Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Kiitos vastauksesta! Tonttia olen katsellut, mutten ihan täysin tosissani vielä. Mutta tästä inspiroituneena haluan todella löytää tontin, jolle pohjalaistalo nousee. Yhden firman tiedän, jonka rakentajat rakentavat pitkällä ammattitaidolla pohjalaistaloja. Kun vaan tontin löydän niin kyselen heiltä..toki maksaa enemmän kuin valmistalo, mutta tässä kohtaa se ei ole ongelma.
Jos keski-ikäisenä näyttää keski-ikäiseltä, vaikuttaa keski-ikäiseltä ja kuulostaa keski-ikäiseltä, mitä pitää tehdä? Jos kokee itsensä sisäisesti "nuoremmaksi". Ja on keski-ikäisvaivoja välillä. Mihin tämä kaikki johtaa. Miten sopeutua äänen muutokseen erilaiseksi? Onko "kriisi" ikuinen ja paheneeko se vain. Onko lopulta jäljellä vain noita-akka (paitsi jotkut ilmeisesti velhoja)?
Tämä on tietysti vaikea kysymys vastata ja moni juttu vaikuttaa. Itselläni on vaan ikävä tilanne asumisen kanssa. Olen maksanut pitkään vuokraa ja se syö oikeastaan elämästä kaikki rahat pois. On ikävää maksaa toiselle hyvän omakotitalon verran rahaa, kun samalla miettii mitä voi enää kaupasta ostaa. Näin tilanne on kurja. Asun siis omakotitalossa vuokralla. Vuokra hieman suurempi, mutta mitä olen laskenut niin en paljonkaan säästäisi vaihdossa rivi tai kerrostaloon. Voisi muutama satanen säästyä. Jollekin myös omakotitalo asuminen on vierasta ja ei edes kaipaa sitä. Itselle taas sellainen tärkeä asia ja en mielelläni luovu siitä.
Joku tietysti miettii miksi en ole ostanut omaa ja ottanut lainaa. Aiemmin en saanut, kun meillä oli puolisoni kanssa yhteinen talo, josta velkaa. Talon myynti kesti pitkään. Emme saaneet paljonkaan rahaa siitä ja lainaa oli jäljellä mikä vei loppuja. En siis voinut enää saada velkaa siihen päälle ja vaikka laina olikin puolison nimissä niin velka yhteinen. Nyt tuo talo siis velkoineen kuitattu, mutta nyt en enää edes oikein uskalla ottaa isoa lainaa ja en varmaan saisikaan. En voi myöskään vuokran maksun lisäksi säästää oikeastaan lainkaan. Ei vaikka vuokra olisi pienempikin. Toisaalta niin kuin kirjoitin niin olen maksanut jo hyvän talon verran vuokraa. Se asia on ikävä ja meinaan ihan nääntyä siihen ajatukseen.
Nyt olen miettinyt sitä, että uskaltaako ostaa halpaa pientä vanhaa taloa. Tässähän on riskejä, mutta jos talon rakenteet yms olisivat kunnossa niin pienempää remonttia voisin vähitellen tehdä. Toisaalta voisin asua vaatimattomasti ilman mitään ns turhaa remonttia. Sitten taas jos sattuisikin jokin suurempi rikkoutuminen ja tulisi suuret korjauskulut niin mietin miten niistä selviäisi. Näin tämäkään vaihtoehto ei tunnu ihan hyvältä kuitenkaan. Mietin vaan sitä, että tälläisten halvan talon osto olisi minulle ainoa vaihtoehto enää koskaan päästä omaan taloon asumaan. Se tulisi myös onnistuessaan halvemmaksi kuin vuokralla olo jos ei sattuisi mitään suurempaa vahinkoa. Tämä on hyvin vaikea tilanne ja alkaa käydä jo ahdistavaksi. Mietin olenko nyt koko loppuelämäni vuokralla asuja ja maksan rahaa muille. Toisaalta joku tietysti elää viisaammin ja tekee parempia ratkaisuja. Näin voi olla helpompaa säästää yms. Myöskään tätä vuokrattua taloa en voi ikinä omaksi ostaa. On arvokkaampi talo joka ei tuohon halvan mökin määritelmään sovi. Tuli vähän pitkä viesti. Kiitän jos joku osaisi neuvoa.
Jatkan vielä edelliseen, että sekin on vaikea asia, että minun pitäisi silti ottaa vielä lainaa jopa sen pienen halvan talon ostoon. Näin en voisi edes sitä ostaa ns omalla rahalla. Tämäkin on huono juttu ja olisi velkaa heti. Näin ei olisi säästöjä korjauskuluihin. Tämä jäi vielä mainitsematta.
Vierailija wrote:
Jos menen lapseni ja hänen kaverinsa (14 ja 15 vuotiaat) kanssa katsomaan k16 elokuvaa, pitääkö meidän istua vierekkäin vai voiko teinit istua kahdestaan ja minä vähän kauempana? Muuten menisivät keskenään, mutta ikärajan vuoksi menisin mukaan.
Kyllä tarkoitus on että kun ikärajasta joustetaan, että se aikuinen ennen elokuvaa tutustuu elokuvaan ja hahmottaa etukäteen, mikä voisi olla ahdistavaa lapselle. Ja tietenkin että siitä aikuisesta on tukea lapselle siellä elokuvateatterissa, niin sen aikuisen tarvitsee istua lapsen vieressä, muistaakseni elokuvateatterit puhuvatkin että lapseen pitää olla "aikuisen seruassa". Mitenkä tuet lasta jos istut muualla, et ole lapsen seurassa, silloinhan et koe lapsen aitoja reaktioita kuten vieressä istuessa. Elokuvan jälkeen lapsi voi nolona peitellä pelästymistään yms. (varsinkin jos isompi sisarus tai kaveri on mukana), joten et saa selkeää käsitystä siitä miten lapsi oikeasti reagoi ja mihin. Pelkästään se, että aikuinen istuu lähellä, luo turvallisuuden tunnetta.
Ei niitä ikärajoja keksitä ihmisten kiusaksi vaan lasten suojelemiseksi. Vanhemmat usein yliarvioivat lisäksi lastensa kehityksen, luullaan että joku varreltaan pitkäksi venähtänyt 14-vuotias on täysi aikuinen, mutta niinpä vaan voi olla että jokin elokuva tai tv-sarja aiheuttaa unettomuutta tai pelkoja hänellekin. Keho kasvaa usein ennen kuin mieli ehtii mukaan.
Vierailija wrote:
Mitä tapahtuu jos jonkin valtion kantajilta putoaa ydinasesalkku lattialle. Hupsista, lipsahti kädestä. Voiko se käynnistää jonkin reaktion? Vai ovatko laitteet vakaita.
Ei tapahdu mitään, koska salkuissa ei ole ydinaseita eikä punaista nappia, josta ydinaseet voi laukaista tai jossa ydinaseet voi vahingossa tulla laukaistuksi.
Sekä Venäjän että USA:n johtajien "ydinasesalkut" sisältävät lähinnä asiakirjoja miten toimia eri tilanteissa, koodeja, ja viestintävälineitä, joilla saa koodien avulla suoraan yhteyden tarvittaviin tahoihin. Käsky tulee antaa siis aina suullisesti ja käskyn antaja pitää voida tarkasti tunnistaa. Lisäksi salkkuja on usealla eri henkilöllä, ainakin Venäjällä salkkuja on muistaakseni 3 kappaletta.
USA:ssa presidentti yksin voi päättää ydinsodan aloittamisesta, Venäjällä presidentti voi päättää ydinaseen laukaisun aloittamisesta, mutta useamman armeijan johtohenkilön on myös annettava lupa (siksi useampi salkku) että isku toteutuu.
Vierailija wrote:
Jos keski-ikäisenä näyttää keski-ikäiseltä, vaikuttaa keski-ikäiseltä ja kuulostaa keski-ikäiseltä, mitä pitää tehdä? Jos kokee itsensä sisäisesti "nuoremmaksi". Ja on keski-ikäisvaivoja välillä. Mihin tämä kaikki johtaa. Miten sopeutua äänen muutokseen erilaiseksi? Onko "kriisi" ikuinen ja paheneeko se vain. Onko lopulta jäljellä vain noita-akka (paitsi jotkut ilmeisesti velhoja)?
Mitään kriisiä ei kannata kehittää, koska kyseessä on täysin luonnollinen asia. Kaikella tässä maailmankaikkeudessa on ikänsä ja aikansa. Siihen kannattaa vaan sopeutua.
Se mikä on keski-ikä ja miltä se näyttää, kuulostaa ja vaikuttaa, ne ovat taas usein ihmisten keksimiä asioita, joissa toki on biologinen pohja. Muutoksia tapahtuu kehossa koko ajan ja se on sitä mitä kutsumme elämäksi. Mitä se tarkoittaa ja miten se vaikuttaa riippuvat paljolti omasta asenteestasi.
Noita-akat ovat tarinoiden hahmoja, joilla saattaa olla vinha perä. Esivaihdevuosien aikana naisen keho alkaa muuttua nopeammin kun naishormonien määrä alkaa heitellä ja vähentyä ja moni alkaa kokea vaihdevuosioireita. Ennen vanhaan ei näihin vaivoihin ollut paljon mitään hoitoja, eivätkä monet eläneet niin kauan että menopaussi edes ehti alkaa kunnolla. Vanhemmaksi eläneet äkäiset, nivelkivuista ja muista vaivoista kärsineet naiset saattoivat vetäytyä omiin oloihinsa, muuttuivat osteoporoosin vaikutuksesta kumaroiksi, laihtuivat jolloin luinen nenä alkoi näyttää isommalta, ja siitäpä varmaan syntyi tarinat noita-akoista.
Nykyaikana olemme onnellisessa asemassa, koska saamme tarpeeksi ravintorikasta ruokaa ja parempaa teveydenhoitoa, mm. hormonikorvaushoitoa, kipulääkkeitä ja vitamiinejä yms. Nykynainen menee noita-akkailun sijasta vesijumppaan tai joogaan, jotka helpottavat olemista. Vertaistukea saa samanikäisiltä kavereilta, ei tarvitse yksin kiroilla vaivojaan. Ja jos tuntee itsensä sisäiseti nuoremmaksi, niin sehän on hyvä voimavara.
Miten tähän sopeutuu? No sen lisäksi että hyväksyy asian, hoitaa itseään ja voi tehdä mielikuvaharjoituksia. Vaikkapa ajatella että elämä on patikkamatka, jossa noustaan ylös kohti vuorenhuippua. Mitä ylemmäs pääset sitä vaivalloisempaa kulku on, mutta maisemat paranevat.
Vierailija wrote:
Jos yhtään auttaa, niin kaikki muutkin keski-ikäiset tuntevat itsensä sisäisesti nuoremmaksi. Ja vanhuksetkin, eräskin vanha mummo sanoi että on sisältä edelleen se 20-vuotias tyttönen, mutta keho vanhenee ympärillä. Sellaista on elämä.
Toivon, ettei kukaan ahdasmielisyyttään poistata tätä, koska haluaisin vastauksen: Sellainen lesbo, joka pukeutuu mielellään vähän miehekkäämmin, niin millaisia tuoksuja hän mieluiten käyttää?
Vierailija wrote:
Miksi flussa pikkuhiljaa loppuu,eli siitä paranee. Kuoleeko ne virukset vai mikä homma?
Virukset kuolevat pois, jos elimistön immuunijärjestelmä vain toimii. (Jos on esim. AIDS, niin silloin ei toimi, vaan johonkin ihan pieneen ja tavalliseen tautiinkin voi kuolla.)
Flunssaan liittyvä kuumehan selittyy sillä, että virukset kuolevat kuumuudessa, eli se on paranemisen kannalta nimenomaan hyvä asia.
Jos putoaa korkealta vaikkapa asfaltille, miten kannattaa yrittää laskeutua parantaakseen mahdollisuuksiaan selvitä
a) ilman murtumia
b) hengissä?
(a-vaihtoehdossa ei olisi kuoleman vaaraa)
Onko hitaiden tanssiminen toisen miehen kanssa pettämistä?
Syttyykö öljykangastakki helpommin tuleen kuin esim. joku tekokuituinen. Mietin, että uskaltaako se päällä mennä esim. nuotion ääreen. Tosin niitä myydään ns. retkeilykäyttöönkin, eli varmaan tämä kysymys on otsikon mukaisesti typerä.
Haluaisin säästää vesilaskussa. Asun yksin. Vettä kuluu ihan liikaa nykyisellään ja olen alkanut jo käymään suihkussa harvemmin. Kysymys: kuluuko vettä vähemmän jos vettä laskee hiljaisemmalla, liruttamalla? Ja miten tuo veden kulutus, joka nyt lasketaan ”virtauksen mukaan” oikein käytännössä tarkoittaa? Onko siinä edes määrällä väliä?
Tietty jalat edellä. Jalat toki tuhoutuvat, mutta ne vaimentavat iskua niin, että elintärkeät elimet eivät vahingoitu.
Vierailija wrote:
Miten 2 tuntemaani ihmistä kehtaa olla parisuhteessa keskenään kun minä en hyväksy sitä ollenkaan? Suututtaa kun ne on parisuhteessa vaikka minä itken ja huudan, että ei ne saa olla.
Mene vaatekomeroon ja tyydytä itsesi vasemmalla kädelläsi niin tuo tuska helpottaa.
Vierailija wrote:
Jatkan vielä edelliseen, että sekin on vaikea asia, että minun pitäisi silti ottaa vielä lainaa jopa sen pienen halvan talon ostoon. Näin en voisi edes sitä ostaa ns omalla rahalla. Tämäkin on huono juttu ja olisi velkaa heti. Näin ei olisi säästöjä korjauskuluihin. Tämä jäi vielä mainitsematta.
Vastasit jo omaan kysymykseesi: sulla ei ole rahaa ostaa minkäänlaista omaa asuntoa, ellet halua asua koirankopissa
Mistä johtuu päässä humina?
Miten menee formuloiden osakilpailun pistejako?
-K i t k a-
Jos menen lapseni ja hänen kaverinsa (14 ja 15 vuotiaat) kanssa katsomaan k16 elokuvaa, pitääkö meidän istua vierekkäin vai voiko teinit istua kahdestaan ja minä vähän kauempana? Muuten menisivät keskenään, mutta ikärajan vuoksi menisin mukaan.