Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava sairaanhoitaja paljasti saaneensa viime kuussa päälle 3400e/kk ja tekee kuulemma tosi harvoin yövuoroja. Mikä se sh:n palkka nyt onkaan siis?? Kovasti miettinyt itsekin alalle ryhtymistä!

Vierailija
28.06.2017 |

Paljos fyssareiden liksa on? Johonki pitäis syksyllä hakea ja sairaanhoitajaksi en ole hakenut koska ''pska palkka'', mutta onko edes?? Onko se oikeasti huono, kertokaa!

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajana tienasin 2319 euroa kuussa, ei lisiä. Opettaja tässä ketjussa viittasin opettajan työn pitkäkestoiseen vastuuseen - neuvolassa sama juttu. Vastuu omista asiakkaista on kova. Nyt olen sh:na erikoissairaanhoidossa, peruspalkka 2370 euroa. Lisiä tulee muutama satanen. Vastuu ei ole pienempi, se on erilainen, ja kyse saattaa olla potilaan hengestä kun esim. suonensisäisiä lääkityksiä annetaan tai veriä tiputetaan. Palkka ei minusta kompensoi vastuuta.

Vierailija
42/161 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan työstä ei kukaan tiedä mitään, paitsi sairaanhoitajat itse ja lääkärit siellä samoilla työkentillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin vastaanotolla teen enimmäkseen päivävuoroa ja nettopalkka 2100€.

Ei kukaan täysjärkinen ilmoita NETTOpalkkaansa näissä keskusteluissa. Pitääkö sulle tosiaankin selittää, että miksi ei?

Vierailija
44/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä, valmistun kohta luokanopettajaksi ja alkupalkka on jotain 2600e. Yksin vastuussa yli 20 ipanasta. Potilaista kai lopullisen vastuun kantaa kuitenkin lääkäri. En tunne sh:n työtä tarkemmin, mutta palkka kuulostaa kyllä hyvältä.

Ja noista 20 ipanasta kantaa lopullisen vastuun niid n vanhemmat.

Jos lääkäri määrää väärin sytoataatin ja vauva menettää aivotoiminta saa loppuiäkseen kun toteutan sen virheellisen määräyksen niin molemmat saadaan syyte, sekä lääkäri että minä.

Mitäs pahaa tapahtuu jos sinä teet inhimillisen virheen?

Typerää verrata sh:ta ja opettajaa - jälkimmäinen on tuossa vertauksessa se lääkäri, ja sh on kouluavustaja. Itse mielelläni maksaisin opettajille lisää, että alalle hakeutuisi hyviä ja älykkäitä kandidaatteja, joiden avulla lapseni saa erinomaisen koulutuksen. Lääkäreille maksetaankin jo aivan tarpeeksi, ja vuosikertojen parhaat menevätkin suhteettoman paljon lääkiksiin.

Vierailija
45/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä, valmistun kohta luokanopettajaksi ja alkupalkka on jotain 2600e. Yksin vastuussa yli 20 ipanasta. Potilaista kai lopullisen vastuun kantaa kuitenkin lääkäri. En tunne sh:n työtä tarkemmin, mutta palkka kuulostaa kyllä hyvältä.

Opettaja on vastuussa ehkä 20 terveestä lapsesta, mutta sairaanhoitaja sairaista. Tässä on iso ero. Lääkärit eivät ole jatkuvasti paikalla ja sairaanhoitaja kantaa kyllä itse vastuun työstään. Esim leikkauksen aikana anestesiahoitaja hoitaa potilasta. Käytännössä anestesialääkäri on mukana alussa ja lopussa.

Vierailija
46/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo mun peruspalkka on 2270€, siis brutto ja ilman lisiä. Aika surkea palkka sh:n työstä. Vaikka kyseessä suht iso kaupunki, palkat täällä sairaanhoitajilla on huonot.

Vierailija
47/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tsiisus sentään ovat jokaikisen penninsä ansainneet!

Onko joku väittänyt etteivät ole?

Vuosikymmenet on rummutettu sitä sairaanhoitajien huonoa palkkaa, ihmisillä on yleisesti se mielikuva että sh on matalapalkka-ala. No eihän se ole. Ihan hyvää liksaa saavat. Ja se on ihan oikein.

Vierailija
48/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on euroopan kalliimmat duunarit ja samalla halvimmat korkeakoulutetut. Monet dippainssit tekee raskasta duunarin hommia, kun työnantajien vaativuus työntekijää kohtaa on kasvanut ja suunnittelu sekä asiantuntijatyötä ei riitä kaikille, jos töitä ylipäätänsä on. Koulutus ei näy palkassa. En suosittele AMKta vaativampaa koulutusta kenellekään, ellei löydy palavaa intohimoa opiskeluun. Työ opettaa.

t. Kolemen tonnin deeii.

Yhä edelleenkään työnantajat eivät maksa koulutuksesta vaan siitä osaamisesta minkä saa käyttöönsä. Jos DI:nä et saa kuin duunarin hommia, etkä ole pystynyt näyttämään osaamistasi niin ei työnantaja sinulle enempää maksa kuin mitä sinusta saa irti. Minä saan palkkaa 5500€/kk+ bonukset ihan merkonomin koulutuksella, ja jatkuvasti loistavia arvosteluja työstäni. Palkkakin on noussut pyytämäti joka vuosi. Kollegoinani on lähinnä DI:tä ja tekniikan lisensiaatteja.

Vierailija
49/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain osan ketjusta ja siinä osassa keskusteltiin pyhä-ym . vuorojen nostavan palkkaa ihan hyvin kuten pitääkin.Kuitenkin huomioitava ettei perusveroprosentti koske näitä lisiä vaan niistä maksetaan korkeampaa veroa.

Vierailija
50/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuorotyösta saa ihan ok palkan, mutta se johtuu lisistä. joutuu olemaan pyhät ym töissä, raskasta se on ja aina harmitti, kun piti lähteä töihin muun perheen jäädessä jouluviettoon tai vapaalle viikonlopulle ym. Unirytmit oli sekaisin ja aina väsytti.

Olen nyt päivätyössä sh:na ja palkka yhdellä kokemuslisällä on noin 2450e/kk. Ja tuosta vielä verot pois! Ei paljon juhlita. 3-vuorotyössä rahaa tuli enemmän, mutta arki oli uuvuttavampaa, nyt paljon helpompaa.

Vierailija
51/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noista 20 ipanasta kantaa lopullisen vastuun niid n vanhemmat.

Jos lääkäri määrää väärin sytoataatin ja vauva menettää aivotoiminta saa loppuiäkseen kun toteutan sen virheellisen määräyksen niin molemmat saadaan syyte, sekä lääkäri että minä.

Mitäs pahaa tapahtuu jos sinä teet inhimillisen virheen?

Typerää verrata sh:ta ja opettajaa - jälkimmäinen on tuossa vertauksessa se lääkäri, ja sh on kouluavustaja. Itse mielelläni maksaisin opettajille lisää, että alalle hakeutuisi hyviä ja älykkäitä kandidaatteja, joiden avulla lapseni saa erinomaisen koulutuksen. Lääkäreille maksetaankin jo aivan tarpeeksi, ja vuosikertojen parhaat menevätkin suhteettoman paljon lääkiksiin.

No nyt meni vertaus persiilleen. Meinaat että 3 opettajaa antaa kouluavustajalle tunnin ajan hommat, ja sitten se kouluavustaja loput 11 tuntia opettaa niitä oppilaita, soittaa vaan opettajalle jos joku ei opi?

Koska näin se menee sh ja lääkärin kesken: 2-4 lääkäriä kiertää potilaan sairaanhoitajan kanssa, ja sitten hoitaja hoitaa niin kuin on sovittu, tiputetaan jääplasma, lääke, trombosyytit 4 lääkettä,punasolut ja loput 10 suonensisäisesti lääkettä, valmistetaan ne ensin tietty. Samaan aikaan täytyy seurata monitoreista ja piipahtaa paikalla kun että se reppana on vielä vakaa, ja huom lääkäri käy siellä 8 h työpäivän aikana kerran, kierron jälkeen

Vierailija
52/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain osan ketjusta ja siinä osassa keskusteltiin pyhä-ym . vuorojen nostavan palkkaa ihan hyvin kuten pitääkin.Kuitenkin huomioitava ettei perusveroprosentti koske näitä lisiä vaan niistä maksetaan korkeampaa veroa.

Olet yksiselitteisesti väärässä. Jos kuukausittainen palkka vaihtelee niin kannattaa ottaa vuositulorajan verokortti, jolloin kaikki tulot menevät rajaan asti samalla prosentilla. On vain tyhmää ottaa palkkakausikohtaista verokorttia jos saa paljon lisiä, ja vieläpä peruspalkan summalle.

Vierailija
53/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miksi juuri opettajien palkkaan pitäisi verrata, ennemmin kai sitten lähihoitajien. Opettajien "huono" palkka kai kompensoituu sillä, että myös pitkiltä kesäkuukausilta, jolloin töitä ei tehdä, maksetaan _täysi_ palkka. Mielestäni vuorotyöstä kuuluukin maksaa asianmukaisesti, en tiedä tekisinkö itse kolmella tonnilla kolmivuorotyötä....

Vierailija
54/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksiselitteisesti väärässä. Jos kuukausittainen palkka vaihtelee niin kannattaa ottaa vuositulorajan verokortti, jolloin kaikki tulot menevät rajaan asti samalla prosentilla. On vain tyhmää ottaa palkkakausikohtaista verokorttia jos saa paljon lisiä, ja vieläpä peruspalkan summalle.

Hyvä vastaus. Tietysti vuorotyössä ajatellaan vuositulos lisien vuoksi.

Olen lähihoitaja, teen paljon yö- ja pyhävuoroja, palkkani on keskimäärin 3700 kk/brutto. Sh:lla peruspalkka 400 euroa/kk enemmän, peruspalkka yli 2500 euroa + henk.koht. lisä, ystävälläni 90 euroa ja reilu kielilisä.

Eli Sh:t tienaa ihan hyvin. Verotiedot julkisia ja kaikilla noin 45 tuhatta vuosi, keikkatöissä yli 50 tuhatta kaikkien vähennysten jälkeen.

Vierailija
55/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan insiöörinä 2700 kk, brutto ja olen tyytyväinen. Työ on ajoittain hektistä. Mutta jos teen virheen, sen voi korjata vielä ihan viime tingassakin. En tee ihan niin vaativaa työtä, kuin koulutuksellani voisi, vaan teen osan ajasta toimistotyötä. Tykkään kuitenkin pienessä firmassa siitä, että työ on vaihtelevaa ja pomolta on helppo kysyä toimintaohjeet saman tien, ei tarvita mitään palavereja. Isommissa voisin saada muutaman satasen enemmän ja olen niitä katsellutkin. Mutta mieluummin teen suunnittelutyötä kuin olen jatkuvasti asiakkaiden kanssa tekemisissä. Tämä on alani harjoittelijan palkka, mutta menkööt. Tulen toimeen ja säästöönkin jää, kun en erityisemmin tuhlaile. Sen lisäksi minulla on aikaa harrastusluonteiselle sivutyölle, josta saan muutaman satasen kuussa. 

Vierailija
56/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vastaus. Tietysti vuorotyössä ajatellaan vuositulos lisien vuoksi.

Olen lähihoitaja, teen paljon yö- ja pyhävuoroja, palkkani on keskimäärin 3700 kk/brutto. Sh:lla peruspalkka 400 euroa/kk enemmän, peruspalkka yli 2500 euroa + henk.koht. lisä, ystävälläni 90 euroa ja reilu kielilisä.

Eli Sh:t tienaa ihan hyvin. Verotiedot julkisia ja kaikilla noin 45 tuhatta vuosi, keikkatöissä yli 50 tuhatta kaikkien vähennysten jälkeen.

10 vuotta kolmivuorotyötä, teen kaikki pyhätunnit mitä saan ja vuosibruttoei koskaan ole alkanut 4:lla!

Ja ihan HUS:olla töissä. Taidat olla Sipilän provokaatioryhmästä....

Vierailija
57/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen näin. Jos palkka on 4000 euroa brutto ilman lisiä, netto on täsmälleen sama, vaikka peruspalkka olisi 2700 euroa ja lisät 1300 euroa. Käteenjäävä summa näillä kahdella, mikäli vähennykset ja tilanne on muuten täsmälleen sama, on täsmälleen sama. Lisistä ei makseta suurempaa veroa kuin peruspalkasta, vaan progressiivinen verotus nostaa veroprosenttia palkan kasvaessa. Lisistä menee sama vero kuin samansuuruisesta peruspalkan korotuksesta. Lopullisessa verotuksessa kaikki tulot lasketaan yhteen ja se on ihan sama, millaisena palkkana se on tullut. Ylityöt, lisätyöt, sivutyöt tai palkan lisät eivät ole nimikkeinä mitään erillisverotettavia ryhmiä, vaan niiden korkeampi verotus johtuu progressiosta eli siitä, että palkka on noussut kortilla olevan perusprosentin yli. 

Vierailija
58/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi palkasta kun napsastaan verot pois niin eipä se kovin suuri summa ole siihen vastuuseen nähden että en sinuna kadehtisi

Vierailija
59/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden satunnaisen kuukauden palkan sijaan kannattaa verrata koko vuoden ansioita.

Vierailija
60/161 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan insiöörinä 2700 kk, brutto ja olen tyytyväinen. Työ on ajoittain hektistä. Mutta jos teen virheen, sen voi korjata vielä ihan viime tingassakin. En tee ihan niin vaativaa työtä, kuin koulutuksellani voisi, vaan teen osan ajasta toimistotyötä. Tykkään kuitenkin pienessä firmassa siitä, että työ on vaihtelevaa ja pomolta on helppo kysyä toimintaohjeet saman tien, ei tarvita mitään palavereja. Isommissa voisin saada muutaman satasen enemmän ja olen niitä katsellutkin. Mutta mieluummin teen suunnittelutyötä kuin olen jatkuvasti asiakkaiden kanssa tekemisissä. Tämä on alani harjoittelijan palkka, mutta menkööt. Tulen toimeen ja säästöönkin jää, kun en erityisemmin tuhlaile. Sen lisäksi minulla on aikaa harrastusluonteiselle sivutyölle, josta saan muutaman satasen kuussa. 

Millä perusteella toimistotyö olisi välttämättä helppoa. En tee mitään muuta kuin toimistotyötä ja silti tähän ei pystyisi valtaosa työntekijöistä. Meidänkin firmassa meitä on kourallinen tekijöitä vaikka firmassa on Suomessakin tuhansia työntekijöitä, Tälläkin hetkellä pari paikkaa auki, mutta kun ei löydy pätevää tekijää. Ja toinen on tuo "kysyä pomolta toimintaohjeet", joka paljastaa jo paljon. Ei asiantuntijoiden pitäisi joutua kyselemään toimintaohjeita kuin korkeintaan toimintapolitiikkoihin liittyen. Asiantuntijat ovat olemassa ratkaistakseen ongelmia. Lisäksi tuo "mieluummin teen suunnittelutyötä kuin olen...". Mietipä kerran miksi sitä työtä oikeasti teet, ja kuka sinun palkkasi oikein maksaa? Meidän firmaan ei edes pääse enää tuollaisella asenteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi