Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Vierailija wrote:
Mistä johtuu päässä humina?
Voi johtua lukuisista syistä:
Esim.
Vaikkua korvissa
Verenpaine korkealla
Jonkun lääkkeen haittaoire
Tinnitukseen liittyvä oire
Korvakuulokkeet päällä ilman ohjelmaa tai käytetty liikaa
Äkillinen shokki
Ilmastoinnin kaiku
Korvat ns lukossa, vettä jäänyt korvakäytävään
Jne.
Vierailija wrote:
Tämä on tietysti vaikea kysymys vastata ja moni juttu vaikuttaa. Itselläni on vaan ikävä tilanne asumisen kanssa. Olen maksanut pitkään vuokraa ja se syö oikeastaan elämästä kaikki rahat pois. On ikävää maksaa toiselle hyvän omakotitalon verran rahaa, kun samalla miettii mitä voi enää kaupasta ostaa. Näin tilanne on kurja. Asun siis omakotitalossa vuokralla. Vuokra hieman suurempi, mutta mitä olen laskenut niin en paljonkaan säästäisi vaihdossa rivi tai kerrostaloon. Voisi muutama satanen säästyä. Jollekin myös omakotitalo asuminen on vierasta ja ei edes kaipaa sitä. Itselle taas sellainen tärkeä asia ja en mielelläni luovu siitä.
Joku tietysti miettii miksi en ole ostanut omaa ja ottanut lainaa. Aiemmin en saanut, kun meillä oli puolisoni kanssa yhteinen talo, josta velkaa. Talon myynti kesti pitkään. Emme saaneet paljonkaan rahaa siitä ja lainaa oli jäljellä mikä vei loppuja. En siis voinut enää saada velkaa siihen päälle
"Voisi muutama satanen säästyä." Vaihda halvempaan asuntoon ja säästä ne muutamat sataset.
Vanhojen videonauhojen uusiokäyttö
Olisiko jotain hyviä ideoita? En halua esim. virkata mitään vaatekappaletta tms. mutta kun digitoin kaikki huushollin vanhat VHS-kasetit DVD-levyille, niin niistä jäi 23,5 kiloa nauhaa. Jotain olis kuitenkin kiva tehdä niistä eikä vain heittää roskiin.
Vierailija wrote:
Haluaisin säästää vesilaskussa. Asun yksin. Vettä kuluu ihan liikaa nykyisellään ja olen alkanut jo käydä suihkussa harvemmin. Kysymys: kuluuko vettä vähemmän jos vettä laskee hiljaisemmalla, liruttamalla? Ja miten tuo veden kulutus, joka nyt lasketaan ”virtauksen mukaan” oikein käytännössä tarkoittaa? Onko siinä edes määrällä väliä? Viemäri pitää runsaasta veden käytöstä. Putkeen kuivunut tähnä voi tulla kallis poistattaa.
-Viera-
Vierailija wrote:
Mikä on paras paikka ja ajankohta nähdä revontulia Suomessa? Ulkomaalainen mieheni haluaisi tulla kanssani Suomeen katsomaan niitä ja kaipailen apua.
Jos Halloweeniin liittyvään karkki vai kepposeen liitettäisiin virpomisesta se että oven avaaja saisi edes jotain vastineeksi karkkien antamisesta mikä tämä jokin voisi olla?
Kun nyt Halloween tavara vuosittain lisääntyy kaupoissa aloin miettiä että Pääsiäisen aikaan kun antaa karkkia virpojille saa sentään koristellun oksan koristeeksi, Halloweenina karkin antaja jää sen sijaan ns. tyhjin käsin ja jos karkkia ei ole antaa saa siivota kananmunia seinästä jne.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miten 2 tuntemaani ihmistä kehtaa olla parisuhteessa keskenään kun minä en hyväksy sitä ollenkaan? Suututtaa kun ne on parisuhteessa vaikka minä itken ja huudan, että ei ne saa olla.
Mene vaatekomeroon ja tyydytä itsesi vasemmalla kädelläsi niin tuo tuska helpottaa.
Toisten ihmisten ratkaisut ovat heidän omassa vallassaan, etkä voi vaikuttaa niihin. Joskus jokin asia voi tuntua ahdistavalta tai sen haluaisi estää, mutta jokaisella on oikeus valita itse kumppaninsa. Sinun kannattaa unohtaa nuo ihmiset ja katsoa elämässäsi eteen päin. Ehkä piankin löydät itsellesi sopivan kumppanin.
Kuinka kauan huoneenlämmössä ollutta jogurttia uskaltaa syödä? Oli alle 3h.
Vierailija wrote:
Kuinka kauan huoneenlämmössä ollutta jogurttia uskaltaa syödä? Oli alle 3h.
Tämä ei ole mikään ongelma. Maitotuotteita alettiin aikanaan hapattaa juuri säilymisen lisäämiseksi. Kolme tuntia huoneenlämmössä ei jogurttia hetkauta.
Vierailija wrote:
Jos lähetän sähköpostia, saako Vastaanottaja jostain tiedot henkilöllisyydestäni? Voiko sen tarkistaa jostain ilmoittamalla sähköpostiosoitteen?
Ei saa. Ei voi tarkistaa mistään.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerien ja nolojen kysymysten ketju. Ehkä kehtaan kysyä tällaista...
Eli, menen huomenna ensimmäistä kertaa gynekologille ja mietin, että kehtaanko mainita samalla oudosta "vaivastani"? Mulla on nimittäin ollut jo pidemmän aikaa outo ja kiusallinen tapa raapia alapäätäni nukkuessani. Muutaman kerran olen herännyt siihen että raavin, mutta yleensä haistan sen käsistäni aamulla (tiedän, ällöttävää). Päivisin en alapäätäni raavi eikä se edes kutise, mutta en tiedä miksi ihmeessä teen tuollaista nukkuessani.
Totta kai kehtaat. Ei se ehkä mikään niin outo vaiva ole, mutta kaikesta omaa mieltään askarruttavasta saa kertoa ja kysyä. Joskus asiat voivat olla hassujakin, mutta ei se haittaa. Elämässä kun on kaikenlaista hassua, outoa, hämmentävää jne. Etenkin lääkärit törmäävät kaikenlaisiin asioi
Slinda on minipilleri (minipillerit sisältävät vain keltarauhashormonia) ja niiden käyttöön ei liity veritulppariskiä toisin kuin e-pillereihin. Nykytiedon mukaan on parempi, mitä vähemmän kuukautisia on, esim. rintasyöpäriskin kannalta. Mitä enemmän kuukautisia on ollut elämänsä aikana, sitä enemmän rintasyöpäriski kasvaa. Itse käytän minipillereitä eikä minulla ole enää kuukautisia, mikä on vain hyvä asia.
Vierailija wrote:
Syttyykö öljykangastakki helpommin tuleen kuin esim. joku tekokuituinen. Mietin, että uskaltaako se päällä mennä esim. nuotion ääreen. Tosin niitä myydään ns. retkeilykäyttöönkin, eli varmaan tämä kysymys on otsikon mukaisesti typerä.
Se että myydäänkö vaatetta retkeilykäyttöön ei kerro mitään sen kaikista ominaisuuksista. Nyrkkisääntö on että synteettisestä materiaalista valmistettu vaate ja avotuli ovat hengenvaarallinen yhdistelmä.
Kyllä öljykangasvaatekin ( sehän on vahattua puuvillaa) palaa mutta saa nähdä aikalailla vaivaa jotta se onnistuisi. Eli käytännössä hyvin turvallinen. Lisäksi synteettiset materiaalit ( polyester, nailon ja muut polyamidit) ovat oikeastaan muovia eli ne sulavat sissänpäin. Lisäksi vaikka sen sammutat niin se saattaa olla vielä sula. Puuvilla palaa ulospäin ja kun tulen tukahduttaa se ei enää polta.
Miksi perunat maistuu hyvältä, vaikka on halpoja.
Vierailija wrote:
Vanhojen videonauhojen uusiokäyttö
Olisiko jotain hyviä ideoita? En halua esim. virkata mitään vaatekappaletta tms. mutta kun digitoin kaikki huushollin vanhat VHS-kasetit DVD-levyille, niin niistä jäi 23,5 kiloa nauhaa. Jotain olis kuitenkin kiva tehdä niistä eikä vain heittää roskiin.
Hävitä vaan ne nauhat sekäjätteeseen. Niissä voi olla haitallisia kemiallisia aineita, joten eipä niitä kannata uusiokäyttää.
Vierailija wrote:
Miksi perunat maistuu hyvältä, vaikka on halpoja.
Sillä, miten hyvältä jokin ruoka maistuu ja kenestä milloinkin, ei ole mitään tekemistä ruoan hinnan kanssa. Peruna on ihan hyvää ruokaa, siitä saa C-vitamiiniakin muiden ravintoaineiden lisäksi.
Vierailija wrote:
Tämä on tietysti vaikea kysymys vastata ja moni juttu vaikuttaa. Itselläni on vaan ikävä tilanne asumisen kanssa. Olen maksanut pitkään vuokraa ja se syö oikeastaan elämästä kaikki rahat pois. On ikävää maksaa toiselle hyvän omakotitalon verran rahaa, kun samalla miettii mitä voi enää kaupasta ostaa. -- Asun siis omakotitalossa vuokralla. --
Oliko siis niin, että asuit miehesi kanssa yhteisessä omistusasunnossa, joka oli omakotitalo, ja jonka myitte ilmeisesti eron yhteydessä? Oletko töissä, onko säästöjä yhtään? Oletan että asut yksin, koska et maininnut asiasta. Lisäksi kiinnostaa miten paljon maksat vuokraa kuussa nyt? Miksi uskot ettet saisi lainaa? Mitkä ovat tulosi? Varallisuus? Ikä? Terveystilanne? Ja tärkein: mitkä ovat ne pakottavat syyt asua juuri omakotitalossa?
Olet jääräpäisesti päättänyt asumismuodosta, johon tulosi eivät riitä. Tunteidesi takia haluat väen vängällä asua omakotitalossa, mutta samalla ahdistut, koska järkesi kertoo sinulle, että tilanne on taloudellisesti huono päätös (joka tulee kostautumaan vuosien kuluessa).
Jos varallisuutta ja tuloja on nyt vähän, niin työttömyyden tai sairauden sattuessa ja viimein eläkkeelle siirtyessä, ne tulot tulevat vain entisestään pienemään. Taloudellinen ahdinkosi tulee vain lisääntymään vuosi vuodelta, ellet muuta halvempaan asuntoon. Hätätilanteessa et saisi nykyiseen edes asumistukea, koska asunto on todennäköisesti liian suuri ja kallis. Omakotitaloasuminen ei ole sitten vanhempana kovinkaan hyvä ratkaisu käytännön syistäkään (lumen luonti, portaat, etäisyydet, yms.)
Vuokralla asumisessa rahat eivät mene hukkaan, sinähän maksat oikeudesta asua. Esim. kerrostaloasunnossa vuokralla et maksa kiinteistöveroa, remontteja, yms.,et kalliita sähkö- ja vesikuluja, ja talon työt hoidetaan puolestasi. Joillekin ihan sopiva asumismuoto.
Tulee vaikutelma, että halusi asua omakotitalossa on jokin tunnelukko. Ehkä et ole käsitellyt mahdollista eroasi kunnolla? Miksi on pakko asua omakotitalossa hinnalla millä hyvänsä?
Tosiasia on se, että et asumismuotosi ei ole kestävä ratkaisu vaan sinun täytyy muuttaa edullisempaan asuntoon. Laske paljonko pystyt maksamaan asumisesta oikeasti, niin että hieman rahaa jää säätöön. Alapa sitten katsella netin Oikotie- ja Etuovi- sivustoilta asuntoja. Siitä saat realistisen käsityksen hintatasosta ja siitä minkälaisia asuntoja sillä saa. Katso esim. myös asumisoikeusasunnot, koska ehkä se olisi mahdollinen vaihtoehto sinulle.
Mikä järki on ennakkoveroissa? Kun ei niitä numeroita millään pysty heittämään oikein vaikka kuinka yrittäisi. Eikö olisi paljon helpompaa maksaa verot jälkikäteen kun on tarkasti eurolleen tiedossa kaikki tulot ja menot niin pääsi itse ja myöskin verovirasto vähemmällä säätämisellä.
Vierailija wrote:
Mikä järki on ennakkoveroissa? Kun ei niitä numeroita millään pysty heittämään oikein vaikka kuinka yrittäisi. Eikö olisi paljon helpompaa maksaa verot jälkikäteen kun on tarkasti eurolleen tiedossa kaikki tulot ja menot niin pääsi itse ja myöskin verovirasto vähemmällä säätämisellä.
Ehkä liian monelta jäisi verot kokonaan maksamatta, jos osaa niistä ei otettaisi etukäteen automaattisesti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehkä liian monelta jäisi verot kokonaan maksamatta, jos osaa niistä ei otettaisi etukäteen automaattisesti.
Juuri näin, suuri osa ihmisistä on kyvyttömiä arvioimaan paljonko veron makspäivänä pitää olla rahaa tilillä. Kysyjän parhaaksi tämä systeemi on tällainen.
Toisaalta, jos tietää miten verotus toimii, pystyy kyllä tsekkaamaan, onko ennakkoveroa peritty liikaa vai liian vähän ja tarvittaessa korjaamaan ennakkoveroprosenttia.Moni vaan ei tähän pysty, ei edes korkeasti koulutettu.
Mikä on paras paikka ja ajankohta nähdä revontulia Suomessa? Ulkomaalainen mieheni haluaisi tulla kanssani Suomeen katsomaan niitä ja kaipailen apua.