Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
17501/18334 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä oppisi sanoa napauttamaan nokkeluuksia nopeammin? Siis en nyt taroita mitään ilkeilyä, vaan esim. mitä englanninkielisessä maailmassa kutsutaan improvisatioteatterin yhteydessä termillä "Quick fire games"... Esim. sinulle annetaan keppi ja sinun pitää keksiä siitä jotain nokkelaa. Esim. että tämä keppi on...........

Jäätynyt käärme!

Taikasauva!

Karttakeppi!

Maailman paksuin spagetti!

Kynttilä!

Kaukoputki!

Noiden kuuden esimerkin keksimiseen meni reilut pari minuuttia, mutta hyvät (ammattilaiset varsinkin) olisivat nuo keksineet alle minuutissa..

Herttainen kysymys, jäätynyt käärme! :) voisiko kansalaisopistoissa tms. olla kursseja näytelmiin tai (itse)ilmaisuihin liittyen, joissa voisi tällaisia aiheita olla ? 

Vierailija
17502/18334 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin ravintolaan menemisestä:

Haluaisin mennä yhteen tiettyyn ravintolaan, mutta tiedän kyllä kysymättäkin, ettei kukaan ystävistäni halua lhteä niin kalliiseen paikkaan kanssani. Olkoot! Itse olen säästellyt rahaa pitkin syksyä juuri tätä ravintolaa varten.

Mutta ongelma: Voiko hienoon fine dining -ravintolaan mennä torstai- tai perjantai-iltana YKSIN? :-o Vai ajavatko pois? Tähän ravintolaan otetaan oletuksena kahden tunnin varauksia, mutta luulisin, että minulla menisi aikaa ehkä vähän yli tunti, 70-90 minuuttia, eli toisin ravintolalle ehkä n. 0,8 - 1,0€/minuutti.. Otan alkupalan, pääruoan ja ehkä jos jaksan, vielä jälkruoan ja / tai teen.

Voinko mennä yksin? Mitä muut asiakkaat ajattelevat? :-o

Tätähän on kysytty ennenkin, ja vastaus on: voi mennä. Ketään ei kiinnosta.

Ehkä tarkoitat kysymykselläsi ennemminkin ravintolakäynnin sosiaalista aspektia. Sitä, miltä tuntuu olla siellä ehkä ainoana yksin ja osoittavatko muut käytöksellään jotenkin kummeksuvan sitä, mikä voisi tuntua ikävältä.

Vaikkeivat muut välttämättä mitenkään kummeksuisi asiaa, saattaisit itse tuntea niin. Mieti, mitä toivot käynniltäsi ja toteutuuko se.

Ihmiset käyvät kyllä yksinkin syömässä, ei se harvinaista ole. Katso vaikka Rikkaat ja rahattomat -sarjaa. Siinä monet käyvät luksuspäivällisellä yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17503/18334 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomen kielessä on eri sanat äidin ja isän veljille, mutta ei siskoille?

Vierailija
17504/18334 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että Alzheimerin tauti on aivoja rappeuttava etenevä muistisairaus. Mitä tämä rappeuttaminen käytännössä on, mitä siis aivoille tapahtuu, pehmeneekö aivot, liukenee, katoaa, rapistuu kuin rappauslaasti, "sähkö"  häviää niistä vai mitä? 

Vierailija
17505/18334 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ulkomailla samankaltaista kirpputoritoimintaa kuin Suomessa? Siis että se olisi ihan harrastuskin osalle kiertäjistä. Vai onko kaikki jotain köyhäinavustustyylistä punaisen ristin konttia tms.

Vierailija
17506/18334 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan vaan nauttimaan ja rentoutumaan. Minun hieronnassani mm. kaksi miestä on nukahtanut! Hieronnan kosketus tuottaa aina hyvän olon hormoneja. Jo siksi kannattaa käydä. 

- Koulutettu hieroja

Vierailija
17507/18334 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ulkomailla samankaltaista kirpputoritoimintaa kuin Suomessa? Siis että se olisi ihan harrastuskin osalle kiertäjistä. Vai onko kaikki jotain köyhäinavustustyylistä punaisen ristin konttia tms.

Ainakin Lontoossa ja Pariisissa on upeita kirpputoreja. Siellä myydään kaikkea antiikkihuonekaluista koruihin ja taiteesta vaatteisiin. Monet, myös turistit, kiertelevät siellä. 

Vierailija
17508/18334 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruostuuko kaikki ulos tarkoitetut kynttilälyhdyt aina sateessa? Onko olemassa lyhtyjä jotka pysyisi ehjinä jos ei ole sateensuojaa? Vai onko niiden tarkoituskin ruostua?

Miten ulkojouluvalot kestää ulkona kun sataa, jos ovat vain IP44 eli roiskevedenkestävät, kestääkö myös sadetta/seisovaa lunta? Miten sähkö valohin ulkona vedetään, maata pitkin ulkojatkojohdolla? Täytyykö liitoskohta suojata jotenkin? Entä valojen muuntaja, eikai sitä maassa voi lumen alla säilyttää, muovipussiinko? 

Alumiinisia lyhytyjä löytyy myös, eikä alumiini ruostu.

Vierailija
17509/18334 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä oppisi sanoa napauttamaan nokkeluuksia nopeammin? Siis en nyt taroita mitään ilkeilyä, vaan esim. mitä englanninkielisessä maailmassa kutsutaan improvisatioteatterin yhteydessä termillä "Quick fire games"... Esim. sinulle annetaan keppi ja sinun pitää keksiä siitä jotain nokkelaa. Esim. että tämä keppi on...........

Jäätynyt käärme!

Taikasauva!

Karttakeppi!

Maailman paksuin spagetti!

Kynttilä!

Kaukoputki!

Noiden kuuden esimerkin keksimiseen meni reilut pari minuuttia, mutta hyvät (ammattilaiset varsinkin) olisivat nuo keksineet alle minuutissa..

Improkomediaa ja improteatteria opetetaan ympäri maata monenlaisissa konteksteissa.

Vierailija
17510/18334 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin monella somesta tutulla on sellaiset tosi pitkät tekokynnet, esim. Harjusola ja Pinkku Pinsku. Onko nuo vain kuvauksissa käytössä? Mietin, että kuinka niillä voi tehdä mitään normijuttuja. Onko Harjusolalla nämä kynnet vaikka niitä kampaajan töitä tehdessä? 

Vierailija
17511/18334 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi tehdä, jos juomavesi on hyvin kalkkipitoista? Se laikuttaa tummat kaakelit, mutta ne saa pestyä. Ja pyykinpesuainetta on käytettävä enemmän, koska vesi on kai kovaakin. Onko?

Enemmän huolestuttaa terveysvaikutukset. Muistelen, että Kreikassa opas sanoi, että juomavesi on puhdasta, mutta kalkkipitoista ja siksi kaikki juovat siellä pullovettä.

Millä tähän voi vaikuttaa, auttaako, jos lisää veteen jotain? Sitruunaa? 

Vierailija
17512/18334 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoraan liity aiheeseen. Monesti yrittänyt kysyä jotain mitä en tiedä tai apua johonkin niin oikeassa elämässä kuin netissäkin. Vastaukset ovat yleensä olleet tympeitä tai kerrottu tavalla mistä tulee olo että pidetään tyhmänä. Ymmärrän asioista enkä ole jatkuvasti kyselemässä jotain. Pyrin myös itse ottamaan selvää asioista. Tapahtunut oikeassa elämässä ja huomannut sen ikävä kyllä netissäkin. Sen takia en kysy enää mitään.

Vierailija
17513/18334 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä monia vuosia samassa työpaikassa ja sitten myöhemmin minun tuloni jälkeen palkataan lisää ihmisiä. Kaikki aluksi ok. Myöhemmin työvoiman tarve vähenee ja silti nämä jälkeeni tulleet saavat enemmän työprosentteja kuin minä. Minun työprosenttini lähes nolla ja monilla muilla täydet. Mietin eikö minun pitäisi olla paremmassa asemassa, kun olen ollut tuolla töissä ennen näitä jälkeeni tulleita. Vai onko kyseessä iän tuoma syrjintä, kun olen jo alimman eläkeiän ylittänyt. Silti en ole ollut jäämässä eläkkeelle vielä. Työt olen hoitanut hyvin ja terveys hyvä eli nämä eivät voi vaikuttaa. Mietin voiko tämä sitten mennä niin, että jäljeeni tulleet saavat niitä työtunteja ja minä en vaikka olen ollut töissä tuolla vuosia pidempään kuin nuo muut. Ja heistä osa palkattiin vasta viime syksynä. 

Vierailija
17514/18334 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Lontoossa ja Pariisissa on upeita kirpputoreja. Siellä myydään kaikkea antiikkihuonekaluista koruihin ja taiteesta vaatteisiin. Monet, myös turistit, kiertelevät siellä. 

Ajattelin sellaisia itsepalvelukirppispöytä"myymälöitä" siis ihan, että vuokrataan pöytä pöytiä vuokraavalta yritykseltä ja myydään omia tavaroita siinä x aika. Ymmärtääkseni nuo mistä mainitsit,niin on lähinnä jotain yksityisyrittäjiä tavallaan, aloittelevia koruntekijöitä ja taiteilijoita. Ja toki antiikkimyyjät ihan oma juttunsa.

Vierailija
17515/18334 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi tehdä, jos juomavesi on hyvin kalkkipitoista? Se laikuttaa tummat kaakelit, mutta ne saa pestyä. Ja pyykinpesuainetta on käytettävä enemmän, koska vesi on kai kovaakin. Onko?

Enemmän huolestuttaa terveysvaikutukset. Muistelen, että Kreikassa opas sanoi, että juomavesi on puhdasta, mutta kalkkipitoista ja siksi kaikki juovat siellä pullovettä.

Millä tähän voi vaikuttaa, auttaako, jos lisää veteen jotain? Sitruunaa? 

Hanoihin löytyy ihan omat suodattimetkin.

Vierailija
17516/18334 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan katsonut Etelä-Korealaista realitya nimeltään The Running Man? Mielipide? 

Vierailija
17517/18334 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hirvieläimet ovat yleisiä liikenteen vaaratekijöitä, kun ne liikkuvat ravinnon perässä ja vaihtavat elinalueitaan. Hirvenmetsästys alkaa porrastetusti 1. syyskuuta. Metsästyksen alkamisen vuoksi hirvet lähtevät liikkeelle." 

Onko hirvenmetsästyksestä haittaa autoilijoille jos se saa hirvet  entistä enemmän  liikkeelle? Itse olen ainakin monet kerrat nähnyt kuinka hyvin lähellä isompia teitäkin metsästetään. Joskus joku metsästys käynnissä tms kylttikin ollut tien varressa. Näin mieluummin haluaisin hirvien pysyvän siellä metsässä kuin kenenkään ajamana tielle juoksevan. Eli jos hirvet pysyisivät enemmän ns piilossa jos saisivat olla rauhassa. Toisaalta metsästys taas vähentää hirviä mikä on toinen puoli asiassa. Samoin hirvet tietysti liikkuvat muutenkin ilman metsästystäkin, 

Vierailija
17518/18334 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ok, kropasta pitää huolehtia 

Vierailija
17519/18334 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vain, miksi naiset haluaa spermat rinnoilleen? 

Vierailija
17520/18334 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä monia vuosia samassa työpaikassa ja sitten myöhemmin minun tuloni jälkeen palkataan lisää ihmisiä. Kaikki aluksi ok. Myöhemmin työvoiman tarve vähenee ja silti nämä jälkeeni tulleet saavat enemmän työprosentteja kuin minä. Minun työprosenttini lähes nolla ja monilla muilla täydet. Mietin eikö minun pitäisi olla paremmassa asemassa, kun olen ollut tuolla töissä ennen näitä jälkeeni tulleita. Vai onko kyseessä iän tuoma syrjintä, kun olen jo alimman eläkeiän ylittänyt. Silti en ole ollut jäämässä eläkkeelle vielä. Työt olen hoitanut hyvin ja terveys hyvä eli nämä eivät voi vaikuttaa. Mietin voiko tämä sitten mennä niin, että jäljeeni tulleet saavat niitä työtunteja ja minä en vaikka olen ollut töissä tuolla vuosia pidempään kuin nuo muut. Ja heistä osa palkattiin vasta viime syksynä. 

Työnantaja ohjaa työtä direktiolla ja tässä ei ole senioriteettiperiaatetta, et siis ole automaattisesti paremmassa asemassa työvuosien perusteella. Toki, jos olet ollut töissä muita pidempään, niin tällöin työtehojesi pitäisi olla kaikkia muita parempia. Jos olet sitä mieltä, että mitään syytä tuntieroihin ei ole eikä pitäisi olla, niin sitten juttelemaan esimiehen kanssa aiheesta.

Omalla työpaikalla on eläkkeen kynnyksellä olevista lukioikäisiin, toki aivan eri töissä vaativuuden mukaan jne. 6-kymppisiltä työ itsessään kyllä sujuu kokemuksen tuomalla varmuudella, mutta kyllähän kaikki krempat jne vaikuttavat. Valitetttavasti itse työ unohtaen, kaikkeen ympäröivään suhtautuminen on jäykkää ja lähes aina lähtökohtaisesti negatiivista. Täytyy toivoa, että omalla kohdalla muistaa tämän sitten kun on samassa iässä, jos silloin on vielä eläkejärjestelmä olemassa.

Tätä taustaa varten voi työnjohdossa olla syitä työtuntien ohjaamiseen, jotka eivät heijastu (takaisin) sinuun. Asioista on ehkä hyvä keskustella; esim. kaupan kassalla mitä vanhempi, sitä hitaampi skannaus, noin yleistäen toki.