Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava sairaanhoitaja paljasti saaneensa viime kuussa päälle 3400e/kk ja tekee kuulemma tosi harvoin yövuoroja. Mikä se sh:n palkka nyt onkaan siis?? Kovasti miettinyt itsekin alalle ryhtymistä!

Vierailija
28.06.2017 |

Paljos fyssareiden liksa on? Johonki pitäis syksyllä hakea ja sairaanhoitajaksi en ole hakenut koska ''pska palkka'', mutta onko edes?? Onko se oikeasti huono, kertokaa!

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri sairaanhoitajan sijaisuuden. Eka palkka on vielä tulematta, joten lisistä en osaa sanoa. Pohjapalkka on 2300 €/kk, mikä ei päätä huimaa, kyseessä on sairaala ja kolmivuorotyö.

Vierailija
62/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin juuri sairaanhoitajan sijaisuuden. Eka palkka on vielä tulematta, joten lisistä en osaa sanoa. Pohjapalkka on 2300 €/kk, mikä ei päätä huimaa, kyseessä on sairaala ja kolmivuorotyö.

Jos tuo on pohjapalkka, niin saat kolmivuorotyössä huimasti lisiä tuohon päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmetyttää sairaanhoitajien valitus palkan pienuudesta. Vanhemman konstaapelin peruspalkka on itselläkin reilun 10 vuoden kokemuksella se 2500 eur. Suurimman osan viikonlopuista, juhlapyhistä ja yötyötä tekemällä saa sen just joku 3400 hikisesti kasaan kuussa. Tutkinnassa peruspalkka olisi 2600 bruttona päivätyöstä samalla työkokemuksella. Työmäärä sekä kentällä ja tutkinnassa on nykyään kova. Sen tiedän palomiehenkin palkasta, että peruspalkka on vielä satasen huonompi kuin meillä ja hei ollaanhan me selvästi miesvaltaisia aloja. Silti rutinaa palkkauksesta ei tule ainakaan julkisesti läheskään niin paljon.

Vierailija
64/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä minä olen kuullut, niin ei se sairaanhoitajan palkka mikään huono ole. Toki pitää ottaa huomioon, että työ on useimmiten kolmivuorotyötä. Ja mielestäni vaativuus ja kuormittavuus riippuu paljon siitä, minkälaisella osastolla työskentelee eli sairaanhoitajan työn vaativuus ei aina ole kaikilla sairaanhoitajilla sama.

Itse taas olen korkeakoulutettu (yliopisto) ja teen itsenäistä sekä vastuullista vuorotyötä. Bruttopalkkani on silti 2300 e/kk. Homma on stressaavaa ja usein menee ylitöiksi. Etsin uutta työpaikkaa. Silti mielestäni sairaanhoitajan palkka kuulostaa ihan hyvältä tähän verrattuna.

Vierailija
65/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka päivätyössä n. 2500e/kk. Olen tyytyväinen, koska pidän nykyisestä työpaikastani todella paljon.

Vierailija
66/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keskimääräinen kk-palkkani on 3707,60 €. Työvuosia alalla vajaat 6, nykyisellä työnantajalla 2 vuotta. Työpaikka maakunnallinen keskussairaala, osasto sisätaudit. 3-vuorotyö, 6 viikon työvuoro kierto, yövuoroja joka 5:s viikko.

Vierailija
67/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen sh:na töissä "vain" vanhuspuolella, niin koen työn fyysisesti ja henkisesti kuormittavaksi. Ei se tunnu siltä, että lääkäri on täysin päävastuussa, kun häntä näkee kerran viikossa pikavisiitillä osastolla. Mitä jos mulla jäis vuorossani huomaamatta jotain tärkeää? No, sitten se jäis hoitamatta.

Nimim. kaikki tämän vuoden ylimääräset pyhät töissä ja alanvaihto harkinnassa. Ei tunnu siltä, että ylimääräset rahat korvais henkistä stressiä, selkäkipuja ja väsymystä mitä työnteosta seuraa.

Vierailija
68/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vain osan ketjusta ja siinä osassa keskusteltiin pyhä-ym . vuorojen nostavan palkkaa ihan hyvin kuten pitääkin.Kuitenkin huomioitava ettei perusveroprosentti koske näitä lisiä vaan niistä maksetaan korkeampaa veroa.

Olet yksiselitteisesti väärässä. Jos kuukausittainen palkka vaihtelee niin kannattaa ottaa vuositulorajan verokortti, jolloin kaikki tulot menevät rajaan asti samalla prosentilla. On vain tyhmää ottaa palkkakausikohtaista verokorttia jos saa paljon lisiä, ja vieläpä peruspalkan summalle.

Hyvä vastaus. Tietysti vuorotyössä ajatellaan vuositulos lisien vuoksi.

Olen lähihoitaja, teen paljon yö- ja pyhävuoroja, palkkani on keskimäärin 3700 kk/brutto. Sh:lla peruspalkka 400 euroa/kk enemmän, peruspalkka yli 2500 euroa + henk.koht. lisä, ystävälläni 90 euroa ja reilu kielilisä.

Eli Sh:t tienaa ihan hyvin. Verotiedot julkisia ja kaikilla noin 45 tuhatta vuosi, keikkatöissä yli 50 tuhatta kaikkien vähennysten jälkeen.

10 vuotta kolmivuorotyötä, teen kaikki pyhätunnit mitä saan ja vuosibruttoei koskaan ole alkanut 4:lla!

Ja ihan HUS:olla töissä. Taidat olla Sipilän provokaatioryhmästä....

Q

Olen töissä Espoossa. Verotiedot ovat julkista tietoa ja kaikki tuntemani sh:t ansaitsevat yli 40 tuhatta juuri niiden julkisten verotietojen mukaan ja todellakin kaikki ja pitkälti yli 40 tuhatta.

Sipilää en kannata. Näillä tuloilla olen vihreä.

Vierailija
69/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2291€ on peruspalkka ja lisät päälle. Eipä minun mielestä mikään huikea siihen p'skan määrään nähden. T. Just valmistunut ja alanvaihtoa vakavasti harkitseva

Vierailija
70/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua kuka muka yltää neljään tonniin millään. Itse sairaalassa töissä, kolmivuorotyö ja peruspalkka 2300€/kk ja en muista et koskaan oisin lisiä saanut niin paljon että yltäisi yli kolmeen tonniin palkka noussut. Minäkin kuitenkin jo useamman vuoden ollut töissä.

Vierailija
71/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2291€ on peruspalkka ja lisät päälle. Eipä minun mielestä mikään huikea siihen p'skan määrään nähden. T. Just valmistunut ja alanvaihtoa vakavasti harkitseva

Ne lisät on myös rahaa.

Vierailija
72/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluslisät tekee pitkään alalla työskennelleillä ainakin 400€ kuussa. Meillä on myös henkilökohtaisia lisiä, itselläni 117€ kuussa. Jos olen kaikki viikonloput töissä, saan noin 3200-3300€ kuussa. Riippuu vähän lisistä, joskus tulee kahden jakson lisät, joskus vain yhden. Jaksotyössä yksi jakso 3 viikkoa. En muista, paljonko pelkkä peruspalkka on, olisiko jotain 2300€.

Vierailija
73/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lähihoitajana, ilman kokemuslisiä, bruttona viime kk 3400e. Niissä oli kyllä ylitöitä ja paljon pyhiä, mutta kyllä kelpas! Yleensä lisien kanssa palkka on meinaa n.2500e bruttona

Vierailija
74/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä minä olen kuullut, niin ei se sairaanhoitajan palkka mikään huono ole. Toki pitää ottaa huomioon, että työ on useimmiten kolmivuorotyötä. Ja mielestäni vaativuus ja kuormittavuus riippuu paljon siitä, minkälaisella osastolla työskentelee eli sairaanhoitajan työn vaativuus ei aina ole kaikilla sairaanhoitajilla sama.

Itse taas olen korkeakoulutettu (yliopisto) ja teen itsenäistä sekä vastuullista vuorotyötä. Bruttopalkkani on silti 2300 e/kk. Homma on stressaavaa ja usein menee ylitöiksi. Etsin uutta työpaikkaa. Silti mielestäni sairaanhoitajan palkka kuulostaa ihan hyvältä tähän verrattuna.

Sairaanhoitajan peruspalkka on suunnilleen sama kuin sinulla!

Vierailija
75/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös sitä mieltä, että sairaanhoitajat ja lääkärit ovat palkkansa ansainneet. Tekevät todella tärkeää työtä, missä oikeasti on kyse ihmisten hengestä ja elämästä. Viimeisen vuoden aikana ole joutunut käymään useita kertoja päivystyksessä ja leikkauksissa ja joka kerran jälkeen arvostus esim. hoitajien työtä kohtaan kasvaa koko aja.

Osa potilaistakin on täysiä minäminä ja valivali tyyppejä, ettei tosikaan. Itselläni ei hermot kestäisi tällaisten kanssaan mitenkään. En olisi uskonut, jos en itse olis useamman kerran todistanut, miten jotkut hyppyyttää hoitajia kuin jotain palvelijoita, valittavat ruuasta ja ihan kaikesta. Hoitajatkin on kuulemma ihan hirveitä. Jostain kumman syystä olen itse saanut aina hyvää hoitoa samoilta hoitajilta, he hymyilevät ja juttelevat ihan normaalisti minulle. Eihän se sairaala mikään hotelliravintola ole. Sinne mennään saamaan hoitoa sairauteen ja sitten palataan kotiin parantumaan.

Hoitajat, arvostan työtänne suuresti! Minusta ei siihen olisi, vaikka saisin kaksin kertaisen palkan.

Vierailija
76/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljos fyssareiden liksa on? Johonki pitäis syksyllä hakea ja sairaanhoitajaksi en ole hakenut koska ''pska palkka'', mutta onko edes?? Onko se oikeasti huono, kertokaa!

Mikä on tavoitteesi tälle provolle? Peruspalkka sh:lla on käteen se 1800 e kk päivätyöstä. Esim tradenomituttavani tienaa käteen n 2200 e kk, samoin insinööri. Ne lisät tulevat yövuoroista ja illoista, kuten muillekin aloille! Vtuttaa nämä provot. Todella moni ei voi kolmivuorotyötä tehdä lastenhoito- tai terveyssyistä, eikä ole mukavaa olla töissä jouluaatot ja juhannukset. Esim. itse olen yh enkä voi vuoroa tehdä kun lapsi on 2 luokkalainen, ei voi 8 v olla yksin iltoja kotona ja mennä yksin nukkumaan.

Kyllä tällä pärjää mutta ei jää ylimääräistä. En koe olevani hyväpalkkainen. Esim tradenomitutulla on muitakin etuja, työsuhdeauto, puhelin, lounasseteleitä, harrastusetuja jne joita ei itsellä ole.

Vierailija
77/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tavoitteesi tälle provolle? Peruspalkka sh:lla on käteen se 1800 e kk päivätyöstä. Esim tradenomituttavani tienaa käteen n 2200 e kk, samoin insinööri. Ne lisät tulevat yövuoroista ja illoista, kuten muillekin aloille! Vtuttaa nämä provot. Todella moni ei voi kolmivuorotyötä tehdä lastenhoito- tai terveyssyistä, eikä ole mukavaa olla töissä jouluaatot ja juhannukset. Esim. itse olen yh enkä voi vuoroa tehdä kun lapsi on 2 luokkalainen, ei voi 8 v olla yksin iltoja kotona ja mennä yksin nukkumaan.

Kyllä tällä pärjää mutta ei jää ylimääräistä. En koe olevani hyväpalkkainen. Esim tradenomitutulla on muitakin etuja, työsuhdeauto, puhelin, lounasseteleitä, harrastusetuja jne joita ei itsellä ole.

Kyllä uudet kakarat ovat avuttomia, Minun lapsuudessani näin oli pakko tehdä jos halusi leipää syödä. En siitä vanhempia syytä vaan niillä pelimerkeillä mentävä mitkä on. Hyvähän se on että sinulla on varaa jättäytyä vuorotöistä pois, mutta palkkaushan on sen mukainen sitten. Eikä kaikilla ole edes mahdollisuutta valita tekeekö vuorotyötä vai päivätyötä. Valinta on että tekeekö vuorotyötä vai eikö tee työtä ollenkaan. Kyllä 8-vuotiaan jo pitäisi nämä asiat tajuta. Ainakin itse tajusin.

T: Vuorotyöläisen lapsi.

Vierailija
78/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uudet kakarat ovat avuttomia, Minun lapsuudessani näin oli pakko tehdä jos halusi leipää syödä. En siitä vanhempia syytä vaan niillä pelimerkeillä mentävä mitkä on. Hyvähän se on että sinulla on varaa jättäytyä vuorotöistä pois, mutta palkkaushan on sen mukainen sitten. Eikä kaikilla ole edes mahdollisuutta valita tekeekö vuorotyötä vai päivätyötä. Valinta on että tekeekö vuorotyötä vai eikö tee työtä ollenkaan. Kyllä 8-vuotiaan jo pitäisi nämä asiat tajuta. Ainakin itse tajusin.

T: Vuorotyöläisen lapsi.

Ai meinaat että jätän 8 vuotiaan yksin koko illaksi niin että olen kotona kello 23?

Kyllä olisi kuule aika nopsaan lastensuojelu oven takana!

itsekin  vietin kesälomat yksin 9 vuotiaasta, kaikki päivät ja tein itse ruuan, samoin olin vkloput yksin öineen 12 vuotiaasta kun muu perhe oli mökillä. Tuo oli 80 luvun alussa. Nyt on kaikki muuttunut, en uskaltaisi.

Olen vaihtamassa alaa kokonaan, ja opiskelen työn ohessa. Itselle riitti vuorotyö. Palkka on huono jos tekee vain päivävuoroa mutta sama se on esim. lastenhoitajalla päiväkodissa, jää käteen 70 e kk vähemmän (johon nyt kouluttaudun). 

Mielestäni insinöörin palkka esim. on loistava jos saa käteen vaikka 2200 kun ei joudu olemaan iltoja ja vkloppuja töissä! Siis ei mitään lisiä ja niin hyvä liksa,

Miksi tilastoja vääristellään tahallaan ja annetaan ymmärtää että sh tienaa automaattisesti 3000 brutto?Täytyis kertoa päivätyön palkka kuten muillakin aloilla, kun laitetaan palkat taulukoihin. Jos tradenomin ja insinöörin peruspalkka päivätyöstä on useita satoja parempi kuin sh:n, tulisi lisiäkin enemmän, jos tekisivät 3 vuoroa joten pitäisi verrata aina päivätyön peruspalkkoja.

Itse luulen että hoitoalan palkkoja vääristell'ään tahallan mediassa sen takia että alalle tarvitaan ihmisiä,jos niitä hölmöjä ei löydy jotka haluavat olla esim. yöt töissä, kuka hoitaa vanhat ja sairaat?

Vierailija
79/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmetyttää sairaanhoitajien valitus palkan pienuudesta. Vanhemman konstaapelin peruspalkka on itselläkin reilun 10 vuoden kokemuksella se 2500 eur. Suurimman osan viikonlopuista, juhlapyhistä ja yötyötä tekemällä saa sen just joku 3400 hikisesti kasaan kuussa. Tutkinnassa peruspalkka olisi 2600 bruttona päivätyöstä samalla työkokemuksella. Työmäärä sekä kentällä ja tutkinnassa on nykyään kova. Sen tiedän palomiehenkin palkasta, että peruspalkka on vielä satasen huonompi kuin meillä ja hei ollaanhan me selvästi miesvaltaisia aloja. Silti rutinaa palkkauksesta ei tule ainakaan julkisesti läheskään niin paljon.

Olisiko niin että hoitajia on määrällisesti enemmän kuin esim. poliiseja? Sen vuoksi rutinaakin esiintyy enemmän.

Lisäksi hoitajat naisvaltaisia aloja, jolloin työssäolo vaikuttaa oleellisesti perheen pyöritykseen sillä lastenhoito on edelleen suurimmalta osin naisten vastuulla. Monet tekevät toisen työpäivän vielä kotonaan.

Tuntuu karulta vaikka 2 vuotiaan äitinä olla töissä illat ja vkloput kun muu perhe on vapaalla.

Vierailija
80/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, luulin että sh saa oikeasti huonoa palkkaa, eli 2000€ tai alle, mutta totuushan oli ihan toinen.

Itse saan 2200€/kk ruumiillisesta vuorotyöstä (maksimi, kun pyhiä tai viikonloppuja ei saa tehdä). Taisi mennä ammatinvalinta pieleen! Voisi myös kysyä, että missä ne huippupalkat ja virat luuraa, joiden piti tulla kuin manulle illallinen, kun on mies miesvaltaisella alalla yksityiselläsektorilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi