kukaan ei voi tienata bruttona vähempää kuin nettona, ainakaan vielä kun negatiivistä veroa ei ole otettu käyttöön.

Vierailija
114/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen nuorten mielenterveyspuolella. Vapaa-aikana olen saanut ottaa vastaan tappouhkauksia puhelimitse. Kerran on pihalla odottanut psykoottinen nuori uhkaillen. Lisäksi kyllä ne samat siellä odottaa, jotka eilen sinne jätin. Ihan samoinen ongelmineen ja kuntoutuksineen. 

Hälyttimet pitää olla koko ajan matkassa ja yöllä varsinkin olen monta kertaa joutunut soittamaan poliisit avukseni.

Samoin vastuu ei lopu, kun työvuoro loppuu. Jos iltavuorolainen sairastuu, niin sitä tehdään iltavuoro perään. Ei se oven sulkeminen aina auta, kun työsopparissa lukee, että tarvittaessa on jatkettava päivää.

Mutta en siis väitä, että sairaanhoitajan työ olisi vaativampaa, kuin opettajan. Mutta hiukan halusin korjata tuota, että kun jätät potilaan töihin, se on siinä ja seuraavana päivänä ei tarvitse jatkaa ja vapaa-ajalla ei asiaa tarvitse miettiä. Sen verran on pitänyt miettiä, että numero piti vaihtaa salaiseksi.

Niin ja palkka ei lisien kanssa ole päälle kolmea tonnia.

Vierailija
115/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajajien mediaaniansio oli 2 945 €/kk vuonna 2015, eli voinee olla yli 3000 € jo.

Vierailija
116/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarin palkka on about 2350e/kk jos on osastolla töissä. Ei vuorotyötä tai viikonloppuja. Ja ei mitenkään helppo päästä opiskelemaan. Yksityisellä sektorilla sitten omat koukerot työajoissa, palkoissa ja mahdollisissa toiminimissä.

Vierailija
117/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan työssä on yksi ero vaikka nyt tuohon luokanopen työhön: Siinä ei ole pitkän aikavälin henkilökohtaista vastuuta. Tuo on erittäin kuormittava tekijä. Sh tekee työvuoron ja palaa seuraavana päivänä. Ei siellä odota edelleen se sama potilas haava auki siinä asennossa, johon jätti sen edellisenä päivänä. Sh:n työ on sitä, että tekee sen, mitä voi työvuorossa, menee kotiin ja seuraavassa työvuorossa on monesti uudet jutut tai ainakin joku muu on edistänyt niitä hoidettavia asioita sillä aikaa. Opettajalla ongelmat ei katoa. Ne seuraa kotiin ja sama ongelma jatkuu seuraavana ja seuraavana päivänä.

Olen ajatellut samaa. Arvostan totta kai sairaanhoitajien tekemää työtä ja saisi se palkassakin näkyä, mutta on jotenkin outoa, että joskus keskusteluissa vastuullisella työllä tarkoitetaan käytännössä samaa kuin sairaanhoitajan työ, sillä vaikka se sitä on, niin onhan niitä töitä nyt muitakin. Ja hoitajalla se vastuu työstä loppuu yleensä kai siihen hetkeen, kun työpaikan ovi menee perässä kiinni. Sitten ovat vuorossa toiset hoitajat. Mieheni on lääkäri ja kyllä hän saa vaan vapaa-ajallakin hoitaa työasioita, hänelle soitetaan, kun on tiukka paikka jne. Ei sitä ihan samaa työtä tee siellä kukaan muu. En nyt tietenkään tarkoita, että sairaanhoitajan pitäisikään tehdä töitä tai miettiä niitä vapaa-ajalla, mutta jos työstä jotain ns. helppoa etsii, niin kyllä se varmaan on tuo vuorotyön piirre, että seuraavassa vuorossa oleva hyppää sinun saappaisiisi ja sinä olet oikeasti vapaalla. Kun tässä nyt verrattiin luokanopettajaan, niin kyllä hänellä se vastuu niistä oppilaista on yleensä paljon pitkäjänteisempää laatua. Ei riitä, että opetat kolmosen kertotaulun ja som moro, vaan ne samat nassikat ovat siellä seuraavaakin asiaa opetettaessa. Tämä ei siis ollut mitään ilkeilyä hoitajia kohtaan, mutta on sekin rankkaa, jos tekee työtä, jota on käytännössä tehtävä tai ajateltava vapaallakin.

Minä olen sairaanhoitajana osastolla jossa olen velvoitettu tulemaan töihin vaikka kesken vapaapäivän jos tilanne vaatii. Ja ihan poliisin voivat laittaa hakemaan. Ei näy palkassa.

Ja meillä osastolla 5 lääkäriä tekee keskenään samaa työtä, ja kyllä me takapäivystäjälle soitetaan (yöllä kotiin) eikä sille joka on vapaalla...

Vierailija
118/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs se lähihoitajan palkka pyörii jos sairaanhoitajalla noin 3400

Vierailija
119/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

10 vuotta kolmivuorotyötä, teen kaikki pyhätunnit mitä saan ja vuosibruttoei koskaan ole alkanut 4:lla!

Ja ihan HUS:olla töissä. Taidat olla Sipilän provokaatioryhmästä....[/quote]

Kannattaa tehdä Espoon kaupungilla töitä. Vuositulot n 45000e. Teen 2-3 yötä/3vkoa ja 1 viikonloppu / 3 vkoa. Lisää liksaakin ottaisin jos saisin. Peruspalkka on kuulemma 100e parempi kuin Hussilla. Henkilökohtaisen lisän saa suht helposti 124e/kk.

Vierailija
120/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Mun palkka on 2300+lisät. Kuukaudessa käteen n 2000 ja kolmivuorotyö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän