Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Vierailija kirjoitti:
Onko epäkohteliasta heti ekoilla treffeillä ehdottaa siittimen ja emättimen liitosta?
Jos kysessä on mies ja nainen, on kyllä epäkohtelias. Mutta eläinkunnassa, kun on koiras ja naaras, on parittelu elämän päätehtävä, ennen ruokailua ja sen jälkeen, ja monesti päivässä. Riippuu, mihin sinä henkilökohtaisesti kuulut. Äo on suurin ratkaisia, minkälaiset ovat käytöstavat. Jos on ylpeä vaav parittumisrituaaleista, siitä vaan, kuka kieltää?
Miten toimitaan jos joku ihminen nielee tobleronesta suklaan mukana käärettä, metallisen oloinen kääre, hyvin pienen palan. Kuoleeko siihen vai tuleeko ulos? Onneksi niin ei ole käynyt tai mistä sitä tietää jos joku huomaamatta söi. Luulin haukanneeni pienen palan käärettä, mutten löytänyt suusta ainakaan.
Jos halutaan -kaikille- internet Suomessa, kuitukaapeli, modeemi ja johdollinen läppäri. Tuloista tai tulotasosta huolimatta. Miten se onnistuu? Pitäisikö olla joku suomalainen tai usalainen firma joka toteuttaa sen. Koska tasa-arvo ei muuten toteudu, osa ei pysty osallistumaan keskusteluun lainkaan, tieto ei kulje, eivät saa apua netin kautta palstalta kysymykseen tai saa tärkeitä videoita, ei voi kommunikoida. Puhelimen näyttö liian pieni jos on sairauksia vaikkapa migreeni tai epilepsia, valoja pitää voida säädellä, puhelimissa se ei aina onnistu. Puhumattakaan iäkkäistä. Miten tämä käytännössä tehtäisi ja huollettaisi, ilman häiriöitä. Teoreettinen kysymys! Mitää vakoilulaitetta kunnalta tai valtioilta siis ei tässä haeta, vaan ihan personal computer, yksityinen. Vaikka tietoja valuukin nettiin. Ja mainokset pitäisi saada estettyä. Aivopesulaitteeksi ei, kuten tv, pitää käyttää omaa harkintaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan -kaikille- internet Suomessa, kuitukaapeli, modeemi ja johdollinen läppäri. Tuloista tai tulotasosta huolimatta. Miten se onnistuu? Pitäisikö olla joku suomalainen tai usalainen firma joka toteuttaa sen. Koska tasa-arvo ei muuten toteudu, osa ei pysty osallistumaan keskusteluun lainkaan, tieto ei kulje, eivät saa apua netin kautta palstalta kysymykseen tai saa tärkeitä videoita, ei voi kommunikoida. Puhelimen näyttö liian pieni jos on sairauksia vaikkapa migreeni tai epilepsia, valoja pitää voida säädellä, puhelimissa se ei aina onnistu. Puhumattakaan iäkkäistä. Miten tämä käytännössä tehtäisi ja huollettaisi, ilman häiriöitä. Teoreettinen kysymys! Mitää vakoilulaitetta kunnalta tai valtioilta siis ei tässä haeta, vaan ihan personal computer, yksityinen. Vaikka tietoja valuukin nettiin. Ja mainokset pitäisi saada estettyä. Aivopesulaitteeksi ei, kuten tv, pitää käyttää omaa harkintaa.
Entä jos osa haluaisi käyttää konetta työskentelyyn tai tulostukseen. Rahakas tosin voisi ostaa itse ja huoltaa.
Millaisten tapahtumien kautta Suomesta voisi tulla monarkia lähivuosina?
Vaadittaisiinko siihen jonkinlainen aseellinen konflikti, sota tai vallankaappaus? Voisiko se tapahtua eduskunnan päätöksellä jonkun kansanedustajan ehdotuksen tai kansalaisaloitteen pohjalta?
Jos omistaa pienen metsäalueen jossain syrjäseudulla, mutta ei hoida sitä mitenkään, vaan jättää sen ihan luonnotilaan. Eikä edes käy alueella moneen vuoteen.
Voiko omistaja joutua vastuuseen jos joku alueella liikkuva, vaikka marjastaja jää kaatuvan puun alle tai vaikka putoaa kuoppaan? Tai onko olemassa joku muu mahdollinen tilanne, joka voisi aiheuttaa ongelmia omistajalle?
Romahtava autiotalo, tuhohyönteiset? Voiko tulla joku yllättävä iso lasku tai oikeudellinen vastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni saa sairauslomaa lähiomaisen kuollessa. Itse en ole koskaan saanut päivääkään, en vaikka olisin ollut samaan aikaan myös kuumeessa tai muuten sairaana. Mitä diagnoosiksi merkitään jos sairauslomaa myönnettäisiin käytännössä hautajaisjärjestelyjen ja uupumuksen vuoksi, ja kuuluisiko Kelan hyväksyä se? Olen yrittäjä. En ole koskaan toipunut uupumuksesta joka alkoi tällaisessa tilanteessa.
Kun äitini kuoli, niin työterveys kirjoitti viikon saikun ja ilmoitti, että lisääkin on saatavilla tarvittaessa. Kun isäni kuoli, niin yksi pv saikkua ja pari pv vuosilomista. Uskoisin, että työterveyshuollon kautta olisi tuo viikko taas ollut ok.
Yrittäjillä taitaa mennä eri lailla nuokin verrattuna tavan työläiseen 🤔No mikä diagnoosi laitettiin?
Kysytäänpä uudelleen. Jos lähiomaisen kuoleman ja/tai uupumuksen vuoksi saa sairauslomaa, mikä diagnoosi on? Onko se sisäpiiritietoa? Olen menettänyt useita lähiomaisia ja kärsinyt uupumuksesta, mutta tämä asia on jäänyt pimentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaadittaisiinko siihen jonkinlainen aseellinen konflikti, sota tai vallankaappaus?
Ei.
Voisiko se tapahtua eduskunnan päätöksellä jonkun kansanedustajan ehdotuksen tai kansalaisaloitteen pohjalta?
Voisi (mutta ei tapahdu).
Heti perustuslain 1 §:ssä sanotaan, että "Suomi on täysivaltainen tasavalta", ja muualla perustuslaissa on määräykset tasavallan presidentin valitsemisesta ja valtaoikeuksista. Perustuslakia täytyisi muuttaa näiltä osin, ja se vaatii joko 5/6:n enemmistön eduskunnassa tai 2/3:n enemmistön, eduskuntavaalit ja seuraavassa eduskunnassa taas 2/3:n enemmistön.
Kuka siivoa ravintolan keittiössä? Jos vaikka kaatuu lattialle jotain. Tuleeko sinne illalla siivooja hoitamaan kaiken vai siivoaako sotkija itse?
Mahtoko tuolla sohvalla Sami Hyypiä pistellä melaa saksien väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni saa sairauslomaa lähiomaisen kuollessa. Itse en ole koskaan saanut päivääkään, en vaikka olisin ollut samaan aikaan myös kuumeessa tai muuten sairaana. Mitä diagnoosiksi merkitään jos sairauslomaa myönnettäisiin käytännössä hautajaisjärjestelyjen ja uupumuksen vuoksi, ja kuuluisiko Kelan hyväksyä se? Olen yrittäjä. En ole koskaan toipunut uupumuksesta joka alkoi tällaisessa tilanteessa.
Kun äitini kuoli, niin työterveys kirjoitti viikon saikun ja ilmoitti, että lisääkin on saatavilla tarvittaessa. Kun isäni kuoli, niin yksi pv saikkua ja pari pv vuosilomista. Uskoisin, että työterveyshuollon kautta olisi tuo viikko taas ollut ok.
Yrittäjillä taitaa mennä eri lailla nuokin verrattuna tavan työläiseen 🤔No mikä diagnoosi laitettiin?
En muista, koska asiasta jo niin kauan. Diagnoosi oli kuitenkin sellainen, että palkanmenetystä ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Miten toimitaan jos joku ihminen nielee tobleronesta suklaan mukana käärettä, metallisen oloinen kääre, hyvin pienen palan. Kuoleeko siihen vai tuleeko ulos? Onneksi niin ei ole käynyt tai mistä sitä tietää jos joku huomaamatta söi. Luulin haukanneeni pienen palan käärettä, mutten löytänyt suusta ainakaan.
Ei tarvitse tehdä mitään. Se kääre on todella ohutta, joten nielty määrä on niin pieni, ettei sillä ole mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vaadittaisiinko siihen jonkinlainen aseellinen konflikti, sota tai vallankaappaus? Voisiko se tapahtua eduskunnan päätöksellä jonkun kansanedustajan ehdotuksen tai kansalaisaloitteen pohjalta?
Periaatteessa voisi tapahtua eduskunnan päätöksellä perustuslakia muuttamalla. Samalla pitäisi muuttaa monia tavallisia lakeja. Käytännössä ei tietenkään tule tapahtumaan, koska sellaiselle ei ole kannatusta.
Tein asumistukihakemuksen Kelaan eilen ja siihen tuli, että lähetä liitteet viim. 4.10. Lähetin tänään kaikki puuttuvat liitteet. Ottaako Kela hakemuksen käsittelyyn vasta tuolloin 4.10. vai noin kuukauden päästä, joka näyttäisi olevan "jonon" käsittelyaika?
Vierailija kirjoitti:
Tein asumistukihakemuksen Kelaan eilen ja siihen tuli, että lähetä liitteet viim. 4.10. Lähetin tänään kaikki puuttuvat liitteet. Ottaako Kela hakemuksen käsittelyyn vasta tuolloin 4.10. vai noin kuukauden päästä, joka näyttäisi olevan "jonon" käsittelyaika?
Yleensä hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Etuuskäsittelijä näkee kyllä, että tarvittavat liitteet ovat saapuneet, joten liitteiden lähettämisen määräpäivää ei turhaan jäädä odottelemaan, jos hakemus ehditään käsitellä aikaisemmin ja liitteet ovat saapuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Etuuskäsittelijä näkee kyllä, että tarvittavat liitteet ovat saapuneet, joten liitteiden lähettämisen määräpäivää ei turhaan jäädä odottelemaan, jos hakemus ehditään käsitellä aikaisemmin ja liitteet ovat saapuneet.
Kiitos toooosi nopeasta vastauksesta! Tuota jäinkin miettimään, että odottelevatko silti esim. tuohon 4.10. saakka, vaikka tarvittavat liitteet lähetetty.
Jos tahtoisin joskus mennä ruokajonoon yms ruoka-apuun niin mietin muutamia juttuja siihen liittyen. Eli jos en syö lainkaan lihaa niin miten toimisin sen kanssa. Joku valmiiksi koottu ruokakassi olisi ongelmallinen ja en todellakaan haluaisi turhaan ottaa tuotteita mitkä minulle kelpaamattomia ja veisin vielä muilta ne ihan turhaan. Samoin tuntuu silti ikävältä alkaa valittamaan etten ota sitä ja tätä, kun kerran tuonne menisin. Helpompaa olisi tietysti jos voisi itse ottaa jokaisesta "korista", vaikka yhden haluamansa tuotteen. Muistaakseni jossain on ollut näin ja jokainen piste erikseen kuten esim leivät tai maitotuotteet. Tai sitten joku on antanut sieltä aina yhden tuotteen. Itselle kelpaisi myös hyvin ne nyhtökaurat, härkikset yms kasvisproteiinit mitä muut eivät ehkä halua. Näin ottaisin mielelläni niitä jättäen lihat muille. Joku jonoissa ja avuissa ollut tai niihin muuten osallistunut voisi kertoa miten kaikki toimii.
Saavatko sohvaperunat "palkkaa" kun ovat formaatissa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka siivoa ravintolan keittiössä? Jos vaikka kaatuu lattialle jotain. Tuleeko sinne illalla siivooja hoitamaan kaiken vai siivoaako sotkija itse?
Joka kaataa, niin siivoaa heti. Olisi turvallisuusriski, jos keittiön lattialla olisi jotain, siihenhän voisi liukastua.
Niissä ravintoloissa, joissa minä olen ollut, keittiöhenkilökunta vastaa koko keittiön siivouksesta. Pesevät ja pyyhkivät pinnat joka päivä.
Apteekistä menee osta kynsisienilääkettä, on vapaasti saatavana ilman reseptia.