Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
15881/18521 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jos asut kerrostalossa, sanotaan nyt vaikka yksiössä, tilanne on useimmiten se, että sähkönkulutus mittarit ovat todellakin kerrostalon tilassa, jonne asukkaat eivät pääse. Joskus sähköstä laskutetaan arvion mukaan, joka sitten tasataan, kun mittari luetaan kerran vuodessa tms. Jos mittari on etäluettava, silloin kulutus laskutetaan joka kerta todelliseen tapahtuneen kulutuksen mukaan. Se, saatko arviolaskun tai suoran kulutuslaskun, riippuu siitä sähköyhtiöstä, jonka kanssa teet sopimuksen.

Sähkön ostaminen on aika samanlaista kuin tilaisit jotain verkkokaupasta: maksat erikseen tuotteesta (tässä sähkö), ja lisäksi erikseen sen toimittamisesta kotiisi (sähkön siirto asuntoosi). Voi ostaa siis sähkön yhdeltä yritykseltä ja siirron toiselta firmalta. Valinnanmahdollisuudet siitä, miten paljon ja mistä yrityksistä sähkön ja sen siirron voi ostaa, riippuu paljolti siitä missä asuntosi sijaitsee. Yleensä joka alueella vain yhdellä yrityksellä on se jakeluverkko, jota muut sitten käyttävät.

Laskussasi siis näkyy siksi sähkönkulutuksen hinta ja sähkönsiirtohinta erikseen. Yleensä sähköyritykset laskuttavat sinulta sekä sähköstä että siirrosta ensin kiinteän kuukausimaksun, joka merkitään €/kk ja sitten sähkönkulutuksesta/siirrosta hinnan, joka merkitään c/kWh (eli eurosenttiä per kilowattitunti). Tuo kiinteä maksu on siis joka kuukausi sama, mutta tuo c/kWh hinta määräytyy sen mukaan, paljonko sähköä kulutat ja paljonko sähköä sinulle siirretään. Siksi sähkölaskussa on yleensä 4 eri summaa, joista tulee se lopullinen sähkölaskun määrä, jonka maksat. Lisäksi sähköstä peritään 24 % arvonlisäveroa, joka on sisällytetty ym. hintoihin).

Sähkösopimuksen tekeminen voi olla hankalaa, koska pitää päättää niin monia asioita. Sähkön laatu, hinta, sopimuksen tapa, jne… Kun menet jollekin sähkönkilpailutussivustoille netissä, alat hahmottaa paremmin, mistä on kyse. Huomioi se, että kilpailutuksessa esitetään VAIN sähkön hinta (kuukausimaksu + sähkönkulutushinta), joten tarkista jokaisen yrityksen siirtomaksut (kuukausimaksu + siirtomaksu) erikseen yrityksen nettisivulta. Esim.

https://www.sahkonhinta.fi/

Vierailija
15882/18521 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko yleislääkäri tehdä diagnoosin vaikea-asteisesta masennuksesta vai tekeekö sen aina psykiatri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15883/18521 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avuksi hikoavaan persläpeen?

Vierailija
15884/18521 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä avuksi hikoavaan persläpeen?

Talkkia?

Vierailija
15885/18521 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0vatko lankapuhelut loppuneet kokonaan?  Jotain sisäpuheluita ei huomioida.  Siis koko maailmasta?

Vierailija
15886/18521 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valaisevasta 'sähköviestistä'!

Vierailija
15887/18521 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

0vatko lankapuhelut loppuneet kokonaan?  Jotain sisäpuheluita ei huomioida.  Siis koko maailmasta?

Ei monessa maassa on edelleen lankaverkot voimissaan ja vielä 2021 oli 867miljoonaa lankaliittymää. Suomessa on käytösssä vielä esim. kaivoksissa. Suomessa oli 2022 vielä 207 000 lankaliittymää

Vierailija
15888/18521 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Zalandolta vaatteita. Yhden tilauksen piti lähteä kolmessa erillisessä paketissa. Näistä kaksi tuli minulle. Kolmannesta ilmoitettiin, että paketti on saatavuus ongelmien vuoksi peruutettu. Myöhemmin sain silti ilmoituksen tekstiviestillä, että on vielä yksi paketti tullut eli tämä puuttuva. Kun myöhemmin olen tarkastellut zalandon asiakastiliäni niin tuon paketin kohdalla lukee edelleen, että paketti peruutettu niin kuin se ei olisi koskaan minulle edes tullut. Ei näy mitään lähetyksen yms seurantaa niin kuin noiden kahden muun paketin osalta. Myös tilin saldon osalta lukee, että olen maksanut kaiken, vaikka todellisuudessa minulla on maksamatta tämän "tuntemattoman ja näkymättömän" paketin vaatteita. Mietin onko tili nyt vaan päivittämättä vai onko tuo nyt lopullista ja eivät jostain syystä ole "nähneet" tuota pakettia.

Asiaan liittyen minun pitäisi vielä palauttaa monia paketin vaatteita. Zalandolla vaan pitäisi ensin netissä täyttää se palautusilmoitus ja valita vaatteet siihen. En voi tehdä sitä, kun tuo paketti ei mukamas ole edes minulle tullut joten sen vaatteita ei voi palautukseen valita. Toisaalta kai palautus menisi perille myös paketinlähetyslistan kanssa. Toisaalta mitenhän siellä sitten käsiteltäisiin tuon paketin palautus jonka ei pitänyt minulle olla edes tullut. Ajoittain olen miettinyt, että jos paketti ei näy missään ja tilillä lukee, että kaikki on maksettu niin jätän vaan paketin itselleni. Toisaalta olen rehellinen ihminen ja uskon, että jostain kumminkin selviää, että paketti on tullut minulle ja olen sen pitänyt. Aikaa on kyllä kulunut jo noin 1.5 kuukautta, kun paketin hain ja olen seurannut päivittyykö tilin tilanne ja ilmestyykö se johonkin, että paketti on tullut minulle. Siellä kun on pitkät palautusajat. Mietin vaan onko jollekin käynyt näin ja miten pitäisi toimia. Joku olisi tietysti jo soittanut sinne tai laittanut viestiä.

Vierailija
15889/18521 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei media lopeta kokonaan uutisoimasta perussuomalaisista? Persut hyökkää mediaa vastaan, olen ihmetellyt, minkä takia kaikki tiedotusvälineet ovat jauhaneet persujen puoluekokouksesta koko viikonlopun ajan!

Vierailija
15890/18521 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset huitoo ja viittoilee koko ajan puhuessaan käsillään kun toiset taas pitävät kätensä paikoillaan puhuessaan? Kun poikani oli eka luokalla ja laski plus / yhteen laskuja niin hän kosketti jokaisen numeron kohdalla nenäänsä. Se ei jäänyt tavaksi vaan oli aivan alussa ensimmäisiä lasku harjoituksia. Jotenkin asioiden parempaan jäsentelyyn aivoissa ehkä viittaa tuo huitominen käsillään toisilla keskustellessa. Uutisten lukijat eivät koskaan tehosta käsillään huitoen asioita, onkohan tuo käsillään  puhuminen este päästä esim. uutisten lukijaksi?

Vierailija
15891/18521 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei media lopeta kokonaan uutisoimasta perussuomalaisista? Persut hyökkää mediaa vastaan, olen ihmetellyt, minkä takia kaikki tiedotusvälineet ovat jauhaneet persujen puoluekokouksesta koko viikonlopun ajan!

Koska se on hyvän journalistisen tavan vastaista olla uutisoimatta jostakin, jonka tietämiseen kansalaisen on oikeutettu.

Vierailija
15892/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka todennäköistä kampylobakteerin saaminen on, jos syö raakaa kanaa?

Vierailija
15893/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko yleislääkäri tehdä diagnoosin vaikea-asteisesta masennuksesta vai tekeekö sen aina psykiatri?

Voiko sellainen olla masentunut vaikea asteisesti, joka av:llä päivät pitkät ja käy shoppaamassa n. 3x viikossa. Ärsyttääkö?. Mut saisi diagnosoida miksi haluaa. Jos ei tehty virallisesti ja lakien mukaa sehän on rikos. Häpeä tekijöiden puolella.

Vierailija
15894/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se riippuu missä sinä sitä raakaa kanaa syöt. Jos ostat kanan Suomesta ja syöt sitä huonosti kypsennettynä niin todennäköisyys on pieni -- Suomessa kampylobakteerin saa vain n. 300 ihmistä vuodessa. Ulkomailla jos mussuttaa raakaa kanaa, sitten mahdollisuus in suurempi.

Vierailija
15895/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella se muka on väkivaltaa, jos mies välillä vähän lyö naistaan nyrkillä kun ei siinä ole minusta mitään pahaa että mies lyö naista jos se ei tottele?

Suomen lain perusteella kyse on väkivallasta. Se, mitä mieltä sinä olet asiasta, ei merkitse mitään.

Vierailija
15896/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se riippuu missä sinä sitä raakaa kanaa syöt. Jos ostat kanan Suomesta ja syöt sitä huonosti kypsennettynä niin todennäköisyys on pieni -- Suomessa kampylobakteerin saa vain n. 300 ihmistä vuodessa. Ulkomailla jos mussuttaa raakaa kanaa, sitten mahdollisuus in suurempi.

Tarkennuksest edelliseen, siis Suomesta tartunnan saa n. 300-500 ihmistä, sen sijaan ulkomailta tartunnan saa vuodessa n. 3000-5000 suomalaista.

Vierailija
15897/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle kuiva seksi on todella kivuliasta ja merkki siitä että hän ei ole fyysisesti eikä tunnepuolella valmis yhdyntään.

Virkkeen alkuosa pitää paikkansa, loppuosa ei. Jos kuivuus on ongelma, mutta halua riittää, ovat liukuvoiteet ratkaisu.

Vierailija
15898/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella se muka on väkivaltaa, jos mies välillä vähän lyö naistaan nyrkillä kun ei siinä ole minusta mitään pahaa että mies lyö naista jos se ei tottele?

Saatko sä jotain seksuaalista vai muunlaista tyydytystä näistä?

Vierailija
15899/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa jos asut kerrostalossa, sanotaan nyt vaikka yksiössä, tilanne on useimmiten se, että sähkönkulutus mittarit ovat todellakin kerrostalon tilassa, jonne asukkaat eivät pääse. Joskus sähköstä laskutetaan arvion mukaan, joka sitten tasataan, kun mittari luetaan kerran vuodessa tms. Jos mittari on etäluettava, silloin kulutus laskutetaan joka kerta todelliseen tapahtuneen kulutuksen mukaan. Se, saatko arviolaskun tai suoran kulutuslaskun, riippuu siitä sähköyhtiöstä, jonka kanssa teet sopimuksen.

Sähkön ostaminen on aika samanlaista kuin tilaisit jotain verkkokaupasta: maksat erikseen tuotteesta (tässä sähkö), ja lisäksi erikseen sen toimittamisesta kotiisi (sähkön siirto asuntoosi). Voi ostaa siis sähkön yhdeltä yritykseltä ja siirron toiselta firmalta. Valinnanmahdollisuudet siitä, miten paljon ja mistä yrityksistä sähkön ja sen siirron voi ostaa, riippuu paljolti siitä missä asuntosi sijaitsee. Yleensä joka alueella vain yhdellä yrityksellä on se jakeluverkko, jota muut sitten käyttävät.

Laskussasi siis näkyy siksi sähkönkulutuksen hinta ja sähkönsiirtohinta erikseen. Yleensä sähköyritykset laskuttavat sinulta sekä sähköstä että siirrosta ensin kiinteän kuukausimaksun, joka merkitään €/kk ja sitten sähkönkulutuksesta/siirrosta hinnan, joka merkitään c/kWh (eli eurosenttiä per kilowattitunti). Tuo kiinteä maksu on siis joka kuukausi sama, mutta tuo c/kWh hinta määräytyy sen mukaan, paljonko sähköä kulutat ja paljonko sähköä sinulle siirretään. Siksi sähkölaskussa on yleensä 4 eri summaa, joista tulee se lopullinen sähkölaskun määrä, jonka maksat. Lisäksi sähköstä peritään 24 % arvonlisäveroa, joka on sisällytetty ym. hintoihin).

Sähkösopimuksen tekeminen voi olla hankalaa, koska pitää päättää niin monia asioita. Sähkön laatu, hinta, sopimuksen tapa, jne… Kun menet jollekin sähkönkilpailutussivustoille netissä, alat hahmottaa paremmin, mistä on kyse. Huomioi se, että kilpailutuksessa esitetään VAIN sähkön hinta (kuukausimaksu + sähkönkulutushinta), joten tarkista jokaisen yrityksen siirtomaksut (kuukausimaksu + siirtomaksu) erikseen yrityksen nettisivulta. Esim.

https://www.sahkonhinta.fi/

Ohje tarkistaa jokaisen yrityksen siirtomaksut erikseen nettisivuilta on järjetön. Ei kai ole tarkoitus, että asuinpaikka valitaan sähkön siirtomaksun mukaan? Sähkön siirtoahan ei voi (käytännössä) kilpailuttaa, vaan se pitää ottaa siltä sähköyhtiöltä, jonka alueella asuu. Eli jos asuu esimerkiksi Tampereella, otetaan sähkön siirto Tampereen Sähkölaitokselta sen tarjoaman hinnaston mukaan. Tamperelaisen on aivan turhaa alkaa tutkia, mitä Kokkolan Sähkön siirtohinnat ovat.

Itse sähkön voi sitten kilpailuttaa vapaasti edellisessä viestissä mainitun linkin kautta. Jos tekee elämänsä ensimmäistä sähkösopimusta, ei välttämättä kannata ottaa pitkää määräaikaista sopimusta ennen kuin on oppinut parista laskusta kulutusprofiilinsa ja alkaa tajuta, mikä sopimus olisi edullisin. Toisaalta, jos asuu saunattomassa kerrostalokämpässä jossa on keskuslämmitys, sähkölasku on yleensä aika mitätön.

Vierailija
15900/18521 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on omaisuudella ja varallisuudella, vai onko ne täysin synonyymejä?