Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut että banaanin voisi syödä kuorineen.
Löytyykö ihmistä joka on oikeasti syönyt banaanin kuorineen?
Ja jos löytyy niin kerro toki kokemuksestasi.
Itse en ole syönyt, mutta nähnyt syötävän kuorineen. Tämä henkilö sanoi aina syövänsä kuorineen banaanit ja appelsiinitkin, hänestä kuoret olivat hyviä ja terveellisiä
Voiko saada keuhkotulehduksen tms. jos hyönteisiä lentää henkitorveen? Minulle käynyt näin useamman kerran tänä kesänä eikä hirveä yskänpuuskakaan ole auttanut, vaan ötökkä jäänyt sisään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällä palstalla tarkoittaa tuo lyhenne "av"? Kun sitä niin monessa paikassa käytetään ihan kuin tämän sivuston nimenä, vaikka tämähän on vauva.fi?
av = Aihe vapaa.
Miksi puhutaan av-mammoista, miksi ei av-papoista? Minkälainen mahtaa olla sukupuolijakauma palstalla?
Aihe vapaa-mamma? Siis mamma, jolla ei ole aihetta? Ei kun äh, mamma, jonka aihe on vapaa? Mitä ihmettä tuo tarkoittaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut että banaanin voisi syödä kuorineen.
Löytyykö ihmistä joka on oikeasti syönyt banaanin kuorineen?
Ja jos löytyy niin kerro toki kokemuksestasi.
Uuno ainakin.
Miten saan parisuhteeseen ihmisen, joka hokee, että ei halua sitä ja että hän ei halua puhua siitä?
Kenen tehtävä työpaikalla on tehdä perehdytys kesätyöntekijöille? Jos ajatellaan vaikka sellaista marssijärjestystä, että on yrityksen omistaja, esimies, lähiesimies, tiiminvetäjä, kesätyöntekijä. Niin kelle näistä kuuluisi kesätyöntekijän perehdytyksen teko, jos sitä ei ole mainittu erikseen kellekään tehtäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Kenen tehtävä työpaikalla on tehdä perehdytys kesätyöntekijöille? Jos ajatellaan vaikka sellaista marssijärjestystä, että on yrityksen omistaja, esimies, lähiesimies, tiiminvetäjä, kesätyöntekijä. Niin kelle näistä kuuluisi kesätyöntekijän perehdytyksen teko, jos sitä ei ole mainittu erikseen kellekään tehtäväksi?
Tiiminvetäjän tai hänen määräämänsä tiimin jäsenen.
Mutta eipä nykyään mitään perehdytyksiä ole. Joutavaa rahan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiminvetäjän tai hänen määräämänsä tiimin jäsenen.
Mutta eipä nykyään mitään perehdytyksiä ole. Joutavaa rahan tuhlausta.
Perehdytyksen puutteesta tuli palaute, ihan aiheesta kun nyt miettii. Minä olin tiiminvetäjä, sellainen joka sijaisti lähiesimiestä hänen poissaolojen/lomien ajan. Opastin/ohjasin kyllä kesätyöntekijät työtehtäviin, mutta en totta puhuen jotenkin ajatellut edes, että ihan kunnollista perehdytystä olisivat kesätyöntekijät halunneet. En tosin edes tiedä mitä se "oikea perehdytys" pitää sisällään..? Itse olen myös nimittäin ekaa kertaa pappia kyydissä tiiminvetäjän roolissa, enkä ole koskaan saanut itsekään minkäänlaista perehdytystä tähän työpaikkaan tai työtehtäviin. Ajattelin ottaa tästä opiksi, jos se tosiaankin oli minun tehtävä. Silloin minun pitänee vaatia itsellenikin perehdytystä, olen ollut talossa vasta vajaan vuoden ja oppinut työtehtävät ja talon tavat päivä kerrallaan omin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpu6mpun hankinta ja asennus olisi tarkoitus teettää. Meillä on pikkuruinen omakotitalo, alakerta noin 70m2 ja yläkerrassa kaksi makuuhuonetta. Aulatiloja ei ole, yläkertaan menee vain kapeahko portaikko.
Alakerrassa on keittiö, oh, eteinen, kph ja pienenpieni vierashuone.
Olohuoneessa on varaava takka, kylppärissä lattialämmitys, eteisessä ja vierashuoneessa sähköpatterit.Ilpin olisi tarkoitus lämmittää vain alakertaa. Yläkerran makuuhuoneissa on talvisin sähköpatterit päällä, tosin aika pienellä, lämpö taitaa siirtyä välipohjan läpi ja osittain portaikon kautta.
Haluaisin eroon syksyn ja kevään takan lämityksestä. Kovilla pakkasilla lämmittäisin yhä takan avulla.Mikä on hyvä merkki ilmalämpöpumpuissa? Kolmivaihe vai yksivaihe? Tehontarve? Takkatoiminto pitäisi varmaan olla. Ilppi tulisi keittiöön.
En ole kysynyt vielä tarjouksia. Tänä kesänä asennutettiin katolle aurinkopaneelit ja tarjouspyynnöistä tuli kauhea sähköposti ja puhelin rumba. Pyydän tarjouksia vasta kun olen vähän selvillä näistä ilmalämpöpumpuista. En ole mikään tekniikan tuntija, kuten varmaan kysymyksestäkin huomaa...
No meillä on jo toinen Panasonic, eka kesti jonkun 11v ja sitten meni laakeri, jonka olisi voinut kyllä korjata, mutta kun nämä uudet viilennysainemääräykset, niin vaihdettiin uuteen.
Mitsubishi olisi todennäköisesti ollut parempi, mutta niitä ei oikein saa, ellei odota 6kk.
Hinta asennuksineen oli muistaakseni 1750e.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan mikä on se termi kun joku juttu josta joku puhuu koko ajan kyllästyttää? Esim: Joku tuttusi jauhaa jostakin elokuvasta päivittäin viikkotolkulla, ja olit enenn halukas sen katsomaan mutta koska kuulet siitä jatkuvasti niin sinua ei juurikaan enää kiinnosta sitä nähdä? Tai jos joku vaikka puhuu jostakin kirjasta jatkuvasti niin ei tee mieli enää lukea sitä?
Ja siis puhuu vaan ihan yleisiä juttuja, ei paljasta juonipaljastuksia jne.
Enkä nyt tarkoita ihan perus kyllästyminen termi vaan mun muistaakseni on joku paljon kuvaavampikin?
tympääntyminen?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jos asut kerrostalossa, sanotaan nyt vaikka yksiössä, tilanne on useimmiten se, että sähkönkulutus mittarit ovat todellakin kerrostalon tilassa, jonne asukkaat eivät pääse. Joskus sähköstä laskutetaan arvion mukaan, joka sitten tasataan, kun mittari luetaan kerran vuodessa tms. Jos mittari on etäluettava, silloin kulutus laskutetaan joka kerta todelliseen tapahtuneen kulutuksen mukaan. Se, saatko arviolaskun tai suoran kulutuslaskun, riippuu siitä sähköyhtiöstä, jonka kanssa teet sopimuksen.
Sähkön ostaminen on aika samanlaista kuin tilaisit jotain verkkokaupasta: maksat erikseen tuotteesta (tässä sähkö), ja lisäksi erikseen sen toimittamisesta kotiisi (sähkön siirto asuntoosi). Voi ostaa siis sähkön yhdeltä yritykseltä ja siirron toiselta firmalta. Valinnanmahdollisuudet siitä, miten paljon ja mistä yrityksistä sähkön ja sen siirron voi ostaa, riippuu paljolti siitä missä asuntosi sijaitsee. Yleensä joka alueella vain yhdellä yrityksellä on se jakeluverkko, jota muut sitten käyttävät.
Laskussasi siis näkyy siksi sähkönkulutuksen hinta ja sähkönsiirtohinta erikseen. Yleensä sähköyritykset laskuttavat sinulta sekä sähköstä että siirrosta ensin kiinteän kuukausimaksun, joka merkitään €/kk ja sitten sähkönkulutuksesta/siirrosta hinnan, joka merkitään c/kWh (eli eurosenttiä per kilowattitunti). Tuo kiinteä maksu on siis joka kuukausi sama, mutta tuo c/kWh hinta määräytyy sen mukaan, paljonko sähköä kulutat ja paljonko sähköä sinulle siirretään. Siksi sähkölaskussa on yleensä 4 eri summaa, joista tulee se lopullinen sähkölaskun määrä, jonka maksat. Lisäksi sähköstä peritään 24 % arvonlisäveroa, joka on sisällytetty ym. hintoihin).
Sähkösopimuksen tekeminen voi olla hankalaa, koska pitää päättää niin monia asioita. Sähkön laatu, hinta, sopimuksen tapa, jne… Kun menet jollekin sähkönkilpailutussivustoille netissä, alat hahmottaa paremmin, mistä on kyse. Huomioi se, että kilpailutuksessa esitetään VAIN sähkön hinta (kuukausimaksu + sähkönkulutushinta), joten tarkista jokaisen yrityksen siirtomaksut (kuukausimaksu + siirtomaksu) erikseen yrityksen nettisivulta. Esim.
5ähkön siirrosta menee sähkön rahanpesumaksu, joka on kuin ankkuroitu lakiin, maksu on pyhä ja pieni sakki käärii rahat, carunointi tuli tästä tunnetuksi.
Mistä saa ostaa ison kanan pieniä munia? Vai onko kysessä normaalikokoisen kukon pienet munat?
Milloin tästä ketjusta tuli trollien kysymysketju?
Keittiöpsykologit hoi. Tämä kysymys on siinäkin mielessä nolo koska kysyn sitä täällä. Kyseessä on työkaveri. Mikä vaivaa sellaista ihmistä joka yrittää kaikkensa olla jonkun kaveri/ystävä, mutta kuitenkin puhuu selän takana, aukoo päätään, paljastaa muille kaiken tyypistä jonka kanssa haluaa kaveerata, yrittää kontrolloida ja nauttii kaikesta pahasta mitä sattuu tyypille jonka kanssa kuitenkin yrittää todella sitkeästi kaveerata. Kertokaa please mikä tällaisella tyypillä on?
Miten otetaan itsestä selfie missä näyttää ihmiseltä?
Peilissä näytän ihan ok ja on joskus kauniiksikin kehuttu. Mutta jos otan itsestäni kuvan, näytän aivan idiootilta. Silmät toljottavat kuin vahvasti lääkityllä ja muutenkin jähmettynyt ilme.
Olen yrittänyt matkia muiden kuvia, mutta en ole koskaan saanut otettua yhtään kelvollista kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten otetaan itsestä selfie missä näyttää ihmiseltä?
Peilissä näytän ihan ok ja on joskus kauniiksikin kehuttu. Mutta jos otan itsestäni kuvan, näytän aivan idiootilta. Silmät toljottavat kuin vahvasti lääkityllä ja muutenkin jähmettynyt ilme.
Olen yrittänyt matkia muiden kuvia, mutta en ole koskaan saanut otettua yhtään kelvollista kuvaa.
Oletko kokeillut ottaa videota ennemmin? Kokeilet eri asentoja ja ilmeitä. Ja siitä sitten screenshot kun näyttää hyvältä.
Voiko air fryerissä paistaa jauhelihaa?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työpaikasta. Mutta esimiehen tehtävä on huolehtia, että joku sen tekee eli hänen vastuulla nimetä se jonkun tehtäväksi jos ei sitä itse tee.
Miksi sanotaan että on perse auki jos ei ole rahaa? Tarkoittaako se että se aukko siellä on apposen auki kun on sitäkin joutunut myymään rahanpuutteessa?
Paljonko voi ottaa asuntolainaa? Voiko ottaa niin paljon kuin pankki myöntää? Ja toiset pankit ei myönnä niin paljon kuin tämä yksi.