Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Jos tilaa jotain YouTube-kanavaa, niin maksaako se jotain?
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset oikein tarkoittavat näissä keskusteluissa lainatessaan jonkun aiemman kirjoittajan tekstiä ja sitten kommentoidessaan siihen vain "Tämä."? Eihän pelkkä sana "Tämä" kerro edes mitään siitä, onko kommentoija samaa mieltä vai eri mieltä. Miten hyödyttää edes kommentoida siten?
Se tarkoittaa, että kommentoija on samaa mieltä ja kannattaa kyseistä mielipidettä itsekin. Vähän niinkuin: "Tämä on oikeassa, tämä on se totuus", tms. Tai näin olen ainakin itse ymmärtänyt.. olenko edes oikeassa? :D
Vierailija kirjoitti:
Ruostuuko kaikki ulos tarkoitetut kynttilälyhdyt aina sateessa? Onko olemassa lyhtyjä jotka pysyisi ehjinä jos ei ole sateensuojaa? Vai onko niiden tarkoituskin ruostua?
Miten ulkojouluvalot kestää ulkona kun sataa, jos ovat vain IP44 eli roiskevedenkestävät, kestääkö myös sadetta/seisovaa lunta? Miten sähkö valohin ulkona vedetään, maata pitkin ulkojatkojohdolla? Täytyykö liitoskohta suojata jotenkin? Entä valojen muuntaja, eikai sitä maassa voi lumen alla säilyttää, muovipussiinko?
Kaikki joka pystyy ruostumaan, ruostuu, jos ei ole ruostesuojattu (ja sekin tosin ruostuu siinä vaiheessa kun ja jos pinnoite vahingoittuu) tai ruostumattomasta teräksestä tehty. Tässä esim. yksi ruostumattomasta teräksestä tehty : https://thefinlandshop.fi/products/rosteri-lyhty-kulmikas?srsltid=AfmBO…
En tiedä millaisia valoja tarkoitat, mutta itselläni on esim. Kotikullan (50m) valosarjoja pihalla. Ovat aina niin kauan siellä, kunnes valot lakkaa toimimasta. Yleensä 5-7v ovat kestäneet jopa, tosin eivät sijaitse suoraan auringossa, mutta kuitenkin säiden armoilla. Eivät ruostu, jos ei ole pinta rikki/kulunut ja kestävät siis sadetta ja luntakin ainakin oman kokemuksen mukaan tosi hyvin. Itselläni on talossa seinässä ulkopistorasia, jonka päällä on lippa, joten muuntaja ei kastu. Ulkovaloissa on yleensä pitkä johto ennen valosarjan alkamista, joten se on kieritetty minulla rappusiin niin, ettei siihen kompastu eikä siihen oikeastaan edes kiinnitä huomiota. Muovipussiin ei kannata muuntaja tyrkätä, koska pussin sisälle jää kosteus ja se voi aiheuttaa omia ongelmia ja jopa palovaaran.
Apua kun lyö nyt ihan tyhjää. Vasta joku päivä sitten laskin tämän, mutta tänään en saa päähäni sitä laskukaavaa millään, heh.
Eli:
Millä laskukaavalla lasketaan kuinka paljon maksaa, jos ajan autolla 800km kuukaudessa autolla, joka kuluttaa 8,5 litraa polttoainetta sadalla kilometrillä, jos polttoaineen hinta on 1,899€/L ?
Vierailija kirjoitti:
Apua kun lyö nyt ihan tyhjää. Vasta joku päivä sitten laskin tämän, mutta tänään en saa päähäni sitä laskukaavaa millään, heh.
Eli:
Millä laskukaavalla lasketaan kuinka paljon maksaa, jos ajan autolla 800km kuukaudessa autolla, joka kuluttaa 8,5 litraa polttoainetta sadalla kilometrillä, jos polttoaineen hinta on 1,899€/L ?
800 km/kk "kertaa" kulutus sadalla kilometrillä 8,5 litraa/100km "kertaa" 1,899e/litra.
8 "kertaa" 8,5 "kertaa" 1,899 = 129,132 euroa.
Näin sen itse laskisin. Tosin laskemista helpottaa tasan 800 kilometrin lukema, elä anna sen hämätä. Jos ajokilometrit olisi olleet esim 825 km. Niin 8 tilalle olisi tullut 8,25.
Vierailija kirjoitti:
Eli:
Satasella kustannus 8,5*1,899=16,1415 kun kilometrejä 800 (800/100=8) 8,5*1,899*8=129,132€
Kiitos teille matikan taitajille, en käsitä miten ihan tyhjää löi, kun on noita ennenkin laskettu, heh.
Miksi minut laitettiin vankilaan, kun kehitysvammaisten asuntolassa hakkasin yhden toisen asukkaan? Minä olen lievästi kehitysvammainen eikä kehitysvammaisen pitäisi joutua vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa mitään.
Pakko mainita, että itse ajattelin nuorempana myös että se maksaa jotain.
Esim Bangladeshissa suurin osa on muslimeja. Onko nämä jotain eri muslimeja kuin esim Iran yms? Jos ei, niin miksi iranilaiset yms elävät "uskontoa tyrkyttäen" niin sodassa kuin rakkaudessa, mutta näitä bangladeshilaisia jne ei taas näy sotimassa uskonnon nimissä tai hiero sitä muissa maissa naamalle ? Sori kärkäs tyyli, en nyt osannut paremminkaan ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset oikein tarkoittavat näissä keskusteluissa lainatessaan jonkun aiemman kirjoittajan tekstiä ja sitten kommentoidessaan siihen vain "Tämä."? Eihän pelkkä sana "Tämä" kerro edes mitään siitä, onko kommentoija samaa mieltä vai eri mieltä. Miten hyödyttää edes kommentoida siten?
Se tarkoittaa, että kommentoija on samaa mieltä ja kannattaa kyseistä mielipidettä itsekin. Vähän niinkuin: "Tämä on oikeassa, tämä on se totuus", tms. Tai näin olen ainakin itse ymmärtänyt.. olenko edes oikeassa? :D
Itse olen ajatellut, että tämättäjä ei ainoastaan ole samaa mieltä, vaan pitää juuri kyseistä kommenttia aivan erikoisen osuvana. Muuten riittäisi pelkkä yläpeukutus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minut laitettiin vankilaan, kun kehitysvammaisten asuntolassa hakkasin yhden toisen asukkaan? Minä olen lievästi kehitysvammainen eikä kehitysvammaisen pitäisi joutua vankilaan.
Kehitysvamma ei estä vankilaan joutumista, jos on syyllistynyt rikokseen, josta tulee tuomio. Asian ratkaisee se, katsotaanko sinun olleen syyntakeinen. Jos et ole ollut syyntakeinen, päädyt vankilan sijasta pakkohoitoon.
Syyntakeisuus tarkoittaa, että olet riittävän terve ja kypsä ymmärtääksesi tekosi seuraukset.
Yksin ravintolaan menemisestä:
Haluaisin mennä yhteen tiettyyn ravintolaan, mutta tiedän kyllä kysymättäkin, ettei kukaan ystävistäni halua lhteä niin kalliiseen paikkaan kanssani. Olkoot! Itse olen säästellyt rahaa pitkin syksyä juuri tätä ravintolaa varten.
Mutta ongelma: Voiko hienoon fine dining -ravintolaan mennä torstai- tai perjantai-iltana YKSIN? :-o Vai ajavatko pois? Tähän ravintolaan otetaan oletuksena kahden tunnin varauksia, mutta luulisin, että minulla menisi aikaa ehkä vähän yli tunti, 70-90 minuuttia, eli toisin ravintolalle ehkä n. 0,8 - 1,0€/minuutti.. Otan alkupalan, pääruoan ja ehkä jos jaksan, vielä jälkruoan ja / tai teen.
Voinko mennä yksin? Mitä muut asiakkaat ajattelevat? :-o
Miten sitä oppisi sanoa napauttamaan nokkeluuksia nopeammin? Siis en nyt taroita mitään ilkeilyä, vaan esim. mitä englanninkielisessä maailmassa kutsutaan improvisatioteatterin yhteydessä termillä "Quick fire games"... Esim. sinulle annetaan keppi ja sinun pitää keksiä siitä jotain nokkelaa. Esim. että tämä keppi on...........
Jäätynyt käärme!
Taikasauva!
Karttakeppi!
Maailman paksuin spagetti!
Kynttilä!
Kaukoputki!
Noiden kuuden esimerkin keksimiseen meni reilut pari minuuttia, mutta hyvät (ammattilaiset varsinkin) olisivat nuo keksineet alle minuutissa..
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin mennä yhteen tiettyyn ravintolaan, mutta tiedän kyllä kysymättäkin, ettei kukaan ystävistäni halua lhteä niin kalliiseen paikkaan kanssani. Olkoot! Itse olen säästellyt rahaa pitkin syksyä juuri tätä ravintolaa varten.
Mutta ongelma: Voiko hienoon fine dining -ravintolaan mennä torstai- tai perjantai-iltana YKSIN? :-o Vai ajavatko pois? Tähän ravintolaan otetaan oletuksena kahden tunnin varauksia, mutta luulisin, että minulla menisi aikaa ehkä vähän yli tunti, 70-90 minuuttia, eli toisin ravintolalle ehkä n. 0,8 - 1,0€/minuutti.. Otan alkupalan, pääruoan ja ehkä jos jaksan, vielä jälkruoan ja / tai teen.
Ei saa yksin ravintolaan mennä! Elinkautinen siitä tulee tai ainakin pitäisi tulla! Viet maksavilta asiakkailta paikkoja, läskiperseelläsi! Fyi!
Ilman veetuilua... Joopa. 🙄
Netissä on useita videoita kun niin tapahtuu, eli ei tarvi enää kiistellä
Vierailija kirjoitti:
Tätähän on kysytty ennenkin, ja vastaus on: voi mennä. Ketään ei kiinnosta.
Monet apinat pystyvät kiistattomasti ymmärtämään, että peilikuva on vain oma kuva, se on ihan tutkitusti todettu, jos apinan turkkiin laitetaan salaa jokin merkkitäplä, jonka se pystyy näkemään vain peilin kautta, se kyllä alkaa peilikuvan nähtyään tavoitella sitä kohtaa omasta kehostaan. Mutta pystyvätkö kissat ja koirat? Minusta monien kissojen elekieli nettivideoissa kyllä viittaa siihen, että kissa oikeasti luulee peilikuvaa toiseksi kissaksi. Mutta yksilöissä on tietenkin eroja, ehkä se kissojen ja koirien ymmärryskyvyn raja kulkee suunnilleen siinä, että nokkelammat yksilöt pystyvät ymmärtämään peilikuvan, toiset eivät. Ja joitakin kissoja ei muuten vain kiinnosta lähteäkään toisen kissan kanssa leikkimään tai tappelemaan.